XCHAOS: no za Hriba se ty stavby spise (opet) uspesne zpozduji... :-) Kdyz se v roce
2017 natrasal nad sbijeckou, sliboval rok zprovozneni 2027. Pak se to posunulo na 2029, pozdeji na
2031 a zly jazykove tvrdi ze ani to se nepovede :D No, to je teda "zasluha". Samozrejme, ze nejaka vymluvicka se vzdycky najde zeano :-) Aneb "uspechy", temi se pochlubime, ale neuspechy - za ty uz nemuzeme, to prece nekdo jinej.
Realne to samy se tyka i ruznych NIMBYstu... aka ty tramvaje na Pankraci. Vis, ze Praha ma pravomoc mj. navrhovat zmeny zakonu? Hadej, jak se ta pravomoc vyuzila... no, spravne... nijak :-) Duvod pro "knuu" se u Piratu vzdycky najde. Ono logicky tramvaj neni optimalizovana na dlouhy prepravy... to je ve finale spis mistni obsluha. Vsak ne nadarmo velke aglomerace na zapad od nas stavi metro. Podivej se, jakou sit ma takova Barcelona, ktera o moc vetsi nez Praha neni. A podobnych restu najdes... mimo jine stale neni dotazeny ani metropolitni plan, ktery by podobne veci s nejakou dlouhodobejsi vizi kodifikoval. I za (spolu)vlady Piratu dochazi k dalsim prutahum. A samozrejme tam vypadavaj veci, jakoze napriklad na Zizkov by to to metro taky chtelo, kolem nakladovyho nadrazi se ted bude hodne stavet - puvodne tam melo vest to Dcko, ale nebude nic, protoze holt v Praze jsou vsichni posedli tim vsechnu dopravu tahat pres centrum. Vyborne pro turisty, ale jinak k hovnu :D Jen tramvaj to tam nevyresi.
Takze ano, sice si na cas vydupal post primatora.... ale vysledky vlastne nic moc. Spis hodne PR o nicem :D Takovy to co jsem podelal zamest pod koberec a napravu chyb jeste prodavat jako svuj uspech. At uz treba zdrzena oprava Libenaku a nebo i dozimetrovy veci kolem DPP - kde se mlci o tom, ze Witowsky byl do DPP dosazen prave za jeho primatorovani, zeano ;-) Aneb hlasana "odpovednost politiku" - nulova.
XCHAOS: tak to jsi zaspal dobu. Uz nezijeme v dobe CKD a pevnych pracovnich dob jak za komaru... kdys rano nalozil plny tisice lidi, vysypal ho ve fabrice v Hloubetine a odpoledne ten dav zase vezl zpatky. Zmenila se i metropole - uz to fakt neni jen o tech cestach z/do centra, spousta velkych kancelarskych objektu je dnes na te periferii (typu Chodov, Roztyly, Pankrac, Butovice, Palmovka,, Borislavka) - a ty lidi naopak potrebujes dostavat tam. A s tim vyplouva na povrho to zasadni - jak chronicky v Praze chybi tangencialni linky. No, proste nejsou.... a nebudou :D Protoze Hrib coby toho casu namestek pro dopravu si ani neumi dupnout na ROPID, ackoliv ten je mu primo podrizen.
Zeleznice jsou drahe, protoze se vymysli nesmlysly typu "nove spojeni 2" - kdy se za potlesku i od Hriba vymysli kraviny typu "primestskym vlakem pod Vaclavak. Delame to opacne, nez to delaji treba v Berline - tam pod zem zahrabali naopak dalkove vlaky, a na povrchu si nechali mistni dopravu. Ono to je levnejsi - kdyz namisto 3-5 podzemnich stanic stavis jen jednu, zeano :D
Srovnavat BEMU s bicyklem.... komediante :-) Bez si zopakovat zaklady fyziky, podivej se, co kolik vazi - at uz prazdny a nebo i plne nalozeny a pak si svuj uzas zopakuj. Plus samozrejme srovnej bezpecnostni prvky, kterymi disponuje tvuj bicykl s tim, co vsecko musi byt na tom vlaku. Ta vybava je... ehm... nesrovnatelna :D Pocinaje treba uz tim, ze z ty baterky na tom svym bicyklu nekrmis klimatizaci... treba.
Letenky jsou jednoduse tezce dotovane primo dopravci. Plus se casto pouzivaji triky typu "prodame toho vic, vsak on nekdo neprijde". Akorat ze v tom letadle nemuzes bejt na stojaka, kdyz je fullhouse, zejo :D