Přátelé Vrchoviny,
máme opět neděli a společně s ní přinášíme novinky, na které jistě všichni netrpělivě čekáte.
O čem to bude tentokrát? Vsadím se, že je to jedna z věcí, která vás nejvíc pálí a nenechá spát (ne, expy to nejsou!)
Dnes se konečně dozvíte něco více o Těch, kteří jsou vepsaní ve Velké Písni; tedy o předepsaných postavách.
Ale ještě než vás nechám si v klidu číst, pár důležitých slov:
Ti vepsaní ve Velké Písni jsou hráči jako každí jiní. Mají svůj příběh, své slabé i silné stránky, schopnosti, které se neliší od těch, které vám nabídneme ve hře.
Jsou o hraní pro sebe i pro ostatní, jsou o zodpovědnosti. Jsou to postavy, které nám organizátorům pomáhají lépe rozvinout Velkou Píseň.
Jsou to tací, kteří ví, kdy k nim Velká Píseň hovoří a vědí, co musí udělat.
Nemusíte se strašlivě předhánět v tom, kdo si o postavu první napíše, takhle to u nás nechodí. V klidu se domluvte, rozmyslete a napište nám, proč byste právě tuto postavu chtěli a měli dostat právě vy.
Můžete si napsat až o tři různé postavy.
Do 14 dnů se vám ozveme s naším rozhodnutím, protože právě za 14 dní zveřejníme návod, jak si vytvořit postavu, jak si vybrat, zda chcete být Hrdinou Vrchoviny či mít Mocnou Geasu.
Nesmutněte, pokud jste si v předepsaných postavách nenašli svoje “pravé ořechové” - vždycky můžeme dát dohromady osud, který se do Velké Písně zapíše velkými písmeny.
Připomínám náš email: ozveny2016@gmail.com
The Voice by Celtic Women
https://www.youtube.com/watch?v=nX2anEXG0eE
Panství Tyra:
Maev Mac Tyra – urozená paní z hladového panství. Její manžel před lety zemřel a Vrchovinou se šíří zvěsti, že snad hledá nového. Každopádně silně odmítá hlad a jeho moc, která se šíří panstvím Tyra. Na Velké Hry přivádí své dvě děti, které jsou pro ni, jak se tvrdí, celý svět. Zároveň je to právě ona, která byla pověřena reprezentací panství Tyra na hrách.
Ailin a Emmer Mac Tyra – děti paní Maev. Syn Ailin má velké ambice uspět ve hrách a říká se, že pro nic jiného než pro Hry ani nežije. Emmer je naopak velice tichá a mnozí říkají, že pro svou vzdělanost a chytrost se možná brzy stane vědmou či vstoupí mezi druidy. Jen občas někdo prohodí, že je v obličeji nějak příliš bledá…
Triannon a Triannan Tyra – mladí sourozenci, kteří zasvětili svůj život tomu, aby zahnali Hlad, který sužuje panství Tyra. Vždy stojí při sobě a říká se, že před potíráním Hladu je nic nezastaví. Bude potřeba zodpovědět spoustu otázek. A možná ty nejbolestivější… budou muset položit jeden druhému.
Fiallachovi chlapi (Fiallach + 2) – banda ostrých rváčů z panství Tyra. Fiallach Tyra je dlouhá léta lesníkem a umí číst v cestách a stromech lépe než v lidech. Jeho muži jsou na tom podobně. Kolují zvěsti, že jen díky jejich zkušenostem a loveckému umu panství Tyra ještě nevymřelo hladem.
Panství Fearnmoore
Brúan Fearnmoore – mladší syn daleko slavnějšího otce (lairda - vládce panství Fearnmoore) a ještě mnohem slavnějšího bratra, Braegora, který na hranicích panství Sklaire a Fernmoore sám zabil hrozivého medvěda, jen svým kopím. Brúan je spíše tišší a nejistý mladík, který se sice snaží, ale žije ve stínu svého bratra – s mečem to příliš neumí, spíše čte o dávných bitvách a o legendách… Přesto byl však, společně s bratrem, pověřen, aby přivedl lid panství Fearnmoore na Velké Hry… A jeho příběh bude o hledání nejtěžším – o hledání svého místa v životě.
Liam Fearnmoore Bouřných očí a jeho přátelé (3) – Liam Fearnmoore a jeho přátelé jsou další z hrdinů, kteří bez sebe nedají ani ránu. Kde jsou problémy a nesnáze nebo neprobádaná místa, tam je i tato skupina – veselá, rychlá, hrdinská, plná síly a elánu. Kolik lidí již zatoužilo je jen spatřit? Nyní přichází všichni čtyři pokleknout před Vědmou a při Hrách si nechat vyvěštit svou Geasu. Jen… proč už se nesmějí tak, jak o nich zpívají písně?
Paní mečů Fearnmoore (3) – skupina válečnic klanu Fernmoore, které jsou opásány bájnými sídheskými čepelemi, které před staletími dal dle legendy Sídhe Sakhata tak trochu vede Braegor Fearnmoore a kteří byli vyznamenáni tím, že jim byly dány do opatrování sídheské čepele, které před staletími dal Sídhe Sakhata panství Fearnmoore. Taky se nijak netají tím, že opravdu, ale opravdu nemusí Brúana Fearnmoora…
Panství Arnoch
Cúlain Tar Arnoch Mlžného kopí a Koruny z Listů a Slz – Cúlain Tar Arnoch je hrdina. To je jasné tak, jako že ráno vyjde slunce a večer znovu zajde. Své jméno proslavil poprvé v bitvě v zátoce Racků, kde, když byl jeho pán zraněn, v osobním souboji na meče zabil nepřátelského vůdce nájezdníků z moře. To mu bylo čtrnáct let. O rok později zachránil dceru panství Ferragh z rukou únosců. Se svým přítelem Govannanem stáli ve více střetech než by kdo spočítal. Cúlain přichází s věrným druhem Govannanem a svou sestrou Alissou a je pověřen uvést lid Arnochu na Hry. Přesto…I Cúlain bude muset pochopit, co dělá hrdinu pravým hrdinou.
Govannan Tar Arnoch – Govannan je, jak se traduje, věrný přítel Cúlaina už od dětství, kdy měli společnou chůvu. Vyrostli spolu a prošli spolu mnoha střety – Govannan se také bil v zátoce Racků a společně s Cúlainem pobili i černé vlky z lesů Tyra. Někteří říkají, že je Cúlainovým strážným duchem a hlasem rozumu. Někteří říkají, že bez Govannana by nebylo Cúlaina. Tak proč mu na tváři nehraje smích?
Alissa Tar Arnoch – Cúlainova sestra, která se přichází na hry vdát. Je to dívka, která je ale daleko raději v lese, než aby se učila vyšívat. Často se hádá jak s Govannanem, tak i s Cúlainem. Ale, on už ji manžel zkrotí… nebo ne? A kde je vlastně místo ženy ve světě Vrchoviny?
Krvaví psi páně Saetreta (3) – tito muži a ženy byli také v bitvě u zátoky Racků. Měli jasný úkol – chránit mladšího pána panství Arnoch. A neuspěli. Od té doby jimi jejich lid opovrhuje a oni žijí jen proto, aby v některé z bitev očistili své jméno. Protože…dá se snad žít pro něco jiného?
Panství Ferragh
Dannu Ferragh – mladá dívka, která na hry přivádí lid Ferraghu. Je tichá, příliš nemluví… Vlastně je pro své okolí tak trochu záhadou. Po boku jí vždy kráčí její ochránce, Maertyn Ferragh. Nicméně, šeptá se… že je to právě ona, kterou poslouchají Mlhy.
Maertyn Ferragh – kamarád Dannu a její ochránce. Společně přichází na hry, na kterých Maertyn chce vyslechnout svou geasu a snad i uspět v některé z disciplín. Ale především se stará o Dannu – jsou to, přeci jen, kamarádi od dětství. A v jeho stopách… kráčí stíny dob minulých.
Aški Ferragh a její průzkumníci (3) – tahle skupinka si jde na Hry pro vítězství v Dlouhém Běhu. Aški Ferragh je jako bílá liška – tichá, ale schopná pokousat kohokoliv, kdo by se k ní přiblížil moc blízko. A její společnost je podobná. Ve Ferraghu střeží cesty skrze močály a loví zvěř. Tak trochu se šeptá, že už si lezou všichni na nervy. Pořád pospolu na hlídce, v mokru, v zimě… Ale copak je nějaká šance, že by se to změnilo? Není?
Panství Sklaire (SKLA-ír)
Vorna Sklaire - žena, které se ostatní bojí… a zároveň ji vyhledávají. Šeptá se, že u její kolíbky stáli Sídhe. Že nikdo nedokáže zašít ránu tak jako ona. Že když vám podá ruku, nahlédne až na dno vaší duše. A umí věštit. Z karet a listí. A její věštby se plní. Tak ji lidé vyhledávají, jen když ji potřebují. Poděkují a odejdou. Ale… co potřebuje ona?
Saoirse a Tae Sklaire – blízké kamarádky, které se hluboce vyznají v magii a ještě více v té, která sužuje jejich panství. Magickému učení obětovaly mnohé, ale bude ještě potřeba mnoho učinit, než by snad mohly doufat, že pochopí, v čem tkví prokletí panství Sklaire. Ale co – pokud jejich přátelství nic nezkazí, tak čeho se bát?
Sklairští zaklínači (3) – tahle skupinka je pěkně nebezpečná. Při obraně svého panství dokázali skloubit své válečné umění s magií a teď si na ně každý musí dát pozor. Prý dokáží udeřit mečem i hlasem. Ale při pitkách a oslavách se drží stranou. Jako by jim něco… scházelo?
Vyhoštění:
Tito lidé byli vyhoštěni ze svých klanů a proto, dle zvyků a tradic, postrádají práva, která přináleží ostatním Vrchovanům. Důvody pro vyhoštění mohou být různé - zločin, zbabělost, zrada… Přesto však, zdá se, se mají ve Velké písni sehrát svůj part.
Za vyhoštěné postavy se nelze nijak jinak hlásit!
Alinnor - mladá dívka, co tiše stojí u cest a rozhlíží se kolem sebe, jakoby svět kolem ní fungoval jinak. Jakoby existoval jinak. Prý byla vyhoštěna z panství Sklaire za zakázanou magii, kterou provozovala. Prý ji postihla v útlém věku velká tragédie. Prý po jejím boku kráčí sama Smrt.
Grahem - vrah a násilník, který se provinil vraždou bezbranných na panství Fearnmoore. Jen štěstěna způsobila, že jej lidé na místě neukamenovali. Nyní přijíždí v okovech na Velké Hry, aby si vyslechl rozsudek od krále Bódraiga… A ten je znám jako moudrý muž… ale také spravedlivý. A je rozhodnut celou Graemovu věc prošetřit. Ale copak vrah může dostat druhou šanci?
Braefar - muž, který byl vyhoštěn z panství Tyra, neb se vzepřel svému pánu a přes opakované nabídky se neomluvil. Aby ještě podtrhl svou vinu, zanechal svou ženu a dítě v hladovém panství Tyra a šel se sám zúčastnit Velkých Her. Má v sobě vztek i nevyřešená přání - ale co zmůže otec proti moci mocných?