• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    KATIA
    KATIA --- ---
    ARCHIMEDES: záleží na funkčnosti pracoviště, ale mám zkušenost, že jsem s klidem doporučila grade appeal - pokud si myslí, že ta známka neodpovídá jeho výkonu, tak ať se to nezávisle přezkoumá. je to oser, ale často to zafunguje (student ví, že to nemá smysl), nebo je tam aspoň nějaká kolektivní zodpovědnost (čili nemůže být řeč o zaujatosti jednoho vyučujícího).
    KATIA
    KATIA --- ---
    KORF: z mého pohledu je to spíš k nasrání - takže jinde pracuješ a u mě to flákáš??
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    DOBYTEK: Ten závěr je v podstatě podprahová výhrůžka, to je naprostý eklhaft. Tady je jasná odpověď:
    Dear Anonymous,
    I am not entitled to answer e-mails without name-signature. But OK, I have no personal issue with you.
    1) You are attending an European university, so European rules apply for _everyone_. No exceptions, no negative, no positive discrimination.
    2) Rules of the course were clearly set in advance, with ample time to deadline, even with some leeway in the end for all.
    3) Neither personal nor international matters can change points 1) and 2).
    It is as simple as this.
    Best regards...
    KORF
    KORF --- ---
    KATIA: Objektivne asi nijak. Ale je treba nejak zapusobit na vyucujiciho. Mohl by to byt lehky natlak ve stylu: "Podivejte se na me. Jsem tvrde pracujici student, ktery mysli na svou budoucnost a ma dobre vysledky vsude jinde. Jenom ve vasem predmetu se mi z nejakemu neznameho duvodu nedari. Opravdu mi chtece znicit budoucnost tim, ze budu mit spatnou znamku/neprojdu vasim predmetem??!!"
    KATIA
    KATIA --- ---
    DOBYTEK: soucítím. zajímavý argument (taky se mi jednou stalo), že upozorňují na dobré známky jinde. jak to probůh souvisí??
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    DOBYTEK: Tak známky odeslány a mám v emailu první dávku rozhořčených zpráv, z nichž tahle to tak nějak shrnuje. Přišlo to samozřejmě bez podpisu, z emailu, který sestává z čísla, a s předmětem I WANT EXPLANATION. Asi budu muset přehodnotit svou pedagogickou dráhu dřív, než najdu v posteli koňskou hlavu z marcipánu...

    Professor XX, I want to ask why you want to give I didn't pass the exam, I have to finish my homework very hard, to listen, I'm in line with the interest in the law to study this course, no thought is such result, I was disappointed to myself, for this course is also very disappointed, I don't know, why do you want to do that to a serious student, respect of professor XX, could you please answer.I don't know if you are biased against the level of Chinese students, but I did choose this course out of my passion for law and my admiration for you, and I hope to get an explanation.GPA is very important to us. I understand your academic attitude, but could you please consider our future employment? With your high salary and generous treatment, have you ever thought that we are fighting for our graduation and future employment and life.I was really disappointed and even desperate. I was just a freshman entering the university, and I didn't know why things would be like this. I got satisfactory scores in every other courseWe Chinese students also have our own pursuit, also have our own standards, we do not want the European set of rules has been restricting us, because we China has been developing, our future will be more and more powerful, let the world see China's voice, let the world see China's strength.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Takové to, když strávíte týden čtením referátů, další týden exportováním dat z ne zcela kompatibilního systému, uploadováním výsledků do jiného systému a organizací podkladů pro kancelář, aby vám pak z kanceláře řekli, že je teď úplně jiný mustr na atestace, takže 12 různých testů, ze kterého tvoříte průběžné hodnocení, musí být rozdělen na minimálně čtyři různé atestace, protože na to mají tabulku. A tudíž vašich 12, nebo jednu celkovou atestaci, to prostě vzít nemůže, protože by to vyčnívalo z průměru. Takže jak že to mám udělat z 12 4?
    Jo a to pomíjím, že těch 80 referátů musím zaarchivovat papírově, takže to někdo musí vytisknout a odnést do kanceláře, 8k kilometrů daleko.
    Jak užíváte zkouškového vy? :)
    HARDY
    HARDY --- ---
    V jednom legendárním článku z FFUK jak studovat vysokou školu se píše o tzv. poločasu termínů na odevzdání. Člověk musí odevzdat práci dostatečně brzo, aby mu ji kantor nemohl vrátit s tím, že už ji nestíhá opravit, ale zároveň dost pozdě na to, aby ji stihl přečíst akorát tak jednou, víc v ní nešťoural a samotného ho tlačil termín, do kdy známku zapsat.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    RAGUPKI: Je to přesně jak říkáš, člověk se může přerazit, aby jim pomohl, a pak je stejně za záporáka. Hádám studentův postoj k deadlinu odráží i postoj ke studiu obecně, tak to bude asi rychlé čtení. To jen moje snaha se co možná vyhnout interakci se studenty a jejich tvorbou je na konci semestru vždy velmi silná, a to jsem ty jejich perly ještě ani neotevřela :)
    RAGUPKI
    RAGUPKI --- ---
    DOBYTEK: No však, evropské právo - k čemu není zákonem stanovena sankce, to se smí porušovat :-) Ti to někam dotáhnou!

    Mám pokušení hrdinsky radit, aby za to měli 0 bodů, protože na spoustě jiných škol to je naprosto normální. Ale sám dobře vím, že člověk nakonec lehko vyměkne, alespoň tedy pokud v pedagogickém okolí panují ještě menší nároky. V mém prvním pedagogickém laboratorním působení mi někteří studenti poněkud skákali po hlavě, když to odevzdávali pětkrát, sedmkrát apod. Úsilí minimální, spíš čirý salámismus a postupně to zkoušet, kde je ta nejspodnější laťka, kterou musím přeskočit (opět u některých). Trpělivě jsem jim to opravoval, ale z nároků jsem neslevil...stylem když vyjde rychlost světla 300 km/h, tak to nemůžu vzít :-) Pak jsem se doslechl, že jsem dosáhl pověsti vrchního kata, přitom tak trpělivě jsem jim to opravoval, ke všemu jsem dával konzultaci, kde jsem jim to v podstatě řekl, jak to má být...
    Zkrátka nezavděčíš se, a jakmile ustoupíš, studenti rychle obsadí nové pozice a budou to zkoušet dál. 5 studentů, nakonec mě to stálo v součtu tak 2 týdny života :-) 80 si nedovedu představit. Udělej to tak, aby ses z toho nezbláznila. Doporučuji radu vpravo dole :-)

    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    JINX: vracet už jim to nebudu, proto v půlce semestru píšou ten první draft, který jim detailně okomentuji, je jich 80, víckrát už to číst nechci, je to evropské právo, ne akademické psaní. Nechápu, co blbnou, kdyby mi to udělali prváci, tak neřeknu, ale tohle jsou třeťáci, co nejsou schopní poslat jeden blbý paper včas. Jsou to budoucí právníci, tak by snad měli chápat, k čemu lhůty jsou. Jenže když si vzpomenu, jak tam lhůty v praxi fungují, tak si říkám, jestli je nepřipravuji na nesprávnou životní realitu :)
    JINX
    JINX --- ---
    DOBYTEK: Já to dělám tak ze mají možnost odevzdat v takovém termínu abych to stihl opravit případně vrátit k opravě a zároveň stihl zapsat známku v termínu do konce zkouskoveho. Vůbec bych se nebál hrotit deadline, určitě tam najdeš nějaké chyby takže to můžeš vrátit k přepracování. Otázkou je jestli to stihne daný student do konce zkouskoveho opravit...
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    DOKIS: takhle, tady je nastavení úplně jiné a studenti procházejí ostatní zkoušky v zásadě automaticky (z mých předmětů vždycky někdo vyletí, ale to protože to buď sami vzdají, nebo prokazatelně opisují). Můj předmět je výběrák, nechci s nimi psát klasické dvouhodinové písemky (místní tradice), protože to nedává smysl ani z jedné strany, místo toho dělají ty krátké testy za domácí úkol (open book), odevzdají draft/anotaci v půlce semestru, a na konci final paper. Doteď to fungovalo, ale tenhle semestr dělám zjevně něco blbě. Jde mi spíš o nějaký morální základ, ostatní studenti na to měli méně času, to by mi to rovnou mohli dávat ještě za rok. Student žádný důvod neměl, prostě mi napsal, že toho má moc a zapomněl, kdy je deadline, což ale znamená, že neodposlechl žádnou z posledních tří přednášek, ani nečte zprávy ve skupině. Já mu asi řeknu, ať dnes pošle co má, že mu strhnu body za pozdní odevzdání, se s tím odmítám nervovat přes Vánoce. Tak dík za brainstorming :)
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    DOBYTEK: Pokud se neozval predem a nema pro to zcela zasadni duvod (tj. 16.12. nebo driv se mu stalo neco, co mu znemoznilo se doted byt jenom ozvat, typu nejaka zasadni nemoc, nehoda, zustal viset v Mongolsku, kdyz mu zrusili let,...), tak bych jednoznacne dal 0 bodu. Navic prace neni zkouska, takze opakovane terminy se nekonaji. Na druhou stranu je bezne pozadovat, aby jeden neuspech neznamenal totalni konec v predmetu. Coz ale "Pokud ho pošlu do háje, tak dostane za 4" splnuje. U nas to mame tak, ze praci a testu je vic a muzou si dovolit jeden neudelat (neodevzdat nebo mit prilis blbe). Osobne mi to prijde jako celkem rozumny system, ale samozrejme zalezi na tom, jak jsou kde nastavena pravidla a jak si je kdo (studijni) vysvetluje...
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    FJERTIL: aktivita v hodině, tj. poslední dva semestry v zásadě jestli se proklikají krátkým testem na konci každé hodiny a jestli jsou schopní napsat krátký email.
    FJERTIL
    FJERTIL --- ---
    DOBYTEK: Asi záleží, co je těch zbylých 40%.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Co děláte se s pozdě odevzdanými referáty? Mám tu pár studentů, co neodevzdali včas závěrečný referát, který dělá 60 % jejich výsledné známky, i přes opakovaná upozornění. V předchozích semestrech mi vždycky odevzdávali včas, případně se dohodli na pozdním odevzdání PŘED deadlinem, pár jich zpravidla neodevzdalo a počítali s tím, že stejně neprojdou. Tenhle semestr je ale nějaký divný, pár lidí odevzdalo den dva po deadlinu, těm jsem řekla, že za to bude nějaký postih na závěrečné známce, ale že to ještě vezmu. Jenže teď mám studenta, co mi to chce odevzdat 4. ledna, když deadline byl 16.12. Pokud ho pošlu do háje, tak dostane za 4, ale má teoreticky právo zkoušku po prázdninách opakovat, takže ve výsledku to stejně odevzdá. Ale vymyslet si vlastní deadline a vnucovat mi ho, to mi opravdu vadí. Jak se to řeší jinde? Já jestli to moc neprožívám, ale zas jsou to třeťáci, tak snad vědí, že lhůty je třeba dodržovat.
    JINX
    JINX --- ---
    JINX: v zasade jde jenom o to ze kdyz neco vysvetlujes X-krat po sobe tak uz mas casem pripravene typove priklady na kterych jsi zvykly to ukazovat.
    JINX
    JINX --- ---
    No takhle ze to vydam nekde 2x to mysleno rozhodne nebylo. Spise mi jde o to jestli tam pouziju nejaky priklad, ktery bude napriklad generovat obrazek trojuhelniku (ano jsou to skripta z programovani). Zda muzu obdobny priklad pouzivat napr. v ramci skoleni... rozhledne mi nejde o to neco copy-pastovat 1:1, spise se chci jen kryt pred tim ze mi nekdo bude chtit cilene zneprijemnovat zivot tim ze nekde pouzivam "def generate_polygon" a nekde jinde "def make_polygon" a nahodou je obsah tech funkci trochu podobny.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MIGUEL: to je různé, u nás se všechna skripta i učebnice považují za součást pracovních povinností, takže i když autorská práva jsou zachována, nedostáváme za to žádnou odměnu navíc. Kde to vydáme, je naše rozhodnutí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam