• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLISilniční cyklistika - "špatným dnem šetříte síly"
    SHITTIE
    SHITTIE --- ---
    WEWERKA: takhle mi to cca vychazi na mtb, ale tam ty brzdy pouzivam podstatne vic. na silnici aktualne kotouce cca 1.65 zadek, 1.6 predek. je teda fakt ze na silnici vicemene motam ty stejny trasy za humnama furt dokola, zadny hory tu nejsou - udoli maj okolo 200-250mnm, kopce cca 350-450mnm, takze clovek to uz zna a ve vysledku vlastne moc nebrzdi, dovolena v alpach by s tim asi pohnula rychlejc :)
    BATY
    BATY --- ---
    WEWERKA: Jak to, že máš zadní kotouč sjetý dřív než přední?
    Na krosce mám přes 15K a přední kotouč má pořád přes 1,5 a zadní snad i přes 1,6. Ale já moc nebrzdim :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    SHITTIE: Taky mam najeto 11kkm a uz jsem musela vzadu menit kotouc, protoze byl sjety pod 1,5 mm. Predni kotouc se tomu hodne blizi. Desticky mam vymenene tusim 3x. Vsechno Ultegra.
    MISO
    MISO --- ---
    JAZ: no vidis to, tak daleko som sa nedostal, dobre vediet
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    JAZ: Ono to bude i tím, že já jezdil downhill, tudíž brzdy byly klíčovej komponent a jsem na ně fest vysazenej.
    Mtb je sice těžší, než silnička, každopádně nebrzdíš jenom kolo, ale i sebe, takže v tom součtu je těch několik kg navíc u mtb imho celkem zanedbatelnejch.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Co Orbea ? Kamarad ma tohle, s tim AXS je to moc pekny, jak to ma schovany vedeni brzd do predstavce, tak nikde zadny rusivy hadicky ani draty.

    https://www.orbea.com/us-en/bicycles/road/orca/cat/orca-m21-ltd-d-20
    JAZ
    JAZ --- ---
    AUDIAC: hydrauliku. Ale taky má bajk dvojnásobnou váhu než silnice, takže část toho brzdného efektu je určitě vykoupená tím. Asi bych potřeboval přímý srovnání, abych to ocenil, s kotoučema jsem na silnici jezdil jen párkrát v zimě na Mallorce a nějak jsem nevnímal, že mám jiný brzdy, nicméně v tu dobu jsem byl tak trochu odvyknutý na svoje kolo.
    VITI
    VITI --- ---
    JONAS3: ja to ale dopoledne urcite neobjedu :-) ... a pak uz tak jsou 2 kapky :-)
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    JAZ: A na bajku máš hydrauliky nebo mechaniky? Bohužel to asi nedokážu správně popsat, ale přijdou mi citlivější, predikovatelný a celkově mám pocit mnohem lepší kontroly. Asi bych to přirovnal k projetí se na lowend rámu, kterej nemá pořádnou tuhost, kroutí se... a přesedlání na tuhej responzivní hiend rám
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    VITI: Vždyť to tam máš na té předpovědi, sobota dopoledne polojasno. Se možná i rozjedu, jak bude pršet, jdu studený rovnou na start.
    JAZ
    JAZ --- ---
    MISO: mě taky na první pohled zaujaly, říkal jsem si že je to novej Canyon, ale recenze na tu firmu jsou úplně strašidelný https://www.trustpilot.com/review/rosebikes.com

    AUDIAC MAESTRO_007: když píšete o lepším dávkování, co přesně tím myslíte? V tomhle mezi svojí silničkou (ráfky) a bajkem (kotouče) nevidím vůbec žádný rozdíl, prostě to brzdí podle toho jak na to tlačím, nic víc nic míň, zastaví to přesně jak potřebuju :D
    VITI
    VITI --- ---
    JONAS3: u nas teda od vcerejsich 20h neustale prsi :-/ Uz jsem premyslel, ze vezmu zimaka :-)
    Podle nemcu to moc dobre nevypada: https://www.wetteronline.de/wetter/spindleruv-mlyn
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    Nechci to zakřiknout, ale předpověď na sobotu je pro Trutnov trochu lepší. Podle některých bychom mohli startovat bez deště!
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    Já jakožto nesilničář nikdy nechápal, proč tak dlouho vydržely na silničkách ráfkový brzdy. Jasně, silniční cyklistika je oproti mtb konzervativnější, ale tohle mi nikdy nešlo do hlavy. účinnost a hlavně dávkování je o řád jinde, teď shodou okolností jezdím na silničce s ráfkovejma a při každým sjezdu mám staženou prdel, pač nevím, co udělaj, to jsem s kotoučema nikdy neměl.
    údržbu maj prakticky nulovou a nikdy se mi za cca 10 let nestalo, že by se nějak posraly po cestě (začly chcát nebo se z jinýho důvodu staly nepoužitelnejma). snad jen jednou jsem přehřál kotouč, tuším na nějaký WC DH trati. a i to šlo vyřešit kombinačkama během několika minut. akorát jsem občas vyměnil destičky a odvzdušnil/potunil chod, ale to spíš kvůli tomu, že mám rád extra jedovatej chod. a ohledně skřípání a vrzání při brždění to je většinou bordelem na kotouči nebo deskách (mastnota), což jde obvykle vyčistit, pokud si dotyčnej nestříknul silikoňák na destičky...
    SHITTIE
    SHITTIE --- ---
    JAZ: zas takovej oser s tim neni :) silnici s kotoucema mam tedka 3 roky, podle stravy jsem na ni najel 11k. stridam to s dalsima kolama - vetsinu najezdu nalitam na xc ht a na stare plecce na trenazeru, tudiz je fakt ze nekdo by na tom ten najezd udelal treba za rok i driv. kazdopadne jedina udrzba, co na tech brzdach za tu dobu probehla, je ta ze jsem to loni nechal, spis preventivne nez ze by to bylo uplne potreba, odvzdusnit a vymenit hydro olej. jo a jednou mi zacal trochu skrtat kotouc, ale to je, pokud ten kotouc neni krivej, otazka par minut s imbusem - povolim trmen - k ramu ci vidli je to chyceny 2 sroubama na imbus, zmacknu brzdu, aby si to znova sedlo na kotouc a znova dotahnu, stejne jak na mtb. jinak jsem na ty brzdy za 3 roky nemusel sahnout.

    kdyz jsem to kolo mel novy, tak jsem si hned ponakupoval nahradni desky a kotouce, ve vysledku jsem to jeste nemusel menit, desky se asi blizej, tipuju ze nekdy na podzim je asi prehodim.

    vymena desticek je jednoducha, staci sundat kolo, ze trmenu vytahnout zavlacku (prip. jeden sroub na imbus podle typu trmenu), trochu ocistit a plastovou montpakou rozthanout pistky od sebe, nasunout novy desky, vratit zavlacku. kdyby to skrtalo, tak povolit a znova vycentrovat trmen, za chvili hotovy.

    samotny kotouce jsou na naboji chyceny bud pres 6 sroubu nebo centerlock matici (klic je za par stovek, vymena jednoducha, kdyby to skrtalo, tak maximalne zas to samy jak u desek - roztahnout pistky, povolit a znova vycentrovat trmen)

    samozrejme kdyz ti nekde zacne chcat olej z hadice, nebo z nejakyho spoje u trmene/paky, tak se to resi hur nez lanko, ale osobne se mi to nikdy nestalo ani na mtb, kde ty hadice nemam ani schovany v ramu a mlatej o ne sutry a vetve :) shimano hydrauliky jsou celkem spolehliva vec.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Obrazem: Strhující příběh Kanibala Merckxe. Ikona světové cyklistiky slaví 75 let - Aktuálně.cz
    https://sport.aktualne.cz/...klistiky-strhujici-sportovni-pribeh/r~f5994b6aafbf11eab0f60cc47ab5f122/
    MISO
    MISO --- ---
    Mne sa momentalne z "dostupnych" znaciek paci Rose Bikes, skuste mrknut: https://www.rosebikes.com/bikes/road
    MISO
    MISO --- ---
    JAZ: bez Campy = za 5 :)
    JAZ
    JAZ --- ---
    MAESTRO_007: s tou údržbou pořád nevím, i při závodech kolem sebe slyším spoustu skřípání a vrzání od kotoučů, to se dá nějak jednoduše opravit? U ráfků je vycentrování/přitažení/povolení záležitostí pár vteřin a zvládne to i opice, cokoliv se tam dá minimálně dočasně na dojetí opravit intuitivně a selským rozumem, ale u kotoučů mi přijde, že kdo není mechanik, je při jakémkoliv problému v koncích :)
    Jo a na Wilier bych se asi taky nechal ukecat, to Zero co má Astana je asi nejhezčí kolo ve WT, akorát cenovka je bohužel trochu mimo.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    MAESTRO_007: No jo, jestli je to majitel, tak to nebude hanit. Teda předpokládám majitele zastoupení, obchodu. To chce nějakého prudiče, co to může porovnat s něčím jiným ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam