• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYNKOperativní leasing - sdileni zkusenosti a nabidek
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    co si myslite o tech intervalech 30 000 apod? neni to picovina? jsem zvyklej menit po 10-15k, pri cene 600kc/5L oleje mi to prijde zbytecny kurveni motoru... na jedny strane to ty motory fakt muzou zvladat a na druhy vyrobci chtej, aby ti to nevydrzelo a koupil sis dalsi auto :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: 508 jsou ty nové super lehkoběžné oleje 0W 20. Nemám na ně názor, ale přečtu si o nich v novém světě motorů.

    504 je obvyklý longlife, dříve hlavně 5W 30 a nyní 0W 30. No a 502 je často 5W 40 klasický olej, který běžnému motoru udělá asi nejlépe, ale v mrazu nemaže tak rychle a není lehkoběžný, takže může růst spotřeba paliva.
    ADAM
    ADAM --- ---
    - pod kapotou jsem zadny stitek nenasel, zato jsem tam nasel vicko od oleje :-)

    - v navodu je pěkný zmatek:
    1) flexibilni interval/longlife (to mam)
    VW508 00 (pokud kvalita PHM neodpovida normě EN228, musí se používat 502 00
    alternativně: 504 00 (může vést k zvýšení spotřeby a emisí).

    2) pevný interval: VW502 00

    - na fakture: litr oleje 750kc bez dph, celkem 6 litru. pisou tam "norma VW 504 00, VW 508 00"


    chapu to tak, ze tam mam 508 00
    (s tim, ze mozna 502 00 by mu delalo jeste lip?)

    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: Lol, co máš v manuálu za normu? To jako nemáš klasickou 504.00?

    Bratr si u vlastní mazdy 2.5 benzín udělal to samé a platil snad dvojku s cenou za litr kastrólu lehce přes 2kila.
    ADAM
    ADAM --- ---
    DYNK: nj. pry v tom je nějakej zelenej olej, kterej se zatim nikde neda koupit a kdybych tam nalil jinej, tak tim znicim motor... a je ho tam pry 6 litru...


    KORKMAZ: servis podle posedlosti se aplikuje jen u vlastního auta. u operáku se jede jedině longlife :-)
    DYNK
    DYNK --- ---
    ADAM: To zni jako cena autorizaku:)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: To jako existuje operák, kde je v ceně servis podle přání (nebo spíš posedlosti) zákazníka a ne podle servisního plánu?
    ADAM
    ADAM --- ---
    tak dnes jsem si v arteonu nechal preventivně vyměnit olej po 2tis km.

    dal jsem za to 6000. takze on ten operak nakonec nemusi být až taková špatnost... :-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    ROENICK: tak jsem asi mrtvej no.... I když srnku by to mozna umelo zastavit
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    a kdyz tam vleti srnka nebo nejakej curak z protismeru? :)
    ADAM
    ADAM --- ---
    ROENICK: když jsou čáry na krajních, tak to fakt jede samo...
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    ADAM: to mi ani nerikej :) staci ze kamionaci koukaj za jizdy na filmy, varej polivky apod :)
    ADAM
    ADAM --- ---
    KOC256: trefit vedle obrubníku se většinou umím, pokud nezdrzuju další auta.

    Na dotyk parkuju s ohledem na stav auta vedle. Je taky pravda, že na volvu po 10ti letech na naraznicich nebylo nic. Asi jiná kvalita než vw...
    ADAM
    ADAM --- ---
    ROENICK: nestává se mi to často, na dálnici jsem zatím moc ne najel. hlavně to je dobrý na okreskach a po městě. Arteon umí držet jízdní pruh, takže jsem schopen vytáhnout laptop a číst emaily nebo se dívat na video.
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    DYNK: ja vim ze to je to co to musi delat, ale jestli to teda kvuli tomu neni k hovnu :) aneb kdyz na cesky dalnici chces drzet bezpecnej odstup ale do nej ti to neustale nekdo posila par metru pred tebe :) uplne miluju, kdyz na dalnici kde se ma jet 130 jede levej pruh 150 (a mezi tim borci 180) a pravej casto jen 90-100...a ted nekde jed 130 :)
    DYNK
    DYNK --- ---
    ROENICK: A co jinyho by to v takovy situaci melo delat?:)

    Adaptivni tempomat neni moc na pospichani, idealne kdyz pred tebou jede nekdo rozumne a ty jen kopirujes jeho stopu. Do kolon je to super. A na dlouhy trase zase ocenis, ze si muzes obcas dat uplnej oraz od mackani pedalu. Za me je to rozhodne plus.
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    KALIBAN: to je jeste krasny, me to zere dalnice tak 9 a to jezdim 130 a ve meste tak 12 :) a koni mam jen 205.. holt starsi auto no :)
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    ROENICK: cupra zere 8dalnice, nalozena a rozhodne ne 130... ve meste 10,5, kombinovana nevim, protoze jezdim skoro porad ve meste... proti 5/7 u gtd krapet rozdil :)
    ROENICK
    ROENICK --- ---
    KALIBAN: no prave z tehle duvodu bych to fakt nechtel, anebo to zapinat jen na dalnici a jeste to musi zaviset na tom kdo ti to posle pred auto...

    kolik ta Cupra zere? mesto/dalnice/kombinace?

    KOC256: jako kdyz parkuju do fakt malyho mista tak se proste o auto za mnou opru, ale tak pomalinku ze na zadnym narazniku nic neni :) v Praze se toho deje.. treba predni znacku mam od lidi co fakt nutne musej mit celorocne na aute kouli, i kdyz nikdy v zivote vozejk netahli pekne zdemolovanou :) dokonce mi to psali na STK do protokolu, ale picham to :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KALIBAN: Tomu autonomnímu brzdění se např. u VAG koncernu nadává Front assist a City break a dá se to vypnout normálně v infotaimentu. Třeba škodovky mají ten Front assist už v základu (teda kromě úplný holoty) a bez ACC, u VW je to spojeno exklusivně s ACC (kromě UPu) a stojí to celkem hodně peněz. Mě se za to 10k dávat nechtělo a spokojil jsem se s klasickým tempomatem, kterej stejně skoro nepoužívám.

    Nejčastěji to zasahuje při objíždění odbočujícího auta nebo cyklisty. Když systém usoudí, že jsi moc blízko, tak začne brzdit a tím to podle mě situaci spíš zhorší, jelikož řidič (neřešme teď spícího řidiče) se spíš lehce co to kua je. To, že ten systém neumí reagovat na stojící objekty, ztrácí cíl za obzorem nebo to prostě někdy náhodně vzdá, je další negativum. Imho to má jen dvě pozitiva: stop&go s automatem a zmírnění následků kolize když někdo spí a auto před ním se náhle zastaví.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam