DANYSEK: Tak ODS je strana automobilistů a v koaliici Spolu se tak bude zřejmě profilovat nadále. Mýtné je spíš dlouhodobý projekt magistrátu, který jediný má šanci situaci v centru stabilizovat. Že to není zrovna program, se kterým by se vyhrávaly celostátní volby, to je jasné...
Přitom magistrát podle mě s tím bez podpory ve Sněmovně bude mít velký problém, takže v případě povolební koalice Spolu+PártySTAN lze tohle vytušit jako podmínku, že magistrát žádnou legislativní podporu pro zavedení mýtného nezíská...
Samozřejmě, pokud by mýtné bylo nějak chytře spojené s dnešním parkovným - s tím, že nižší level by bylo parkování kdekoliv mimo centrum, vyšší level parkování všude a vjezd do centra - tak by to nakonec všichni ještě uvítali, ale samozřejmě, nevím, v jaké je to přesně fázi. Jisté je, že to je spíš dlouhodobý magistrátní projekt, než projekt Pirátů jako takových. Centrum Prahy se bez něj nikam nepohne, protože prostě ten počet aut v centru zvyšovat nejde a i ta auta, která jsou tam teď, stačí k tomu, že to centrum vlastně není až tak atraktivní místo k životu a tak. Ani elektromobilita neřeší všechno - centrum je prostě středověké město, hlavně teda hluboké centrum, o kterém doufám diskutovat nehodláš (tedy celé Staré Město, ohraničené hradebním korzem). Ale ani skutečně nemám informace, jestli se mýtné má týkat jen hlubokého centra (což je tak jako tak turistická zona a vyloučením aut se spíš zatraktivní), nebo i šrišího centra (kde chápu, že je předmětem diskuzí, ale aspoň by se každý stavební projekt v širším centru neodvíjel od toho, kolik tam bude míst v podzemních garážích...)