• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ISLINGTONOzvěny Velké Písně - Letní Kempy 2016
    STORMAGEDDON
    STORMAGEDDON --- ---
    ISLINGTON: Myslím že u skupiny Liama by měl být Krys, Spocky a já. :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Děkujeme všem, kdo nám napsali o Ty ve Velké Písni - tady je seznam již zabraných rolí.

    POKUD BYSTE NĚKDO CHTĚL NĚJAKOU JINOU ROLI, NEVÁHEJTE NAPSAT. KDYBYSTE SE CHTĚLI ZEPTAT, PTEJTE SE KLIDNĚ DO POŠTY, RÁDI ZODPOVÍME OTÁZKY (NEBO NA NÁŠ MAIL).

    Nicméně, tady je seznam přidělených rolí:

    Triannon Tyra - Hugin
    Triannan Tyra - Avya
    Brúan Fearnmoore - Jansta
    Liam Fearnmoore Bouřných očí a jeho přátelé - Spoky, Denis, Eliška Studená
    Paní Mečů Fearnmoore - Berry + ??? (zde se stále místo najde! A nemusíte být super šermířky!)
    Cúlain Tar Arnoch - Miki Opletal
    Alissa Tar Arnoch - Laura
    Govannan - Marek Martinovský
    Krvaví psi páně Saetrata - Marek Mahdal +??? (i zde je místo!)
    Dannu Ferragh - Klárka/Anvella
    Maertyn Ferragh - Ficho
    Vorna Sklaire - Hádě

    Neobsazené postavy tedy jsou:

    Maev Mac Tyra - dáma s několika pěknými tajemstvími. Má svou rodinu... i své skryté stránky! Pokud by byla květinou, byla by růží... s pěkně dlouhými trny...
    Ailin Mac Tyra - nabízí velmi pěkný mix silného muže a starostlivého bratra i syna.
    Emmer Mac Tyra - copak nikdo nechcete zjistit, proč je tak bledá? Silná linka o rodině a přátelství!
    Fiallachovi chlapi - drsňáci, co pro ránu nejdou daleko. Hrubí, přísní... a ne úplně féroví.
    Aški Ferragh a její průzkumníci - správná volba, pokud chcete v tradiční společnosti dělat rozruch. A prozradíme, že možná i něco hledají... A nepřestanou, dokud to nezískají!
    Saoirse a Tae Sklaire - sestry, magie, osud a láska! Odhalování tajemství kouzel! A prokletí!
    Sklairští zaklínači - ZA-KLÍ-NA-ČI, je třeba psát víc ? :)
    Allinor - pokud vás baví vidět svět jinak, než ostatní, rádi vyvoláváte věci dávno minulé a odhalujete tajemství - to je ono!
    Graehem - pouta, odsouzení, hrozba smrti - kdo se postaví osudu?
    Braefar - muž, co jde proti všem tradicím a nebojí se bojovat o svůj názor. Morální dilemata zaručena.

    Kdybyste snad někdo měl ještě zájem...

    Každopádně, hezký víkend!
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Omlouvám se, vloudila se chybka - Posel v nabídce vůbec být nemá, je nahrazen Rybářem.
    Chyba již napravena.
    Díky JEENOVI za upozornění!
    JEENA
    JEENA --- ---
    ISLINGTON: Ahoj, v těch povoláních jsou u válečníka uvedeny ty typická "mírová" povolání. Jedno z nich je posel, který je ale v tom detailnějším popisu nahrazen rybářem. Rozumím tomu, že jsou si vesměs obdobní, co se týče řekněme stylu boje?

    tl,dr: Kam se ztratil popis posla?

    Díky
    CATH
    CATH --- ---
    FICHO: to je jen velikostí písma a formátováním, fakt :)
    FICHO
    FICHO --- ---
    ISLINGTON: Je to PAST! Pod maskou krátkého příspěvku se skrývají strany textu!
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Tak, dneska sem napíšu jen krátký příspěvek:
    TADY TO JE!

    JAK STVOŘIT POSTAVU VE VELKÉ PÍSNI - https://docs.google.com/document/d/1a7gg-uQAqAZMadt_oI_lXRfKEdHM8Mex4ZpmGVESVfM/edit?usp=sharing

    A

    POVOLÁNÍ VRCHOVINY - https://docs.google.com/document/d/1Vsxk0RtsBGUYg2tsOpOMU49SOVNSMRbshs7M3YDqrJM/edit?usp=sharing

    Doufáme, že se tento krátký příspěvek bude líbit všem, zvlášť pak těm, kteří si myslí, že neumíme psát ty krátké.

    Hezký večer!
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Vrchovina si také tímto dovoluje popřát všem Vrchovanům a Vrchovankám hodně štěstí při skládání maturitních zkoušek! :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Vážení Vrchované, myslím, že do středy vám konečně pošleme návod, jak vdechnout život vašim postavám, ale předtím věnujte pozornost tomuto krátkému sdělení:

    IL MANIFESTO PROČ HRÁT PŘEDEPSANOU POSTAVU:

    1. Nechci a nesnáším, když si mám zase, zase, zase sám vytvářet postavu uplně od nuly.
    2. Takhle mám jistotu, že budu zapojen do jednoho z velkých příběhů hry.
    3. Pomůžu tím organizátorům, protože tyhle zápletky vytvoří krásně dopředu.
    4. Uvědomuji si, že organizátoři mě dostanou do zajímavých situací, např. příkazem jako třeba "V osm hodin večer jdi sám na rozcestí a cokoliv tam uvidíš, nech si do rána pro sebe."
    5. Dá mi to tak možnost vyzkoušet si zahrát něco, co bych dost možná sám tímhle způsobem nevymyslel.
    6. Že by byly příběhy těchto postav nějak provázané...? AHA!


    Díky těm, kdož napsali do dneška - bereme je, že "napsali v prvním kole". Ale pro ty ostatní - pokud by vás někdo zaujal, zeptejte se, nebojte se, těšíme se.
    DEMONIC
    DEMONIC --- ---
    Vzhledem k tomu, že moje účast na Kempech se přímo odvíjí od mého zájmu o LARP, nebudu se přihlašovat dokud si nebudu jistý, že je to LARP pro mě :) což si nebudu cca ještě týden než zveřejníte tvorbu postav :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Dulezita vec- JESTLI CHCETE HRAT NAS KEMPLARP, MUSITE SE PRIHLASIT NA KEMPY! MOC VAS ZATIM NENI!:)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    A to níže, to je pokus o kratší příspěvek :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    V naší hře, ať to každý ví, bude rytmus hrát svou velkou roli - a s ním i hudba. Ale je možné, že ne vždy je každému do zpěvu, nebo ne každý jednoduše zpívat umí. A tak je to i na Vrchovině. Najdete zde rozené pěvce, ale i takové, kterým to zpívá, jak když řeže pilou.

    Nicméně, všichni na Vrchovině věří a znají ŘÍKANKY - těmi se zaklínají v různých situacích - při boji, před důležitým rozhodnutím, nebo i jednoduše když s ránem vstávají.

    A mají ŘÍKANKY nějakou moc?
    Inu… my z Vrchoviny (a orgteamu) si myslíme, že určitě :)
    Tady je výčet nejznámějších z nich - ale pokud znáte další, sem s nimi! Vźdyť každá rodina, každé panství má své vlastní.
    (A kdo hledá ty temnější… jistě najde:))


    Letí vrána, letí, letí,

    v zobáku má čtyři děti,

    čtyři děti, čtyři přání…

    Jestlipak zavoláš na ni?


    - dětská říkanka odvážných děcek


    Dej nám chléb a dej nám víno,

    ochraňuj nás, Vrchovino!


    -oblíbený vrchovinský přípitek


    Toč se holka dokola,

    jak ti sukně letí,

    a až měsíc zavolá,

    poviješ mi děti!


    -lidová vrchovinská



    Kam se ženeš, mladíku,

    kde máš pro mě kvítí?

    Pohřbíme tě bez díků,

    až tě sídhe chytí!


    -aby se nezapomínalo, že je třeba ctít tradici pohostinství



    Vyšla panna k potůčku,

    bez polínka vyšla,

    potkala tam Pradlenu

    a o život přišla.


    -lidová moudrost


    Půjdu tam, ach matičko,

    kde jsou černé lesy,

    větře pověz, větříčku,

    kde, můj milý, kde jsi?

    Matka lomí rukama,

    nad tou dcerkou její,

    a pak vzlyká do rána:

    “Vždyť to stvůry chtějí…”


    -báseň složená po Blatenském neštěstí


    Hrobana je mrcha zlá,

    jen zřídka se postí,

    slabá na ni každá zbraň

    až na lidské kosti.


    -z učení panství Sklaire


    Zbrani ostrá, najdi cíl,

    bych zas se svou milou byl.

    -tradiční ochranná modlitba před bojem



    Les nás vítá náručí,

    co hřeje i chladí,

    kdo jen stromům poručí…

    Ať mi dítě vrátí!

    -prosebná modlitba zoufalých matek



    Ucti vědmu krví svou,

    stačí jí jen trochu,

    jinak mocí čarovnou

    promění tě v sochu.

    -lidová moudrost




    To bude mít dřív medvěd parohy!
    - vrchovinský způsob, jak dát najevo, že se něco prostě nemůže stát



    Za půlnoci do lesa,

    když ti zmizne dítě,

    chodí jenom zoufalí,

    Noc i Les sám sní tě.

    Kruh ten z bílých kamenů

    kol měj, vodou polej,

    pak do všech stran světových ,

    jméno dětské volej.

    -“Jak nalézti dítě své”
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Zdravíme opět při neděli, tentokrát jen malá zpráva:

    Pokud máte zájem hrát Ty ve Velké písni, bylo by opravdu prima, kdybyste byli na kempech 2 týdny, aby se příběh mohl rozjet.
    JE TU VŠAK VÝJIMKA - A NE JEDNA: Výše uvedené neplatí, pokud byste chtěli hrát za následující skupiny:

    Sklairští zaklínači
    Liam Fearnmoore Bouřných očí a jeho přátelé
    Fiallachovi chlapi
    Aški Ferragh a její průzkumníci

    Takže, pokud jedete jen na jeden (jakýkoliv) týden a některá z těchto skupin by se vám líbila - směle do toho!

    A upozornění - stále ještě máte týden na to, abyste si pročetli a napsali o Ty ve Velké písni, kteří by se vám líbili. Pokud se vám líbí nějaká skupina, můžete se domluvit s kamarády a jít do toho spolu - ale i sami a uvidíte, někdo se k vám určitě přidá!

    Každopádně - hezkou neděli!
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    ...úplně nevinná rada organizátorského týmu: Přes víkend budou vznikat postavy Těch vepsaných ve Velké písni.
    A CO TY? UŽ JSI NAŠEL TU SVOU?
    Těšíme se na vaše zprávy a požadavky, děkujeme těm, kteří již tak učinili!
    (A slibujem, že se budem snažit psát kratší příspěvky!) :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    ...ranní sluníčková zpráva - na přání některých z vás jsme si v ORGteamu založili nové vlákno s názvem "Temné zápletky Vrchoviny" a celkem nás to začíná bavit:) Konec hlášení a příjemný den :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    O Magii na Vrchovině a těch, kteří jí vládnou

    "Tady máš, Laoisach a pamatuj si.
    Před dveře léčitelky předstoupíš a dvakrát zaklepeš.
    Pak počkáš tři údery srdce a při zvuku svého jména vstoupíš.
    Ano, Laoisach, ona zná tvé jméno.
    To je dáno těm, kteří vládnou magií, tou tajnou notou velké písně, jak někteří říkají.
    Ať už jsou nadáni mocí léčit, naslouchat lesu či přivolávat ničivý blesk a uragán.
    Jako minstrelové, říkáš? No, jsou jim podobní.
    Jen hrají píseň, kterou snad slyší jen oni.
    Ale i to, holčičko moje, je součástí Velké písně Vrchoviny.
    I tyhle, neslyšné tóny.
    Ale, kde jsem to byla...
    Až ti vědma dá lék pro tatínka, dáš ji tuto dřevěnou misku.
    Ano, vím, že je cenná, ale to přece její vědomosti také.
    Pak poděkuj, otoč se a jdi rychle zpátky domů.
    Co? Když se tě vědma na něco zeptá?
    Holčičko, víš... ti, co vládnou magií, ji musí zkoumat dlouhá léta.
    Oni jediní nejsou třeba kováři, řezbáři nebo třeba dřevorubci v časech míru.
    Jejich, hmmm, obor...je magie.
    A vezmi si to - dřevorubci se u piva baví o tom, jak jim šla práce od ruky.
    Kováři zas mluví o ohni a kouři, řezbáři zas o svých výtvorech.
    To vše znáš a můžeš se bavit s nimi.
    Ale o čem se chceš bavit s mágy?
    Ano, jsou to Vrchované, jako my a potřebujeme je.
    A s mnoha z nich se potkáváme denně.
    A vlastně - bavíme se s nimi, smějeme se s nimi a pomáháme jim.
    Já nevím, co je na nich zvláštního.
    Jejich pohled? Smích? Nevím, holčičko.
    Ale smráká se a ty musíš vyrazit.
    A až dostaneš, co potřebuješ... vrať se rychle domů, ano?
    Budu čekat."
    - co mladá Laoisach vyslechla od své babičky
    ELVOTHIEN
    ELVOTHIEN --- ---
    Přátelé Vrchoviny,
    máme opět neděli a společně s ní přinášíme novinky, na které jistě všichni netrpělivě čekáte.

    O čem to bude tentokrát? Vsadím se, že je to jedna z věcí, která vás nejvíc pálí a nenechá spát (ne, expy to nejsou!)
    Dnes se konečně dozvíte něco více o Těch, kteří jsou vepsaní ve Velké Písni; tedy o předepsaných postavách.

    Ale ještě než vás nechám si v klidu číst, pár důležitých slov:
    Ti vepsaní ve Velké Písni jsou hráči jako každí jiní. Mají svůj příběh, své slabé i silné stránky, schopnosti, které se neliší od těch, které vám nabídneme ve hře.
    Jsou o hraní pro sebe i pro ostatní, jsou o zodpovědnosti. Jsou to postavy, které nám organizátorům pomáhají lépe rozvinout Velkou Píseň.
    Jsou to tací, kteří ví, kdy k nim Velká Píseň hovoří a vědí, co musí udělat.

    Nemusíte se strašlivě předhánět v tom, kdo si o postavu první napíše, takhle to u nás nechodí. V klidu se domluvte, rozmyslete a napište nám, proč byste právě tuto postavu chtěli a měli dostat právě vy.
    Můžete si napsat až o tři různé postavy.
    Do 14 dnů se vám ozveme s naším rozhodnutím, protože právě za 14 dní zveřejníme návod, jak si vytvořit postavu, jak si vybrat, zda chcete být Hrdinou Vrchoviny či mít Mocnou Geasu.
    Nesmutněte, pokud jste si v předepsaných postavách nenašli svoje “pravé ořechové” - vždycky můžeme dát dohromady osud, který se do Velké Písně zapíše velkými písmeny.

    Připomínám náš email: ozveny2016@gmail.com



    The Voice by Celtic Women
    https://www.youtube.com/watch?v=nX2anEXG0eE



    Panství Tyra:


    Maev Mac Tyra – urozená paní z hladového panství. Její manžel před lety zemřel a Vrchovinou se šíří zvěsti, že snad hledá nového. Každopádně silně odmítá hlad a jeho moc, která se šíří panstvím Tyra. Na Velké Hry přivádí své dvě děti, které jsou pro ni, jak se tvrdí, celý svět. Zároveň je to právě ona, která byla pověřena reprezentací panství Tyra na hrách.
    Ailin a Emmer Mac Tyra – děti paní Maev. Syn Ailin má velké ambice uspět ve hrách a říká se, že pro nic jiného než pro Hry ani nežije. Emmer je naopak velice tichá a mnozí říkají, že pro svou vzdělanost a chytrost se možná brzy stane vědmou či vstoupí mezi druidy. Jen občas někdo prohodí, že je v obličeji nějak příliš bledá…
    Triannon a Triannan Tyra – mladí sourozenci, kteří zasvětili svůj život tomu, aby zahnali Hlad, který sužuje panství Tyra. Vždy stojí při sobě a říká se, že před potíráním Hladu je nic nezastaví. Bude potřeba zodpovědět spoustu otázek. A možná ty nejbolestivější… budou muset položit jeden druhému.
    Fiallachovi chlapi (Fiallach + 2) – banda ostrých rváčů z panství Tyra. Fiallach Tyra je dlouhá léta lesníkem a umí číst v cestách a stromech lépe než v lidech. Jeho muži jsou na tom podobně. Kolují zvěsti, že jen díky jejich zkušenostem a loveckému umu panství Tyra ještě nevymřelo hladem.

    Panství Fearnmoore

    Brúan Fearnmoore – mladší syn daleko slavnějšího otce (lairda - vládce panství Fearnmoore) a ještě mnohem slavnějšího bratra, Braegora, který na hranicích panství Sklaire a Fernmoore sám zabil hrozivého medvěda, jen svým kopím. Brúan je spíše tišší a nejistý mladík, který se sice snaží, ale žije ve stínu svého bratra – s mečem to příliš neumí, spíše čte o dávných bitvách a o legendách… Přesto byl však, společně s bratrem, pověřen, aby přivedl lid panství Fearnmoore na Velké Hry… A jeho příběh bude o hledání nejtěžším – o hledání svého místa v životě.
    Liam Fearnmoore Bouřných očí a jeho přátelé (3) – Liam Fearnmoore a jeho přátelé jsou další z hrdinů, kteří bez sebe nedají ani ránu. Kde jsou problémy a nesnáze nebo neprobádaná místa, tam je i tato skupina – veselá, rychlá, hrdinská, plná síly a elánu. Kolik lidí již zatoužilo je jen spatřit? Nyní přichází všichni čtyři pokleknout před Vědmou a při Hrách si nechat vyvěštit svou Geasu. Jen… proč už se nesmějí tak, jak o nich zpívají písně?
    Paní mečů Fearnmoore (3) – skupina válečnic klanu Fernmoore, které jsou opásány bájnými sídheskými čepelemi, které před staletími dal dle legendy Sídhe Sakhata tak trochu vede Braegor Fearnmoore a kteří byli vyznamenáni tím, že jim byly dány do opatrování sídheské čepele, které před staletími dal Sídhe Sakhata panství Fearnmoore. Taky se nijak netají tím, že opravdu, ale opravdu nemusí Brúana Fearnmoora…

    Panství Arnoch

    Cúlain Tar Arnoch Mlžného kopí a Koruny z Listů a Slz – Cúlain Tar Arnoch je hrdina. To je jasné tak, jako že ráno vyjde slunce a večer znovu zajde. Své jméno proslavil poprvé v bitvě v zátoce Racků, kde, když byl jeho pán zraněn, v osobním souboji na meče zabil nepřátelského vůdce nájezdníků z moře. To mu bylo čtrnáct let. O rok později zachránil dceru panství Ferragh z rukou únosců. Se svým přítelem Govannanem stáli ve více střetech než by kdo spočítal. Cúlain přichází s věrným druhem Govannanem a svou sestrou Alissou a je pověřen uvést lid Arnochu na Hry. Přesto…I Cúlain bude muset pochopit, co dělá hrdinu pravým hrdinou.
    Govannan Tar Arnoch – Govannan je, jak se traduje, věrný přítel Cúlaina už od dětství, kdy měli společnou chůvu. Vyrostli spolu a prošli spolu mnoha střety – Govannan se také bil v zátoce Racků a společně s Cúlainem pobili i černé vlky z lesů Tyra. Někteří říkají, že je Cúlainovým strážným duchem a hlasem rozumu. Někteří říkají, že bez Govannana by nebylo Cúlaina. Tak proč mu na tváři nehraje smích?
    Alissa Tar Arnoch – Cúlainova sestra, která se přichází na hry vdát. Je to dívka, která je ale daleko raději v lese, než aby se učila vyšívat. Často se hádá jak s Govannanem, tak i s Cúlainem. Ale, on už ji manžel zkrotí… nebo ne? A kde je vlastně místo ženy ve světě Vrchoviny?
    Krvaví psi páně Saetreta (3) – tito muži a ženy byli také v bitvě u zátoky Racků. Měli jasný úkol – chránit mladšího pána panství Arnoch. A neuspěli. Od té doby jimi jejich lid opovrhuje a oni žijí jen proto, aby v některé z bitev očistili své jméno. Protože…dá se snad žít pro něco jiného?

    Panství Ferragh

    Dannu Ferragh – mladá dívka, která na hry přivádí lid Ferraghu. Je tichá, příliš nemluví… Vlastně je pro své okolí tak trochu záhadou. Po boku jí vždy kráčí její ochránce, Maertyn Ferragh. Nicméně, šeptá se… že je to právě ona, kterou poslouchají Mlhy.

    Maertyn Ferragh – kamarád Dannu a její ochránce. Společně přichází na hry, na kterých Maertyn chce vyslechnout svou geasu a snad i uspět v některé z disciplín. Ale především se stará o Dannu – jsou to, přeci jen, kamarádi od dětství. A v jeho stopách… kráčí stíny dob minulých.

    Aški Ferragh a její průzkumníci (3) – tahle skupinka si jde na Hry pro vítězství v Dlouhém Běhu. Aški Ferragh je jako bílá liška – tichá, ale schopná pokousat kohokoliv, kdo by se k ní přiblížil moc blízko. A její společnost je podobná. Ve Ferraghu střeží cesty skrze močály a loví zvěř. Tak trochu se šeptá, že už si lezou všichni na nervy. Pořád pospolu na hlídce, v mokru, v zimě… Ale copak je nějaká šance, že by se to změnilo? Není?

    Panství Sklaire (SKLA-ír)

    Vorna Sklaire - žena, které se ostatní bojí… a zároveň ji vyhledávají. Šeptá se, že u její kolíbky stáli Sídhe. Že nikdo nedokáže zašít ránu tak jako ona. Že když vám podá ruku, nahlédne až na dno vaší duše. A umí věštit. Z karet a listí. A její věštby se plní. Tak ji lidé vyhledávají, jen když ji potřebují. Poděkují a odejdou. Ale… co potřebuje ona?
    Saoirse a Tae Sklaire – blízké kamarádky, které se hluboce vyznají v magii a ještě více v té, která sužuje jejich panství. Magickému učení obětovaly mnohé, ale bude ještě potřeba mnoho učinit, než by snad mohly doufat, že pochopí, v čem tkví prokletí panství Sklaire. Ale co – pokud jejich přátelství nic nezkazí, tak čeho se bát?
    Sklairští zaklínači (3) – tahle skupinka je pěkně nebezpečná. Při obraně svého panství dokázali skloubit své válečné umění s magií a teď si na ně každý musí dát pozor. Prý dokáží udeřit mečem i hlasem. Ale při pitkách a oslavách se drží stranou. Jako by jim něco… scházelo?

    Vyhoštění:

    Tito lidé byli vyhoštěni ze svých klanů a proto, dle zvyků a tradic, postrádají práva, která přináleží ostatním Vrchovanům. Důvody pro vyhoštění mohou být různé - zločin, zbabělost, zrada… Přesto však, zdá se, se mají ve Velké písni sehrát svůj part.
    Za vyhoštěné postavy se nelze nijak jinak hlásit!

    Alinnor - mladá dívka, co tiše stojí u cest a rozhlíží se kolem sebe, jakoby svět kolem ní fungoval jinak. Jakoby existoval jinak. Prý byla vyhoštěna z panství Sklaire za zakázanou magii, kterou provozovala. Prý ji postihla v útlém věku velká tragédie. Prý po jejím boku kráčí sama Smrt.


    Grahem - vrah a násilník, který se provinil vraždou bezbranných na panství Fearnmoore. Jen štěstěna způsobila, že jej lidé na místě neukamenovali. Nyní přijíždí v okovech na Velké Hry, aby si vyslechl rozsudek od krále Bódraiga… A ten je znám jako moudrý muž… ale také spravedlivý. A je rozhodnut celou Graemovu věc prošetřit. Ale copak vrah může dostat druhou šanci?

    Braefar - muž, který byl vyhoštěn z panství Tyra, neb se vzepřel svému pánu a přes opakované nabídky se neomluvil. Aby ještě podtrhl svou vinu, zanechal svou ženu a dítě v hladovém panství Tyra a šel se sám zúčastnit Velkých Her. Má v sobě vztek i nevyřešená přání - ale co zmůže otec proti moci mocných?
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    HUGIN: Díky za dotaz, mrkneme na to a během pár dní se můžete těšit na odpověď :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    ... zde je další část toho, jak to na Vrchovině chodí...
    A abychom zdůraznili, že je to na Vrchovině někdy krásné a prosté... doporučujeme k četbě tuhle píseň :)
    Hezký víkend!

    Civilization IV Theme - Baba Yetu - Peter Hollens & Malukah
    https://www.youtube.com/watch?v=17svtURunUk




    Život na Vrchovině

    “Tak na todle jsem čekal, že se nikdo nikdy nezeptá.
    Co? Máte to do kroniky? A přišli jste za mnou?
    No tak to mně těší.
    Jak bych to…
    No, takhle, třeba.
    Každej máme svoje místo, tady na Vrchovině. I ve Velký Písni.
    Jestli je neměnný?
    Řeknu to takhle - spousta lidí nikdy nepřekročí hranice svýho panství a vobčas někdo kňourá, že by mohlo bejt líp.
    A pak jsou tu takový, jako Connavar - nejdřív syn zbabělce, co zdrhnul z boje, nakonec Velekrál Vrchoviny. Takže - kdo chce, cestu si najde. Jo, je v tom nebezpečí, ale o už je riziko té velké cesty, po které kráčíme a který se říká život.
    Jak víte, Vrchovani jsou rozděleni do pěti panství, který znáte.
    Obyčejně je na panství jedno opevněné sídlo, jednoduše se mu říká Bóg, kde sídlí pán celého panství, laird - ten má okolo sebe svou osobní gardu a své jezdce, který dávaj bacha na to, aby si někdo z jejich pána nedělal dobrej den. Laird sám často objíždí celé panství, vybírá daně a řeší spory mezi svými lidmi.
    Lairdi pak zasedají jednou do půl roka ve Velký radě, Thaiggardu. Tam řeší velký věci s králem Vrchoviny - jestli někde není příliš špatně a tak. Ale tomu, tomu já nerozumim.
    Jinak je v každém panství několik vesnic nebo usedlostí. Jako řeknu vám na rovinu, není to žádná sranda žít sám - když se cokoliv přihodí, jste prostě sami a i jeden hladovej vlk pro vás skýtá nebezpečí. Jo, taky znám starýho Drassa, co žije v horách a jednou měsíčně přiveze dolů do Tří potoků dřevo.
    Ale obyčejně, jako třeba já, lidi žijou ve vesnicích.
    Prostě, v počtech je síla.
    Každá vesnice má svýho thaina, člověka, ať už chlapa nebo ženskou, co ostatním říká, co je třeba udělat, organizuje nutný práce a podobně.
    Ale jinak… von tak nějak každej ví, co má dělat. Řeknou mu to jeho rodiče, kterejm to zase řekli ty jejich. Některý tak pracujou na polích, jiný loví v lesích, další cvičí koně… To je těžký.
    Jde hlavně o to, že každá vesnice tvoří velkou...rodinu.
    Jo, rodina. To vlastně tak nějak jsme.
    Všichni Vrchovani, jasně.
    Ale prostě, ty vesnice, maj k sobě blíž.
    A lidi z panství se často potkávají na různých oslavách a slavnostech, tancích - takže vůbec není problém poznat svojí lavan ruta v jiné vesnici. Třeba moje stará byla z Vysokýho kamene, já ze Dvou Smrků. No, vidíte, a teď…
    co nám stačil říct Hakel, než byl přerušen


    O Rodině

    “Hakle, drž už jazyk za zuby!
    Kecáš tady, pleteš učenejm lidem hlavu.
    Do króniky?
    Aha, tak počkejte, tak to je jiná!
    Nejdůležitější je rodina.
    Vono se řekne - rodina, to je táta, máma, sourozencí - ale to vůbec nejni pravda.
    Nebo, ne celá.
    Některý říkaj, že Vrchovani všichni jsou rodina.
    To je hezký, ale ´sou to kecy.
    To spíš takový Panství je rodina.
    Má svoje zvyky, svoje obyčeje, svoje tradice - pro stejný věci, jo, ale každý panství to má jiný - co dělaj, když vstupujou do království lesů, jak mu děkujou, když z něj najdou zas cestu ven.
    A navíc, každýmu Fearnmoorovi nebo Arnochovi ráda ukážu, že pořád dokážu nejlíp trefit jelena na třicet kroků!
    No, to bysme měli.
    Ale jo - rodina.
    Vono, víte, měla jsem jednu kamarádku, Nikailu, z našeho panství, mocný Tyry.
    A víte jak to je - chodily jsme spolu na procházky, já jí říkala, jak tady Hakel je možná můj lavan ruta a vona mě zas, ať se podívám pořádně, že má vobě nohy křivý…
    Huš, Hakle, ticho buď, měla pravdu!
    No a jednou jsme se s Nikailou zatoulaly moc daleko. A přepadli nás.
    Nějaký násilníci, co je vyhostili za jejich zločiny z panství.
    No, byli jsme ozbrojený, já trefila jednoho, Nikaila druhýho, jak se lekla…
    Když jsme se vrátili, byly jsme obě dost posekaný.
    Šly jsme ke starému Klasovi a ten nám rány obvázal a dlouho se vyptával.
    Jo, bylo mu divný, že nás ty tři raubíři přepadli tak blízko vesnice…
    A Nikaia se rozplakala a přiznala, že jim pomáhala.
    Že prej láska, lavan ruta a kdo ví, co ještě.
    No co by, no.
    Kdyby nás jenom okradli, bylo by to jiný.
    Třeba by Nikailu na dvacet dnů dali do proutěný bedny nebo ji napráskali polenem.
    Ale oni vytáhli nože a prolili naši krev, krev Tyry.
    A jakmile teče krev, když to nejni třeba na zápasech nebo v duelu (tady muj Hakel se jich co nabojoval, aby mě získal!), tak je zle. To je urážka našeho lairda, pána panství a pak je všem legracím konec.
    Nemohli jsme mlčet.
    Kdo mlčí, je zbabělec a to nejni žádnej pravej Vrchovan.
    Nikailu přivázali k noze kámen a nechali jí, aby šla do bažin.
    Bylo mi jí líto. Šla s hlavou vztyčenou, dokud ji nepohltila země a chvějícím se hlasem se omlouvala.
    Proč vám to říkám?
    Každé třetí ráno chodím k těm bažinám a na jejich kraj dávám svazek květin.
    Měla je ráda.
    Jo, udělala to špatně. Vlastně mě kvůli ní málem zabili.
    Stihl jí spravedlivý trest.
    Ale těch pár kytek… to si ta holka zaslouží.
    Tohle, mládeži, to je ono… rodina.

    -jak pravila Fean, žena Hakelova z Panství Tyra


    O Víře a Nevíře

    “Taková vostuda! Ty pitomče jeden pitomá! Celá vesnice to slyšela! Nejvyšší druid to slyšel! Tumáš! Tumáš, aby sis to pamatoval!
    Všichni tady věříme v to, co je kolem nás!
    A ty to ani nedokážeš vyjmenovat!
    V Lesy, co nám dávají dřevo a v létě stín!
    Ve Vodu, co nám dává žít a pít!
    Ve Vítr, co nám splétá vlasy a rozeznívá Píseň!
    V Oheň, co zahání tmu a smutky ze srdce!
    A ty řekneš takovou blbost, že věříme na sídhe!
    To je uplně jiná věc.
    A neřvi, nebo ti dám důvod!
    Sídhe se obětuje. To je pravda.
    A jo, lidi na ně věřej.
    Dávaj jim obětiny, do dřevěnejch misek.
    Jako se dává i Lesu, Vodě, Větru a Ohni, to máš pravdu!
    Ale těm se to dává… jinak.
    Lesu položíš listí nebo větévky na jeho okraj.
    Do vody vhodíš třeba perlu, nebo kamínek, nebo po ní necháš plout loďku z kůry a z její cesty budeš číst budoucnost.
    Oheň pak přijme cokoliv, ale nepřekrm ho - ten nejvíce nám připomíná střídmost.
    No a s tím šepotem prosíš a modlíš se.
    A sídhe?
    Každá vesnice má nějaký místo. Třeba strom. Nebo velký kámen. Prostě místo.
    A kolem něj se dávají misky s darama.
    Morrigu, jak každej ví, má ráda sladký - med, jahody a tak.
    Thagda zase rád jablka. A snad ani Morrigu mu je nežere.
    A Sakhata? Tomu se nosí mlíko. Aby hezky spal.
    Jo, za krále Connavara se mu nosila krev a maso. Ale… to byla uplně jiná doba!
    Je třeba dávat pozor, aby každý sídhe měl vždycky alespoň něco k snědku. Protože jinak...
    Proč je ten kámen nebo strom dál od osady?
    Přemejšlej, přemejšlej!
    Vážně chceš potkat Babu Černých Křídel? Nebo Otce stromů? A vyrušit je při jídle?
    No, co dál… Každej si věří, jak chce. Modlitby jsou spíš naše myšlenky.
    Občas někdo prostě řekne “Ohni, dej mi sílu,” nebo něco jako “Větře, nes mě ve své náruči,”
    Druidi někdy dělají obřady. Velké, se svícemi, kdy Lesu, Větru, Ohni a Vodě děkují.
    To je pak velká sláva.
    Jo - když by se někdo hodně naštval, ale opravdu hodně, řekne “Ve jménu…” a pak vyjmenuje Velkou Čtveřici tak, jak je sám uctívá, takže třeba “Ve jménu Lesů, Ohně, Větru a Vody!”
    A pak řekne, co chce - ale to je vážný. To se nedá vzít zpátky.
    Končej a začínaj se tim soudy, vyzývá se tím na velký souboje…
    Co? Můžeš! Je úplně normální chodit dávat dary Velké Čtveřici nebo i sídhe s někým dalším, někdy i ve skupině. Tohodle duchovna se lidi bojej, to je jasný.
    To, že jdem prosit společně… To z nás dělá rodinu, rozumíš?
    Můžeš se prostě modlit k čemu chceš a za co chceš, jen musíš pak nést následky.
    A tohle máš, aby sis to zapamatoval!
    Tak a teď to běž nejvyššímu druidovi říct znova.
    Co si řek špatně?
    Nikdo nejmenuje nejdřív sídhe a Velkou Čtveřici až potom!
    Já ti dám, že je to jedno! Já tě zpráskám jak stará Pallach svýho Toimana….!

    -co vyposlechla celá vesnice Černá štola v panství Arnoch, při druidské přísaze Gwailla Arnocha

    O Mlze

    “Když Ml-ha při-chá-zí,
    po-zor- si- dej.
    Když -pak- tě- ob-klo-pí,
    v do-brém vzpo-mí-nej.
    Vkrá-dá se do du-še, bí-lý nůž vr-há
    Co schvá-tí ne-vrá-tí ta bí-lá Mlha.”

    - dětské rozpočítávadlo panství Ferragh
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam