XCHAOS: v ramci predvolebni kampane otevrit debatu o kontroverznim kroku, ktery v dusledku muze stat politicky body... no, to se mate fakt cim chlubit :-) Ono ne nadarmo se rika "dvakrat mer, jednou rez".
No, realne se za asistence Piratu dela totez, co se delo za devadesatek, ktery tak radi kritizujete:-) A dodnes mam v pameti ty tabulky, kdy se vykazovaly i naklady, ktere realne vlastne ani nebyly. A vynosy se realne meri taky slozite - tu a tam nekdo poscita lidi ve vlaku (
mimo jine scitani bezelo i za pandemie, kdy lidi nikam moc nemohli) a pak se udela magicky vseobjimajici prepocet. Jasne, ze nektere spoje jsou prazdnejsi - ale to jsou i nektery tramvaje v Praze, kdyz na to prijde... ale pokud ma byt hromadna doprava atraktivni, nemuze jet spoj jednou za den.
S cenou listku - jak je jiz u tebe tradici - pravdu nemas. Tarif PID je stejny jak pro vlaky, tak i autobusy. Cenove tak listek do Dobrise stoji stejne. Je samozrejme nesmysl porovnavat dva ruzne tarify (PID a TR10 CD). A delka cesty - ano, vlak tech 55 km po kolejich jede hodinu a pul (s prumernou cestovni rychlosti 36km/h) je spis vec infrastruktury. Ona D4 (
presneji I/4, protoze dalnice v Jilovisti konci) taky neni az tak "bezvadna" alternativa... stoji to tam docela casto a kolem Cukraku od Jiloviste ku Praze je dopravne takovy solidni SPOF, ktery objedes jen s obtizemi (pres Dobrichovice anebo Bratrinov).
A jen tak mimochodem, na dopravu uz davno nemaji monopol CD... :D Ostatne v Usteckem kraji to zvladli presoutezit a na mnohych ramenech jezdi nekdo jiny - a levneji nez ty CD. Ale tuhle pasaz jste v Praze taky nezvladli ;-) O tom, ze casto jezdi s vecma konstrukcne modernejsimi (
nez je "rekonstrukce" M152 do podoby dnesnich RegioNov) nemluve. Protoze soutousi z ROPIDu holt obecne moc "alternativni" dopravce nemusi - a je to videt jak na zakazkach pro DPP, tak i pro ty CD. :-) Kdyz to shrnem, Pirati vlastne radi podporuji predrazene netransparentne hospodarici firmy... jen proto, ze je vlastni verejny sektor.