• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYNKOperativní leasing - sdileni zkusenosti a nabidek
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    ADAM: trychtyr
    ADAM
    ADAM --- ---
    nejak si neumim si predstavit nalivat olej z pekace do kanystru.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: Koupíš ho ve velkym kanystr. Starej vypustíš do speciální nádoby (nebo třeba do pekáče pokud to manželka nezjistí). Nový olej naleješ do motoru a starý do toho kanystru. Pro jistoru si schovej ještě kanystr třeba od destilky nebo z ostřiku, kdybys měl třeba hodně naředěný olej benzínem (u TSI na krátké trasy běžná věc). Pak šup na sběrný dvůr nebo často stačí na benzínku a tam je na to popelnice pro nebezpečný odpad.
    ADAM
    ADAM --- ---
    KORKMAZ: jak ten olej pak z garaze odvezes na sberny dvur?

    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ROENICK: Moje filosofie je co 30tkm/2 roky do autorizáku a mezitím jedna výměna doma v garáži, protože jen tak máš jistotu, že se vymění všechen olej a taky víš, co tam pak bude. Nicméně se snažím dodržet stejné viskozní parametry a to bude s příchodem té nové normy zase o fous víc na makovici. Takže se budu muset rozhodnout, zda tam sám naleju taky tu řídkou vodičku nebo 5W 30. Na pevný interval přecházet nebudu
    - v auturozáku by mi tam lili úplně jinej olej a takové změny by asi motoru neseděli
    - nehodlám tam jezdit každý rok (cena) a chci mít jistotu, že se to občas udělá precizně

    ADAM: Špatná zpráva to úplně není, ale nepočítej, že ti to tam vydrží těch 30tkm. Budeš to muset měnit častěji a potenciálně tim spláchneš do kanálu více peněz. Btw třeba takovej Mobil 1 0W 20 se nechá sehnat cca za 300Kč/l, takže to zas taková rána neni.
    DYNK
    DYNK --- ---
    Na druhou stranu jsem mel auto, ktery jezdilo 280 tis. km na longlife a se mnou pak dalsich 100 tis. km s vymenama po patnacti tisicich. Kdyz jsem ho letos prodaval, tak byl motor porad naprosto bez problemu. Verim, ze by na tom byl stejne i kdybych pokracoval v longlifu.
    ADAM
    ADAM --- ---
    tady jsem o tom nasel diskusi:
    Oleje.cz • Zobrazit téma - VW 508.00 (0W-20)
    https://www.oleje.cz/forum/vw-508-00-0w-20-t6055.html

    takze ten lehkobezny pro me nemusi byt spatna volba, protoze skoro porad jezdim trasy do 10km.
    DYNK
    DYNK --- ---
    ROENICK: Motoru drivejsi vymena neuskodi a moc to nestoji, takze ja menim kazdych 15tis. Na druhou stranu mit novy auto na dva tri roky, tak jedu podle instrukci vyrobce. Tam bych nemel motivaci to menit casteji, kdyz to auto za chvilku budu davat pryc.
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    co si myslite o tech intervalech 30 000 apod? neni to picovina? jsem zvyklej menit po 10-15k, pri cene 600kc/5L oleje mi to prijde zbytecny kurveni motoru... na jedny strane to ty motory fakt muzou zvladat a na druhy vyrobci chtej, aby ti to nevydrzelo a koupil sis dalsi auto :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: 508 jsou ty nové super lehkoběžné oleje 0W 20. Nemám na ně názor, ale přečtu si o nich v novém světě motorů.

    504 je obvyklý longlife, dříve hlavně 5W 30 a nyní 0W 30. No a 502 je často 5W 40 klasický olej, který běžnému motoru udělá asi nejlépe, ale v mrazu nemaže tak rychle a není lehkoběžný, takže může růst spotřeba paliva.
    ADAM
    ADAM --- ---
    - pod kapotou jsem zadny stitek nenasel, zato jsem tam nasel vicko od oleje :-)

    - v navodu je pěkný zmatek:
    1) flexibilni interval/longlife (to mam)
    VW508 00 (pokud kvalita PHM neodpovida normě EN228, musí se používat 502 00
    alternativně: 504 00 (může vést k zvýšení spotřeby a emisí).

    2) pevný interval: VW502 00

    - na fakture: litr oleje 750kc bez dph, celkem 6 litru. pisou tam "norma VW 504 00, VW 508 00"


    chapu to tak, ze tam mam 508 00
    (s tim, ze mozna 502 00 by mu delalo jeste lip?)

    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: Lol, co máš v manuálu za normu? To jako nemáš klasickou 504.00?

    Bratr si u vlastní mazdy 2.5 benzín udělal to samé a platil snad dvojku s cenou za litr kastrólu lehce přes 2kila.
    ADAM
    ADAM --- ---
    DYNK: nj. pry v tom je nějakej zelenej olej, kterej se zatim nikde neda koupit a kdybych tam nalil jinej, tak tim znicim motor... a je ho tam pry 6 litru...


    KORKMAZ: servis podle posedlosti se aplikuje jen u vlastního auta. u operáku se jede jedině longlife :-)
    DYNK
    DYNK --- ---
    ADAM: To zni jako cena autorizaku:)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: To jako existuje operák, kde je v ceně servis podle přání (nebo spíš posedlosti) zákazníka a ne podle servisního plánu?
    ADAM
    ADAM --- ---
    tak dnes jsem si v arteonu nechal preventivně vyměnit olej po 2tis km.

    dal jsem za to 6000. takze on ten operak nakonec nemusi být až taková špatnost... :-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    ROENICK: tak jsem asi mrtvej no.... I když srnku by to mozna umelo zastavit
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    a kdyz tam vleti srnka nebo nejakej curak z protismeru? :)
    ADAM
    ADAM --- ---
    ROENICK: když jsou čáry na krajních, tak to fakt jede samo...
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    ADAM: to mi ani nerikej :) staci ze kamionaci koukaj za jizdy na filmy, varej polivky apod :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam