DOBYTEK: Nevím přesně, co je pro tebe akademické psaní, ono to bude dost záležet na oboru. U nás je psaní jednou z věcí, o které se předpokládá, že student umí nebo se naučí praxí. Píší se pouze protokoly a hlavně závěrečné práce, takže s psaním pomáhá vedoucí a tam asi probíhá největší vzdělávání (nebo očistec, pro obě strany). Systematicky nám jazykovědci garantují kurz psaní v angličtině jako volitelný předmět, kde se člověk naučí popisovat grafy, argumentovat pro a proti a takové základní věci.
Slyšel jsem z jiných fakult, že se pořádají odborné semináře o citacích a podobně, u nás se nějaké formáty a normy vůbec neřeší, hlavně, když jde o jednoznačnou identifikaci. Seznámení s elektronickými zdroji má na svědomí vedoucí práce, my ale studenty zahrnujeme PDF článků, které stejně nestíhají číst :-)
Předpokládáme, že student kromě odborných znalostí z přednášek bude umět: odbornou angličtinu, věcně psát a umět sázet odborný text, programovat, pracovat s matematickým softwarem, zpracovávat digitální data, prezentovat, kriticky přemýšlet a vyhodnocovat data, tvořit postupy, pracovat s literaturou a zdroji...bere se to jako soft skills, které student nějak vsákne nebo se sám naučí kvůli diplomce. Marní studenti je nemají, dobří studenti je mají. Na něco existují volitelné kurzy nebo malé semináře.