• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    ADAM
    ADAM --- ---
    EXX: shrnu, co pises: 

    - denne 40km, to je slusna porce km a 2 hodiny v sedle
    - "abych tim mohl pripadne i do lesa semtam .. trochu zablbnout"


    vyse zminene, je velmi intenzivni pouziti. ano, muzes to zvladnout na skladacce, ale ja osobne bych si chtel ty 2h denne v sedle i trochu uzit. tj. chtel bych, aby mi kolo delalo radost.

    mrkneme na ten decathlon. to je takovy etalon pomeru kvalita/cena. nesezenes tam super kvalitu, ale zaroven za dany penize nikde jinde nesezenes nic srovnatelne dobryho.
    pokud bychom se bavili o normalnich kolech (ne ebajky), tak by tvemu zadani vyhovovalo treba tohle: 

    https://www.decathlon.cz/horske-kolo-29-xc-500-id_8518393.html
    pokud pominu, ze to kolo je extremne levny (decatlon), tak je to stale dost zaklad.
    napriklad nema teleskopickou sedlovku, coz je zaklad k tomu, abysis "semtam mohl zablbnout v lese". stoji 3-9tis kc.
    dal to ma ne uplne extra predni vidlici se zdvihem 100mm, to na moc velky blbnuti do lesa neni.

    ale ma to prevod 1*12 a vcelku nizkou vahnu. cili tohle je kolo, na kterym si dokazu predstavit dojizdet denne 40km s tim, ze bude delat aspon trochu radost.


    samozrejme nevim, po jaky ceste jezdis. pokud asfalt, tak za podobny penize by delal vetsi radost mozna gravel-bike. ale uprime i v praze jde casto najit cesta do prace pres les a o to je pak ta radost z dojizdeni vetsi.


    jeste vetsi radost v lese by ti delalo kolo s vidlici s vyssim zdvihem, hravejsi geometrii a teleskopickou sedlovkou. to v dekaci nekoupis. namatkou:
    https://jizdni-kola.heureka.cz/trek-roscoe-7-2020/
    https://jizdni-kola.heureka.cz/kellys-gibon-50-2019/


    samozrejme vsechny tyhle kola nemaji vzadu odpruzeni. coz je vec, ktera pridava super pohodli a pokud jezdis mimo asfalt, tak ji proste chces. jedinej duvod, proc ji vzadu nemit je cena a udrzba. pocitej za zadni odpruzeni takovych 10-15tis navic.
    nejlevneji opet v tom dekaci: https://www.decathlon.cz/C-109188-horska-kola/N-144622-pohlavi~panske/N-67494-velikost-kola~29"/N-67493-velikost-zdvihu~120-mm/N-67493-velikost-zdvihu~140-mm/T-2012#product_8518388


    porad se bavime o tech nejlevnejsich kolech. aby kolo opravdu delalo radost, tak bych to osobne videl tak minimalne 1000 eur za neodpruzene a 2000eur za celoodpruzene kolo.
    tady mas test kola z dekatlonu: 
    https://www.youtube.com/watch?v=DBmIttbUHy4
    https://www.youtube.com/watch?v=-ZoPudPebeI


    a k tomu vsemu si pridej ceny za motor. dobre funguje jen stredovy motor. na kolik vyjde uprimne nevim, o ebajky se tolik nezajimam, ale rekneme 1000eur.
    pokud koupis cokoli levenjsiho, tak to proste zakonite bude nekde hodne osizeny a to kolo ti podle me proste delat nebude. pral bych jako minimum opet ted dekac, a to tyhle modely:
    https://www.decathlon.cz/horske-elektrokolo-stilus-e-am-id_8581581.html
    https://www.decathlon.cz/horske-elektrokolo-e-st900-id_8487240.html

    pokud koupis e-kolo za 1500eur, tak nejen, ze budes na cyklistiku tak akorat nadavat, ale navic za rok za dva ho stejne nebudes pouzivat (at uz protoze se pokazi, nebo ze te zacne naprosto srat).
    dopadnes stejne jako ja, kdyz jsem koupil ten scooter za 1tis eur. cena za km me ve vysledku vysla draz nez autem, protoze jsem ujel jen par set km, nez se pokazil. a to nepocitam, kolikrat jsem musel jet manzelku zachranovat, protoze treba nesel nastartovat....
    (a pritom kdyz jsem jej kupoval, tak taky vypadal celkem slibne:
    https://www.youtube.com/watch?v=Wpvi4ogBIiE )
    CLOVICEK
    CLOVICEK --- ---
    EXX: já to taky řešil, nakonec jsem šel do přestavby klasického ocelového starého horáku. Akorát až jsem to dostavěl, zjistil jsem, že to není úplně podle vyhlášky. 1000W motor s 15,6Ah baterií a řídící jednotkou. Kolo jsem měl téměř zdarma od známého, kterému leželo ve sklepě. Dojezd cca 50km, max. rychlost 45km/h, omezovač na 25km/h, asistence k šlapání i akcelerátor na jízdu bez šlapání, což jsem zjistil taky není úplně v pohodě. Celková cena se vyšplhala na 23 tisíc. Cena samotné přestavby cca. 21tis, zbytek bylo nějaké nářadí a doplňky. Váží 30kg, není skládací, ale jako dopravní prostředek je to super. Naštěstí mám od svého bydliště hodně cest mimo veřejné komunikace, tak s ním můžu jezdit "podle vyhlášky" téměř kamkoliv pravidelně potřebuju. Na cyklostezkách zatím svědomitě zapínám omezovač a ostatní si hlídám už stejně jako normálně na cestě v autě.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    EXX: Skládačka hýr :
    Build your own MATE X - the coolest eBike ever
    https://mate.bike/eu/bikes/89-332-mate-x
    ADAM
    ADAM --- ---
    EXX: za 1500 eur koupíš tak tak normální kolo bez motoru v decathlonu.

    Elektrokolo za tu cenu bude k pláči a skazi to to dojem o cyklistice možná do konce života.



    Asi stejne jako když já jsem si koupil čínský scooter za 1000eur...
    Vzpomínal jsem pak s láskou na babetu...
    EXX
    EXX --- ---
    ahoj, shanim elektrokolo kterym by se dalo na denni bazi dojizdet do prace +-20km (tak abych nemusel vstavat dve hodiny pred praci a abych nedojel uplne uflusanej) . chtel bych to i skladaci abych to obcas mohl hodit do osobaku a dat nejakej trek. nevim moc jak s kapacitou, mam 70 kilo coz v tomhle pripade beru jako dobrou vyhodu.

    nevim dost veci, nejsem cyklista a tohle volim protoze se mi rozpadl moped a rikam si ze je cas na zmenu...

    preferuju neco s vetsima kolama (ne takovy ty mestsky kola) chci abych tim mohl pripadne i do lesa semtam .. trochu zablbnout

    celkem nahodou mi padlo do oka tohle a zatim nevim cim bych to prebil

    https://www.amazon.fr/...3b28&pf_rd_r=ZVJJ4PQ01JGNCY4KJSDA&refRID=ZVJJ4PQ01JGNCY4KJSDA&tag=coa_fr-21

    prestavovat kolo se mi nechce
    cenovej strop mam tak kolem 1500eur , uz to mi prijde celkem sileny.
    nemam predstavu jakej je beznej dojezd u elektrokol a nevim jestli to vubec je jakkoli "normalne" pouzitelny i bez motoru, aby se na tom proste dalo jet kdyz si clovek chce dat trochu do tela a budovat fyzicku .. nechci proste mit dve kola jedno na normalni jezdeni a jedno na delsi trasy

    tohle konkretni kolo jsem nasel pouzity za 1200 euro , napred typek psal ze ma najeto 4000km a ted najednou ze 2500 tak nevim co si o tom myslet , jestli je to hodne nebo malo na kolo z druhy ruky - najezd 2500 km bych mel jizdou do prace asitak za 3 mesice . nemam vubec predstavu jaky je to servisovat, pripadne jak casto se tomu odvari baterka v podobnym provozu a jak se to potom resi .. jakykoli informace mi pomuzou v rozhodovani

    zrovnatak tohle mi napriklad pripada uplne stejny a jakozto novy to ma cenu o dost jinde
    https://www.amazon.fr/...f_rd_r=6N3QHX0K6FSNGN0KCZXQ&psc=1&refRID=6N3QHX0K6FSNGN0KCZXQ&tag=coa_fr-21

    o konkretnim modelu jsem na youtube nenasel moc , tady typek celkem vychvaluje cinskou kopii spanelskyho originalu https://www.youtube.com/watch?v=Fp1DER_vuXs

    koncepcne se mi to libi , nemam moc predstavu ani o tom jaky druh a jak velke investice lze behem provozu ocekavat (nemam ani srovnani s obycejnym kolem, tam je mi vpodstate jasny ze semtam clovek pichne a semtam je potreba koupit novy plaste)
    VALDA
    VALDA --- ---
    PSYSBEE: dekuju
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    VALDA: pokud to není starší víc jak 2, max. 3 roky v provozu a neni v hajzlu motor, tak oplatí .. pokud je starší, tak už moc ne, protože dědu bude brzy čekat repase baterky...
    VALDA
    VALDA --- ---
    Ahoj. Poprosil bych ty co v oblasti pohybují a mají přehled o zhodnocení.
    Mám nabídku na kolo v odkazu níže za cenu 17500 (vcetne odkupu staršího kola, které jsme původně chtěli nechat přestavět). Oplatí se nebo neoplati. (Je to pro dedu na občasné vyjížďky a dojíždění po městě)

    Sense Mood 1 WMN - Sense bike
    http://sense-bike.com/ebikes/sense-mood-1-wmn-silver/
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    BATY: šaškárna .. ale jako podpora prodeje ebiku asi dobrý :)
    BATY
    BATY --- ---
    Jak dojel Kulhavý pátý na mistrovství světa. S dopomocí, na elektrokole - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...listika/ms-bikeru-elektrokolo-jaroslav-kulhavy.A190829_105443_cyklistika_tm2
    SM3
    SM3 --- ---
    Kolega shání elektrokolo nosnost 150kg, pokud byste měl někdo zajímavý tip případně někde slevy? Aktuálně čeká do srpna na novou kolekci 2020 z Německa.
    MINER
    MINER --- ---
    PSYSBEE: Jinde v EU se limit nepoužívá při dodržení povinností, které má moped. Říkají tomu pedelec. Takže tu blokaci nemůžou vyhrát, max. se to začne vozit odjinud..
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SMOKY: nelegalni je jezdit s odstranenim omezovace po pozemních komunikacich - a to myslím vc. cyklostezek .. mimo pozemni komunikace můžeš ..

    Firmy co ty upravi provadi, se vetsinou kryjou timhle sdelenim
    - ELEKTROKOLO S TOUTO ÚPRAVOU JE MOŽNÉ PROVOZOVAT JEN NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ A NA ZODPOVĚDNOST UŽIVATELE A ZÁSADNĚ MIMO POZEMNÍ KOMUNIKACE, V SOULADU S PLATNOU LEGISLATIVOU EU.

    Cili v lese na pesine je to OK, problem uz muze byt treba polni cesta, nebot i ta muze byt podle zakona pozemni komunikace - tzv. ucelova komunikce viz.
    "„Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků.“

    Obecně - zatím tady na to každej kašle, odblokovaný ekola si vesele brázdí naše silnice a cyklostezky a urady to zatim neresi - narozdil od Nemecka, kde uz po tom v nekterych mistech prej docela jdou..

    btw: BOSCH motor 2020 by uz tyhle upravy nemel dovolit - tj. pokud do nej nainstalujes deblokacni cip, tak by se mel automaticky odstavit.. Otazkou je, jestli to zas ty nase zlaty cesky rucicky (jako je Speedbox CZ adalsi) nedokazou obejit, to se uvidi..
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    JOPS: Nabízet to IMHO není nelegální. Jezdit na tom potom ano.
    JOPS
    JOPS --- ---
    Není tohle o držku to prezentovat takhle veřejně? Vyskočilo to na mě na FB

    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    JOPS: JJ, rameno. Jeste jsem mela barevny stehno. Na republice jsou kostky, takze to nebylo orvany, ale jen narazeny.
    JOPS
    JOPS --- ---
    WEWERKA: ups, to je hezky vyrvane :) a fotka je rameno ?
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Jeste pro uplnost par fotek.



    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    PSYSBEE: Polointegrace ci plna integrace, ale proboha nic co visi jen na 2 sroubcich :) Jinak s tebou souhlasim. Ty komponenty jsou proste osizene a lidi to pres tu velkou nalepku "Elektricky motor" nevidi. Kdyz si odectou 20-30kkc za elektrifikaci, tak jim zbyde obycejny low end kolo za 10-15.

    Ja mela za svuj zivot dve elektrokola. Jedno z ekolo.cz a to byl sunt nejvetsi. Baterie, ktera byla zrejme pouzita, protoze dle slov prodejce "stare baterie jim zpet do Ciny neberou" a jednou jsem ji musela reklamovat. Pak to kolo melo rafky na ktere nesly nasadit normalni pneu a jeste mely takovy tvar, ze to trhalo gumy. Navic chovani majitele ekolo.cz ve stylu "vy jste nam to nedovezla pres celou prahu autem a protoze jste na opravu prijela pres par louzi, tak nam zaplatte 600 CZK za umyti kola" me dorazilo uplne.

    Druhy byl bafang, kde po roce bylo nutne motor vratit a vymenit nylonove prevody. To skoncilo tim padem. Pak jsem s tim jeste chvili jezdila. Do vytrhanych der v ramu jsem dala hmozdinky, do toho zasadila sroubky a pak celou baterku ovazala elektrikarskyma stahovacima paskama. Chvili to jezdilo, ale na nove kolo jsem si to uz nelajsla dat. Nicmene ten bafang byl dobry, jezdilo se mi na nem dobre. Jen mi vadila ta vymena prevodu.

    Kazdopadne pominuly zdravotni duvody pro elektrifikaci kola a ted jezdim opet na vlastni pohon :) Takze za 25 let az budu v duchodu, tak si mozna poridim elektrokolo. Driv doufam ne :)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    WEWERKA: no u nas ve vidlakove (v Č. Budějovicich :) koleje nastesti (bohužel?) nemame, takže tohle u nas moc nehrozi.. :)
    Jinak u ekol do narocnejsiho terenu, kde riziko padu preci jen hrozi, to samozrejme chapu - sam jsem ty pocity, ze urvu baterku kazdorocne zazival pri znaceni naseho mtb eventu Javornickypazdrivec.cz, kde jsem na 29 e-HT s Boschem sjizdel veeeeelmi opatrne enduro RZety a modlil se ke vsem bohum, at to proboha nekde nepolozim.. :-)

    Z tohohle pohledu me osobne prijde asi nejprakticjsi tzv. polointegrace, kdy napr. BOSCH vyuziva klasickou baterku vlozenou do luzka ramu s tim, ze z vrchu je prikryta plastovym deklem.
    Na jednu stranu prakticke na rychle vyndani (u plnointegraci to byva lehce oser je z toho nejak rychle a jednoduse dostat), zamenitelnost s klasickou venkovni baterkou a na druhou stranu je ukryta v ramu, takze nehrozi jeji vyrvani pri padu..
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    PSYSBEE: Na namesti republiky v centru prahy jsem to brala svihem pres koleje, ale prehlidla jsem jak jsou vysoko nad zemi. Praskla mi helma, levou stranu jsem mela samou modrinu a kolo to odneslo vytrzenim baterie.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    .. cimz ale nechci rozporovat, ze si spadla a ze se ti baterka vyrvala .. jen mam proste nazor, ze nez baterku v ramu, tak radsi kvalitnejsi a funkcni osazeni..
    On ten ram s integrovanou baterkou totiz stoji číňana ve výrobních nákladech o něco víc než jednoduchej rám s baterkou venku..

    Anyway - NEintegrovany baterky u stredovych motoru jsou cim dal v mensine, tlak zakazniku na jejich zaintegrovani je cim dal vetsi, takze oni neintegrovane baterky minimalne u stredovych motoru behem par vymizi samy, protoze by je proste uz nikdo nekoupil...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    WEWERKA: to co pises - vyrvani baterky padem - se stava velmi vyjmecne
    Jezdila si s tim v terenu, ze si spadla? Nebo si spadla normalne na stezce?
    Ono totiz kolik beznych uzivatelu elektrokol s tim kolem spadne? Reknu ti vlastni statistiku, protoze je prodavam uz asi 5 let - jeden z tisice..
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    PSYSBEE: Kdysi davno jsem jezdila se stredovym Bafangem a baterii v miste pro lahev na piti. Pri jednom padu mi baterie kompletne vyrvala nalisovane nyty z ramu. Takze s tim, ze baterka v ramu je jen designova vec silne nesouhlasim.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam