MAWERICK: no, me treba bavilo loni tohle pozorovat v Norsku (nebyl jsem tam poprvy; ergo si clovek vsima jinejch detailu)... tam je i Tesla celkem bezny 'uzitkovy' auto, za ktery zaprahnes vozejk a vozis s ni drevo :-) Kolem aglomeraci byly k potkani treba i bavoracky i3jky, ale jak hustota osidleni klesala, Tesla tezce vladla - no, ma vetsi dojezd... :-) Ale ano, je potreba rict, ze Norsko ma bohate (vodni) zdroje, energeticky hojne vyuzivane - a neboji se veci typu 'vypneme vodopad, poslem to do turbiny' ci 'prokopem kvuli elektrarne 30km tunel, kudy vodu nazenem'... to je jina liga... elektrika tam je obecne levna :-) Kazdopadne tam vidis, ze ty zdroje vyuzivat chteji... u nas, kdyz reknes ze chces postavit novou prehradu, tak se vyroji NIMBY dav - co ti sdeli, ze zrovna 'tady' prehradu nechceme. Ono ti Norove kopou furt neco noveho, kolem par staveb jsme taky projeli... aneb tam vedi, ze 'samo se' to magicky nevyresi a ze musi umet obcas neco (treba i ten vodopad) v ramci chteneho pokroku obetovat... jo jasne, u nas ty zdroje nejsou takovy, ale my proste nechceme lepe vyuzit ani to, co mame... takovy to, mozna i chceme cistejsi energie, ale ty mi koukejte vyrobit co mozna nejdal od myho baracku :-) Ale jo, hotl u nas je Tesla znamkou nejaky snobarny. Furt stejny jako pred lety. Za me to svy 'use-case' ma a mam ve svy bubline lidi, co elektricky auta maj uz dlouho, ale je potreba resit i ty infrastrukturni veci kolem... ale to je presne ta vec, na kterou se u nas proste sere stylem 'ono se to samo se to'. Jo, v Praze ted vidis, ze se misty kopou novy NN rozvody (treba Vinohrady tedka)... ale pak vyjedes ven a vidis archaicky vrchni vedeni postaveny pred buhvikolika-desitkama let, ktery se v chodu udrzuje silou vule a ktery bylo budovany na uplne jiny (v ty dobe podstatne mensi) prikony...