• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    CERMI_FOX:

    > tedy že kolečko není připojené přímo mechanicky na ostřicí člen, ale jen vydává pokyn pro motorek
    Ale mně právě jde o to, abych mohl nechat foťák najít v záběru oko a držet se ho v pohybu i při continuous shooting (subjekt mi různě tančí po scéně, já držím spoušť, otáčím se za ním, foťák dělá cvak-cvak-cvak-cvak a pořád v rámci možností firmwaru pořád ostří na obličej nebo líp oko)...

    > Tuším že fotoškoda to uměla, snad i zdarma, pokud sis pak ten objektiv koupil.
    Spíš než "potřebuju zjistit, jak dobře tenhle objektiv odpovídá mým požadavkům" u mě platí "potřebuju zjistit, *ve kterých ohledech ten který* objektiv odpovídá mým požadavkům". Vlastně se sháním po možnosti zaplatit si demonstraci specifických vlastností bez závazku nákupu. Celkem vzato je mi jenom žinantní "kupovat" sklo na vyzkoušení a vracet ho v zákonné lhůtě když mi nebude hovět. Radši bych si vybudoval vztah s rozumným obchodníkem.

    Kdyby tohle snad četl někdo vhodný: Nechci platit 8.5k za sklo, které se dá koupit jinde za 7k nebo míň, ale taky jako zákazník preferuju stálé dodavatele před promiskutním lovením drobných úspor. Očekávám, že do foto hardwaru vrazím během pár let mezi kolem 250kKč. Už teď vím, že chci na FF 40Mpx nebo větší (Instagram mě naprosto nezajímá, chci svoje děti na plakátech v obýváku). Můj další foťák by měl být něco jako ILCE-7RM4A, ale na Sony netrvám (UI na ILCE-6400 je utter shite, už jen za to si Sony zaslouží potrestat). Chcete mě? Pojďte mi pomoct utrácet tak, abych měl radost. (konec reklamy)

    > Mám tu Sigmu Contemporary (stejná řada, co jsem posílal), ale 16mm ohnisko, světelnost taky 1.4. APSC formát.
    To mi řekni jak s tím fotíš. :) Mně ta moje kit lens připadá na nominálních 16mm stěží použitelná (vysoký F-stop určitě nepomáhá, ale...): na portrét musím foťák strčit focené osobě do obličeje, jinak bude příliš malou součástí fotky. Jak tak koukám na další videa na youtube.com atd, začínám chápat, že nědo tak prostě fotí, že "si sedne subjektu na klín", ale já chci aspoň prozatím fotit trochu "diskrétněji". V ateliéru to asi moc neznamená, ale když chci fotit dva psy jak si spolu hrajou, nemůžu vlézt mezi ně: jinak budu fotit dva psy jak mi olizují sklo. U dětí to platí dost podobně. :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SMRADOCH:
    > Na těch DC DN Sigmách můžu ostření a clonu ovládat softwarem v těle?
    Jasně, clona ani jinak nejde; ostření je pak buď přes SW ve foťáku (AF) nebo "softwarovým kolečkem" (pro MF) (tedy že kolečko není připojené přímo mechanicky na ostřicí člen, ale jen vydává pokyn pro motorek - doufám, že jsem to popsal jasně.

    >Pak už snad jen, že 1.4*1.5=2.1
    Líp to asi nejde, bohužel. Pokud jde, rád se poučím :)

    > Dají se někde objektivy pronajmout na vyzkoušení?
    Tuším že fotoškoda to uměla, snad i zdarma, pokud sis pak ten objektiv koupil.

    > BTW, jaké máš sklo, a na jakém (formátu) senzoru?
    Mám tu Sigmu Contemporary (stejná řada, co jsem posílal), ale 16mm ohnisko, světelnost taky 1.4. APSC formát. Přemýšlel jsem koupit ještě tu 56mm, ale asi pro ni nemám moc využití (ve smyslu že už se mi nechce tahat další sklo)
    KURE
    KURE --- ---
    SMRADOCH: koukej po těch contemporary Sigmách, jsou dělaný přímo na apsc.
    Ta Art řada je pro FF, takže zbytečně velká, těžká a drahá.
    KURE
    KURE --- ---
    SMRADOCH: je to dost jednoduchy, na malou DoF chceš jednu z těhhle
    Sigma 30mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E | Megapixel
    https://www.megapixel.cz/sigma-30mm-f-1-4-dc-dn-contemporary-pro-sony-e?gclid=Cj0KCQjwtrSLBhCLARIsACh6RmiDeDeJuuz-ssN30nm3-TZbnU5lfTA_XgcvEz_5UmG7GfxN8Pvw4SIaAjQNEALw_wcB

    AF je uplně v pohodě, nepozoruju žádný rozdíl oproti 16-55 f2.8 G.

    Jsi sice bez stabilizace, ale afaik neni na apsc nic lepšího.
    A na živé cíle je ti stejně stabilizace malo platná, protože dávno před tim, než se projeví třes tvých rukou, rozmaže se ti subjekt svým pohybem.

    A větší clona než 1.4 neni, kromě různejch čínskejch manuálních skel. (nebo 1.2 GM :D )

    p.s. objevujou se i bazarovy kousky nebo tady to maj o dost levneji: https://www.e-infin.com/eu/item/4076/sigma_30mm_f/1.4_dc_dn_contemporary_lens_for_canon_ef-m
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    CERMI_FOX: Díky!

    Děti a zvířata nejsou to jediné co fotím, a u nich mě trápí spíš AF. Je mi jasné, že na dlouhé expozice budu muset vrazit prachy do tripodu, ale rád bych ho nemusel tahat sebou úplně všude. :)

    Na těch DC DN Sigmách můžu ostření a clonu ovládat softwarem v těle? (Ta High-Speed Motor je jasná, ale ta cena... :)

    Pak už snad jen, že 1.4*1.5=2.1, takže tyhle objektivy nejsou úplně to co bych chtěl, ale zase vím, že spousta papírově ultrarychlých skel není praktický použitelná až do dvojnásobku nominální světelnosti...

    Ty vole to je horší než vybírat komponenty na sestavení počítače... Dají se někde objektivy pronajmout na vyzkoušení?

    BTW, jaké máš sklo, a na jakém (formátu) senzoru?
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SMRADOCH: osobně bych se vykašlal na stabilizaci, protože děcka a rychlá zvířata chceš stejně fotit na krátké časy. Pak se nabízí Sigma - https://www.megapixel.cz/sigma-30mm-f-1-4-dc-dn-contemporary-pro-sony-e nebo https://www.fotoskoda.cz/sigma-56-mm-f-1-4-dc-dn-contemporary-pro-sony-e-aps-c/ nebo https://www.fotoskoda.cz/sigma-35-mm-f-1-4-dg-hsm-art-pro-sony-e/ (někde z bazaru vzhledem k ceně). Mám podobný (kratší ohnisko) a fotky jsou díky krátkým časům (protože vysoká světelnost) ostré.

    Jinak si myslím, že jsi v pasti :-)
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    KURE: Já to zatím nepoužil, ale na α6400 mám zřejmě 7 memory slotů pro nastavení: 3 si pamatuje tělo, 4 jdou na SD kartu. Návod pro α6600: https://helpguide.sony.net/ilc/1940/v1/cs/contents/TP0002655276.html
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    Potřebuju poradit s výběrem skla. Jsem úplný začátečník, mám ILCE-6400 s 16/3.5-50/5.6 zoomem (kit lens), odfoceno kolem 2000 fotek, tj. pár dní zkušeností. Nikdy jsem nefotil s ničím jiným. Fotím hlavně portréty a momentky (děti, psy, kočky), street, přírodu. Chci objektiv ekvivalentní zhruba 50mm-85mm na FF těle, čili 35mm-55mm, s vysokou světelností. Líbí se mi vyšší komprese a mělká DoF. Můj problém je v tom, že bych rád optickou stabilizaci (α6400 nemá IBIS), automatické ostření a clonu (když už jsem vrazil peníze do "chytrého" těla, navíc děti a psi na moje kroucení objektivem nepočkají), a můj budget je 15000Kč (15990 bych asi ještě překousl...).

    Skočil bych po https://www.sony.cz/electronics/fotoaparaty-objektivy/sel50f18, ale F1.8 na APS-C těle dá F2.7, a já bych chtěl udržet použitelný F-stop pod 2...

    Existuje cesta ven?
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Nová FE 70-200/2.8 GM OSS II s fakt povedla! Připisuju si ji na wishlist. Příští týden možná SONY představí A7 IV.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Zdravím! Jak se vede? Dlouho tu nic nepadlo. U mě hromada upgradů. Letos tři nové objektivy 24/1.4 GM, 135/1.8 GM a 90/2.8 G OSS. No a dva Godox blesky. 300AD a V1 :) Rád o tom hodím řeč pokud by někoho něco zajímalo.
    BASIK
    BASIK --- ---
    BASIK: Tak uz Tamrona mam a super. Maly a lehky sklo to uplne neni, ale rozsah naprosto idealni, ostry to je optimalne, limit uz jsou jen my dovednosti. Bokeh je "busy", ale docela mi to vyhovuje :)
    KURE
    KURE --- ---
    Poradíte mi kde bych se nejlíp dozvěděl jak nastavit a6600 tak,
    abych mohl co nejjednodušeji přepínat mezi několika "modama" focení/nataceni.
    a) Eye AF + tracking, auto iso, automaticka palba :)
    b) Flexibe spot AF, iso100, zakázanej tracking, single shot.

    A nápodobně video
    a) 4k
    b) FHD /120pfs
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    LWEEK: Tuším že nějak asi před rokem a něco dělal i recenzi na RX100 VII. Taky jsem si myslel že dělá skoro jenom Nikony a že kompakty ho snad ani nemůžou zajímat, ale pojal to stejně jako kterýkoliv jiný foťák co recenzuje.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Zaujala mě recenze A1 od Kena Rockwella. Když opominu, že mě překvapilo, že fotí na něco jiného než Nikony. :) Prý A1 pracuje mnohem lépe s barvami zejména teda při focení do JPEGu. Nabízí větší kontrolu nad zabudovaným postprocesingem. V jednom má ale pravdu. A1 je profesionální fotoaparát za prémiovou cenu se spotřebitelskou kvalitou provedení. A na tom něco je. Na druhou stranu díky tomu jsou SONY zase mnohem lehčí.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: To chápu, pro mě to je spíš taková berlička jak si ulehčit práci. Ty fotky potom vypadají většinou fajn a přirozeně. Ona to je vlastně reportáž. A pak tam je X fotek které jsou aranžované a tam to je o kreativitě.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: ja to chapu no, akorat kladu duraz na jiny veci nez 'presnou zaznamovou realitu' ;)
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    X-rite pocket. Je to velké asi jako občanka. Je tam klasický color checker, šedá tabulka a pak takový cool pomocník pro vyvážení bíle (víz ta horní část), kde se dá kapátkem rychle nabrat feeling.

    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Na AW defakto nefotím. Mám malou kapesní Xrite destičku. Vždycky si cvaknu když se nějak významně mění světelné podmínky a snažím se spíš držet jednotu. Občas ze srandy zkusím odhadnout barevnou teplotu světla v K a manuálně ji nastavím. Cvičím si tím hlavně svou intuici. Jinak když fotím "umění" tam se s tím cicmám a dělám korekce. Ale u zakázek jako jsou svatby apod takhle zpracuju tak max 10 fotek. Zbytek jenom doostřím, případně oříznu atp. Kdybych měl u každé fotky projít AW tak mě to bude stát třeba další půl hodinu a víc času a moc velká zábava to není.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: vsechno chapu, akorat vzhledem k tomu, jak se dneska fotky bezne upravuji, co na to davam za presety a barevny upravy, tak nejakej relativne nevyznamnej posun v teplote je uz minimum, ten WB +/-300K je jen nejaky vstupni parametr co stejne doupravim. A pak je to i vic otazka toho co si clovek vezme, ze je "dobre" jen podle toho, ze se mu to vic libi na AutoWB a to ostatni posunuty je "horsi". No a vysledek je to stejne vsechno vic o moji volbe jak chci aby to vypadalo a ne o tom, jak presne ten polotovar fotky vstupuje do procesu vs. "objektivni realita". Samozrejme si dokazu predstavit i nejaky discipliny, kde opravdu jde o presny vysledek co "nejrealneji", ale tam asi zase clovek nemusi stridat moc skel.
    Tj. neni jako dobre/spatne, chapu, ze je mozny trpet na "tonalitu"/preferenci vstupu, jen to neni myslim az tak zasadni faktor pro vetsinu lidi a urcite jsou i lidi co preferuji treba automaticky relativne teplejsi podani proti "chladnejsimu GM".
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Tak jasně. To je právě to. Každý pracuje jinak, používá jiný software a má jinou zkušenost. Já na tonalitu hodně trpím. Vše si kalibruju a dělám si i své printy. A i když to SONY zřejmě nikde netvrdí, praxe jasně dává zapravdu tomu, že to fuguje. Rozdíl je už když nasadím canoní L sklo na SONY. Okamžitě dostávám jiné barvy i když to není tak hrozné jako v případě Sigmy. S novými Tamrony zkušenost nemám. Jinak Lightroom umí vytvářet custom profily. Tak jsem to dřív řešil, ale to znamená pro každý fotoaparát a objektiv (případně i ohnisko) udělat spešl kalibraci. Kdo má doma X-rite tabulku tak ví o čem mluvím.

    LAUNCHER: ¯\_(ツ)_/¯
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam