• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) vs. hloupí a zlí trollové, co proti nim vystupují
    Obecně plkací, otevřená a nemoderovaná alternativa k diskuzi "Česká Pirátská Strana". Stávající klub [ Česká Pirátská Strana ] slouží spíše k prezentaci aktuálního dění ve straně a oficiálních názorů strany a jejích členů, případně k debatám s příznívci... a samozřejmě přitahuje pozornost během předvolebních kampaní. No a rozmohli se nám tam odpůrci a trollové, kteří samozřejmě s napětím očekávají moment, kdy začnou být jejich příspěvky mazány, případně kdy dostanou ban. A právě v tenhle moment vzniká potřeba obecného kecacího prostoru, pro různé Pirate-related flamewars, které by v oficiálním moderovaném klubu mátly příznívce a potenciální voliče a vůbec obecně zabíraly prostor.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: z odpadniho tepla moc nove energie nutne na napajeni cele te legrace zvane internet nevyrobis :-) Dnesni moderni datacentra maji PUE kolem 1,1... tedy na uchlazeni 1000kW prikonu technologie staci 100W. Kdyz tu tak machrujes tim "svym", jakeze PUE tedy mas? ;-)
    Na Brevnove jste o te paterni mistni komunikaci vedeli zrovnatak. V uzemnim planu je uz sakra dlouho, ne-li odjakziva (neco bude uz z dob prvni republiky). A hlavne, zadna dalnice nikdy pres Brevnov v planu nebyla... to ze nekteri exoti - tebe nevyjimaje - neumi spravne pojmenovat je holt projev neznalosti.

    A kvizova otazka, myslis ze elektomobily problem prachu z dopravy (tedy dnes jeho nejproblematictejsi slozku) vyresi? :D Jo a drony...v prostoru, kde mas CTR defacto tri letist... to je utopie sama o sobe :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: škoda, že NYX není housovaný v mém datacentru, kde se odpadní teplo využívá :-) každopádně ano, optimalizací není nikdy dost, autobusy MHD, které by jezdily prázdné, jsou stejný problém, jako dálnice ucpaná osobními auty.

    v tom Suchdole věděli, že tam dálnice povede. Jako je to problém, ale možná si vystihl, proč za sebe nejsem moc velkým fanouškem osobních aut a nevidím velkou pointu v tom, že provoz neustále stoupá. z hlediska běžného politika jediného, o čem se dá mluvit, je MHD... mě zajímají ale skutečné alternativy v dopravě.. cyklistika, elektrokola, carsharing, elektromobily (no ty by pravda dálnice ucpaly úplně stejně), drony, elektrická letadla a já nevím co vše si představíš. Zajímá mi vzdálenější budoucnost a cesta k ní stěží bude lineární.. bude disruptivní, nebude to plynulý přechod. (Asi nikdy v minulosti nebyl...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: stejne jako na druhe strane mesta musi nekdo trpet spalovnu, kde konci bordel, ktery ty daleko od ni vyprodukujes... potazmo stejne jako nekde jinde musi trpet kour z elektrarny, abys tady mohl "ciste" zvanit na internetu.
    Nedokoncenost Prazskeho okruhu si bez vyridit na Suchdol s temi majiteli nove postavenych domecku na "lukrativnich" pozemcich v blizkosti planovane dalnice... ;-) Oni se tam chovaji stejne jako ty tady. Mesta kupodivu ve svych vnitrnich castech potrebuji paterni komunikace a nekudy vest proste musi. Zatim jsi nepredlozil zadnou alternativu - a uz vubec ne nic v podobe, co by soucasne nevedlo kolem tveho baraku a zaroven neobtezovalo nekoho jineho ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: fajn... takže nemáme právo, aby to bylo lepší, a musíme na svém území strpět tranzitní dálnici. A to nejlépe dřív, než bude dokončen obchvat Prahy, aby si přes nás zkracoval cestu i tranzit osobními auty...

    hele, tohle je regionální záležitost, s Piráty souvisí velice okrajově (Dana Balcarová ani není na Praze 6...)... zkus svoje teze nahodit třeba v [ PRAHA 6 (nejlepší místo mezi nebem a zemí) ] jistě je místní vřele přijmou...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: fajn... takže nemáme právo, aby to bylo lepší, a musíme na svém území strpět tranzitní dálnici. A to nejlépe dřív, nebude dokončen obchvat Prahy, aby si přes nás zkracoval cestu i tranzit osobními auty...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak jasne, ani kanaly nebyly... a jediny zpusob, jak ten tvuj krcalek vytopit bylo zatopit v kamnech... na uhli :D A treba v roce 1945 tou "hlavni" - tranzitni tridou nebyla Patockova, ale Belohorska. A treba dva pivovary, co jste na uzemi meli taky cistote mistniho prostredi asi neprospivaly, zejo... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: jo jasně... a ještě přidej k dobru, že ve středověku nebyly kanály a stoky tekly přímo po ulicích a že se divíš, že tady tehdy někdo vůbec bydlel :-)

    podstatný je, že jsem zjistil, že z Prahy asi hned tak nikam neuteču (i kvůli odklonu od programování k sousedským sítím, což už asi nezvrátím, protože jsem zestárnul a zblbnul), takže ten přístup "nic mi do toho není, co chtějí ostatní, když se mi to nelíbí, zvednu kotvy a půjdu jinam" u mě asi nepřipadá v úvahu.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: proto bydlim na cernokostelecky ve stary zastavbe :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ale postaven byl take v dobe, kdy na cestach zadny asfalt nebyl a prujezd cehokoliv zvednul oblak prachu vyrazne vic... :-)
    VYHULENY_UFO: zastavka by mela byt do 500m, tzn. cca maximalne 5 minut chuze - to je vseobecna zasada. Coz uz ty domy u Malesickyho lesa nesplnuji, pokud vynechas onu nemocnicni linku - a na tu Pocernickou tramvaj taky nejezdi :D
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    VYHULENY_UFO: MHD v Praze je nestesti :) jeste stesti, ze ji nemusim platit
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: je otazka, co si predstavujes pod pojmem hluchy misto. ja coby malomestak z malyho mesta mam proste s nejakou mhd a jizdou vlaky svy zkusenosti (hodina prostoj v pardubicich v nadrazce) a prahu povazuju dost za propojenou dobre.
    jasne, okrajovy mista, ale faktem je, ze ja z malyho mesta chtel do velkyho a kdyz uz sem se po 13 letech v praglu rozhodl koupit byt, tak sem mel nejaky zkusenosti, preci jen sem bydlel na ruznejch mistech od hostivare, pres pankrac, vrsovice, zizkov az po strasnice, takze jedno z velkych kriterii byly spoje. a pro me plati, ze kam nejezdi tramvaj, tam neni praha :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já teda nebydlím hned u Patočkovy ale tvůj argument je dost arogantní. Dům, ve kterém bydlím, byl například postaven v domě, kdy po Praze nejspíš jezdilo jen několik málo aut... (a o tom to je - vše se podřizuje krátkodobému zisku několika nejsilnějších hráčů a kvalita života starousedlíků nikoho nezajímá... ať táhnou, však on se nastěhuje někdo místo nich... ostatně to jsem taky psal, že původně jsem jako svou strategii ve vztahu k městu chápal jako naprosto samozřejmý útěk a ani o tom moc nepřemýšlel... v dospělosti spíš jen vnímám, že asi není žádné konkrétní místo, kam by šlo doopravdy utéct... leda na Mars, jako Elon Musk...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak proc si stavite baraky podel komunikace, co tam vede prokazatelne stovky let...? :D
    Vsak nikdo nerika, ze to ma jezdit po povrchu, ale i na Praze 6 - stejne jako vsude - rostou nove domy, ergo roste potreba mistni dopravni obsluznosti...
    VYHULENY_UFO: tak je to priklad, takovych "hluchych" mist najdes na mape MHD spoustu (napr. 146 o kus dale na sever). Kdyz k tomu pripoctes notoricke ujizdeni "papirovych" pripoju (dle vizi z ROPIDu; mj. po osekani tramvajovych linek) v prestupnich bodech, tak dojdes k tomu, ze se ti lidi na to "popobihani" vyserou a radsi jedou autem... proste to neni tak ruzovy jak tvrdis ;-)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: jasne, ale tam to neni pak jedinej bus, zejo. minimalne sebehnes na pocernickou a tam uz beres co potrebujes. tahle 155 obsluhuje malesickou (pokud se nepletu) tam nad malesickym parkem jsou novostavby, ale porad od nich sebehnes a jsi do 10minut prave na pocernicky. chodim tam na prochazky se psem, takze to mam trochu projity.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: ale obsluhuje i oblast nad parkem - kde v poslednich letech vyrostla nova bytova vystavba, zejo ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: jenže Praha 6 je rezidenční čtvrť - tedy to, kvůli čemu se spousta lidí do Prahy v první řadě stěhuje! Převálcovat nás dálnicema je příslovečné "vylít s vaničkou i dítě"

    Měst, která jsou tvořená pár mrakodrapy, do kterých davy z okolních předměstských čtvrtí jezdí i desítky km každý den za prací, máš plné USA. Není nejmenší důvod domnívat se, že když se evropská města vzdají toho, co je na nich jedinečné a budou tenhle životní styl tupě kopírovat, že to někam povede (ostatně podívej se, jak dopadl v USA Detroit.. ale když prolezeš některé paláce na Václaváku, tak zjistíš, že od toho Praha není tak daleko, jak to navenek vypadá... a zrovna všechny ty kancelářské profese v kancelářských novostavbách je něco, co zběsilým tempem postupující automatizace všech kancelářských profesí nahradit může.. ještě spíše, než manuální profese)

    Popravdě, nikdo nemá jasno, jakými profesemi se budou zabývat lidé, co budou třeba za 50 let žít v Praze - kde budou pracovat, jak se do práce budou dopravovat a kde budou bydlet. Představa, že město je prostor k životu, nejen v práci, je dlouhodobý směr, který si evropská velkoměsta obhajují už asi sto let (a stejně dlouho jsou tu snahy o útěk na "čistí" předměstí a dojíždění za kancelářskou prací - dříve příměstskými vlaky, dnes autem... ovšem ten útěk byl často útěkem před čmoudem z kamen, ve kterých se topilo uhlím... a dnes by k němu nebylo tolik důvodů, kdyby to nebyl útěk před auty)

    Jako já nejsem ani Erazim Kohák, který ekologii vidí v úsporách z rozsahu, kterého dosahují paneláky na sídlištích (spíše hypoteticky a vytápění není hlavní problém.. pasivní rodinný dům může v energetické efektivitě panelák předhonit). Homeworking, v rámci kterého by lidi měli doma pracovny a mohly by pracovat z domova, vidím jako jednu z možností.. ale sám jsem jako homeworkující programátor selhal (resp. začal jsem lézt po střechách s anténami a umožňuju homeworking ostatním, ale ani toto není asi typická kariéra pro příští generace...)

    Založil jsem na tohle téma klub tady:
    [ Městské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají? ]

    .. a rozhodně to není o tom, že bych vytvářel nebo naopak byl ovlivněn nějakou ideologií "pirátství" (o které někteří mluví, ale já prostě tvrdím, že moje členství v Pirátech je post-ideologický občanský postoj, a pokud se Piráti vydají někam, kam já nechci, tak se nebudu cítit nějak jako "součást kolektivu na život a na smrt" a nebudu je nutně následovat...)

    V rané dospělosti jsem bral jako danou věc, že mojí životní kariérou bude utéct na venkov k udržitelnému eko-bydlení na samotě, nezávislému na civilizaci (sic!), živit se programováním (sic! programování není mimo civilizaci a její zábavně-byrokratický průmysl ale skoro vůbec potřeba...). Časem jsem dospěl k názoru, že to není jednoduché a nejsem toho schopen.

    Dále jsem např. i na poli sousedských sítí zjistil, že jako individuální hráč strategických her (šachy, apod.) nejsem zas až takový génius a v politice bude asi nutné se angažovat jako součást nějakého širšího celku. No a proč se motat kolem politiky... tam je zase jasné, že politika je něco, co se bude tak jako dít i beze mě, a že to, co je mým zájmem jednak nikdo neví, jednak je jim to nejspíš ukradené a jednak podle billboardů a jejich grafického designu se asi nedozvím, kdo by případně můj zájem hájil... Piráti byli prostě jen přirozený vývoj, který mohl (a stále ještě může) zkusit kdokoliv z vás.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: no jo, jenze 155 je nemocnicni bus, jezdi od polikniky malesice k vinohradsky nemocnici :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: tak samozrejme, ze ty "metrobusove" linky typu 177 maji kratsi intervaly (ale i tam se dostanes bezne na 15 min; treba kolem obeda). Ale uz takova 155, co jezdi taky kousek od tebe ma ten interval 30min ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a videls moderni zapadni velkomesta? ;-) Vis jak to resi? Vetsinou tu silnici zahrabou pod zem... klidne pod stavajici komunikaci (coz v dusledku casto neni az tak drahy reseni) a na povrchu zustava skutecne jen mistni doprava. Jenze u nas se "planuje" tak nejak napul - omezit ten povrch, ale kam s tou dopravou se jaksi resit zapomina.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: no dobre, tak busy cislo 4xx a 5xx jezdi kazdou hodinu, ale to sou stejne linky typu "praha haje - sazave"
    jinak 177, ktera jede z bohnic na jizni mesto, jezdi v intervalech od 10-25m. Pohoda pro nas naplaveniny, ktery sme normalne zvykly jezdit dokonce i vlakem z jednoho mesta do druheho kvuli skole.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: ehm, to zase zkoušíš co?

    podstatné je, že eko- tendence v Praze souvisí s postupnou výstavbou více a více dálnic skrz město.. a já viděl např. Bangkok a vím, že bez ohledu na to, kolik desítek km visutých dálnic přidáš, tak problém tím stejně nevyřešíš. a Zelení tenhle zásadní problém růstu města splácali dohromady s dalšíma agendama, které nebyly většinově přijatelné (zejména pro venkovské burany.. ale asi ani v Praze). Tolik k Daně Balcarové a jejímu úspěchu za Piráty - ano vše je to o tvorbě nějakých kompromisů, ale Piráti jsou jako platforma k tvorbě kompromisů podle všeho vhodnější (a zkouší na to nové nástroje, které zavedené politické strany neviděly ani z rychlíku)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam