D196: Hlavně auto na operák stojí peníze podle toho, kolik se s ním najede – a ty rozdíly umí být dost brutální. Pokud on sám chce najezdit 15 - 20 tisíc ročně a ještě to s někým sdílet, tak se může dostat na třeba 40 tisíc a to už můžou být násobky základního operáku.
Navíc se potom "účastníci leasingu" budou hádat, kdo bude platit za škody a nadměrný opotřebení a tak.
Jestli chce operák a ušetřit, tak kromě toho, že je to z principu kokotina, tak je jediná rozumná cesta vzít si sám za sebe na operák něco super levnýho.
Tady má mezi 5 a 6 tisícema s DPH (podle nájezdu) celkem slušně vybavenou Fabii.
Škoda Fabia Style 1.0 TSI 95k 5MT – Carhunterhttps://carhunter.cz/auto/skoda-fabia-style-1-0-tsi-95k-5mt-2/Tady má holotu s bezturbovým litrem i lehce přes 4 tisíce:
ŠKODA Fabia 1.0 MPI Ambition 59 kW | BARTH Operákhttps://barth-operak.cz/detail/skoda-fabia-1-0-mpi-ambition-59-kw-430373Ale pro učitele před důchodem je to úplná píčovina, protože ještě pár let bude učitel, ale pak bude důchodce a na operák už nebude mít.
Jediná příčetná věc, co teď může udělat, je koupit si na normální finanční leasing něco, co dokáže splatit před důchodem a co bude schopný vydržet dlouho. Klidně tu základní Fabii, nebo nějakej malej Hyundai nebo Kiu (ty mají navíc skvělý záruky), nebo Toyotu, ideálně s prodlouženou zárukou a předplaceným servisem. Když se o to bude normálně starat (jakože zajede s tím do servisu když si to řekne, občas to umeje a nechá nastříkat spodek), tak mu auto za 300 vydrží klidně 15-20 let než zhebne. Možná i dýl, protože na těch jednoduchejch se nemá moc co rozbít.
A za 20 let operáků by těch aut zaplatil několik.