• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    PRL
    PRL --- ---
    KATIA: Zásadní rozdíl je ten, že zdrojový kód je náš a vše si můžeme přizpůsobit a zabezpečit podle sebe. Myslím, že jednu licenci jsme dokonce prodali před pár lety na jinou univerzitu.

    Za jeden den prozkoušíme až 150 studentů, což je vysoce efektivní, když máme letos cca 1100 prváků a někteří ani napodruhé zkoušku neudělají.
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    PRL: hlavne kdyz si predstavim kolik je s proposelem prace, tak podavat grant na soutez, kde nemas ani 10% sance je proste zbytecny
    KATIA
    KATIA --- ---
    PRL: ma to nějaké zásadní rozdíly proti Moodle?
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    PRL: To je pekny!
    PRL
    PRL --- ---
    GUMBA: ve kterém panelu byly tyto granty uděleny?

    DOBYTEK: Příprava na test je v tuto chvíli jen otázka vytisknutí seznamu studentů, opravování zajistí počítač, rozhraní jsme si naprogramovali sami, ukázka zkoušky zde: http://zsuk.fme.vutbr.cz/ukazkova_zkouska_zki.php (je to jen ukázka pro studenty, zkouškový test má 33 otázek a mají na něj 60 minut, pro každého studenta vygeneruje systém jiné otázky a jiné rozložení odpovědí, cca 5 otázek je výpočtových, tj. s otevřenou odpovědí)
    PRL
    PRL --- ---
    MIGUEL: souhlasím s tou nulovou šancí, většinou je argument oponenta, že doktorand slibuje např. 3 Jimp za dobu řešení grantu, ale v životopise má, že je autorem jednoho článku za poslední 4 roky, takže není reálné splnění cíle. Tuto skutečnost hodnotí oponenti negativně stejně jako nulový h-index řešitele. V panelu 101 nebo 108 nedostávají granty ani senioři s h-indexem 10.

    Ještě mě napadá jeden program, kde může doktorand uspět, a to TAČR ZÉTA.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    DOBYTEK: Ke cti jim budiž, že většina si to vzala k srdci a píšou emaily jako profíci, jen mě trochu zneklidňuje, že je to můj nejlepší pedagogický výkon...
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    RAGUPKI: Akademickým psaním myslím napsat pár stránek na dané téma tak, aby to mělo hlavu a patu, vědět jak a kdy citovat, jak a k čemu je bibliografie. V praxi to ale třeba tady znamená, že studenti třetího ročníku neumí napsat nejen závěrečnou práci nebo research paper, ale ani recenzi, vůbec netuší, jak přistupovat k materiálům, že nemůžou jen tak něco odněkud vykopírovat, že nějaké elektronické zdroje mají k dispozici a že by je měli používat. Už podruhé se na začátku semestru ukázalo, že neumí napsat ani email, což bylo ze začátku sranda, po dvacátém emailu bez oslovení, podpisu (emailová adresa ekvivalent xenathewarriorprincess@qq.com) nebo aspoň informace, o jaký jde předmět, s přílohou attachment.docx, to už bylo spíš k pláči...
    RAGUPKI
    RAGUPKI --- ---
    DOBYTEK: Nevím přesně, co je pro tebe akademické psaní, ono to bude dost záležet na oboru. U nás je psaní jednou z věcí, o které se předpokládá, že student umí nebo se naučí praxí. Píší se pouze protokoly a hlavně závěrečné práce, takže s psaním pomáhá vedoucí a tam asi probíhá největší vzdělávání (nebo očistec, pro obě strany). Systematicky nám jazykovědci garantují kurz psaní v angličtině jako volitelný předmět, kde se člověk naučí popisovat grafy, argumentovat pro a proti a takové základní věci.

    Slyšel jsem z jiných fakult, že se pořádají odborné semináře o citacích a podobně, u nás se nějaké formáty a normy vůbec neřeší, hlavně, když jde o jednoznačnou identifikaci. Seznámení s elektronickými zdroji má na svědomí vedoucí práce, my ale studenty zahrnujeme PDF článků, které stejně nestíhají číst :-)

    Předpokládáme, že student kromě odborných znalostí z přednášek bude umět: odbornou angličtinu, věcně psát a umět sázet odborný text, programovat, pracovat s matematickým softwarem, zpracovávat digitální data, prezentovat, kriticky přemýšlet a vyhodnocovat data, tvořit postupy, pracovat s literaturou a zdroji...bere se to jako soft skills, které student nějak vsákne nebo se sám naučí kvůli diplomce. Marní studenti je nemají, dobří studenti je mají. Na něco existují volitelné kurzy nebo malé semináře.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Když jsme u těch prváků, já je letos nafasovala prvně v rámci povinně volitelného předmětu i pro mimooborové a bylo to špatně na všechny způsoby. Jak k nim přistupujete? Místní jsou v tomhle ještě trochu jinde vzhledem k nižšímu věku a odlišné motivaci ke studiu, ale přece musí být způsob, jak je trochu motivovat a nezbláznit se z toho.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    KATIA: Fakt hrůza, letos se soustředím jen na obsah, teď je tu populární strojové překládání místo pokusů psát v angličtině, a to je děs, protože si to po sobě ani nepřečtou a pak se diví, že jim to hodím na hlavu.

    Ohledně akademického psaní, jak je to teď na vašich VŠ? Za mě byl na ÚDLV úvod do studia na jeden nebo dva semestry, na PF nic a taky to podle toho vypadalo. Tady mi studenti sice tvrdili, že nějakého hodiny akademického psaní mají, ale zjevně ne dostatečné, jenom úvodem k citačním pravidlům a elektronickým zdrojům jsme se třeťáky strávili jednu celou přednášku, protože vůbec netušili, která bije. U prváků už to vůbec nemělo smysl.

    PRL: Jak ty testy vypadají? Co koukám průběžně na oficiální požadavky a ostatní předměty, testy jsou na 120 minut, musí tam být multiple choice, nějaké pojmy, slovní odpovědi a case study, to mi přijde na výběrák drsné. Jak vyjde časově příprava a opravování?
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    GUMBA: hele bohuzel, dava sice smysl posuzovat h index podle veku, a nekdo to dela a nekdo proste ne, neni zadny pravidlo, jak prepocitavat vedeckou kvalitu navrhovatele na vek. takze pak mas posudky,kde jeden napise ze mas skvelou vedeckou uroven a ve druhym ti zase napisou, ze jses looser...obecne ale gacr a doktorand, fakt bez sance
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    MIGUEL: h-index se posuzuje ve vztahu k veku resitele. Prosel jsem si ted rychle letosni seznam udelenych a minimalne tri resitele v dobe podani nemeli skonceny doktorat. Nerikam podavat si to ve 24 letech v prvaku .... ale proste 0 to neni...
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    PRL: uplne nulova, standardni argument posuzovatele je, ze tenhle typ projektu je pro seniory, a tezko bude mit doktorand h index v nejkych vysinach, pro doktoranda jen interni grant...ikdyz ted prebiram jeden pruser tacr, co mel rozpocet 8.5mil. a dostal ho doktorand. tomu ale vytelefonoval cestu skolitel. tacr je takova zvlastni agentura...
    PRL
    PRL --- ---
    DOBYTEK: Zatím prozkoušeno 1638 prváků od začátku zkouškového. Jde to rychle, zavedli jsme testy.
    KATIA
    KATIA --- ---
    DOBYTEK: ty studenti by fakt měli mít povinné kurzy na psaní, to je neskutečný kolik času člověk ztrácí opravama...
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Z jiného soudku, jak zvládáte zkouškové? A jak zkoušíte? Já mám za sebou 120 esejů, které autoři museli minimálně v polovině případů přepsat (a já znovu číst), hromadu konzultací a pomocných materiálů, a nějak toho na mě bylo letos moc. Eseje volím primárně kvůli jazykové vybavenosti studentů, nedovedu si představit písemku, která by neskončila špatně. Hlavně u prváků mám pocit, že je zkouška ke studiu moc nemotivovala (pomíjím odvahu některých si stěžovat na výslednou známku :)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    PRL: Juniorsky je neco jineho. Ve standardnich projektech GACR - pokud teda nic nezmenili (bylo by treba se mrknout do zadavaci dokumentace) - podminka skonceneho phd neni. Pochopitelne to asi doktorand v prvaku nejspis nedostane :) ... ty dva pripady, co znam, byli uz v pokrocilejsim rocniku a samozrejme pomerne uspesni
    PRL
    PRL --- ---
    GUMBA: rekl bych, ze standardni projekt GACR je temer nulova sance pro doktoranda. I juniorsky projekt GACR muze ziskat az po obhajobe phd a dlouhodobe stazi v zahranici.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    PRL: Plus teda jeste: Univerzita Karlova ma samozrejme svuj GAUK, tipuji, ze nektere dalsi univerzity taky budou mit sve vnitrni grantovky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam