• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    CUKI
    CUKI --- ---
    Když už jsme u těch podlah, hledám řešení jak opravit podlahu z OSB, kterou mi zničil jediný opravdový letošní déšť.

    Byla narychlo natřená PU. Ale ne pořádně a v zámcích zůstala voda tak to kolem nich nabobtnalo.

    Zatím je řešení to zbrousit do roviny, což bude s tím PU asi pěknej voser. A pak to chci nějak zarovnat. Co na to použít? přecijenom by to mělo být pružné aby to nevyskákalo. A aby se na to dala použít nějaká finální vrstva.
    Je možné vzít piliny z broušení a namíchat je s tím polyuretanem? Mělo by to být stále pružné, nezkoušel někdo něco takového?
    CUKI
    CUKI --- ---
    VO_D_KOLEK: Promiň, jen nevím co ti na to říct s tímto nemám zkušenosti, já osobně bych to celoplošně podlepil jak jsem psal, ale třívrstvá podlaha u mě znamená něco úplně jinýho :-)
    Nejsem moc příznivec takovýchto kombi materiálů. Je to dřevěná podlaha, tak by se měla dát taky brousit A to ty 3mm dubu určitě nesplňujou.
    Taky přemýšlím proč je tam ta třetí vrstva?
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CUKI: Žádná reakce? :) Pořád to zvažuju…
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CUKI: Nahoře 3 mm dubu, dole tuším 2 mm smrku a mezi tím HDF, celkem 1 cm.
    CUKI
    CUKI --- ---
    VO_D_KOLEK: A ty vrstvy jsou konkrétně jaký?
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    DŘEVĚNÁ (3VRSTVÁ) PODLAHA A PODLAHOVÉ TOPENÍ – LEPIT?
    Přečetl jsem, co se dalo, výhody (lepší pocit?, větší útlum kročejového hluku) i nevýhody (pracnost, cena lepidla, nerozebiratelnost, nutnost důsledně propsat dilatace roznášecí vrstvy) jsou mi známy, ale pořád nevím, jak se postavit k R podlahy lepené a R podlahy položené na tenké kročejové izolaci (vyrábějí se i speciální, vhodně právě pro podlahovku). Články na internetu evidentně opisují jeden od druhého, názory podlahářů nelze brát úplně bez rezervy (pokládka lepením je větší kšeft)…
    Poměrně zajímavý postřeh měl náš dozor: nalepit můžete kdykoli. Já jsem si k tomu dodal: tam, kde by to bylo nejvíc potřeba.
    (Izolováno máme 24 cm šedého EPS, podobně dimenzována je střecha i podlaha, větrat budeme nuceně.)
    LAETATIO
    LAETATIO --- ---
    VO_D_KOLEK: to jsem zvědavá. Poměrně trnu, jak dopadneme první zimu my v naší nezateplený ruiničce :D
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    LAETATIO: I absolutní částka (kterou vždycky zapomenu) zněla hodně optimisticky. Až mi o tom zase budou vykládat, zkusím to udržet a hodit sem.
    LAETATIO
    LAETATIO --- ---
    VO_D_KOLEK: bude záležet, s čím srovnávají...
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CUKI: Co naděláš, ušetříš na činnostech.
    Je docela zajímavé, že sousedi, kteří už bydlí, tvrdí, jak málo každou zimu protopí. Zatím jsem nemluvil s žádnou krajní řadovkou, ale i tak. Třeba lžou, aby si nemuseli připustit realitu :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    VO_D_KOLEK: Prostupy jsou problém, proto v 90% případů používám jako parozábranu pevný materiál, tam se dají prostupy vyřešit snadno.

    150k Kč za izolaci stropu provětrávaného prostoru by se mi dávat tedy nechtělo. Pokud máš tedy krytou celou tu obvodovou základovou stěnu, tak je to ok, jen to není zadarmo no..
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CUKI: Primární účel mezery, aspoň podle projektu, je hydroizolace a ochrana proti radonu. A zvednout dům nad pozemek.
    Už jsem měl kolikrát chuť spojit se s původními autory (není to úplně bezvýznamná kancelář) a probrat to s nimi.
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CUKI: O škodě mi nevykládej :)
    Stěny izolovány jsou, proto píšu, že ostatní řadovky je mají jen tak. Strop je 10 cm, stěny 7 (a zvenčí XPS něco pod dvacet centimetrů, dávaly se dvě vrstvy, aby nebyl skok mezi původními 10 cm izolace na soklu a 24 cm izolace fasády). K tomu přičti 7 cm na stropě v patře. Celkem to vyšlo na 150 tis., zhruba 65 m2 10 cm, 65 m2 7 cm a trochu na těch stěnách. Je to pálka, ale jednak to jinak nešlo (strop v patře: vata byla nerealizovatelná, nebylo kam umístit parotěsnou fólii, musel by se dodělat druhý rastr na podhled a i tím by prostupovala VZT a elektro, málo místa), jednak zhruba tuhle částku se firma řekla za inzolaci polystyrenem jenom na stropě pod domem – v 80 cm se nepracuje dobře :) Takhle bylo za necelé dny hotovo a je klid.
    CUKI
    CUKI --- ---
    VO_D_KOLEK: Jo psal jsi už si vzpomínám. Je to škoda protože BST si o předsazení oken vyloženě říká...

    Jen pořád nechápu proč tam je ta odvětrávaná mezera? Jaký má primární účel? Mě to přijde dost složité, pokud bych nechtěl dělat dřevěný rošt. Pokud už tam je beton, tak bych ho posadil rovnou na terén.

    Pokud chceš zmírnit ten TM tak musíš zaizolovat i vnitřní stranu toho provětrávaného prostoru, ten strop ti nepomůže. BTW stříkanej PU? Na kolik tě to vyšlo a kolik metrů v 10cm?
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CUKI:
    Lepší okna: jak už jsem psal vedle, převzal jsem stavbu v době, kdy měla okna, vodu, většinu elektra… Pak už jsem jenom zachraňoval. Řekl bych, že jsem udělal maximum.
    (Spíš než okna mi vadí montáž, ale to už jsem taky asi psal.)

    S TM je to prosté: nijak :) styk deska–ZB je tak, jak je. Kdybych se tomu věnoval od suterénu, založil bych obvodové zdi na pěnoskle (a výšku místností připravil na větší izolaci v podlaze, abych pak nemusel řešit tu drahou šaškárnu s izolací stropu a stěn pod ní). Mimochodem ostatní domky tohohle projektu mají obnaženy i vnitřní zdi prostoru pod domem a strop, tomu teprve říkám most.

    O ekviermní regulaci na TZB-INFO jsem už něco přečetl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    VO_D_KOLEK: Tak tohle jméno slyším poprvé, kdo to je? :-(. Proč jsi tam nemohl dát okna která by prošla? Ta norma je strašně podhodnocená.... Dotace tě hlavně směrují k tabulkovým hodnotám, nikoli k úspoře energií. A ty tabulkové hodnoty jsou prostě špatně nastaveny a nesouhlasím s tím jak se to počítá. Dotace jsou fajn, zaplatili by mi celou stavbu, ale neměl bych asi opravdový pasiv :-D

    Jak máš ale přerušen TM od toho zdiva, co stojí na těch panelech, které stojí na tom ZB? Tam je přeci obrovský TM.

    No pokud máš teplovodní podlahovku, tak tam se ti ekviterm bude hodit. Protže to teplo "připravuješ dopředu". Načti si něco právě na tom TZB-INFO, hlavně starší diskuse, dneska už je to tam o h...
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CUKI: Zelená úsporám: ano. Když jsem řešil dodatečné zateplení atd. s Romanem Studeným (toho asi taky znáš), kromě docela dobrých rad mě odkázal na projektanty, se kterými spolupracuje, a ti se mě celkem otevřeně zeptali jestli z toho chci „udělat pasiv“. A opravdu sledovali parametry, a když došlo na okna (ta by o kousek neprošla), v podstatě mi navrhli, že bych se mohl domluvit na podvodu (zmínil jsem, že se znám s hlavním technologem dodavatele). Dotace fajn, ale kdybych stavěl znova, určitě ne kvůli nim :)

    Odvětrávaný prostor: základová deska, na ní prolité ZB do výšky 80 cm, na něm panely. Do prostoru ústí (v rozích) čtyři trubky, tuším 125. Když se k jedné nakloníš, je cítit průvan.
    Protože jsem kvůli teplovodní podlahovce musel mírně ubrat EPS, nadehnal (předehnal) jsem to 10 cm tvrdé pěny zespod. Můžu nafotit.

    Akumulace: asi máš pravdu. Nicméně tohle mě trápí nejméně.

    Podlahovka: já jsem už v „akumulační“ hloubce, proto se ptám na ekviterm.
    CUKI
    CUKI --- ---
    VO_D_KOLEK: V době, kdy jsem začal přemýšlet o stavbě svého pasivního domu, nebylo moc lidí, kteří by do toho vůbec chtěli jít. Takže všechny nadšence od architektů po svépomocné stavitele spojoval vesměs jediný český server TZB-INFO, kde si nadšenci vyměňovali své zkušenosti. V průběhu let přicházeli další a další. Celé se to podělalo až cca před deseti lety, kdy vznikla zelená úsporám a domy se začali stavět pasivní pouze na papíře a reálná spotřeba nikoho už nezajímala.

    Popravdě ten tvůj odvětrávaný prostor moc nechápu, dost bych ocenil nějaké další informace. Ten odvětrávaný prostor podle mě totiž není dostatečně odvětrávaný a nebo můžeš od spodu čekat s ještě horší teplotou než kdyby byl založený na terénu. A nebo mi něco uniká.

    "K akumulaci: se stíněním během teplých dní asi počítáš, ne? Pak nemá moc co chladnout."
    V létě mi dovnitř žádné slunce nejde, to je jasný, ale nevím jestli jsi tu letos v létě byl, ale teploty přes den několikrát překročili 40°C!!! A v noci neklesli pod 25°C dokonce po několik týdnů!!! To pak máš dost co chladit. Většinou to alespoň na pár hodin klesne pod 20°C takže ráno zavřeš okno a večer máš cca o 2°C více. Ale když ani v noci teplota neklesne máš smůlu.
    Mám sice v zásobě ještě zemní registr, ale půda je letos prohřátá hodně hluboko.

    Ekvitermní regulaci právě řešíš, aby moc nekolísala teplota v místnosti, když máš akumulační zdroj s fázovým posunem. Například upravuješ teplotu vody podle venkovní teploty.

    El podlahovka je cca 3-4cm utopená v anhydritu, ano jde o přímotopné topení, velmi dobře reagující na solární zisky, protože čidla jsou osluněna.
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CUKI: Ty se s ním znáš? To jsou věci, taková (aspoň myslím) autorita…
    O všech třech zmiňovaných založeních vím (a bohužel jsem neměl možnost využít ani druhou, jak to třeba udělali v domě, který se staví v rámci Svépomocí živě; nám ale desku přerušuje ten odvětrávaný prostor, styk jen jenom po obvodu). Měl jsem za to, že třetí se celkem běžně používá.

    K akumulaci: se stíněním během teplých dní asi počítáš, ne? Pak nemá moc co chladnout.

    Minimální akumulace se mi jednu dobu jevila jako jediné správné řešení (shodou okolností to bylo v době, kdy mi všichni říkali, že ty naše tvárnice neakumulují, že jsme měi radši stavět s děrovaných cihel :)), ale teď v praxi vidím, že je to dobrá věc.

    Poznámce o podlahovce a ekvitermní regulaci nerozumím, ale rád bych u tématu chvíli zůstal.
    Ta tvoje elektrická podlahovka je jak hluboko? Předpokládám, že ji považuješ za přímotop. Nebo ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam