KALIBAN: Tomu autonomnímu brzdění se např. u VAG koncernu nadává Front assist a City break a dá se to vypnout normálně v infotaimentu. Třeba škodovky mají ten Front assist už v základu (teda kromě úplný holoty) a bez ACC, u VW je to spojeno exklusivně s ACC (kromě UPu) a stojí to celkem hodně peněz. Mě se za to 10k dávat nechtělo a spokojil jsem se s klasickým tempomatem, kterej stejně skoro nepoužívám.
Nejčastěji to zasahuje při objíždění odbočujícího auta nebo cyklisty. Když systém usoudí, že jsi moc blízko, tak začne brzdit a tím to podle mě situaci spíš zhorší, jelikož řidič (neřešme teď spícího řidiče) se spíš lehce co to kua je. To, že ten systém neumí reagovat na stojící objekty, ztrácí cíl za obzorem nebo to prostě někdy náhodně vzdá, je další negativum. Imho to má jen dvě pozitiva: stop&go s automatem a zmírnění následků kolize když někdo spí a auto před ním se náhle zastaví.