• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    RAGUPKI
    RAGUPKI --- ---
    GUMBA: Nechtěl jsem nadávat na scientometrii, protože to tu už párkrát bylo, ale souhlasím, že počet publikací a h-index v tomto případě rozhodně nemusí být určující. Nic z toho nezohledňuje, jakou práci kvalitativně i kvantitativně autor skutečně odvedl. Třeba kolega, co už pátým rokem pracuje na centru excelence a vlastně ten experiment rozjel od nuly, z toho měl první článek až po 4 letech, zatím jeho jediný prvoautorský. A tím rozhodně prokázal schopnosti a získal zkušenosti, které jen tak někdo nemá. A takhle to chodí i v nejlepších skupinách, prostě scientometricky je to nevděčná práce, rozjíždět projekt, ale na pažbě je to, řekl bych, zářez jak sviňa :-) Samozřejmě to srovnání, co psal Miguel, se týká i citací, což u starších publikací nějaký ukazatel je, ale těžko se to hodnotí, když člověk neví, o co jde. Od starších kolegů jsem slyšel, že jakýkoliv zástupný či formální argument je brán jako postačující argument, protože nějak ty žádosti zredukovat musí a každá nesubjektivní záminka je vítaná.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    PRL: Pokud vim, materska se nekonala. Standardni doba je 4 roky (interni doktorad, bere stipendium), k tomu lze pridat az 5 let jako externi doktorand, cili maximalni doba 9 let - nez se to ukonci.


    MIGUEL: V panelu jsem zatim nesedel, takze mohu soudit jen podle ruznych zkazek panelistu, co znam .... no je to samozrejme klasicky zaprdeny cesky rybnicek, ja na brachu .... Taky je to hodne zavisle na panelu - nekde je vetsi tlacenice (a tedy velky tlak selektovat to brzo) nez jinde. Tim padem v nekterych panelech (napr. 204) prakticky projekt nema sanci, pokud ho tam nektery panelista nechce "ochranit". On se treba musi zdrzet, kdyz se probira projekt z jeho instituce, nicmene kazdy z ostatnich vi, ze mu na tom projektu zalezi. (A ze by jim to mohl vratit na tech jejich ...)

    Mne osobne treba celkem stve ta absolutni moc zpravodaje. Prijdou mu ctyri zahranicni posudky A, A, A, B. Jemu z toho vyjde D, a nikdo to neresi ...

    Tenhle konkretni pripad moc nedokazu posoudit, je to dost jiny obor. Mne se 11 publikaci na hlavniho resitele zda spise skrovny pocet, ale mozna byly nejake hodne prepychove .... Spis to tipuju, ze to na panelu nekdo hodne vychvalil ;)
    KATIA
    KATIA --- ---
    Náš mentoring – NKC – gender a věda
    http://genderaveda.cz/mentoring/nas-mentoring/
    PRL
    PRL --- ---
    MIGUEL: V listopadu jsem využil možnosti poslat návrhový list pro kandidáta do hodnoticího panelu GA ČR. Pokud budu schválený jako recenzent do panelu, tak jsem zvědavý podle čeho přímo postupují. Je zajímavé se podívat na některé panelisty (https://gacr.cz/o-ga-cr/poradni-organy/panely/) přes WoS a zjistíte, že někteří mají nulový h-index nebo 1 nebo 2 :)))))
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    KATIA: jsou velke rozdily,treba kdo dela vice experimenty a clanek ma deset autoru a pak tech deset autoru publikuje jinde a ocituji jejich byvaly clanek, tak pak ten h index roste zavratne rychle. Neexistuji ale ZADNA kriteria. Proste jeden oponent napise, ze dle jeho kriterii jses ok, a druhy oponent na ten samy projekt napise, ze jsi nedostatecny(a). A samozrejme jiste skupiny v cechach jsou posuzovanim h indexu vice posedle nez jine. Co velikost komunity, to jina rychlost rustu tveho h indexu. Kazda komunita se vetvi na podskupiny, kde je to pokazde trochu jinak a oni te pak posuzuji podle svych kriterii. A samozrejme, dalsi kriterium je jiste politikareni.

    Pomalu zacinam verit tomu, co mi rikaji kolegove, kvalita projektu je sice dulezita, ale ne na prvnim miste, ale rovnez stejne dulezite je, koho mas na projektu, a jelikoz jsme mala zeme a vsichni bojujeme o relativne maly balik, vsichni se zname, tak je i samozrejmy, ze tvuj oponent zna vlastne tebe a bud ti ho chce dat nebo ne. Samozrejme, ze kdyz predlozis nejakou slataninu, tak ti to proste dat nemuzou. Ale po tolika letech v oboru proste pekny projekt napise vetsina z nas, kdyz se bude trochu snazit.

    Takze je to parada. No kazdopadne pani magistra s h indexem 2, co dostala projekt za 3.5 mice na mechaniku tekutin me dneska fakt naladila :(
    KATIA
    KATIA --- ---
    KATIA: těžko sleduje...
    KATIA
    KATIA --- ---
    MIGUEL: a oni jsou na ty h-indexy nějaká pravidla? podle mě se to teda musí nějak brát podle konkrétního (pod)oboru, ve kterém působí řešitel, a to jsou tak velké rozdíly. v sociálních vědách/humanitních oborech celkové dost nízké, navíc třeba když mají nějaké obory primárně třeba knihy, tak se to těžko nesleduje...
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    GUMBA:

    PRL:
    tady je videt, ze maji hodnoceni SILNE subjektivni, sice v roce 2015 mela 11 publikaci, ale h index 2. (ted jsem se podival na WoS)
    ja jsem letos neuspel v obdobnym panelu, recenze na projekt jsem mel super, jen jedina vytka byla, ze hlavni resitel ma h index 5, coz odpovida spise juniorovi a ne resiteli standardniho projektu. Takze asi tak, proste co recenzent, to jina intepretace pravidel.

    letos to podam do rakouskyho bilateralu, kde je hodnotici agentura z Rakouska, tak jsem zvedavej, jestli aspon u nich funguji pravidla hodnoceni jasneji nez v cesky kotline.
    PRL
    PRL --- ---
    GUMBA: Mgr. Radka Kellnerová, Ph.D., dle jejího popisu na http://www.it.cas.cz/cs/kellrad - zaměstnání: od 1. leden 2004 → Výzkumný pracovník - doktorand, projekt GAČR dostala na 2015 - 2017, cca 10 let od ukončení magisterského studia. Nevím jak AVCR, ale u nás musí doktorand odevzdat disertaci do 4 let od začátku studia, jinak je mu ukončeno doktorské studium. Předpokládám, že je to asi dvojnásobným přerušením studia z důvodu mateřské dovolené.

    V tomto konkrétním případě chápu, že může mít za 10 let větší publikační historii a dostatek citací na získání standardního GAČR projektu.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DOBYTEK: já nechápu, ja nějaká akreditační komise může udělit akreditaci oboru bez toho, aby tam byl kurs v prváku Metodika vědecké práce nebo něco podobného. Očekává se, že student napíše k titulu závěrečnou práci, na níž se má připravovat během studia a vůbec netuším, jak se to po nich může chtít, pokud jim nikdo něvysvětlí názorně JAK a JAK NE. My máme jeden semestr na začátku a dva semestry ještě kolektivně na bakalářku, podobně na navazujícím a dr. studiu
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    PRL: Nevim, ve kterem konkretnim panelu, ale jsou taci v oboru "Společenské a humanitní vědy". Nasel jsem tri za letosek; pochopitelne to muze byt specifikum oboru.
    Ja tohle samozrejme nijak nemonitoruju ani si nevedu statistiky, ale z drivejska jsem takovy projekt zaregistroval (ciste proto, ze hlavni resitelku osobne znam, a tedy i vim, ze proposal podavala tesne pred obhajobou). Podle kodu oboru (BK) je jasne, ze to budou panely 10* nebo 20* ... cili i tam je to mozne. (Netvrdim, ze pro kazdeho a ze ta sance pro doktorandy je rozumna.)
    PRL
    PRL --- ---
    KATIA: Zásadní rozdíl je ten, že zdrojový kód je náš a vše si můžeme přizpůsobit a zabezpečit podle sebe. Myslím, že jednu licenci jsme dokonce prodali před pár lety na jinou univerzitu.

    Za jeden den prozkoušíme až 150 studentů, což je vysoce efektivní, když máme letos cca 1100 prváků a někteří ani napodruhé zkoušku neudělají.
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    PRL: hlavne kdyz si predstavim kolik je s proposelem prace, tak podavat grant na soutez, kde nemas ani 10% sance je proste zbytecny
    KATIA
    KATIA --- ---
    PRL: ma to nějaké zásadní rozdíly proti Moodle?
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    PRL: To je pekny!
    PRL
    PRL --- ---
    GUMBA: ve kterém panelu byly tyto granty uděleny?

    DOBYTEK: Příprava na test je v tuto chvíli jen otázka vytisknutí seznamu studentů, opravování zajistí počítač, rozhraní jsme si naprogramovali sami, ukázka zkoušky zde: http://zsuk.fme.vutbr.cz/ukazkova_zkouska_zki.php (je to jen ukázka pro studenty, zkouškový test má 33 otázek a mají na něj 60 minut, pro každého studenta vygeneruje systém jiné otázky a jiné rozložení odpovědí, cca 5 otázek je výpočtových, tj. s otevřenou odpovědí)
    PRL
    PRL --- ---
    MIGUEL: souhlasím s tou nulovou šancí, většinou je argument oponenta, že doktorand slibuje např. 3 Jimp za dobu řešení grantu, ale v životopise má, že je autorem jednoho článku za poslední 4 roky, takže není reálné splnění cíle. Tuto skutečnost hodnotí oponenti negativně stejně jako nulový h-index řešitele. V panelu 101 nebo 108 nedostávají granty ani senioři s h-indexem 10.

    Ještě mě napadá jeden program, kde může doktorand uspět, a to TAČR ZÉTA.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    DOBYTEK: Ke cti jim budiž, že většina si to vzala k srdci a píšou emaily jako profíci, jen mě trochu zneklidňuje, že je to můj nejlepší pedagogický výkon...
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    RAGUPKI: Akademickým psaním myslím napsat pár stránek na dané téma tak, aby to mělo hlavu a patu, vědět jak a kdy citovat, jak a k čemu je bibliografie. V praxi to ale třeba tady znamená, že studenti třetího ročníku neumí napsat nejen závěrečnou práci nebo research paper, ale ani recenzi, vůbec netuší, jak přistupovat k materiálům, že nemůžou jen tak něco odněkud vykopírovat, že nějaké elektronické zdroje mají k dispozici a že by je měli používat. Už podruhé se na začátku semestru ukázalo, že neumí napsat ani email, což bylo ze začátku sranda, po dvacátém emailu bez oslovení, podpisu (emailová adresa ekvivalent xenathewarriorprincess@qq.com) nebo aspoň informace, o jaký jde předmět, s přílohou attachment.docx, to už bylo spíš k pláči...
    RAGUPKI
    RAGUPKI --- ---
    DOBYTEK: Nevím přesně, co je pro tebe akademické psaní, ono to bude dost záležet na oboru. U nás je psaní jednou z věcí, o které se předpokládá, že student umí nebo se naučí praxí. Píší se pouze protokoly a hlavně závěrečné práce, takže s psaním pomáhá vedoucí a tam asi probíhá největší vzdělávání (nebo očistec, pro obě strany). Systematicky nám jazykovědci garantují kurz psaní v angličtině jako volitelný předmět, kde se člověk naučí popisovat grafy, argumentovat pro a proti a takové základní věci.

    Slyšel jsem z jiných fakult, že se pořádají odborné semináře o citacích a podobně, u nás se nějaké formáty a normy vůbec neřeší, hlavně, když jde o jednoznačnou identifikaci. Seznámení s elektronickými zdroji má na svědomí vedoucí práce, my ale studenty zahrnujeme PDF článků, které stejně nestíhají číst :-)

    Předpokládáme, že student kromě odborných znalostí z přednášek bude umět: odbornou angličtinu, věcně psát a umět sázet odborný text, programovat, pracovat s matematickým softwarem, zpracovávat digitální data, prezentovat, kriticky přemýšlet a vyhodnocovat data, tvořit postupy, pracovat s literaturou a zdroji...bere se to jako soft skills, které student nějak vsákne nebo se sám naučí kvůli diplomce. Marní studenti je nemají, dobří studenti je mají. Na něco existují volitelné kurzy nebo malé semináře.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam