• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Literatura ke klimatické a ekologické krizi / Reading list on the climate and environmental crisis | Extinction Rebellion Česká republika
    https://www.extinctionrebellion.cz/fakta/literatura-ke-klimaticke-a-ekologicke-krizi/

    T. Šmejkalová

    Vylepšila jsem svůj velký seznam literatury. Teď je komplet aktualizovaný, bilingvní, doplněný o další tituly i překlady a hlavně s klikatelnými odkazy. Věřím, že si tam každý něco najde. Díky všem, z jejichž tipů jsem čerpala. Užívejte a šiřte po libosti, pokud vím, nic komplexnějšího na internetu není, nebo minimálně loni jsem to nenašla
    PER2
    PER2 --- ---
    The Drip, Drip of Disaster
    https://youtu.be/g_Y5ZtftNCk
    PER2
    PER2 --- ---
    TUHO: hele ja nezpochybnuju ze se otepluje, jen bych bral tychle "rekordni teploty" dost s rezervou, thats all
    prumer a trend je urcite dulezitej, ale zalezi taky na casovym rozmezi
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PER2: no ze kdyz si das 1990-2020 tak je to nad prumerem, a kdyz si das 1940-1970 tak je to pod prumerem
    Climate information temporarily unavailable
    http://www.bom.gov.au/jsp/ncc/cdio/cvg/av

    Muze to byt, jak rikas, ze klima v okoli letiste jednoznacne ovlivnuji lidi s tim, ze ho jednoznacne otepluji. Souhlasim. Alespon v tom miste na svete, je to naprosto beznadejne a lidi tam klima otepluji.

    Kazdopadne rekordy nejsou tvoreny "skokem o 10°C", jsou to zridkave ukazy, kdy vyskocime z box plotu teplot.
    TUHO
    TUHO --- ---
    PER2: Tak asi vsichni vime, ze s rekordama je to vselijaky. Ty outliers hodnoty maj tendenci litat dost nahoru a dolu, dost casto je to treba i chyba mereni nebo nejaka jina anomalie.
    Dulezitej je prumer a trend.
    PER2
    PER2 --- ---
    SEJDA: nevim o cem mluvis, ale mozna kdyby pred padesati lety meli na onslow letisti nekolik kilometru asfaltu, jako tam dnes diky moderizaci je, tak by namerili tenkrat vyssi teplotu a dnes by jen smutne koukali, ze ten stary rekord netrhli? ale kdo vi, urcite to je oteplovanim, zejo
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PER2: stoleta teplota? .. mohla by byt, kdyby to popisovalo, minulost a nijak se to nespojovalo s budoucnosti.
    PER2
    PER2 --- ---
    TADEAS: oh noes!
    49.7 °C (121.5 °F) New South Wales 10 January 1939
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    FB-IMG-1642244811686
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Puvodni zprava:
    Berchtesgadener Land: 50 StreetScooter, to je rozlehly a ridce osidleny okres, v jizni casti ma velehory.
    Raum Traunstein: 18 StreetScooter, "Raum" se mysli okresni mesto a jeho okoli ~ 20-25 tis. obyvatel
    Bischofswiesen : 28 StreetScooter .. to je ta vysokohorska cast Berchtesgadener Land, kde pravdepodobne doslo k nahrazeni vsech StreetScooteru.

    StreetScooter ma vykon 41 koni = 30 kW .. to bych rekl, ze je na velehory malo i v lete.

    Deutsche Post (ne DHL) se zavazala mit 60 % aut v EV, to je zavazek 80 000 aut. Jestli ve vysokohorskem regionu 20 dodavek jezdi na diesel je jedno. Stejne spise jenom casem nahradi "BergScooterem"

    Berchtesgaden/Traunstein: Keine Chance fürs E-Auto: Elektrofahrzeuge werden im Winter durch Verbrenner ersetzt
    https://www.traunsteiner-tagblatt.de/startseite_artikel,-keine-chance-fuers-eauto-elektrofahrzeuge-werden-im-winter-durch-verbrenner-ersetzt-_arid,674096.html
    KEB
    KEB --- ---
    XCHAOS: problém je spíše v davové panice plebsu (bez urážky), že jim bude nařízeno koupit si echt drahý bev, který nemají, kde nabíjet. Do toho je potřeba přičíst Babišovu kampaň na Zemana a proti piratostanu, kterým personifikovat vše zelené. Proto jsem si zakázal na idnes chodit a klikat a klikam tam jen minimálně.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SEJDA: určitě by redesign elektrododávek byl možný, kromě toho elektromobly si přímo říkajíj o 4x4 (i když dnešní typy mají spíš nějaký fixní redukční převod a jeden silný motor...)

    KEB: ona je po tom poptávka mezi čtenáři, intuitivní. pokud někdo vlastní auto za půl milionu, tak se inuitivně bojí propadu ceny toho auta, až bude ojeté. je to naprosto předvítelný davový efekt: majitelé aut kolektivně nechtějí podporovat pocit, že něco, co vlastní a za co dali spoustu peněz, vlastně není cool...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GLOBETROTTER: podle mne to zle formuloval uz i Focus. Elektrododavky nejsou nutne lehci, ale maji teziste vice mezi napravami. Zatimco fosil ma teziste vice na predni, nahonne naprave. Tedy lepe drzi na ledu.
    KEB
    KEB --- ---
    GLOBETROTTER: stranický click bait článek o tom, jak jsou elektromobily na hovno, po x té...

    Že to těm "novinářům" není blbý, to nemají na idnesu nic jako profesionální hrdost? Nebo je Babiš, tak skvěle platí?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Extreme Climate Risks: What are the worst-case scenarios?
    https://youtu.be/dkDbCpn0_9I
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GLOBETROTTER: Ona si ta německá pošta sama vyvinula nízkonákladové dodávky s relativně malým dojezdem. Pokud do elektromobilu nenacpeš baterky pro dojezd 500 km, což ve městě nebývá potřeba, dostaneš se na zajímavé parametry, technicky i cenově. Ale nevyjedeš kopec což nepřekvapí, protože jde o design určený na 50 km kolečko po městě...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GLOBETROTTER: Tato zpráva rozhodně neznamená, že s elektromobily končí Deutsche Post DHL úplně. Jde jen o přechodný stav zatím v jednom regionu.
    TUHO
    TUHO --- ---
    GLOBETROTTER: tak taky muze za elektro mini dodavku zaskakovat velkej diesel ekvivalent
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SHEFIK: Fakt máš pocit, že elektroauta mají nižší hmotnost než spalovaky? :-)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GLOBETROTTER: prekvapive duvod uplne jinej nez problemy s baterkou v zime :)

    "Podle něj v zimních měsících vozy, kterými chce pošta zlepšit bilanci emisí CO2 ve svém vozovém parku, nezvládaly nároky na ně kladené. „V praktickém provozu se ukázalo, že vozidla nejsou optimální v prudších stoupáních, zejména na zasněžených silnicích. Vozidla jsou příliš lehká a na sněhu jezdí špatně,“ citují noviny jednoho ze zaměstnanců pošty."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam