• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    Digitální zrcadla a bezzrcadla SONY Alpha.
    rozbalit záhlaví
    KURE
    KURE --- ---
    DSTEPZ: sorry ale neobhajil si nic. posunul si posunul si "goal post" s tim že tohle je sony auditko.

    Celá logika, kterou tlačíš, je naprosto postavena na hlavu.
    kritizuješ Tonyho, protože to je influencer a je prodejnej. A stejnym dechem ve stejném kontextu adoruješ zaměstnance sony, kterej co? bude objektivní?
    mimochodem jak víš že je Tony prodejnej? Kdo ho platí? všichni výrobci foťáků co existujou? protože on recenzuje všechny foťáky co existujou...

    Další naprostej logickej lapsus: DSTEPZ před lety hejtil sony a teď sony chválí. A to je důkaz toho, že ho někdo platí. !!!
    No nemůže to být tím, že do nedávný doby byly sony foťáky shit, a teď nejsou? :D

    A obecně celý tvůj projev je definice fanboye, kdy někdo musí bejt zlej jen pro to že má názor kterej tě nebaví, a tvoje oblíbená značka je nej, a kdokoliv tvrdí opak je nemehlo který s tim neumí zacházet.
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    DSTEPZ: Mark Galer, kterého platí Sony, ti přijde jako nezaujatý zdroj informací o produktech Sony. Dík, to mi úplně stačí.
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    SMRADOCH: Eh, pokud znas trosku background "influenceru", tak ti musi bejt jasny, ze aby se nejak uzivili, tak vetsinu svy produkce musi umet monetizovat, cehoz dosahnou budto skrze sponzoring nebo clickbaity. Tony leta hejtil Sony, ale chvalil Canon - nyni je to naopak, takze je vic nez zjevny, odkud penize momentalne tecou. Na Sony diskuzacich presto neni vubec oblibenej, jelikoz se proste veze na trendech. Za me jsou jediny relevantni jen Mark Gaeler, kterej se soustredi na Sony uz leta a nemluvi o konkurenci nebo Gerald Undone, kterej rezebira vsemozny technologie az na dren. Kazdopadne mi tvoje otazky prijdou roztomily. Vubec bych neresil, kterej fotak v burstu bufferuje dyl nebo ktery sklo ma lepsi charakter bokehu. Dobra fotka neni o technologii, ale o konkretnim momentu. Tududum:)
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    KURE: Dík za tip.
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    DSTEPZ: Proč myslíš, že je zaujatý? Neměl bych mu věřit, protože "otočil" a Sony kamery už nehaní?

    A koho bys doporučil jako nezaujatý zdroj?
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    SMRADOCH: To uz si konkretne nepamatuju, bylo to v nakym early review A1, ale smsli si na nem jak Sony ambasadori, tak lidi v komentarich. Ale je to vlastne uplne jedno, staci si pustit jeho starsi videa, kde hejtil prakticky kazdej Sony produkt a najednou svuj postoj hodne otocil. Rozhodne bych ho nevnimal jako unbiased recenzenta.
    KURE
    KURE --- ---
    DSTEPZ: 6400 neni uplne nizsi model, ma lepci ostreni nez A7III
    ale jinak naprostej souhlas
    KURE
    KURE --- ---
    SMRADOCH: sony 70-350 dela dobry obrazky.
    70-200 je imho blbost protoze jsou to tezky a drahy skla na FF.
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    DSTEPZ: Ptám se, co konkrétně Northrupovi původně ušlo.
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    SMRADOCH: Moc nevim, na co se ptas. Jasne, starsi generace sony fotaku nemaj uplne user friendly menu, ale treba u a7III staci nastavit jednou a menit pak pripadne dle potreby/sceny a ani konkurence nema rozhodne tolik moznosti vlastniho kustomizace. Z hlediska prehlednosti menu ma treba Canon navrch, ale jak rikam - je potreba fotak nastavit dobre na zacatku a pak uz ve vetsine pripadu nemusis do menu vubec lezt. Mas spoustu trigger custom tlacitek, memory slotu a pokud to cloveku dela problem nastavit, tak by mel pouzivat automatickej mod a nebo si nekupovat profesionalni fotak. Nevim jak u nizsich apsc modelu, ale pokud ti prave tohle dela problem, tak mas stale moznost volby a zustat u konkurence:)

    https://youtube.com/c/AlphaCreativeSkills
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    Jestli máte osobní zkušenost, hledám doporučení na teleobjektiv k α6400. Stabilizovaný zoom s AF, F2.8, něco jako https://www.tamron.eu/lenses/70-180mm-f28-di-iii-vxd/ (u kterého mě straší poznámka o updatování firmwaru skrz tělo kamery, na to myslím ta α6400 nemá prostředky, nebo ano?). Do https://www.sony.cz/electronics/fotoaparaty-objektivy/sel70200gm se mi "hned" jít nechce, musel bych na něj chvíli spořit. :)

    * https://objektivy.heureka.cz/tamron-70-180mm-f-2_8-di-iii-vxd-sony-e-mount/
    * https://objektivy.heureka.cz/sony-fe-70-200mm-f-2_8-gm-oss/
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    Proti Nikonu D5100 který mám půjčený je to super, ale ten Nikon je přes 10 let starý...
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    DSTEPZ: Co je potřeba nastavit, aby to člověk nehejtil?

    Osobně, a jako programátor s úchylkou na kvalitní interfejsy, považuju menu a některá chování softwaru v α6400 (a co jsem viděl, mnohem dražší α7* jsou na tom stejně) za těžkou sračku. Ignorujme "pokročilé" nedostatky, jako že musím na kameře nastavit, jak se má chovat po připojení přes USB předtím než ji připojím, nebo že se přes USB nenabíjí, když je v "Mass Storage" módu, nebo že ve file browseru není (zjevný) přímý přístup k mazání více souborů najednou (musím do Playback menu). Stačí nesmyslné zkracování slov, i když je na obrazovce / v zorném poli ve viewfinderu mraky místa:

    • Disp. cont. AF area ..................... Circulate
      proč ne Display Continuous AF Area? místa je tam dost
    • AF Micro Adj. ...........................................
    • Face Priority in Multi Met ....................... On
      Met je Metering, jezdí to po obrazovce, i když by se to vešlo celé
    • AEL w/ shutter .........................................
      w/? to si někdo v QA strčil ruce do prdele až po zápěstí? BTW help string: "Sets whether to perform AEL when the shutter button is half pressed." Obrazovka téměř prázdná, ale Sets whether to perform Automatic Exposure Lock when the shutter button is half pressed. se fakt nevešlo...
    • Exp.comp.set ...........................................
      tohle je sračka přímo fraktální: ano, je to bez mezer za tečkama; help string říká "Sets whether or not to reflect exposure compensation value to flash compensation", což nepomáhá; možné hodnoty jsou "Ambient&flash" a "Ambient only", takže by to měl být boolean (On/Off) s jiným názvem
    • "Dial/Wheel Setup" (bez mezery) vs "Dial / Wheel Lock" (s mezerou)
    • "Dial/Wheel Ev Comp" - všude jinde je to Exp

      atd atd. Jako interní prototyp ok, jako součást docela drahého produktu WTF!
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    SMRADOCH: pze to byl jeden cas velkej sony hater, ale problem byl v tom, ze si poradne neumel nastavit fotak :))
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    DSTEPZ: Ok. A proč je Northrup blbec?
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    SMRADOCH: Uz je pryc. Relesnul to vcera ten blbec Tony Northup se svoji zenou a pochybuju, ze to bylo by accident. Sony po influencrech vyzaduje NDA, tak nevim, co si o tom myslet.
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    DSTEPZ: URL?
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    DSTEPZ: to asi neni takovy mysterium, jakykoliv "zdrazeni" prinese nekonecny knuceni ignorujici realitu ;)
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    Vtipný to leaklý video na A7IV před ofiko oznámením. Přijde mi to, jak když chce Sony nastavit retail cenu až podle reakcí potencionálního publika. Wtf
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    KURE: Chápu tvůj zmatek, zkusím vysvětlit. Někde jsem, někde chci být. Něco vydělám, a něco jsem ochotný utopit do pravdědpodobně špatných, nebo aspoň krátkodobých investic. Tu α6400 jsem koupil, protože jsem nevěděl, jestli mě focení fakt chytí. Myslel jsem, že občas něco zmáčknu a odchod na párek, ale stačilo pár fotek mojí desetileté dcery v zádumčivé náladě, a bylo hotovo: až budu za pár desítek let ležet na smrtelné posteli, chci se dívat na fototapetu jí, ještě náctileté. Dnešní já by asi koupil bazarovou α7RIII (kdybych chtěl zůstat u Sony).

    Ten 7Artisans objektiv je možná pofiderní, ale jaký má smysl hned ze začátku navalit bambilión do GM-level skel? Ok, asi by bylo lepší pořídit Laowa Argus za dvojnásobné peníze, ale třeba taky záhy zjistím, že mi vlastně 1.4 stačí... A nebo ne. Chci to zjišťovat za 15kKč nebo za 30k?

    Děcka si někdy hrajou, a někdy sedí v klidu. Od f/0.95 (vysoké světelnosti obecně) si neslibuju momentky, ale portréty a noční street. Kdybych měl FF tělo tak nic neřeším a koupím f/1.4 nebo f/1.2, ale na APS-C je z nominální f/1.4 fakticky f/2.1, a to je kurva rozdíl.

    Takže moje psaní tady odráží to, že honím několik zajíců zároveň, a zmatek nad dostupným vybavením.

    Arthura R a další mám samozřejmě nastudované, např. https://www.youtube.com/watch?v=yJB9hhlKExU jsem znovu zkouknul včera a dost mě tím videem zklamal: srovnává stabilizovaný Sony s nestabilizovanou Sigmou, a všechno fotí na tripodu...

    Ohledně přílišných detailů: jistě, stejné myšlenky jsem měl u toho videa v předchozím odstavci. Ale taky se hodlám naučit postprodukci, a ne (jen) kvůli beďarům...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SMRADOCH:
    > To mi řekni jak s tím fotíš. :)
    Důležitá je spíš otázka "co fotím" - nemám rád lidi, takže s tímhle sklem fotím hlavně statické objekty a krajiny apod. Takže si prostě přijdu blíž :) Líbí se mi mělká DoF a (na tu cenu) dobrá kvalita obrazu.
    Na zvířátka (spíš "wildlife v oboře" než domácí zvířata) jsem pak chtěl nějaké tele, ale to je teď mimo budget, který bych do toho chtěl vrazit, takže když už se naskytně nějaká možnost, tak nasazuju Tamroní zoom na 200mm, který sice nemá ani dobrou světelnost, ani dobrou kvalitu obrazu, ale nebyl drahý a nosím ho jako výletnický sklo.
    Ale já jsem levý amatér, který toho moc nechce, hlavní zájmy jsou jinde, tak to mám jinak :-)
    KURE
    KURE --- ---
    SMRADOCH: ja jsem se celkem stratil v tom co hledáš.
    začatek byl že autofocus a stabilizovany sklo, za rozumny peníz.
    pak že čekáš že v tom v dohledný době utopíš čtvrt míče, a chceš hrozně moc megapixlů protože velký tisky.
    a pak koukáš na manuální sklo s pofiderní image quality.

    Nechápej mě špatně, nejde o kritiku. Každý t těch požadavků / záměrů je perfektně fajn, ale dohromady to dělá zajámavý guláš.

    Tenhle chlápek má youtube kde se hodně věnuje sony apsc a testuje a porovnává skla: https://www.youtube.com/channel/UCWXztCpoBStGFqDSy7sgBDw

    A moje dva centy.
    Na sony apsc (a5100, a6600) mam odfocený cca rok a půl a drobet šilham po A7R4, takže myslím že můžu trochu chápat tvoji situaci.

    Před nakupem a6600 jsem mohutně zvažoval přechod na FF, neudělal jsem to kvuli velikosti a vaze výslednýho "kitu". Fotim hlavně na vejletech a nejsem žádnej sportovec, takže každý kilo navic mě sere.
    Kdybych fotil lidi v interieru, nevahal bych ani vteřinu a šel do FF. Sony apsc pokud chceš pěkný skla, neni levnější než FF vybava.

    Fotit cokoliv co se hejbe na manualni ostření je oser. obrovskej oser a vysledky jsou hrozný proti autofocusu. Určitě jsou lidi co to umí, ale já ne. Vůbec si neumim představit jak bych trefoval něco manuálně s F0.95

    Exituje taková věc jako moc ostrá a detailní fotografie, zejmena u portretu. Žádná ženská tě nepochválí za 50Mpx obraz její hlavy kde je každej beďar jako medicimbal a každá vráska jako grand kaňon. dětem to je asi jedno :)

    A znova opakuju, na lidi (děti!) je ti stabilizace obrazu na prd, protože k čemu ti je, že udržíš 1/8, když to dítě je rozmazaný i při 1/60 protože neposedí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam