• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MELDACyberpunk 2077 - Nová, dlouho očekávaná hra od CD PROJEKT RED
    rozbalit záhlaví
    P_T
    P_T --- ---
    MELDA: Tak aspon to nekdo konecne rekl otevrene - je to proste normalni malej ceskej uknucenej butthurt. Plus teda v tvym pripade konkretne nejaka naivni vira, ze kdyz si budes na nyxu dost stezovat, tak to Polaci opravi. :]]

    NAGASAWA: Nemyslim tebe konkretne, myslim celou tu naslednou debatu s argumenty typu "pc hraci lzou a kradou". To tisickrat omlety klise se srovnanim mechanik s randomni starou hrou uz je samozrejme jen tresnicka na dortu.

    MELDA: Nikdo tu na pc nesaha? wtf?!? Ctes vubec tu diskusi, nebo ji jenom moderujes?


    Sorry, ze vas hazim do jednoho pytle, ale pusobite (hlavne diky Virikovi) dokupy asi takhle: Kdyz to neslape me, tak je to sracka a kazdyho kdo tvrdi opak utlucu argumenty! Soused ma lepsi, ale jenom proto, ze lze a krade, pritom by mi mel libat ruce! Stary hry jsou ve vsem lepsi! kňůůů

    Omg proste to ted nehrajte a zahrajte si to az budete moct na funkcnim systemu..? Tim, ze po tom budete mazat hovna, kdyz si to nekdo dovoli pochvalit fakt nic nevyresite, ani se vam imho moc neulevi.
    MELDA
    MELDA --- ---
    NAGASAWA: Nikdo tady na PC nesaha. Ja sem si jen dovolil vznest dotaz, jak jsou lidi spokojeni s patchem 1.2 a zaroven sem podotknul, ze vnimam opet krok zpet co se tyka provedeni na konzolich.


    P_T: Jeste bych tu podotkl tu vec, ze ona zadna jina verze nez na konzole dnesni generace neexistuje, takze hra vypada opravdu spatne na vsem, at to hrajes na PS5, XOX nebo na stare PS4... Proste se vysrali na trh, kterej je nezanedbatelnej. Uznavam, ze preorder byl z 59% na PC a konzolisti zaujmuli jen 41%, ale doprdele..3,28 milionu hracu je docela dost velka skupina nasranejch lidi...
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    P_T: proc trigger? Ja hladkej chod vsem s PC a next gen generaci konzol preju a je fajn, ze to tam bezi. S Yakuzou jsem podotkl, ze to slo ohledne par hernich mechanik lip uz pred peti lety, tak me celkem udivuje, ze te to tak vytaci. Ja ti na tvoje pc vubec nesaham :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    pro srovnání Watch dogs Legion, první verze, chvíli po vydání (to předchozí CP2077 je první verze, hned po vydání, na XOX)

    /tj. zkušenější tým na už zavedeným engine



    P_T
    P_T --- ---
    NAGASAWA: Hosi ale fakt to nemusite furt opakovat. To je premisa na ktery se tu vsichni od zacatku 100% shodujeme. Nikdo dokonce ani naznakem nezkusil v tomhle CDPR nejak obhajovat.
    Otazka je, proc je pro vas takovej trigger, ze to na jiny platforme slape? Neni to nakonec spis console master race, ktera to nedokaze unest?
    MELDA
    MELDA --- ---
    P_T: Tak ja ti to zkusim rict na prikladu..... Skoda Mlada Boleslav vyrobi pro PCckare Skodu Favorit, ale konzolistum proda za velky prachy nalestenou skodu 120. PCckari jsou s Favoritem spokojeni, chvaliho po vsech strankach a divi se, proc konzolisti nadavaji na starou skodu 120, ze PCckari maji Favorita jsou spokojeni. Jenze konzolisti si dal stezujou, stezujou, nadavaji, ze ta skoda 120 je sracka a tak v Mlade Boleslavi udelaji Skodu Oktavii.... Uz to chapes, proc si stezujeme? Tim, ze zavres hubu s tim, v jakym stavu hra je a zacnes hrat Yakuzu, RDR2 a dalsi lepsi hry co se tyka zpracovani a provedeni a atmosfery, tak rozhodne tim nedonutis polaky aby na tom poradne maknuli...

    To mas jak s tou nasi vladou.... vsichni vime, ze je nejhorsi za 30 let, vsichni vedi, ze stoji uplne za hovno, ale kazdej rekne...no tak aspon tolik nekradou a ejhle...oni kradou 100x tolik.

    Drzet hubu se nevyplaci, takze proto nadavame...uz to chapes?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    A tak on i ten CP 2077 i na konzolích je krásná hra, jen je prostě nedodělaná :)

    Jak říkám, prostě nadávejme na jejich vedení, ale ti lidi co tam dělaj, těm já držím palce a naopak, za ten rok to bude super na starých i nových generacích konzolí a i na slabších PC. Oni maj dobrej systém, hezkou grafiku, dobrý engine, jen prostě potřebují čas (a peníze maj).

    //Že někteří hráči na PC jsou pomýlení a udělají z vlastní chyby a hanění konzolí (na základě chybných premis) ublížený postoj komentovat nebudu, to přece není můj problém.


    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    P_T: ja bych si to i zahral, ale je to tak dokurveny, ze to Sony sundalo z nabidky ve store a i nemuzu si to tim padem koupit :)
    P_T
    P_T --- ---
    MELDA: Jo, to rikas od zacatku no. Me to treba nemusis furt opakovat dokola. Kvuli tomu se tu asi neresi Yakuza, RDR2 a "všeci kradnú" prolhani pc hraci, ze?

    Urcite existuje i spousta dalsich chyb mimo bezduvodny zacpy, na ktery v pc verzi nenarazis. Ale proc sere babyrage uderka zklamanejch konzolistu atomovy hriby z toho, ze se to na pc (kde to evidentne slape 100x lip) nekomu libi? Nenadavam na to, ze si stezujete, jenom nechapu ceho presne ma ten hnojomet dosahnout. Tak to proste na tech konzolich nehrajte a venujte se dal Yakuze ne?
    MELDA
    MELDA --- ---
    L4MA: :-)
    L4MA
    L4MA --- ---
    MELDA: ale teda srovnavat nejlepsi a nejsocialnejsi openworld je trosku nefer... zustal bych u toho 8 let staryho GTA, at to tolik neboli... :)
    MELDA
    MELDA --- ---
    P_T: Hele, ty tu sice teda nadavas na to, proc si jako stezujeme, ale jaksi jsi nepostrehl, ze ja si tu stezuju na to, ze ta hra s kazdym novym patchem je o neco vic orezana, oskubana a horsi nez jaka byla pri vydani i na moji starou konzoli PS4Pro. A podotykam na to proto, ze se tu naopak objevuje ono velebeni, jak jim vsecko slape od ruky, jak plni to co slibili atd. Proste ja rikam ze ne a ze jim vic a vic prestavam verit v tom, ze splni v tomhle roce to co slibili, ze naopak vse vidim a vnimam uplne opacne a to jak v odvolavani jiz predem slibenych veci, v ruznych personalnich zmenach v teamu, tak v ramci jakehokoliv zpozdeni cehokoliv.

    Navic tedy od patche 1.2 bych ocekaval, ze bude mit vychytano co nejvic chyb, ale bohuzel ja s kazdym dalsim patchem narazim na dalsi a dalsi chyby...momentalne takove, ze bezne v provozu proste stoji uprostred silnice auto a nikam nejede a stojia vytvari tak kolonu dalsich stojicich aut. Uprime, tohle je chyba jak bic a sere me vic nez vsechny dosavadni chyby aka zapadla auta a lidi prochazejici zdi.
    MELDA
    MELDA --- ---
    VIRIK: Jojo, ted si me vybavil zaber ze Snint Denis z tech Doku u nadrazi, tam jsou ty tovarny a tak a hejbe se to tam moc pekne vsechno. Toulavi psi, lidi, sprezeni, tramvaj, vlaky, kone, kocary, lode, jeraby, kominy a ptaci atd...


    A ted si vem to, ze vlastne v CP2077 se vse hybe pouze na urovni nejakejch par pater od zeme + max par reklamnich megaboardu ...jinak vsecko je klasicka, seda textura.
    P_T
    P_T --- ---
    Ja uz se v tom trochu ztracim. Kdyz odhlidnu od vykriku typu "pc hraci tu lzou a kradou", co je teda ta takehome message? Ze jsou konzolisti zklamanejsi nez pc hraci, ale rozhodne za to nemuze sest let starej hardware, pac na nem bezi takovy legendarni mrdy jako Yakuza? Vzdyt na tom, ze to vydani na konzole byl kolosalni epic fail se tu vsichni od zacatku shodneme ne? Stejne jako na poslednim odstavci od Virika: VIRIK:

    Nemuzu si pomoct, pro me ma ta nasledna diskuse silnou pachut trapnyho butthurtu, kterej spustila zminka o tom, ze ta hra nekoho vlastne strasne bavi a prijde mu skvela i pres ty nedostatky. To zrejme mistni gang babyrageru a PJSalteru neprenese pres srdce. Tak jako ok: na konzolich je to totalni sracka a hrajte radsi RDR a Yakuzu. Kazdej koho to na pc bavi by mel na kolenou odprosit konzolisty, pac oni chytli ten shit a pritom jenom diky nim je ta hra tak levna (jinak by stala minimalne 10K €)!
    Je to takhle dobry, kluci?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    kromě počtu mnoha unikátních budov, mnoha unikátních NPC s vlastním životem i dabingem, je tam například povrch kterej reaguje na fungující model počasí, včetně toho, že po dešti je tam bláto, který zůstává na botách, případně na šatech, když se v něm vyválíte, kaluže s pěkně udělanou vodou. Nad tím lítaj i ptáci, obecně jsou tam zvířátka. Z druhý strany je pěkné velké a živé nákladní nádraží, s krásnými modely lokomotiv a za ním přístav.
    NIkdo tam nezmizí, když se jen otočíte, ani se mu nezmění oděv. A je tam funkční policie :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    chybějící screenshot u RDR2 si nahraďte libovolným větším pohledem na Saint Denis, že
    /na XOX nativně ve 4k/

    Saint Denis | Red Dead Wiki | Fandom
    https://reddead.fandom.com/wiki/Saint_Denis
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    NAGASAWA: jo, četl jsem, že prý tady je pár ulic a tam jich je tisíc... nojo, jenže těch tisíc se v tý scéně najednou nevykresluje, žejo, ani nepočítá na pozadí, to se v CP 2077 neděje. Taky jsi tam jen v jedný takový lokaci.

    (to dělá WD Legion, kde na pozadí ti běžej "simíci", máš 50 operátorů v grupě, 50 operátorů propuštěnejch a ti všichni ti choděj a žijou v Londýně, každej má nějaký sestry, kamarády, rodiče a ti taky choděj, taky maj cykly, potkáváš je, vidíš je, můžeš na ně i mávnout. Někteří můžou i umřít, někde se může objevit novej kolega z práce).

    Velmi pokročilou A.I. jsi měl i ve Watch Dogs 2, to byl open world, kde se postavy hádali, volali na sebe policii, někdy hádka vzrostla tak, že jedna postava vzala pálku a rozbila s ní auto toho druhýho, měl jsi tam hromady zajímavejch situací a spouštěli se třeba i jen tím, že jedna postava druhé šlápla na nohu :)

    Co všechno počítá takovej Fallout 4 ani připomínat nebudu.

    V té době žádné Pročko ani Xko ještě nebylo.

    prostě je to tak, jak jsme se vlastně i ve většině shodli, včetně i Meldy, ta hra je prostě nedodělaná a potřebuje tak rok (což je přiznáno nepřímo v tom, že verze pro nové konzole bude vlastně až za rok, sice psali listopad, ale už je teď velký zpoždění, takže spíš rok). Společně s tím určitě vyjdou i optimalizace na PC a i tam lidi najednou uviděj, jak to umí běžet skutečně hodně slušně i na obyčejným PC.
    A jo, potom podle mne i jiných bude CP 2077 opravdu geniální počin, ale holt si musíme počkat, tak to je. Řízení projektu selhalo, ale ti lidi co na tom dělají jsou podle mne hodně talentovaní a určitě by byla škoda toho nechat.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    VIRIK: Presne tak. U Yakuzy je fajn, ze kdyz zatahnes fight treba do obchodu, tak tam je veskery vystaveny zbozi aktivni a kdyz navic obchod majiteli rozsekas a vytluces mu vylohy, tak ti navic vynada, vyhodi te a dalsi tri dny ma zavreno s ceduli pred obchodem, ze maji obchod kvuli vytrznostem v rekonstrukci. Venku jsou tisice objektu od kol, motorek, pres svetelny bannery az ruzny bezny nesmysly, ktery muzes pouzit. To stejny je v kancelarich, kavarnach a spol., kde muzes roztriskat a pouzit, co ti padne pod ruku a to vsechno na zakladni PS4 a navic z roku 2016 a to jsem tak nejak ocekaval v zakladu i od Cyberpunku. Samozrejme nekdo muze argumentovat, ze je Kamurocho v Tokyu par ulic, ale to stejny se ted deje v poslednim sedmem dile v Yokohame, ktera je 4x vetsi a to nemluvim o tom, ze z lidi nemas zacyklenej pocit, protoze je tam x skriptu, kde se ty lidi chovaji porad jinak a prirozene a diky tomu mas pocit, ze to mesto je zivy a nejsou to akorat kulisy z papundeklu.

    YAKUZA 6 - Breaking the convenience store
    https://youtu.be/0Tpe-fSuqqs
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a abych nezapoměl, ten RDR2 má taky online, taky jede na konzolích a jsou tam i třeba zcela funkční zrcadla i customizace postav a koní a i nějaká ta destrukce.... je záhadou, kde ty konzole na to berou výkon, no možná ho posílaj ze sony poštou....
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RDR2 rozhodně není placatá hra. Je super, že někteří už vědí, co je to drawcall, něktří i co je to mesh, ale placatá hra to není ani omylem, je prostě jen chytře designovaná a optimalizovaná, oni tam v Rockstaru jsou na to právem hrdí. Vtipný pak i bylo srovnání grafiky na PC a Xbox One X, kdy XOX (kde to nativně běží na 4k) dosahoval kvality high endu na PC, rozdíl tam byl ve framerate a lepších stínech do větší vzdálenosti, PC tak za cenu mnohem vyšší spotřeby a x-násobného výkonu přineslo tyto bonusy, které ale vlastně nejsou zase tolik. A to to navíc na PC musí běžet na vulkanu nebo DX12, aby se neuvařila.

    Vlastně RDR2 je pěkný příklad rozdílu, kolik chce na nějakou scénu ve 4k výkon na optimalizovaném hardware (konzole) a kolik potřebuje PC (navíc výkon NVIDIE, kterej je větší než u AMD) a je tam vidět, jak je tohle srovnávání PC trosek mimo. Protože ta jejich srovnání ve výkonu zde vůbec neplatí, je to jen argumentační faul. Zejména jsem se vždy bavil u srovnání u XOX vs PC, protože XOX je zajímavej projekt i v tom, jakou plnohodnotnou grafiku má (není to osekání PC karty, jak si mylně mnoho lidí představuje, ale velice pokročilá inženýrská řešení. Zajímavá už byla původní PS4, pak když udělali PS4pro a nakonec AMD s MS když postavilo XOX).
    XSX, XSS a PS5 už jsou opět o hodně dál a jsou to zatraceně zajímavá řešení, reaguje na to i NVIDIA a mnohé novinky co obsahují konzole se najednou objevují i na moderním PC hardware.

    CD projekt na konzole staré generace jen něco portli a horkou jehlou to šijí doteď, to má Melda pravdu. Je to i vidět u verze 1.2, kdy řeší "optimalizaci" jednoduše tak, že ve scéně vypínají světla, lidi ale nechávají zatím spoustu věcí, které žerou a jinak se obvykle řeší jako první.

    U PC verzí rozhodně nepanuje taková slast, jako se někteří tváří a současně přiznávají, jak silné NVIDIA karty na to musí použít, aby jim to jelo pěkně - to vůbec neodpovídá tomu, co se často ve scéně děje. Pokud chcete srovnání, tak zapomeňte na svůj odpor vůči Ubisoftu a laskavě se koukněte jak jede i na konzolích Watch Dogs Legion, nebo Valhalla. Všimněme si, že díky kovidu mají podobný nedodělky jako CD Red, nicméně zde vidíte moc pěkně jak probíhá optimalizační proces, jak hra vypadá na jednotlivých PC sestavách i verzí konzolí (a to u Legionu včetně PS5 či XSX a XSS verzí s raytracingem na AMD hardware, na PC s různejma kartama a generacema od NVIDIA, včetně jejich raytracingu). U Legionu navíc i konzole nemají problém s A.I. u NPCček, kde nesmíte jezdit po Londýně jako piče, prootže jinak můžete přejet a zabít své operátory, jejich manžele/lky, milence, přátele a to se vám promítne do oblíbenost. Navíc se ve hře generují doslova simícké sociální vazby (já jsem i sledoval jak si NPC jdou z práce, přejedou londýn, počkaj na svoji kamarádku, jdou na trh, pak jedou do jiné čtvrti, tam si ještě udělají procházku v parku a pak jdou domů. Sedí to i s CV, který maj vygenerovaný.
    Případně se koukněte, jak jede na konzolích YAkuza, kde poslední díly mají ve scéně spousty aktivních předmětů. Nebo Divize dvojka, která je navíc online.
    A to všechno jsou hry vyvinuté na ten váš "oldgen".
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CP77 je náročnej jak na grafiku tak procesor, tím spíš pokud se použije u RTX nutný DLSS 2.0. To pak i osmijádro klidně vyskočí i na 80 %
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam