• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) vs. hloupí a zlí trollové, co proti nim vystupují
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: no jo, zácpa na Strakonické je skutečně tradiční feature, sice je to zpoždění v řádu desítek minut, ale já se tomu zvysoka směju a k přesunům na chatu používám elektrokolo :-) (holt nemám rodinu, no..)

    Já osobně nevím co s tím, štve mi i de-facto vyjmutí lanovky z lístků PID (pokud se nepočítá předplatné). Vlak na Dobříš je krásná lokálka, kterou využiju tak jednou do roka v rámci víkendového výletu. A samozřejmě, jízdní řad tam byl sestavený hloupě, obrovské intervaly, apod. Navíc jízdní doba z centra na Dobříš byla asi 2 hodiny. Místo rušení tam měli zkusit zavést rychlíky, které by trať prosvištěly a zkusily dojet přímo na Hlavák rychleji než autobusy s přestupem na Smíchově.

    Víceméně ještě než jsem tyhle články na zdopravy.cz pročetl a bavil se o tom s lidma jsem odhadoval, že je to kvůli nákladům na ECTS a ukzauje se, že jsem to odhadl dobře. Co mi ale vzalo dech bylo, že Havlíček invstoval v roce 2020 Dobříši do zabezpečovacího zařízení 31 mega.. proboha, co tam zabezpečují, vždyť je to koncová stanice s asi jednou výhybkou, na které se otáčí motorák. Za tyhle peníze tam mohli poslat hybridní motorák na vodík, či co...

    Zrovna teda nahradit motoráky hybridními bateriovými vlaky co se dobijí v Praze na trolejových úsecích bych viděl jako lepší nápad, než to rušit... jenže ty zatáčky na Dobříš asi nejde projet víc než čtyřicítkou a to je prostě pech.

    Podobná situace je v Rožmitále, tam je nádraží 2 km od centra a ještě to trvá rychlíkem z Prahy do Březnice, kde přestup, asi 2h. V podstatě než se dokončí rekonstrukce trati na Beroun, tak je tahle větev železnice přes Příbram z hlediska dojezdových časů zabitá... pomohl by ten tunel do Berouna, ale ten bude tak za dalších 20 let, no. je to děsný a podle mě dost utrácej za pitomosti (viz těch 30 mega na zabezpečovací zařízení... 30 mega je fakt hodně peněz, to jako myslí vážně? hlavně stejně se jim navzdory všem těmhle investicím vlaky furt srážej, já osobně si myslím, že je to dost bordel...)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: pokud dalnice tradicne nestoji... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: nj, zaprvé si nejsem jistý, že ve středočeskéodpovědětturusticm kraji kandidovala PártyStan koalice (spíš jsem si jistý, že ne - testovalo se to v olomouckém kraji), zadruhé - ony ty 2h vlakem na Dobříš, kde je nádraží navíc slušně mimo centrum, skutečně nesnesou konkurenci autobusu po dálnici, který je tam v podstatě za půl hodiny.

    já bych to taky spíš změnil, aby ty spoje nejely tak, že když se v sobotu člověk probudí a chce do Brd, že první spoj mu ujel a druhý tam dorazí ve dvě odpoledne... ale jako těžko na těch lokálkách něco vykouzlit. Jsou to spíš turustické tratě...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Dalsi akce PirSTANu, kterou obratne otoci Babisovci pekne proti nim... no - hosi, ta predvolebni kampan vam fakt moc nejde a nejsem si jistej, jestli nanukama to zachranite :-) Ze je radnim pro verejnou dopravu zastupitel za STAN je v tomto pripade vlastne fuk, kdyz mate jakoze tu predvolebni koalici.

    Do rušení spojů ve Středočeském kraji se vložil ministr dopravy, redukci označuje za diletanství - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/do-ruseni-spoju-ve-stredoceskem-kraji-se-vlozil-ministr-dopravy-redukci-oznacuje-za-diletanstvi-88037/
    „Rozumím tomu, že Piráti možná nejezdí vlakem, ale ostatní jezdí. Budeme bojovat za to, aby se nezrušily. Nepřipustíme, že do toho dáváme také peníze a potom si nějaká dočasná, naprosto nekompetentní sestava na kraji, toto zruší.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KRAMERIUS: OK, to jsem prehlidnul... ale to je presne ta cast z kategorie 'fantasmagorie s pastelkou v ruce'... jednicka ma nejaky racio, ctyrka by davala smysl, trojka je proste totalni ulet nejakyho sotouse (o petce nemluve) - aneb jakej by tam byl obeh u ty trojky? Nesmyslna tuna vlaku v useku Hlavak - Namesti republiky jen kvuli ty defacto "oddaleny" uvrati? ;-) A kdyby to melo byt ob-soupravu, tak ta trojka dal proste vychazet nebude...
    Takze ano, viditelne picoviny v tehlech "planech" ja asi uz selektivne prehlizim :D
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    DANYSEK: Varianta 3 je ta s úvratí (zahrnuje variantu 2).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KRAMERIUS: Tech je par... a ano, dnes to s push-pull soupravama neni takovej ass-pain, ale furt tech spoju na rameni z Prahy k Ostrave je minorita.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: obrazek 7 na strance 30 je... rozkresleni moznych variant, ne kombinovane reseni ;-) Vysledek ma byt jedna z nich... ne vsecky :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale mě tvoje představa co je pirátský fail fakt moc nebere.... spíš zpátky k tomu Déčku. Už jsem našel, odkud to úvraťovou variantu mám:
    https://www.iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/infr/textova_cast_2016_04_26_m.pdf
    je to obrázek 7 na stránce 30 :-) pražské metro by tím získalo celkem unikátní trasování, navíc v tom centru by vznikla taková superspojka mezi hlavákem a masaryčkou, kde by oběma směry vlastně byla 2x taková kapacita proti zbytku trasy :-)
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    DANYSEK: Tak samozřejmě mluvím o těch, které v Přerově na nádraží zastavují a jedou po severní trati.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: vsemu ne, ale muj nazor na piratske faily uz potvrdil i lecktery nezavisly komentator :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KRAMERIUS: jak ktery... hromada to propali Dluhonickou spojkou mimo Prerov...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KRAMERIUS: no právě proto mi ta představa baví :-) a není to z mé hlavy, na jednom plánku trasy D prostě myslím byl Hlavák pojatý jako úvraťová stanice, alternativa je taková klička z náměstí Republiky přes Karlínské náměstí pod Vítkovem na Žižkov... nebo to na nám. Republiky prostě ukončit.
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    XCHAOS: Klasickou úvratí v původním významu je každá konečná stanice metra.
    A takovou úvrať kterou máš na mysli (krátká odbočka, ze které se souprava vrátí a pokračuje dál otočená) nemají v metru asi nikde na světě (kouknul jsem na New York a Londýn).
    To je asi běžné jen u železnice (v Přerově se takhle vlaky Olomouc-Lipník otáčejí).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAWERICK: jinak tady si asi vtipně narazil na hlavní pointu téhle diskuze: Danýsek totiž rozumí úplně všemu na světě... zdaleka nejen Pirátům :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: to kazdopadne, ale zatim Pirati delaji vse pro to, aby realny vysledek byl horsi :D Aneb ted vam spis zachranujou prdel ti sami Starostove, nad kterymi nekteri (zdravime ajtaka - radoby medialniho guru Honcku) ofrnovali nos... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale volby stejně dopadnou jinak, než průzkumy :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: "uz jsme jako oni".. "kampan matlaji strasne"... jo to je trefny :D Ne, za propad Piratu nikdo jinej nemuze, to jste zpackali sami svou neschopnosti ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LOPIK: ani jsem to nenavrhl já, ale viděl jsem to jako jednu z alternativních variant :-) navíc úvrať není smyčka. Víceméně by si tim dosáhl toho, že trasa by neměla 2, ale 3 konce. Což se pro většinu tras plánuje stejně (odbočky), ale trochu jinak.

    A mě je to ostatně fuk, jestlii úvrať na trase D bude, tak nejspíš to bude ve stanici položené mezi Masaryčkou a Hlavákem, která se bude asi jmenovat hlavák (ale z Masaryčky do ní půjde vlézt víceméně přímo). moje varianta "úvraťové odbočky hlavák - nám.Republiky - Letná je jen můj soukromý, Břevnovocentrický plán (protože mi na Letnou jede přímá tramvaj :-) a počítám ho nikdo nikdy nezrealizuje, rozhodně to není "smyčka" .... ale bylo by to stejně cool (stanice Letná s jedinou kolejí, kde by ještě navíc šlo vlak obejít v místě, kde zastaví, a každý vlak, který na ní přijede, by zase odjel druhou stranou, pro samořídící metro bez řidiče žádné zdržení a i by se mohly otevřít dveře na obou stranách, jako v jediné stanici metra v Praze :-) ale lidi by pak na hlaváku vystupovali a přebíhali do předchozího metra, který by se z tý odbočky vracelo :-) nebo prostě se na Žižkov úplně vykašlat a jednoduše trasu D hezky přímo za nosem z Náměstí Republiky odvést na Letnou a bylo by :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam