• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VEXKoncept, inspirace, postupy a souvislosti v hudební tvorbě
    OTZ
    OTZ --- ---
    vcera jsem koukal na film Frank

    Frank (2014) | ČSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/326977-frank/prehled/

    Frank - 2014 cz tit.hudeb.komedie myster.drama koko - online ke zhlédnutí a stažení - Přehraj.to
    https://prehraj.to/frank-2014-cz-tit-hudeb-komedie-myster-drama-koko/55c9d038cac57

    a co se tyce tematu klubu, tak je to dost vyzivny :) i kdyz je to na druhou stranu taky dost psychologicka zalezitost. ale rozhodne doporucuju :)

    necekejte kdovijaky objevy, spis myslim, ze se kolikrat zasmejete a zamyslite, stejne jako ja.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    DANCHEZ: já bych byla pro klub na free samplepacky. Ale nechce se mi kolem toho pobíhat a starat se, spíš naházet tam co už jsem našla, použila a tak vůbec :) respektive na http://howtomakeelectronicmusic.com/ je kromě tutoriálů mnoho free sample packů. Nejsou nijak obrovský. Ale pracuju s nima.
    ROOCZA
    ROOCZA --- ---
    DANCHEZ: me spis napadlo co se hecnout a udelat nejakej nyxi samplepack :) myslim, ze dost lidi tady krouti vlastni zvuky, tak by to snad nebyl problem, pokud by se nasla ochota tohle nasdilet :) ja bych urcite rad prispel, jen se domluvit na nejakym konceptu :)
    CYBI
    CYBI --- ---
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    napadlo me, co udelat nejaky klubik na samplepacky?
    nebo to berete jako crate diging a neradi se delite?:) zadne corky, spis freecka
    napr
    80s Electronic Drum Pack (Demo) - Free Download
    https://soundcloud.com/datadrive/80s-drum-pack

    SHEALA
    SHEALA --- ---
    DOKKTOR: nebudu ti davat minus :) Ale mám názvy jako bound1 bound1_posidechainu bound1final bound1prolupa bound1prolupafinal :)
    VEX
    VEX --- ---
    OTZ: Když se mi podaří dokončit track, tak v tu chvíli ho více méně začnu ignorovat. Je to uzavřená kapitola, ve který jsem uspokojil nějaký produkční touhy a jde se dál. Asi dávám daleko větší důraz na proces než výsledek.
    VEX
    VEX --- ---
    OTZ: Není to zase tak dlouho, co se můj pohled na vlastní tvorbu úplně převrátil z produkce konkrétní skladby jako středobodu všeho, na dláždění cesty, kde je každý track jen kamenem tvořícím tu cestu a pomáhá mi jít dál.
    Asi se z toho tak stal dost egoistickej projekt, kde už nedávám žádnou váhu okolním vlivům, ale cejtim se od tý doby daleko svobodněji a nebojím se dělat si co chci. Je pak už jen bonus, když se to sejde i s vkusem posluchačů, což se paradoxně začalo dít daleko víc, než když jsem tomu podvědomě šel naproti.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    kdo nemá aspon jeden projekt nazvaý bublanina, at mě dá minus :D
    OTZ
    OTZ --- ---
    VOZKA: kecas, noise_tech bych u sebe taky nasel :D i kdyz s jinou priponou..

    ja jsem teda na nazvy uplne levej, takze bublanina apod mi prijde velice vhodna :D nicmene, kolikrat vyslednej track pojmenuju zdaleka jinak nez projekt, takze kdyz ho chci treba po pul roce otevrit, kolikrat tapu. pokud si teda ten projekt finalne neprejmenuju podle tracku..

    a to ani nemluvim o tom, ze jsem v prubehu casu (cca od prelomu milenia) delal ve vsech tech beznych programech a DAW..rebirth, fruity loops, reason a nakonec ableton. a kdyz se pak clovek snazi nacpat vsechny ty stary napady do jednoho setu prave v tom abletonu, je to na hodiny..a jenom ten setup na live jsem resil asi rok (nejdriv jsem to zkousel z reasona, ale to proste na live neni..), no a klasicky jsem skoncil na 8 savlich. a dneska si rikam, ze je to az az..
    OTZ
    OTZ --- ---
    VEX: tak prave ty suplikovky se ti muzou velmi hodit, pokud potom skladas nejaky album, nebo set, tamhle vezmes preset, tady clip, pak to pokroutis, nakombinujes treba s nejakou smyckou z banky (at uz osobni nebo stazeny) a ejhle, uz mas neco co se da pouzit.
    OTZ
    OTZ --- ---
    SDN33: no, reknu ti to takhle. hledat vychodisko ve zmene nastroje je trochu falesna chimera. to ty se musis zklidnit, a usporadat si workflow..cemuz samozrejme predchazi stovky hodin dumani a zkouseni vseho moznyho, takovych a makovych postupu (k cemuz me dost pomohl reason, tam si 5 krabicek muzes zapojit 100x jinak, FL je podle me spis pro programatory, reason pro hracicky a ableton pro ty, co to mysli vazne, spojuje dost dobre vyhody obou a jeste toho ma dost navic).

    nervozita myslis pred vystoupenim? vetsinou to vyresi panak a cigaro, a jak clovek zacne hrat a soustredit se, polozi se do toho a na nejakou tremu zapomene, tlaci ze sebe co umi a jede..samozrejme, opet, musi mit natrenovano.

    pokud myslis pri tvorbe doma/ve zkusebne, tak u toho nervozni nebyvam, pokud vsechno funguje jak ma (a je fakt, ze obcas clovek zhuleny resi nejakou picovinu ala blbe zapojeny kabel neprimerene dlouho) :D a ze soustredeni se snazim nenechat vytrhnout. tak nejak vim, co delam.
    OTZ
    OTZ --- ---
    Pro inspiraci a ilustraci doporucuju treba tvorbu Tangerine Dream..obcas az epicke :)
    OTZ
    OTZ --- ---
    CHINOXR: nevyjadril presne TO kvuli cemu jsem to zacal delat. a to je chyba, dojit v ramci tracku k zaveru odlisnemu od pocatku? prave ta zmena, vyvoj, pribeh, je imho nosna struktura..

    a prave vpletani zivotnich zkusenosti a vyvoje udalosti do hudebniho pribehu muze byt dosti poucne, nerkuli magicke :) pro tebe i pro posluchace. meditace v bezcasi, kdy se vsechno spoji. mezitim to ale obiha..
    OTZ
    OTZ --- ---
    CHINOXR: promin, ale tady me napada neco o trpelivosti..pokud mam nejakou predstavu a chci ji zpracovat tak nejak precizne, srozumitelne a pritom rafinovane (aby posluchacovi neutocila jenom na prvni signalni a mel v tom pribehu i nejakou zahadu a prekvapeni), tezko to dam na prvni dobrou, zas takovej genius nejsem :) i kdyz sam sebe povazuju spis za "skladatele" a vypravece, nez famozniho instumentalistu.

    pokud ze sebe ale chci jenom honem neco dostat bez ohledu na to, jak tomu kdo bude rozumet, budu rvat a neseru se s nicim, to je jasny.
    OTZ
    OTZ --- ---
    DOKKTOR: ..produkuješ hotové (neměnné) dílo.. vazne?

    s dovolenim trochu odbocim od technikalii a zamirim spis k mentalni rovine veci.

    takhle striktni postoj me trochu zarazi. zni to, jako bys mel za to, ze tvoje dilo je "z kamene" a v case nemenne, odolne jakymkoliv vlivum. stejne tak tvoje tvorba celkove, jak muze zustat nemenna? nic neexistuje nezavisle, nic netrva vecne, jak pravil kdosi moudry.. :)

    ja to teda mam dost jinak, vnimam sam sebe jako jistej druh media, a svoje vlastni dilo povazuju tak nejak za hovno (coz ovsem neznamena, ze bych se za nej stydel - je prece soucasti prirozeneho procesu..) :D neboli za jakysi muj produkt, ktery dalsi entity muzou libvolne pouzit k dalsimu pretvareni, rozebirani a znovuskladani, dle libosti. zde je zrejma paralela s vykladem autorskeho prava a licenci.. autorsky zakon vs. CC. stejne jako ja chytam vlny z vesmiru - vnejsiho a vnitrniho - a vyjadruji je nejakym jazykem..

    na tohle jsem kdysi kdesi narazil a velmi me to poucilo, pomohlo to na vlastni dilo se nevazat a nebyt zavisly na tom, zda "uspeje" ci nikoliv..a tim si neblokovat energii a svobodu k dalsi tvorbe:

    SUVERENITA VŮČI VLASTNÍMU DÍLU

    Pro všechna skutečná velká nadání existuje vposled jen jediná záchrana důstojnosti osoby, a sice ta, že jedinci, kteří musejí nést její břemeno, se od ní přesto dostatečně distancují, aby si uchovali suverenitu vůči vlastnímu dílu. A to se daří přinejmenším tak dlouho, dokud nevyschne pramen tvořivosti. Tento pramen ve skutečnosti prýští z podstaty osoby a jako takový zůstává mimo pro proces vzniku díla, stejně jako je nezávislý na tom, co v tomto procesu bylo vykonáno. To, že problematičnost génia má svůj původ ve skutečné lidské bídě, se ukazuje v případě "intelektuálů" , u nichž zvrácení poměru mezi osobou a dílem zkrystalizovalo ve hmatatelný trvalý stav. Co je na tomto fenoménu vlastně odpudivé, není tak arogance toho, kdo všechno ví lépe, jako spíše to, že člověk je nucen připustit to, že i ty nejhorší jsou nejspíš ještě podstatně cennější než jejich autoři. Známkou intelektuála je totiž to, že není dotčen vlastní problematičností autorství, tedy že nepocítí ani náznak strašlivého ponížení, které spočívá v tom, že člověk zakouší, jak se stává dítětem vlastního díla, stižen prokletím, že v něm rozpoznává rysy své tváře, jako v zrcadle, v omezenosti onoho, tak a ne jinak.
    EUR0
    EUR0 --- ---
    VEX: piva? bych musel v polke setu odbehnut :D ja to riesim radsej dvoma panakama ^^
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    zásada č 1.

    takových složek mám asi dvacet jenom s ableton projekty

    můj nejoblíbenější je asi soubor "zasnic.als" :D
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    ATOMINATOR: Až pak vytvoříš vlastní zvuky, budeš vědět, jak je členit a nebudeš tak vytvářet v jedné složce kupu zvuků pojmenovaných bublanina.xrni apod.

    Jsem se musel jít podívat do svojí renoise složky a nezklamalo, přímo bublanina žádná, ale úplně dole se ještě necházalo wtf.xrns :D

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam