• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTCZ/SK hiphop, rap a trap
    MATT
    MATT --- ---
    OPERAHYPNO: tvl, a ja se divil, ze CVUTaci vedle v byte poslouchaj Waldemara ;)))
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    VON_GILOTINE: a kdo se smazal inspektor Štiko?
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    No neni to skvělý prijit a videt 15 prispevku na nekpho kdo se jak curak smazal takze nic nedava smysl
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    N_I: a ne zrovna když si toho někdo všiml, ale vždycky taková Telepatie byla :)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    N_I: nevím, tramping a country mezi pražskou alternativou ala bike jesus frčí tak poslední dva roky. Slyšel sem dj sety složený z Wabiho Daňka a Greenhorns a u toho to ty potetovaný hipsteri na kolech poslouchali úplně non ironic
    N_I
    N_I --- ---
    OPERAHYPNO: asi byla chvile kdy rap alba valcovala i ofiko hitparady a rikam ti, lopik ted hral country pul odpoledne a to je takovej fobia kid v djingu..:) ten vi co frci..:)

    je to asi uz moc kecu kua...ale..:/
    N_I
    N_I --- ---
    OPERAHYPNO: no vidíš, zrovna ve chvíli kdy si telepatie všiml jeden mladý elektronický producent a chce navázat spolupráci..mi to přišlo, že to je vlastně moc hezké čtení pro všechny hudební fanoušky :)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    N_I: fuj sem psal fakt jak hovado ten předchozí post, za to se omlouvám hodně :D

    ale teď teda k tý hitparádě - jakože když dolly parton vydá po tisící letech feat s ringo starrem a mccartneyem, kterej poslouchá kompletně spektrum lidí od rocku, přes indie, po country ale i uplně normální lopaťáci po celým světě, tak to znamená že country válcuje? doba k-popu jakožo žánru zažávající boom na západě pomalu končí, přichází pouze na menší trh východní evropy.

    Algorytmická hudba jako je Scott která čísla popularity honí na agregátorech jako jsou Spotify samozřrjmě těma číslama nabourá lecjaký pohled a názor, nadruhou stranu, kdybyses zeptal lidí co jdou na koncert trvise scotta co od něj znaj, tak jich moc přítomnejch nebude, bych řek´.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    N_I: Tak telepatie není absolutně objektivní. Cokoliv co se týká malých skrytých žánrů staví na insiderství a na tom že underground je elitní záležitost, stejně jako třeba halucinogeny - vhodná jen pro někoho a zjevující svékouzlo někomu a především - má být uchována a chráněna před obecností - tedy rozhodně. Telepatie je občastník pro úský segment čtenářů který píšou stejně nadšení lidé a jejich soudy uvnitř textů jsou vesměs fanouškovské a neobjětivní. Což nezamená že to není milé nebo neinformativní. Ti ale píšou o věcech který zná 1000 lidí v republice. Srovnávat to s dosahem článků Veselýho o rapu, to jsou uplně jiný čísla bych řekl.
    N_I
    N_I --- ---
    a kárl vzkazuje že prodejní čísla sou možná to měřítko krize kerý nesouvisí s krizí osobní:)
    ale sheen a calin zde asi rulluje pořád v ČR takže nic..

    ale to country ted lopik hral cely odpoledne a severni nastupiste plni nastupiste... takze?:)

    . Od posledního singlového hitu číslo jedna uplyne v srpnu dokonce už rok. Rap v žebříčcích po celém světě momentálně válcuje country, k-pop nebo reggaeton. A s výjimkou nové mutace New Jersey beatu už dlouho z undergroundu nepřišla žádná nová revoluční beatová formule.
    N_I
    N_I --- ---
    OPERAHYPNO: včera mi BUBu zpochybnil objektivnost a smerovani Telepatie a já už vůbec nevím na čem stavět :) všechno zboreny :) když už ani karel veselý nebo bartošek nejsou arbitry zanru - ono je to možná vůbec tenkej led psát recenze a zůstat nějak úplně objektivní nad věcí a nedat tam svůj svět, srdce a osobní dojmy. Oba nepovazuju za nejaky uplny schumachery zanru, ale rozhodne jak si psal prehled a poslechy tam sou :)

    supr že tě to vymrdává, mě taky lehce vymrdáváš a furt nevim, tak je to 1:1 a jsme na cestě holt dál
    vypichuju to spíš jako kus kerý mi víc a dál hraje v hlavě a vrtá a tak k tomu kusu kvůli kterýmu mě to vrtá píšu něco dál....naodiv píčovina nikoli, zde mi to naopak od tebe dává dost smysl takže ani nekompetentnost nebo antipatie...zajimave ztraceno v prekladu a uz uplne hrozive OT ble ble..:)

    hodil sem cislem od voka...letopoctem..a asi blbe, myslel sem dobu kdy se prave tradicni zvuk ztracel a nastupoval i dalsi pohled nejen PSH po 156...

    tohle je asi v jedny vete vystizeny dobre ale...s tim sem se klido spokojil a staci jedna veta:)

    "ale je to jen možná krize nás samotných sentimentálních boomerů, to je dobrej postřeh"

    a počkám tedy..:)

    "že buducnost může přinést mnohem invenčněnší věci "
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    N_I: to budu rozporovat, klidně a bartošek taky dvakrát žádnej žhavej kandidát na objektivního arbitra žánru není.

    Na začátek ale - drahej dragománe, mě tak vymrdává jak cituješ (ano dělám to taky), ale já nikdy nevím, jeslti jako tu frázi nějka jdeš analyzovat, rozporovat nebo jí jenom dáváš ostatním naodiv jako absolutní píčovinu kterou ten druhej napsal - já vím je to tvůj styl, ale trochu mi to komplikuje s tebou o tom rozumně diskutovat aniž bych necítil na pozadí nějakou antipatii či nekompetentnost k diskuzi.

    Víc voňavý před patnácti lety? 2008: Jay-Z signs a $150,000,000 deal with Live Nation, A G-Unit representative denies the reports of the $300,000,000 deal, totální diskoúletová doba byla podle tebe, nebo snad Karla Veselého víc autentická v ohledu na původní "sociální tradici a myšlenu" žánru? Podle mě to spíš byla krize žánru, když si "velký strážci stylu" hráli na to že se rap točí ve velikánskejch studiích a produkce se dělá pomalu jak kdyby se nabírala Berlínská Filharmonie a jsem rád že to nevoní už touhle slámou z bot.

    přikláním se k tomu, že je to spíš krize sentimentálních boomerů, který se snažej nebejt boomeři, ale jsou alespoň sentimentální

    ale nevim jeslti je to krize, je to prostě jen jev.
    Ona ta krize musí taky mít nějakej atributy a někdo to musí nějak rozumě interpretovat. Za mě to je buď tenhle motiv co jsme nastínili "Někdo má představu o zlatém věku žánru - neměném období kdy bylo všechno lepší, ať už to bylo takové, a cokoliv se změní nehledě na kvalitativní kategorizaci, je pro toho člověka znamením krize." pak tu ale může být druhý přístup "Někdo nesetrvává v představě o zlatém věku žánru a ví, že buducnost může přinést mnohem invenčněnší věci než pilování starého a lěpní na postupech." Ten druhý pak vnímá krizi žánru třeba údobí deseti let kdy se vůbec nic nového nestane, k tomu se trochu přikláním i já.
    N_I
    N_I --- ---
    OPERAHYPNO:

    "někdo přidá nějaký nový element" - já tam četl že spíš polepil jeté elementy, které makají a jsou již ozkoušené.

    ...o krizi žánru mluví více zdrojů tuším že to řešil i bartošek v rapu, asi nebudeš rozporovat že patnácet let zpátky to bylo pro všechny voňavější / doba kdy sem tahal trapovýho kačera /

    ...ale je to jen možná krize nás samotných sentimentálních boomerů, to je dobrej postřeh
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    N_I: album nobody s tendem rozhodně co dodávat je, a rozhodně je to spíš produkt redukce přehnaně načepraných atributů současných trendů, než jejich okatá demonstrace. v tom to vidím jinak, ale - Ano, rapeři jsou kalkulující stejně jako třeba Slayer na posledních pěti deskách.

    Nakonec, proč by tenhle motiv "maká to na lidi" měl být v nějakém zásadním rozporu s původním (idealizovaným a domělým) motivem raperů jakožto amplifikátorů sociálního umění pro masy obyčejnskejch?

    Zároveň si nemyslím, že "zase jsme u bubinku a ohne" bavíme se tu o kategoriích který někdo nějak historicky definoval a tvrdit pohádku o tom, že po večírku o DJ Koola už se tomu vždycky říkalo hiphop a rap je prostě pokrytecký už ve vztahu k tomu žánru a je to jen vytváření zbytečný legendy, která imho má zařadit rap do tradiční struktury myšlení jako věc, kterou vynalezli afro-lidé (rozuměj především černoši v americe).

    A já si teda myslim, že když do hiphopu (což je hudební žánr, který se sice dneska skládá normálně od píky, ale když byl developován, tak vznikal výhradně jako toast music, která recykluje a spojuje už hotové nahrávky z mnoha žánrů), tak když do toho hiphopu někdo přidá nějaký nový element, že to hned nepotřebuje redukci ani prohlášení o krizi žánru, ale spíš míň sentimentální boomerství, o tom jak by to vlastně recipient takové hudby rád sám.

    Ale... diskutujme!
    N_I
    N_I --- ---
    MATT: zkusím díky za tip.....po nových slayer ale, kerým to prej furt hraje jak vino


    at sem OT poradne..:)
    N_I
    N_I --- ---
    OPERAHYPNO: bingo, já sem v k krizi, on je v krizi a můj poslech rapu je v krizi a zde čtu že celá branže je v krizi, ale vzdať je to moc easy..:)


    souhlasim treba ze min komplikovanosti a vrstev by mozna prave ted prospelo! ale nekdo jako travis to udelat nemuze pac ocekavani fans....kdo jinej by to ale mel udelat nez treba on ?:)

    album nobodyho s tendem..na prvni poslech nemas co dodat...mnoho poloh, vrstev, temp, flow... na druhej poslech cejtis ze kazdej krok je delanej tak aby hlavne makal na lidi..tlesk tlesk..



    Vzdať To Je Moc Easy
    https://www.youtube.com/watch?v=khH-8w3Tfik


    ten vynález Herce úplně nechci zahazovat jak navrhuješ ikdyž jas, voskovec a werich a mozna jeste hloub, kdyz posloucham antologii blues slysis kusy rapu...asi i nejaky cirkevni songy byly slovo do muziky ne..:)
    takze zase jsme u bubinku a ohne...jako u feetekna
    MATT
    MATT --- ---
    N_I: včera jsem poslech toho novyho Kup Kodeina a nemůžu se rozhodnout, jestli mě sere, nebo je to umělec ;)) celý takový 80-90-00s vykradeny mainstream melodie, zvuky, motivy, ale vcelku zajimave vyuzity. Kdyby rek, ze je to deska pro jeho mamu, tak mu jeste zatleskam ;)) Rozhodne už bych to nenazval undreground rapem nebo trapem, ale spíš takovej future pop co pofrčí z radií za 5 let.

    Může se stát cokoliv - Album by Kup Kodein | Spotify
    https://open.spotify.com/album/1Ycz1DaEfMjepVy76PV2Dg
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    OPERAHYPNO: sorry za ten interpunk a gramma freestyle trochu pospícham
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    N_I: ne nemaž. mě zajímalo proč nad tím přemýšlíš u článku Karla Veselýho. Přiznávám jeho názory na hudbu nemůřžu vystát i když samozřejmě vím, že jsou poctivě vyposlouchaný, ale prostě je to pohled mild - nekritickýho člověka, kterej (mě to tak přijde) vždycky nakonec dopopředí narve svůj neortodoxní "gonzo" přístup. Mnoho keců,málo názorů, pointů, prostoru pro přemýšlení, diskuse - to je pro mě jeho psaní když opomenu to že se někdy neorientuje tak jak si myslí, což je problém ale nejen jeho.

    V názoru "Krize žánru" to přeci nutně musí nést (trochu agistickou) perspektivu nedávno zmíněných "Strážců starého stylu" který se zachvějí kdykoliv za někdo řekne "Crunk" "Crunkcore" "Trap" "autotune", nebo nedej bože "Countrytrap" nebo snad "Crushedtrap/hexD" přitom když Rapoval Rytmus u cimbálky,... :D

    nevěř soudům arbitra Veselého, protože jeslti je někdo v krizi tak je to především on

    Jo a taky - pan Veselý zastává pravděpodoně narativ o vynálezu HipHopu panem DJ Kool Herc a rapování pak jako nedělitený prvek černé především utlačované kultury. Pravda je taková že slovo "Rap" v kontextu vokálního přednesu textu v rytmickém sledu poprvé použili beatnici v 50 letech a literalizovaná coby formální žánr přednesu textu poesie byla v roce 1963 když vyšla poprvé audio-monografie těch básníku s názvem "Howls, Raps & Roars" o černošském "SHOUTováná" do rytmicky zasmyčkované hudby by zase mohli něco povyprávět průkopníci jamajské toasted music jako je třeba Lee “Scratch” Perry.
    N_I
    N_I --- ---
    jinak dnes dollar v crossu nebo dj bica a kapela triponaut na koberci na florenci
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam