• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TMHElektron: Magic Music mashines!
    VANJA
    VANJA --- ---
    GREGOR_PRIDE: RME HDSPe Raydat.
    kdyz si pustim neco v prehravaci (AIMP), tak to hlásí nakou hlášku s 48kHz a nehraje to. Ale RME se tváří jakože jede furt na 44,1. Je tam nějakej vakl v tomhletom.
    Jo a ještě když se snažim ten audio vystup z Overbridge nějak disablovat, nebo tam dat do kolonky driver NONE, tak to chvili hlasi ze neni driver, a pak to samo zas prepne na tu zvukovku, takze to disablovat nejde.
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    BRUTOL: No, bacha at nevypadas jak ja treba...
    BRUTOL
    BRUTOL --- ---
    VEX: ten mě taky samozřejmě láká ale vidíš jak to se mnou je :)))) dám si ještě ted měsíc čas a pak něco koupím .... ale dostanu darem ještě jeden starší macbook tak uvidím co zvládne ... Sice bych pak vypadal jako ajtak nějakej ale to je asi jedno... :)
    VEX
    VEX --- ---
    BRUTOL: akai Force jsi zkoumal?
    TMH
    TMH --- ---
    BRUTOL: Go eurorack :)
    EZOP
    EZOP --- ---
    GREGOR_PRIDE:

    Přeně tak - nastavena latence v midi outu a nevýhody jak píšeš....
    já to teda v "hrani si s OT" mám nastaveno na IN a upravuju zvuky hraju s CF a pakliže jsem ready na recording, tak to přepnu na OFF dám REC ARM a nahrávám (nevýhoda že není slyšet co nahrávám v abletonu, to ale řeším direct monitoringem na zvukovce)

    ... zkouším to s těmi ext instrumenty a ať to zkouším jak to zkouším tak se mi to nedaří vyladit.
    Na clock mám 8ms latenci (když používám OT interní triggery) a když měním HW latency v ext.inst. plug-in tak to s tím nic nedělá.
    - ext. instituce hw latency má vliv na midi noty které posílám do OT.

    No a nedalo mi to a propojil jsem přímo kabelem z A4 out do OT in, Ableton jako clock master, na A4 nastaveno clock recieve i send a mám tam naměřenou latenci tak 40ms... :-))) a teď babo raď.. nevím co dělám špatně
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    EZOP: to o cem mluvis - dorovnavani latence na midi outu v nastaveni...
    to je sice reseni, ale jak pises... ukousava to zacatky a nemuzes mit priposlech...
    = pouzivas audio kanal s IN IO na vstupy zvukovky


    lepsi reseni =>
    uz ted mas asi vst midi kanal s ovb...
    k nemu mas audio kanal, abys mohl nahravat nejen midi v "ovb" kanalu, ale mas i audio kanal, abys nahral i audio... SPRAVNE?

    ted si predstav, ze AUDIO kanal "5/6" se vstupem "syntaku3" smazes...
    vytvor MIDI kanal a dej mu abletonu device EXTERNAL INSTRUMENT...
    to je v tu chvili neco jako ovb kanal = zvol na nem midi zvukovky a zobrazeni se ti vstupy te zvukovky... tam nastavis tech "5/6" - a dole na device EXT INST je LATENCY = tady si posunes signal "ZA IN"... a myslim si ze i ten priposlech pak budes mit presne....

    nevyhody=2
    1) mas midi (rovny midi i na uplnym zacatku) a k nemu audio kanal(abys mohl nahrat i audio salamy)...
    2) pri renderu musis disablovat ty ext instrumenty (mam namapovany na klavesu) , jinac bude chtit renredovat v realtime
    **myslenka ext instrumentu je ze mas synth modul do kteryho hrajes noty z daw...
    pri renderu chces ten synth aby zahral správně 1:1, proto nuti realtime...
    kdyz mas nahrany salamy v audio, pak nemusis na nic realtimovyho cekat, a muzes ext inst vypnout, cimz "se vratis do obyc renderu"

    mam takhle udelanou grupu s temahle midi / ovb kanalama a vedle mam obyc audio kanaly, "ktery me pak zajimaj vic"...
    pouzitim toho ext instrumentu se zbavis krivejch startu, a muzes nahravat od uplnyho zacatku...
    EZOP
    EZOP --- ---
    GREGOR_PRIDE: Se synchronizaci nemám problém. Myslel jsem spíš s natavením OTéček, vnitřně si rozhodnout co bude dělat co a v rámci projektu zůstat konzistentní....

    Jinak co se synchrnonizace s abletonem týče jak píšeš, přes Overbridge to funguje na výbornou, nicméně ono to funguje skvěle i přes jakoukoliv midi kartu...
    Já mám midi pohřešené přes ethernet za použití bomeboxu, do toho mám připojen usb midi hub a z toho vstupy výstupy do mašin.

    CO JE NAPROSTO ZÁSADNÍ PRO KONZISTENCI V MIDI V ABLETONU JE !!!NEDÁVAT PŘÍPOSLECH ///IN/// NA KONZOLI MIXU ABLETONU!!! ta totiž přidává latenci a pak to nejde nikdy doladit....
    Na OT jsem si nastavil single sine a trig na první. V abletonu musí být nastaven příposlech na AUTO, arm rec a potom nahrát minimálně 2 bary. V druhém baru změřit o kolik je sine posunut. V nastavení MIDI potom dát na OUT sync mínusovou latenci o změřený počet ms a je to....

    Funguje to skvěle a konzistentně!!! Jediné co nemám odzkoušeno je změna samplerate zvukovky a buffer..
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    Ja mam ted rytm a a4 jako jeden par a digitakt a digitone jako druhej, obcas mi nekdo nabidne hrani a ja to tam vlastne nechci tahat...
    Takze jsem se teď po rozepsani Brutolovi, rozhodl, ze si koupim 2 cycles , ciste na techno na hrani... Zejtra mam vejplatu, tjamtadadaaaaa
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    EZOP: Hod si A4 na overbridge z abletonu a z te A4 pak syncuj ostatni gear, budesbto mít přesnější, nez posilat clock do oct treba ze zvukovky
    EZOP
    EZOP --- ---
    Já si třeba jako první elektron koupil analog4 a byla to skvělá volba. Je to velmi inspirativní synth. Většinou tvoří hlavní prvky skladeb, ať už melodie nebo časové linky. Ideální na propojení s Abletonem… overbridge je geniální…
    Pak jsem si koupil OT a to hlavně proto že všichni rikali ze je to velmi těžký se naučit. Výzva…
    Je to velmi dobrá krabice, umí to vlastně skoro cokoliv….
    Tihnu k tomu to používat společně s abletonem s tím že do toho sampluju desky TIDAL…. Samply potom upravuju k nepoznání od originálu a resamoluju do abletonu kde s tím dal pracuju.
    Zkoušel jsem snad úplně všechny způsoby propojení s Abletonem ale nejlepší je jen do toho posílat clock a transp… zbytek je na mě zbytecne těžkopadnej (dummy Clips s Messages)

    Udělal jsem dokonce jeden liveset OT a4 a gramce kdy jsem resamploval scratche a to potom upravoval na OT.

    U mě je kámen úrazu u OT, ze pokud to chceš použit na Live musíš uz od začátku koncipovat projekt jako Live set a držet se toho…. Ja tihnu použit projekt jako skladbu, bohužel to potom nejde spojit v set jinak než to naklilat znovu..

    Mám teď dokonce dva, mk1 i mk2 a pořad se s tou jedničkou nemuzu rozloučit, zkouším ji používat jako drummachine… furt se v tom plácám…

    Chci tím rict ze sice chápu jak funguje OT, umím ho perfektně ovládat, tak pro mě je nejtěžší si ho nastavit, protože nevím jak bych to chtel, ke každé skladbě totiž jinak …

    Tady je ještě nutno poznamenat ze dělám od Classic Hip hop, nujazz, trip hop a první HW setup už jsem měl skoro před 20 lety akai s2000 mpc2000xl AKAI s900, velkej mix externí efekty… pak jsem to skoro všechno prodal páč než jsem to nahrál z disket, půlka toho se věcně srala :-) na abletonu šlo všechno tak lehce a snadně, mohl jsem si to vzít kamkoliv sebou… a pak jsem s tím začal znovu asi před 5 lety mpc1000 a4 OT a už to jelo… někdy mě to sere jindy to miluju… ale to už jsem se rozepsal.
    BRUTOL
    BRUTOL --- ---
    GREGOR_PRIDE: rozumím uplně díky moc ted mi to zas přijde jako pro me vlastně i trochu blbost si kupovat nejaky hw kdybych mel jeste jednou tu stejnou pocitacovou sestavu se stejnýma kontrolerama tak to mam vlastně vyřešeny a nemusím se nic učit... tak dík ještě si to v hlavě urovnam
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    BRUTOL: Kdybys vedel co chces, tak víš co mas u jake masiny hledat :)

    Ale je uplne v poradku nevedet co chces, ja jsem mel doma oct dlouhy roky pouzitej jako "model samples", pak jsem ho zacal pouzivat jako 1.50 digitakt a posledni rok (mam ho tak 7-8, mozna +) ho pouzivam jako octatrack...

    To sami kdyz jsem si na začátku koupil k ty er1... monomachine, rok jsem zil s batohem kameni na zadech, ze proc jsem si koupil, tak drahej synth, kdyz s nim nic neumim a nechapu co to ma za vyhodu, ze musim jeden track obetovat, abych mel reverb...

    Do budoucna... Pokud muzes vyvaruj se orani poustet neco dlouhyho z neceho jinyho nez z pocitace...
    Koupit si octatrack jako prehravac 8mi stop, to sezenes lip druhej pocitac se 16 kanal zvukovkou, a namapujes si ovladac jak budes potrebovat...

    Vzít na to octu je jako prepisovat dnesni weby do html...
    asi by to co chces umel, ale nedokazu si predstavit, kdyz je tam pocitac, proc bys chtel z nej neco davat vedla na malej displej, rovnat to tam a resit proc musis co udelat jak, aby to fungovalo jaxtax jak chces... Mimo to ze to najednou hraje krive, a musis rovnat midi latence a externi instrumenty a vracet do do zvukovky nebo na mix, takze mix mozna potreba...


    Jestli se chces porozebehnout vem si cycles...
    Oct si myslim, ze si hodis klacek do kola
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    BRUTOL: Napevno... Onanje tam nejaka zakladni fm synteza, ktera ma 6 zakadnich modelu...
    Kopak, snare, percuse, ton/synth, cymbal/hh, a chord...
    Mas 6 tracku, a kazdemu zvolis typ, nebo model te syntezy...
    Standart je tedy, ze 1-6 hraje jeden z tech modelu syntezy nahore...

    Ta masina umi nejake presety zvuku z tech modelu...
    V tech tracich dle zvoleneho modelu muzes pomoci 6ti, myslim, parametru ten ci onen model nejak nastavit - udelat nejaky zvuk...
    Modelujes si pak kopaky, hajtky, tony, snary..
    .
    Svuj vysledny zvuk, nastaveni parametru si muues pak ulozit jako vlastni preset...
    6tracku se ti muze zdat malo, ale na groovebox je to tak akorat abys neztratil hlavu...

    Mimo to, ale muze byt kazdy krok v sequenceru v ramci jednoho tracku uplne jiny...
    Ty mas pro track zvoleny model kopak... Takze kdyz zmacknes krok v sequenceru zahraje tam kopak... Kazdej krok kterej zmacknes je kopak, takze si predstav ze das 4/4 kopak, a techno miva mezi kopakama hajtku, takze si predstav ze v tom tracku, kterej hraje kopaky a ma model kopaku... Ze v tom seqenceru podrzis ten krok mezi kopakama, a zmacknes tlacitko s presetama...
    Vyberes v menu hajtku a na kroky ktere druzis, se ti namapuje hajtka...
    Tamze mas pouzitej jeden track z 6ti, ale hraje ti z nej kopak i hajtka - tedy nejsi omezenej 6ti trackama, ale "poctem kroku v sequenceru" (kazdy krok v kazdem tracku muze byt jiny zvuk)

    Ber to naopak... So sampleru, musis vybrat zvuky, ktere ma hrat... Na drum synthu, cycles obzvlast, si ten zvuk v tu chvili udelas.... Nemusis ho mit nahrany, vybrany, naloadovany, nemusis s nim dopredu vubec pocitat a pokud mas volny krok... Tak ho tam nekam vymodelujes
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    Implusem ti ted bude jakakoli krabice. :)
    Muj prvni synth byl Electribe er1 mk1, dneska je jeho "nastupcem" volca drum...

    A ja osobne bych ti doporucil prave klidne volca drum, nebo cycles...
    Resp nejaky (drum) synth - idealne aby dokazal perkuse...


    Proc?
    - substraktivni synteza (az uz analog nebo virtual analog) - tonovej syntak - model d, neutron, analog4, deepmind, volca keys, microbrute/minibrute - "umi" perkuse a drumy kdyz "napatchujes/modulujes lfockem" ruzna mista... Jaka mista jak? Hmm kdo vi... (ty si treba reknes dneska, ja si rikam obcas taky)

    Ale kdyz si vezmes drum synth (ne sampler - modelsamples, nebo digitakt, octatrack) - volca drum, cycles, volca kick taky, dfam a rytm kdyz prezenu, nebo ten starej er1)...
    Tak ty drum synthy maj ovladani jen na ty dulezity parametry, co z toho delaj ty perskuse a kopaky... A ty je muzes taky nechat na nule, cimz distanes zvuk "zakladu" te drum/perc syntezy, coz je casto nejaky ton...

    A tedy ty z perc syntezy prijdes k "obyc" syntaku a vis jaky parametry te zajimaj, abys dosahl perkuse... A mimo to, uz ale umis pracovat s "obyc syntezou", kterou jsi na tom drum synthu taky mel...
    A CO JE MOZNA TAKY DULEZITY, ZE CASTO PERKUSE DELA FM SYNTEZA, nez substraktivni...
    Takze treba u cycles a toho volca drum dostanes do ucha i co je fm, a jak zni základni fm se 2. operatory

    Versus to ze prijdes nejdriv k "tonovymu" syntaku, kterej ma nejaky presety, ktery asi budes projizdet a predelavat a kdyz uz narazis na nejakej preset kopaku, tak budes muset peojizdet menu a zjistovat, kde ty modulace jsou, ze to dela zrovna kopak...

    Myslim si ze ta cesta od syntezy (fm) perkuse na tonovou syntezu je pro "techno", at uz jakykoliv, vhodnejsi, nez "obracene"...
    Plno "melodii" je nejakej snare, cymbal, natonovanej nekam dolu
    BRUTOL
    BRUTOL --- ---
    TMH:
    GREGOR_PRIDE: přesněji ne že bych nevěděl co chci ale nevím co přesně a jak v jaké mašině se děje a co kolik stojí práce... Ten cycles je taky zajímavéj hlavně cenou ale to je teda spíš jako grovebox na bicí jakože ty zvuky tam jsou na pevno? A ten model samples to umožňuje tam dát svoje samply ale asi spíš one-shoty než loopy ???
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    **u videi

    ***pak si vem/ dokup
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    GREGOR_PRIDE: Plno z nas si oct koupila jako nahradu pocitace a plno z nas zjistilo, ze to nebude beh po louce, ale hopsani ve sveraci kazajce se svazanejma nohama...
    Z plno z nas se pak museli stat psychopati, aby jsme se v te sveraci kazajce citili dobře...

    Nerikam, ze nemas byt psychopat, ze nemas mit oct... Ale dle toho co chces, se chces naopak psychozi zbavit... A tak si nemyslim, ze je ta uvaha správná ...

    Dej si ctvet roku u vidi s octatrackem, workflow, porovnani s digitaktem a mpckama...

    Vem si cycles, samples... Na pul roku, at dostanes tucha o cem elektron masiny jsou nebo muzou bejt... A pak si vem dokuo digitakt a digitone... Pak octatrack...

    Kdyz si ho vezmes ted, tak ho za chvili das pryc protoze to neni to co chces
    TMH
    TMH --- ---
    BRUTOL: mno z toho co píšeš mi přijde, že nevíš vlastně co… hledáš nějaký univerzální řešení = zůstaň u abletonu imho, octatrack je hodne deep mašina, která vyžaduje hodně vědomostí a learning curve opravdu není pro každého.
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    BRUTOL: Vzit si octatrack, nebo jakoukoliv jinou masinu mimo pc, jako doplnek k pc, aby prehravala dlouhy stemy je blbost...
    Naopak to bude o milion veci slozitejsi...

    Na impuls k produkci nepotrebujes oct, to je asi jako vzit si letadlovou lod, k viktorcine splavu...

    Prehravani stemu si nech v pocitaci
    A na impuls k produkci si kup cycles
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam