XCHAOS: jenze ten primer 1 auto na 1 obyvatele je samo o sobe zjednodusenim :-) Uvedu priklad, ktery bys i ty mohl pochopit: firma, co ma 500 aut ma vsecky registrovany v Praze jen proto, ze auto je formalne v majetku leasingovky sidlici v Praze. Hrib proste jen porovnal dve nesouvisejici cisla (pocet obyvatel a pocet aut registrovanych v Praze), aniz by realne zhodnotil, kde a kym jsou ta vozidla skutecne provozovana. Klasicka zjednoduseni ;-)
Auta samozrejme sila jsou - ale ono ty priciny jsou jinde nez v registracich. Provoz ve meste generuje uplne neco jineho - predevsim lidi bydlejici mimo metropoli, nedostupnost bydleni v Praze (
kde vas aktivisticky "expert" Zabransky proste selhal). A aktualni zdrazeni P+R ve finale muze motivovat dalsi k tomu, ze uz namisto ponechani vozu na periferii dojedu vic do centra - zdanlive je to draz vyjde, ale kombinace komfortu a nakladu na nej muze uz vyjit tak, ze si radsi priplatis za parkovani bliz k cili. Ano, uz i takovy nazory jsem zaslechl - ze diky zdrazeni se na P+R nekteri lidi proste vykaslou s tim, ze to uz se radsi pohodlne dovezou az k cili. Na preplnenych P+R to samozrejme nepoznas - jejich mista zaberou jini - a treba i ti, co dnes nechaji auto treba v Beroune.. ale na doprave uvnitr mesta se to projevi.