• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) vs. hloupí a zlí trollové, co proti nim vystupují
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: proto bydlim na cernokostelecky ve stary zastavbe :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ale postaven byl take v dobe, kdy na cestach zadny asfalt nebyl a prujezd cehokoliv zvednul oblak prachu vyrazne vic... :-)
    VYHULENY_UFO: zastavka by mela byt do 500m, tzn. cca maximalne 5 minut chuze - to je vseobecna zasada. Coz uz ty domy u Malesickyho lesa nesplnuji, pokud vynechas onu nemocnicni linku - a na tu Pocernickou tramvaj taky nejezdi :D
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    VYHULENY_UFO: MHD v Praze je nestesti :) jeste stesti, ze ji nemusim platit
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: je otazka, co si predstavujes pod pojmem hluchy misto. ja coby malomestak z malyho mesta mam proste s nejakou mhd a jizdou vlaky svy zkusenosti (hodina prostoj v pardubicich v nadrazce) a prahu povazuju dost za propojenou dobre.
    jasne, okrajovy mista, ale faktem je, ze ja z malyho mesta chtel do velkyho a kdyz uz sem se po 13 letech v praglu rozhodl koupit byt, tak sem mel nejaky zkusenosti, preci jen sem bydlel na ruznejch mistech od hostivare, pres pankrac, vrsovice, zizkov az po strasnice, takze jedno z velkych kriterii byly spoje. a pro me plati, ze kam nejezdi tramvaj, tam neni praha :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já teda nebydlím hned u Patočkovy ale tvůj argument je dost arogantní. Dům, ve kterém bydlím, byl například postaven v domě, kdy po Praze nejspíš jezdilo jen několik málo aut... (a o tom to je - vše se podřizuje krátkodobému zisku několika nejsilnějších hráčů a kvalita života starousedlíků nikoho nezajímá... ať táhnou, však on se nastěhuje někdo místo nich... ostatně to jsem taky psal, že původně jsem jako svou strategii ve vztahu k městu chápal jako naprosto samozřejmý útěk a ani o tom moc nepřemýšlel... v dospělosti spíš jen vnímám, že asi není žádné konkrétní místo, kam by šlo doopravdy utéct... leda na Mars, jako Elon Musk...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak proc si stavite baraky podel komunikace, co tam vede prokazatelne stovky let...? :D
    Vsak nikdo nerika, ze to ma jezdit po povrchu, ale i na Praze 6 - stejne jako vsude - rostou nove domy, ergo roste potreba mistni dopravni obsluznosti...
    VYHULENY_UFO: tak je to priklad, takovych "hluchych" mist najdes na mape MHD spoustu (napr. 146 o kus dale na sever). Kdyz k tomu pripoctes notoricke ujizdeni "papirovych" pripoju (dle vizi z ROPIDu; mj. po osekani tramvajovych linek) v prestupnich bodech, tak dojdes k tomu, ze se ti lidi na to "popobihani" vyserou a radsi jedou autem... proste to neni tak ruzovy jak tvrdis ;-)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: jasne, ale tam to neni pak jedinej bus, zejo. minimalne sebehnes na pocernickou a tam uz beres co potrebujes. tahle 155 obsluhuje malesickou (pokud se nepletu) tam nad malesickym parkem jsou novostavby, ale porad od nich sebehnes a jsi do 10minut prave na pocernicky. chodim tam na prochazky se psem, takze to mam trochu projity.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: ale obsluhuje i oblast nad parkem - kde v poslednich letech vyrostla nova bytova vystavba, zejo ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: jenže Praha 6 je rezidenční čtvrť - tedy to, kvůli čemu se spousta lidí do Prahy v první řadě stěhuje! Převálcovat nás dálnicema je příslovečné "vylít s vaničkou i dítě"

    Měst, která jsou tvořená pár mrakodrapy, do kterých davy z okolních předměstských čtvrtí jezdí i desítky km každý den za prací, máš plné USA. Není nejmenší důvod domnívat se, že když se evropská města vzdají toho, co je na nich jedinečné a budou tenhle životní styl tupě kopírovat, že to někam povede (ostatně podívej se, jak dopadl v USA Detroit.. ale když prolezeš některé paláce na Václaváku, tak zjistíš, že od toho Praha není tak daleko, jak to navenek vypadá... a zrovna všechny ty kancelářské profese v kancelářských novostavbách je něco, co zběsilým tempem postupující automatizace všech kancelářských profesí nahradit může.. ještě spíše, než manuální profese)

    Popravdě, nikdo nemá jasno, jakými profesemi se budou zabývat lidé, co budou třeba za 50 let žít v Praze - kde budou pracovat, jak se do práce budou dopravovat a kde budou bydlet. Představa, že město je prostor k životu, nejen v práci, je dlouhodobý směr, který si evropská velkoměsta obhajují už asi sto let (a stejně dlouho jsou tu snahy o útěk na "čistí" předměstí a dojíždění za kancelářskou prací - dříve příměstskými vlaky, dnes autem... ovšem ten útěk byl často útěkem před čmoudem z kamen, ve kterých se topilo uhlím... a dnes by k němu nebylo tolik důvodů, kdyby to nebyl útěk před auty)

    Jako já nejsem ani Erazim Kohák, který ekologii vidí v úsporách z rozsahu, kterého dosahují paneláky na sídlištích (spíše hypoteticky a vytápění není hlavní problém.. pasivní rodinný dům může v energetické efektivitě panelák předhonit). Homeworking, v rámci kterého by lidi měli doma pracovny a mohly by pracovat z domova, vidím jako jednu z možností.. ale sám jsem jako homeworkující programátor selhal (resp. začal jsem lézt po střechách s anténami a umožňuju homeworking ostatním, ale ani toto není asi typická kariéra pro příští generace...)

    Založil jsem na tohle téma klub tady:
    [ Městské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají? ]

    .. a rozhodně to není o tom, že bych vytvářel nebo naopak byl ovlivněn nějakou ideologií "pirátství" (o které někteří mluví, ale já prostě tvrdím, že moje členství v Pirátech je post-ideologický občanský postoj, a pokud se Piráti vydají někam, kam já nechci, tak se nebudu cítit nějak jako "součást kolektivu na život a na smrt" a nebudu je nutně následovat...)

    V rané dospělosti jsem bral jako danou věc, že mojí životní kariérou bude utéct na venkov k udržitelnému eko-bydlení na samotě, nezávislému na civilizaci (sic!), živit se programováním (sic! programování není mimo civilizaci a její zábavně-byrokratický průmysl ale skoro vůbec potřeba...). Časem jsem dospěl k názoru, že to není jednoduché a nejsem toho schopen.

    Dále jsem např. i na poli sousedských sítí zjistil, že jako individuální hráč strategických her (šachy, apod.) nejsem zas až takový génius a v politice bude asi nutné se angažovat jako součást nějakého širšího celku. No a proč se motat kolem politiky... tam je zase jasné, že politika je něco, co se bude tak jako dít i beze mě, a že to, co je mým zájmem jednak nikdo neví, jednak je jim to nejspíš ukradené a jednak podle billboardů a jejich grafického designu se asi nedozvím, kdo by případně můj zájem hájil... Piráti byli prostě jen přirozený vývoj, který mohl (a stále ještě může) zkusit kdokoliv z vás.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: no jo, jenze 155 je nemocnicni bus, jezdi od polikniky malesice k vinohradsky nemocnici :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: tak samozrejme, ze ty "metrobusove" linky typu 177 maji kratsi intervaly (ale i tam se dostanes bezne na 15 min; treba kolem obeda). Ale uz takova 155, co jezdi taky kousek od tebe ma ten interval 30min ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a videls moderni zapadni velkomesta? ;-) Vis jak to resi? Vetsinou tu silnici zahrabou pod zem... klidne pod stavajici komunikaci (coz v dusledku casto neni az tak drahy reseni) a na povrchu zustava skutecne jen mistni doprava. Jenze u nas se "planuje" tak nejak napul - omezit ten povrch, ale kam s tou dopravou se jaksi resit zapomina.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: no dobre, tak busy cislo 4xx a 5xx jezdi kazdou hodinu, ale to sou stejne linky typu "praha haje - sazave"
    jinak 177, ktera jede z bohnic na jizni mesto, jezdi v intervalech od 10-25m. Pohoda pro nas naplaveniny, ktery sme normalne zvykly jezdit dokonce i vlakem z jednoho mesta do druheho kvuli skole.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: ehm, to zase zkoušíš co?

    podstatné je, že eko- tendence v Praze souvisí s postupnou výstavbou více a více dálnic skrz město.. a já viděl např. Bangkok a vím, že bez ohledu na to, kolik desítek km visutých dálnic přidáš, tak problém tím stejně nevyřešíš. a Zelení tenhle zásadní problém růstu města splácali dohromady s dalšíma agendama, které nebyly většinově přijatelné (zejména pro venkovské burany.. ale asi ani v Praze). Tolik k Daně Balcarové a jejímu úspěchu za Piráty - ano vše je to o tvorbě nějakých kompromisů, ale Piráti jsou jako platforma k tvorbě kompromisů podle všeho vhodnější (a zkouší na to nové nástroje, které zavedené politické strany neviděly ani z rychlíku)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: 10min mas v centru... na periferii taky ne, s rostouci vzdalenosti od centra rostou i intervaly... a nezapominej, ze je v posledni dobe s ridicema - chybej lidi, co by vozili lidi - cehoz dusledkem jsou "prazdninove" intervaly uz i mimo prazdniny...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: pracovni prilezitosti se stale vice koncentruji Praze, hromadna doprava z nekterych smeru tragicky nepouzitelna... zbyva auto... a pro ty zas chybi P+R parkoviste, protoze je vubec nikdo neresi. Jinak s betonovou lobby pravdu nemas - velmi casto se bavime o cestach a smerech, ktere se v nezmenene podobe vyuzivaji stovky let - a na mnoha mistech ta "cesta" byla driv, nez veskera zastavba kolem. V pripade tve oblibene Prahy 6 to plati nejen o silnici, ale i o zeleznici - a pro oboji jsou obyvatele Prahy 6 akorat komplikace, co brani civilizovanemu dopravnimu spojeni odpovidajici 21.stoleti - protoze mili Brevnovaci si usmysleli, ze ta cesta z 19.stoleti kolem jejich baraku najednou vest nema....
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: myslis, ze v praze neni funkcni mhd? jezdis za 10kc na den, intervaly jsou 10minut, metro jezdi kazdy 2minuty.
    do toho nema smysl montovat uber nebo cokoliv dalsiho, drockari jsou jenom sluzba navic.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PETER_PAN: Nevím, jestli jsem pochopil správně smysl tvé odpovědi, možná jsem myslel, že se navážíš do něčeho jiného.

    Podívej, třeba s úředníky je to těžké. Velká část té práce se díky automatizaci stává zbytečnou, ale jakýmsi podivuhodným během světa, automatizace často víc pracovních míst vytváří, než ruší (ale toto nebude platit trvale a v jeden moment to pak bude jako domeček z karet).

    Problémem úředníka je, že sice všechny předpisy, podle kterých jede, by měly být důsledkem projevu nějaké politické vůle, která čistě teoreticky v demokracii pochází od všech občanů. V praxi je to ale divadlo a všichni víme, že často to tak není a lidé jsou důmyslní v objevování toho, co vše si můžou dovolit.

    Právě toto byla moje hlavní motivace, proč jsem se od (téměř) "mladistvého anarchokapitalisty" postupně vrátil zpět ke svým nějakým zhruba liberálně-sociálním (v podstatě intuitivně pra-sociálně-demokratickým) východiskům, ovšem poučeným o základní ekonomický rozhled a povědomí o neefektivitě veřejného sektoru.

    Člověk (hypoteticky) žijící ze ZP je skutečně jakýsi "minimální úředník" - ne náhodou se tomu konceptu za Francouzské revoluce říkalo "občanská mzda". Je to úředník, který může škodit pouze do výše svého hlasovacího práva - a navíc souhlasí s tím, že nebude brát více, než by bral kdokoliv jiný, kdo také nedělá nic (což, jak si jistě všimneš, je kritérium, který většina dnešních úředníků rozhodně nesplňuje...)

    Pointa je, že já ani nejsem nějak radikálně pro ZP a poukazuju na spoustu úskalí (ty jsou ale jiná, než na jaká poukazují odpůrci). Jsem spíš "odpůrce odpůrců ZP" - pokládám to za koncept, který dlouhodobě dává smysl (zejména s přihlédnutím k tomu, že život občana je regulován obrovským množstvím zákonů a jiných lokálnějších pravidel, která přináší nejedno omezení a podřizují ho většinovému životnímu stylu a pravidlům, která lze měnit jen velmi obtížně po dlouhodobém úsilí... jinými slovy, člověk je fakt nucen zapojit se do společnosti a nijak snadno už nepřežije na samotě v lesích...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: nevím na co narážíš... třeba já píšu ve volných chvilkách z práce :-)

    není náplava jako náplava, ale některé ty případy co jsem zažil (např. jako klienty firmy) byly i dost vychcané existence.

    Pražáci jezděj autama na chaty a chalupy, to rozhodně :-) (teda já jsem generace, které to přijde uhozené.. ale většina ano). Ale ježdění po Praze je jiná kapitola. Samozřejmě to bude existovat vždycky, ale funkční MHD by třeba měla zajistit, aby k tomu neexistovala až tak velká motivace (tedy aby alternativa byla rychlá a pohodlná). Ale sám nevím, jestli Uber (či prostě levná taxislužba jako ve většině světa) nakonec nedává taky smysl (zvlášť pokud by taxíky byly na elektřinu, například).
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: by ses divil kolik prazaku jezdi autem.
    navic mozna takova naplava ma vic motivace neco delat a nelezet v podedenym byte a psat na internetech vykriky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam