KURE: Chápu tvůj zmatek, zkusím vysvětlit. Někde jsem, někde chci být. Něco vydělám, a něco jsem ochotný utopit do pravdědpodobně špatných, nebo aspoň krátkodobých investic. Tu α6400 jsem koupil, protože jsem nevěděl, jestli mě focení fakt chytí. Myslel jsem, že občas něco zmáčknu a odchod na párek, ale stačilo pár fotek mojí desetileté dcery v zádumčivé náladě, a bylo hotovo: až budu za pár desítek let ležet na smrtelné posteli, chci se dívat na fototapetu jí, ještě náctileté. Dnešní já by asi koupil bazarovou α7RIII (kdybych chtěl zůstat u Sony).
Ten 7Artisans objektiv je možná pofiderní, ale jaký má smysl hned ze začátku navalit bambilión do GM-level skel? Ok, asi by bylo lepší pořídit Laowa Argus za dvojnásobné peníze, ale třeba taky záhy zjistím, že mi vlastně 1.4 stačí... A nebo ne. Chci to zjišťovat za 15kKč nebo za 30k?
Děcka si někdy hrajou, a někdy sedí v klidu. Od f/0.95 (vysoké světelnosti obecně) si neslibuju momentky, ale portréty a noční street. Kdybych měl FF tělo tak nic neřeším a koupím f/1.4 nebo f/1.2, ale na APS-C je z nominální f/1.4 fakticky f/2.1, a to je kurva rozdíl.
Takže moje psaní tady odráží to, že honím několik zajíců zároveň, a zmatek nad dostupným vybavením.
Arthura R a další mám samozřejmě nastudované, např.
https://www.youtube.com/watch?v=yJB9hhlKExU jsem znovu zkouknul včera a dost mě tím videem zklamal: srovnává stabilizovaný Sony s nestabilizovanou Sigmou, a všechno fotí na tripodu...
Ohledně přílišných detailů: jistě, stejné myšlenky jsem měl u toho videa v předchozím odstavci. Ale taky se hodlám naučit postprodukci, a ne (jen) kvůli beďarům...