• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) vs. hloupí a zlí trollové, co proti nim vystupují
    Obecně plkací, otevřená a nemoderovaná alternativa k diskuzi "Česká Pirátská Strana". Stávající klub [ Česká Pirátská Strana ] slouží spíše k prezentaci aktuálního dění ve straně a oficiálních názorů strany a jejích členů, případně k debatám s příznívci... a samozřejmě přitahuje pozornost během předvolebních kampaní. No a rozmohli se nám tam odpůrci a trollové, kteří samozřejmě s napětím očekávají moment, kdy začnou být jejich příspěvky mazány, případně kdy dostanou ban. A právě v tenhle moment vzniká potřeba obecného kecacího prostoru, pro různé Pirate-related flamewars, které by v oficiálním moderovaném klubu mátly příznívce a potenciální voliče a vůbec obecně zabíraly prostor.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: co kdyby se ČD teda s těma kompenzacema chytly za nos, a na tratích bez objednané dopravy nabídly lepší výkony za nižší ceny? můžou třeba inovovat vozový park, co by to zvládl jezdit rychleji.. nevím

    některé z těch lokálek na sever od Prahy jsou asi fakt trochu odnikud nikam, třeba jedna, co objíždí Velvary (ne přímo trať do Velvar). máme jednu z nejhustších železničních sítí v Evropě, ale bohužel občas je hustá v místech, kde niikdo v podstatě už nežije.

    ale o část těch tratí by se ČD snažit mohly, protože koneckonců jsou to _jejich_ přípojné spoje. Když jsem si kupoval lístek do Alp, platil jsem 495 tam i zpět, při koupi týden dopředu.... prostě se mi nechce věřit, že lepší marketing by ty přípojné spoje nějak nedokázal využít, a vůbec otázka jízdního řádu je zajímavá... existuje dogma, že první vlak musí jet ve čtyři, ale fakt netuším, jaká je obsazenost spojů v těchto časech, když dělný lid stejně jezdí autobusama (ten co nemá na auto nebo nechce autem).

    Každopádně blbá je na tom jen nekonzistence, kdy se nejdřív všichni obořej na ANO, že to chce rušit, a pak to zrušej sami, protože jinak to nejde. ČD evidentně na cenu přípojů nehrajou (ale v soutěžích přicházej o jeden rychlík za druhým)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: ale k veci... argumentace Boreckeho byla zhruba nasledujici: Loňské tržby klesly kvůli pandemii o 30 procent, což jen v linkové autobusové dopravě činilo přes 300 milionů Kč, a to bez vyčíslení dopadů pro obce. Výběr jízdného na území Prahy poklesl oproti předpokladu o 31 procent, což představuje 1,2 miliardy Kč. "Takovýto propad nedokážeme pokrýt z vlastních rozpočtů,“ uvedl Borecký.
    To je presne vec, kterou ale ta kompenzace z ministerstva ale resi, zeano...

    Vliv na krajsky rozpocet to ma. Teda v soucasnosti spise negativni - podle dodatku c.6 z 28.6.2021 kraj uz nejake kompenzace kvuli C19 Ceskym draham uz sam poskytnul. Asi 61 milionu navic oproti zakladni smlouve. Takze nejspis na tom vydelaji jen ty kraje, kde nebyli tak horlivi, jako pani radni z PirSTANu :-) Je to stejne s vama prdel, na jedny strane fnukate, jak stat nic neda... ale ocividne jste s ministerstvem o tech kompenzacich vlastne na kraj ani nejednali - asi abyste mohli fnukat, jak od statu nic nedostanete. Ta kompenzace s EK se resi od lonskeho zari, "vyhodnou" smlouvu s CD uzavrel kraj letos.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: z pohledu krajskeho rozpoctu... ehm, jediny co zjevne dokazete je skrtat v obecne prospesnejch sluzbach.... asi aby bylo na jiny ptakoviny, ze? :-)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: jaký má dopad kompenzace dopravcům na krajský rozpočet?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Stredocesky kraj musi zdrazovat a rusit vlaky v dusledku vypadku prijmu kvuli pandemii... oh wait!

    Stát rozdělí 800 milionů korun osobním železničním dopravcům za ztráty z pandemie. Zatím jen za tři měsíce - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/stat-rozdeli-800-milionu-korun-osobnim-zeleznicnim-dopravcum-za-ztraty-z-pandemie-zatim-jen-za-tri-mesice-88261/

    Hosi, az i tohle na vas vytahne Havlicek... to chci videt, jak se budete pak kroutit :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: v ramci predvolebni kampane otevrit debatu o kontroverznim kroku, ktery v dusledku muze stat politicky body... no, to se mate fakt cim chlubit :-) Ono ne nadarmo se rika "dvakrat mer, jednou rez".

    No, realne se za asistence Piratu dela totez, co se delo za devadesatek, ktery tak radi kritizujete:-) A dodnes mam v pameti ty tabulky, kdy se vykazovaly i naklady, ktere realne vlastne ani nebyly. A vynosy se realne meri taky slozite - tu a tam nekdo poscita lidi ve vlaku (mimo jine scitani bezelo i za pandemie, kdy lidi nikam moc nemohli) a pak se udela magicky vseobjimajici prepocet. Jasne, ze nektere spoje jsou prazdnejsi - ale to jsou i nektery tramvaje v Praze, kdyz na to prijde... ale pokud ma byt hromadna doprava atraktivni, nemuze jet spoj jednou za den.

    S cenou listku - jak je jiz u tebe tradici - pravdu nemas. Tarif PID je stejny jak pro vlaky, tak i autobusy. Cenove tak listek do Dobrise stoji stejne. Je samozrejme nesmysl porovnavat dva ruzne tarify (PID a TR10 CD). A delka cesty - ano, vlak tech 55 km po kolejich jede hodinu a pul (s prumernou cestovni rychlosti 36km/h) je spis vec infrastruktury. Ona D4 (presneji I/4, protoze dalnice v Jilovisti konci) taky neni az tak "bezvadna" alternativa... stoji to tam docela casto a kolem Cukraku od Jiloviste ku Praze je dopravne takovy solidni SPOF, ktery objedes jen s obtizemi (pres Dobrichovice anebo Bratrinov).

    A jen tak mimochodem, na dopravu uz davno nemaji monopol CD... :D Ostatne v Usteckem kraji to zvladli presoutezit a na mnohych ramenech jezdi nekdo jiny - a levneji nez ty CD. Ale tuhle pasaz jste v Praze taky nezvladli ;-) O tom, ze casto jezdi s vecma konstrukcne modernejsimi (nez je "rekonstrukce" M152 do podoby dnesnich RegioNov) nemluve. Protoze soutousi z ROPIDu holt obecne moc "alternativni" dopravce nemusi - a je to videt jak na zakazkach pro DPP, tak i pro ty CD. :-) Kdyz to shrnem, Pirati vlastne radi podporuji predrazene netransparentne hospodarici firmy... jen proto, ze je vlastni verejny sektor.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: debaty si otevirej na diskusacich, kde muzes ovlivnovat, kdo ti prispeje a kdo ne, ale politika je prace a nestaci temata jenom otevirat. ty temata musis taky uzavrit s nejakym vysledkem. ale chapu, ty rad oteviras temata a jeste radeji pises hrozne dlouhy romany k tem tematum. :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: pokud v politické straně otevřeš debatu a ostatní členové se do ní vůbec zapojej, neudělal si zrovna málo. (což bys ale věděl jen, kdyby místo příslušníka globálního krypto-trolletariátu byl členem nějaké politické strany, oh wait... v takovém Německu je členství občanů ve stranách úplně běžná věc, protože oni fakt něchtějí dalšího Hitlera a na demokracii věří, ale holt my máme ta východevropská specifika a hru na demokracii jsme svěřili několika oligarchům..,)

    Každopádně jsem se díky tomu dozvěděl, že výše dotace v přepočtu na jednoho cestujícího na trati z Březnice do Rožmitálu dosahuje 80000 Kč :-))) což už by bylo nejen levnější je vozit taxikama, ale levnější by bylo koupit jim ojeté auto nebo dokonce i elektrokolo :-) Což se nedivím, na té trati jsem jel sna jednou a vlak byl samozřejmě prázdný, protože je to stejný případ jako Dobříš - nádraží 2km od centra.... a dojezdový čas do Prahy ještě výrazně nepříznivější.

    Každopádně, nějaké řešení hledat chci - např. si myslím, že tarify ČD by se měly odvíjet od vzdálenosti vzdušnou čarou, ne od počtu zatáček na trati (je absurdní, když při téhle výši dotací po té trati pak nikdo nejezdí, kvůli pár korunám drařšímu lístku - třeba lístek do Dobříše stojí na 2x delší trase, kterou ale vlak jede 3x déle, cca 2x víc než na autobus - vícméně, ČD by fakt měli přehodnotit svoje tarify nikoliv směrem k megaslevám pro důchodce a studenty, ale směrem k tomu, aby na dotovaných tratích nejezdily dráž než autobusy, protože si tím podřezávaj větev, na které sedí.

    Jako,kdyby jen nepatrně upravily ty tarify, tak by pak pochopitelně i jen prosté zdvojnásobení cestujících (třeba že v motoráku pojedou kromě 1 člověka 2) okamžitě vedlo k poklesu toho přepočtu dotace na cestujícího na reálnější čísla :-) takže jen kvůli nějaké pitomé vnitřní cenové politice a pár kourám přijdou o miliony na provozních dotacích.. tohle by podniikatel nikdy neudělal, tohle dokáže jen úředník :-)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: a uzavrel jsi ji s nejakym vysledkem, nebo se porad zvani? vis xchaosi rozdelat praci umi kazdej, ale neco dokoncit, to uz byva dost velky problem. :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    k lokálkám jsem otevřel debatu...
    https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?f=550&t=57914
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: jo presne tohle piratum v kampani moc nepomaha.... kazdy kdo umi pouzivat mozek si musel uvedomit, ze Bartos ponekud mlzi az dokonce lze....
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    kdyz sef-pirata nachytaj, jak si trosicku vymysli... :D
    S Krpálkem jsem se pral v mladších žácích, tvrdil Bartoš. Zkreslená vzpomínka, byl to někdo jiný, otočil - Echo24.cz
    https://echo24.cz/a/SguTM/s-krpalkem-jsem-se-pral-v-mladsich-zacich-tvrdil-bartos-zkreslena-vzpominka-byl-to-nekdo-jiny-otocil
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jinak krachujici dopravni podnik, rikas...? :-) Ono to s tim krachem tak horky nebude, vid? :D

    DPP vypsal soutěže za dvě miliardy na dodávku 253 nových naftových autobusů - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/dpp-vypsal-souteze-za-dve-miliardy-na-dodavku-253-novych-naftovych-autobusu-88156/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ale hovno, dopravni podnik by fakt nezkrachoval... to je obycejny FUD - jizdne i tak dlouhodobe v tech miliardach, co se tam toci tvori minoritni cast prijmu. A samozrejme Pirati nezvladni nic ze sveho programu, pokud jde o vetsi transparentnost vydaju, ze. Proste se tam dal mlaska a utraci se, nektere vydaje byly paradoxne i diky Piratum nakonec vyssi ze - treba to dosazovani klimatizaci do tramvaji, kde nejdriv Pirati prskali a vysledkem bylo, ze nakonec to stoji mnohem vic :-) A podobnych veci najdes hromadu :D

    XCHAOS: Ono se ale za pandemie take ponekud min jezdilo - mene spoju, nizsi provozni naklady. A vymluvy na Babise - ehm, jednou je to samosprava, tak si muzou sami a autonomne dle svych priorit rozhodnout, jak sve vydaje s ohledem na zmenenou situaci preskupi. Aneb najit uspory ve vlastnim rozpoctu. Navic si jaksi zapomel, ze doslo ke zmenam v rozpoctovem urceni dani - a samospravy realne dostavaji uz dnes vic. Ale furt je jim to malo :D
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: ja myslim, ze jedina slozitost na celym systemu je, ze mu proste ne uplne presne rozumis a pak pises dlouhy romany. ale to se casem vstreba, mladym piratum, jako kazdemu jinemu clovekovi, chvili trva, nez pochopi, jak system funguje.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: no řekl bych, že je to složitější... ředitel má určitě odpovědnost řádného hospodáře, největší průser by měl, kdyby dopravní podnik zkrátka zbankrotoval.. magistrát nemagistrát :-) magistrát ho určitě může dosadit nebo odvolat, to ano....
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: dopravni podnik je spolecnost plne vlastnena magistratem a bez rozhodnuti magistratu si ani reditel dpp neuprne. takze hazet rozhodnuti na dpp je trosku smesny.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: tak zdražil to Dopravní podnik, protože jinak bych zkrachoval a kývla na to koalice, zahrnující Piráty.

    Proč asi Babiš s ODS městům sebraly peníze ze superhrubé mzdy, že :-) Protože věděli, že města budou muset dělat nepopulární opatření. Král a svobodná města byly ve sporu o peníze vždy... Babiš potřebuje svoje "královská města", která ho budou bez držkování podporovat, zatím má takovou neurčitou masu voličů napříč zemí, ale jednotlivá města mu chybí...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: dopravu stejne nema smysl resit, vsechno bude brzo jinak. vzdyt pirati zdrazili jednorazovy jizdny v praze a Prchal to hned vyuzil pro Babisovu kampan, pricemz takova picovina, kdyz dlouhodoby legitky zatim zustavaji. piratum ujizdi vlak v kampani...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Piráti mají za sebou 10 let v opozici, a Hřib na magistrátu je spíš ojedinělý zjev, který nemůžeš moc zobecňovat, typu "Piráti to hází na koaliční partneři"... spíš koaliční partneři si to v rámci koaličních vyjednávání vynutili, bych řekl.

    Starostové samozřejmě v tomto mají jinou agendu, než Piráti... Piráti chtějí skrz transparentnost hlídat, aby se z rozpočtů nekradlo, Starostové chtějí, aby obce kontrolovaly co nejvíc peněz a nikdo jim do toho nekecal. Agenda je tedy v parlamentních volbách blízká (uhlídat struktury, které ovládají dosavadní vládu), ale v komunální a regionální politice se nutně objeví rozpory, po čase.

    V zásadě souhlasím, že když se do něčeho investují miliony, jako do dopravní infratruktury, tak by to pak nemělo podléhat nahodilým výkyvům. Problém ale samozřejmě byly ztráty veřejné dopravy během pandemie, které Babiš nehodlá kompenzovat, takže fakticky, kvůli udržení těch lokálek by kraj nejspíš musel omezit daleko používanější autobusové linky. Prostě začali škrty u spojů, kterými (skoro) nikdo nejezdí, což jistý smysl dává.

    Zase ke konci přecházíš do naprosto obecného nadávání a ad-hominem útoku... hlavně ale prostě nemáš pravdu, protože omezuje se provoz na lokálkou, kde jejich hlavní vadou je že nedokážou konkurovat autobusu (2-4x delší jízdní doba, než autobus na paralelní dálnici). Tzn. vůbec nejde o to, že by lidi z vlaku přešli na ojetá auta, protože už dávno přešli na autobus a zůstanou v něm... není to ideální a já bych fandil hybridním vlakům na železnici, ovšem argumentů, proč dotovat prázdný motorák jezdící na naftu, zas tolik najít nedokážu (s vyjímkou turistického ruchu, což ale víceméně řeší to zachování víkendového provozu v letní sezóně...)

    Podle mě zachování každodenního provozu v rámci PID bude vyžadovat nějakou optimalizaci jízdního řádu, který by zkrátil dojezdové časy, zmenšil intervaly a udělá z většiny spojů spěšné vlaky... místního provozu mezi vesnicemi bude dnes naprosté minimum, tak by si ty lidi prostě přestoupili ve stanici, ve které se to změní na spěšný vlak. (Ono i psychologicky by to lidem připadalo rychlejší, kdyby to furt bylo v pohybu a nestavilo, i když třeba objektivně by se ušetřilo tak 10-20 minut). Samozřejmě by to muselo jezdit bez průvodčích.... to je dneska luxus, a v podstatě když už se to dotuje, může to jezdit v podstatě zadarmo (mám ale podezření, že ve vlaku z Rakovníka do Kožlan si nikdo lístky nekupoval a proto vyhodnotili, že to jezdí prázdný, takže tam je potom bez těch průvodčích ta past, že se neví, kolik lidí tam jezdí... to ale snad lze řešit nějakou elektronikou, která by počítala nástupy a výstupy, přece...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam