• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKUX - User experience design
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    LUCIEN: Ve specce k Material designu se píše: The FAB represents the most important action on a screen. It puts key actions within reach.

    Takže narvat tam víc jak 4 funkce mi nedává moc smysl.
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Potřeboval bych si srovnat myšlenky ohledně FAB na středu tab baru. Dodavatel nám ho bude tlačit a to tak, že pod ním bude paleta funkcí (aktuálně 8), ale asi i víc, které uživatel může udělat nebo screenů, které může navštívit. Z mého pohledu to je nevhodné, protože:

    • uživatel nejdřív neví jaké funkce pod ním jsou a často z ostatních appek očekává pouze jednu funkci (např. vytvoření todo, vyfocení fotky, ...)
    • nutí to uživatele si do budoucna pamatovat co vše se pod tím nachází za akce pokud něco chce udělat, hledání takové akce je pak složité a vyvolává to pocit frustrace, namísto struktury app kde jsou akce rozdělené podle hlavních screenů

    Nicméně bych potřeboval nasměrovat na nějaké články popisující kdy je to vhodné a kdy nikoli, prosím. V mém případě se bavíme o apce obsahující poměrně dost funkcí - přirovnal bych to k apce pro studenty vysokých škol: kalendář studia, výsledky včetně historie, studijní materiály, chat se studijním, ...

    Obrázek je pouze ilustrativní, ale layoutem i počtem ikon v tab baru to přesně odpovídá. Jde o nativní app jak pro Android tak i iOS s tím, že vzhled by měl být na obou podobný.

    https://media.geeksforgeeks.org/wp-content/uploads/20201029125034/HowtoAddaFloatingActionButtontoBottomNavigationBarinAndroid.png
    VLASTA
    VLASTA --- ---
    S dovolením vložím upozornění na akci na listopadové školení na UX - dopoledne bude částečně o teorii, odpoledne o praktická cvičení a realizaci zadání v rámci dohodnutých skupin. Třeba se to může někomu hodit.

    UX Akademie
    https://www.cleverlance.com/cz/kariera/Stranky/Skoleni/UX-Akademie.aspx
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    HAVANA: tak musím asi nejdříve sehnat toho šéfa :)
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    MEJLA77: Tak dlouho brblej že se něco na hovno ovládá, až to šéfa přestane bavit poslouchat a řekne ti ať to teda navrhnes když si tak chytrej...a bum, ses v tom ;)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY: za mne fajn napad, dam ti hlas
    KULHY
    KULHY --- ---
    Ahoj,

    (sorry za spam)
    chtel bych zalozit diskuzi venovanou UI designu. Oreintovanou vic na aplikace, hodne na Figmu, design systemy a interakce. Pokud vam to dava smysl tak muzete zahlasovat. Diky

    [KULHY @ nyx :: zadosti o zalozeni klubu - vsechny pohromade]
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    KULHY: Pokud bude na prvním kroku jen jméno a na druhém heslo a na třetím email vs vše v jednom mužeš zkusit v AB testu. Je to individuální. Protože nejvíc odliv uživatelů je když musí zadat email. Záleží jestli to děláš pro stránky kde chceš prodávat zboží nebo jen získat lidi do databáze či nějaké forum. Kroky jsou určitě lepší pro mobilní zařízení, ale i to není pravidlem.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Z me krajni UX profesni zkusenosti — ptat se na spravny otazky.

    Tak neco:
    98 Questions UX Designers Must Ask | by Spire Digital | UX Planet
    https://uxplanet.org/98-questions-ux-designers-must-ask-9b6984c6bd67
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    UMIAKI: Nekterych se ptat nemusis, nekteri klienti vedi vse nejlip :) ale nastestiv agenture uz nedelam.. nicmene skola to byla taky dobra
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MIKULAS: tak sice to musím dělat 2x, ale dostanu to zaplaceno - dodám jen: komu není rady, tomu není pomoci :)

    Pokud jste nikdy nepotkali klienta, který po vyslechnutí logických argumentů, upozornění na nesmyslnost, finanční náročnost, neergonomičnost atd., stejně chce prosadit svůj báječný nápad, který dostal, když se bavil s kamarádem v hospodě u pinty irského piva, asi jste nezažili to, co já :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    MEJLA77: No za trest je tohle spis pro tebe, pac to musis delat (ac tomu neveris) a po nejakem case to musis evnt. predelavat, pac klientovi dojde, ze udelal chybu. Pripadne mu to nedojde a prace zustava tvou zlou vizitkou nadosmrti.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    MEJLA77: Když zákazníci dostanou to, co potřebují, tak si většinou nestěžují 🙂 My se jich neptáme na to jaké chtějí řešení, ale na jejich use case - na co tu funkci chtějí používat.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MAJKA: jak řešíte s klienty, že jim dodáváte to "co potřebují", když oni vyžadují to, co chtěli? Já občas klientům za trest udělám to, co chtějí, když na tom moc trvají :)
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    MEJLA77: No ono to není "jen určení rozložení". Musíš bejt schopnej si vyžádat správný data, zformulovat teze, udělat výzkum, výsledky přetavit do návrhu a pak umět ten návrh přetlumočit vizuálním designerům i programátorům.

    Prostě není to jen o tom, že to má bejt nádherný (to je právě úkol vizuálních designerů), ale hlavně to má být ne to, co často klient říká, že chce, ale to, co opravdu potřebuje. Podpořený datama a výzkumem. A to halt není sranda :).
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    MEJLA77: Napiš mi PM jestli chceš. Dělám přímo v softwaru a zrovna hledáme lidi 🙂
    IKA
    IKA --- ---
    MEJLA77: Asociace UX má pravidelné meetupy a vraj aj živý Slack.
    Neviem odkiaľ si, ale tie meetupy teraz bývajú online, tak odporúčam sa občas pripojiť, môžeš sa ľahko zoznámiť s ďalšími ľuďmi z UX.:)

    Asociace UX (Prague, Czech Republic) | Meetup
    https://www.meetup.com/asociace-ux/
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MIKULAS: pan majitel/šéf byl takový starší pán, co měl na telefonu nastavený "psací" font, no nebyl to přímo Comic Sans, ale blízko, protože to vypadá hezky...
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    MEJLA77: Klasika, manažera většinou přesvědčíš jen tak, že mu spočítáš, kolik peněz mu to vynese (nebo o kolik přichází).
    To, co popisuješ, je o trošku lepší varianta - progress není veden mamonem, ale ješitností :D
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MIKULAS: tohle jsem dost řešil v minulé firmě, měli aplikaci na správu pneumatik a vozidel, největší problém byl přesvědčit šéfa/majitele, který si umanul, že nějak je to nejlepší a ačkoliv jsme měli logické argumenty i nějaké testování (sice na malém vzorku, ale testování to bylo), tak přes jeho názor nejel vlak, nicméně za půl roku potom najednou totéž řešení chtěl, protože zjistil, že ho má konkurence... tak už to bylo nachystané, tak to pak bylo docela rychlé, ale stejně se na tom minulém řešení zbytečně vypálila spousta člověkohodin...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam