TADEAS: tohle je fakt slepá ulička. že zrovna ideologové, mezi které XR nepochybně patrří, se tolik naváží do ideologie kultury a estetiky (což je sice taky ideologie, ale ve srovnání např. s ideologií konzumu a soutěže o sociální status převážně neškodná, zejména z hlediska uhlíkové stopy). Resp. kdyby miliardáři investovali do umění místo soukromých tryskáčů, tak fakt máme úplně jiné problémy, dneska.
Nevím kam to napsat, ale mě XR strategie celkově nasírá. Argumentaci mladých chápu zhruba takto: "cokoliv, co VY jste udělali za posledních 30 let, nemělo žádný efekt - takže my máme právo zkusit cokoliv = upoutat pozornost jakkoliv, protože změna se zjevně děje pouze připoutáním pozornosti k vlastnímu hnutí a ničím jiným, protože to jsou minimálně věci, které jste nikdy nezkusili.
Ano, za 30 let, po které GO beru vážně a snažím se postupně na internetech vysvětlovat, že ekonomie je sice reálná věda, ale Václav Klaus je kokot a zejména v otázce GO léta bezostyšně lhal a nejspíš za to byl i placený, za 20 let, kdy pracuju na tom, aby lidi mohli pracovat přes Internet z domova a nemuseli dojíždět každý den z předměstí do centra Prahy autem, za 10 let, co jsem u Pirátů, kteří se na rozdíl od neschopných Zelených dokázali zaháčkovat v parlamentu a co jsem prosadil reinvestici prakticky všeho, co jsme kdy vydělali serverhousingem a webhostingem do využití odpadního tepla této aktivity a co taky stavím závodní solární kola a motám se kolem pražských cargobajkerů... ano, zkusil jsem všechno možné, abych nějak k tématu GO přivedl pozornost... ale jednu věc jsem nezkusil:
polejt nějaký slavný obraz ve vitríně polévkou.
Jak prosté. Kdyby nás bývalo napadlo, že k přesvědčení veřejnosti o závažnosti GO stačí tak málo. Jak jsme mohli být jako generace tak hloupí!