• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    Digitální zrcadla a bezzrcadla SONY Alpha.
    rozbalit záhlaví
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    MINER: Jak to dopadlo? Děsim se toho, že mě to jednou asi taky čeká.
    MINER
    MINER --- ---
    SAMGARR: Zkusil jsem u nich poptat, ale Rx1rII nedělaj, protože je to potřeba rozebrat.

    Má to fixní F2 objektiv, který je pevně spojen s tělem, takže je to prostě pro obyčejné čištění potřeba rozmontovat včetně čipu, takže to bude dělat jen ten, kdo má servisní postupy přímo od Sony.

    On ten servis v Drahobejlový by měl být autorizovaný, ale prostě jim to nejde, a potřetí se mi to tam nosit neche, aby mi zase jen přeskupili tečky na senzoru.

    Napadá mě jedině Elvia Pro, ale samozřejmě neni žádná záruka, že tam to bude jiný.

    Kdyby tu měl s někým dobrý zkušenosti, řekněte. Ale vzhledem k reakci se smiřuji s tím, že zkušenosti nejsou…
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    MINER: https://befoto.cz/, moji a6000 zvladli paradne
    MINER
    MINER --- ---
    Nevíte někdo o příčetnym servisu, který dokáže vyčistit čip?

    Bohužel Libeň – Drahobejlova se toho nezdá být schopna. Mám jednu Rx1rII s pevnou F2, kterou je potřeba pro čištění rozebrat, a prostě mi to dvakrát jen vrátili s tečkama na jiném místě. Poprvé navíc dokonce s čárama (zřejmě od stop po mokrém čištění), který naštěstí při reklamaci odstranili.

    Nemá někdo zkušenost s nějakým jiným servisem?

    Díky
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    SAMGARR: stale k mani, cena k jednani
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Tak jo, už je k prodeji. V pěkném stavu, jen jedna malinká oděrka na těle. Seřízený a velmi ostrý, komplet balení. Důvod proč ho prodávám je ten, že mi na A7RV zlobil. Tak jsem ho poslal seřídit do servisu, kde mi ho blokovali měsíc a půl. Tak jsem si koupil jiný abych zjistil že má stejný problém a následně zjistil, že se to zřejmě děje na A7RV. Prostě ne vždycky zaostří jak má. Nevím co s tím, jestli SONY vydá update nebo jestli budu muset prodat A7RV... každopádně objektiv je k mání za super cenu 35 tisíc.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Kdyby někdo chtěl, budu prodávat jednu ze svých dvou 200-600.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Tohle mimochodem vysvětluje ten problém s bokehem úplně nejlíp.

    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Čau lidi! Vyrobil jsem iOS/watchOS apku, která emuluje bezdrátovou BT spoušť. Je tu někdo kdo hodně fotí přes spoušť? Potřeboval bych nějakého hodně aktivního testera. :)
    VACA
    VACA --- ---
    MINER: The A7/A7R native ISO is 100 and ISO 50, 64 and 80 are achieved by compressing the dynamic range
    BOLUDO
    BOLUDO --- ---
    Ale zase asi chápu, že je to default zapnutý... Ten dvojcvak co to dělá teď je asi 2x víc mechanická zátěž na závěrku.
    BOLUDO
    BOLUDO --- ---
    MINER: Dík za tip. To mě fakt nenapadlo a okamžitě vypínám. Fotím na f1.4 skoro pořád.
    MINER
    MINER --- ---
    Tohle jsem taky nevěděl.
    Sony má jako default electronic first curtain shutter.
    Dělá to bordel v bokehu na plnou díru (jako 1.4) v časech nad 1/1000.

    Naštěstí nejsem svatbař, abych se s podmínkami, kde se to projeví, setkával často.

    Ukázka vlivu na bokeh:
    Electronic vs. Mechanical Camera Shutters
    https://www.picturecorrect.com/electronic-vs-mechanical-camera-shutters/#:~:text=Believe%20it%20or%20not%20the,at%20above%201%2F1000%20second.

    A ukázka dalších efektů, kde jsem pochopil, proč to tak je:
    Mechanical vs Electronic Shutter vs EFCS
    https://photographylife.com/mechanical-electronic-shutter-efcs

    Vůbec mě něco takového nenapadlo, ale dává to smysl. Sluníčkový hvězdičky a podobný efekty vznikaj na hraně clony – ale podobnej vliv má i závěrka, tím víc, čím větší % času expozice jede. No a pokud je závěrka nesymetrická, protože je 1st curtain elektrická, tak to je v hraničních podmínkách vidět na obraze.

    Sory jestli jsem objevil další kolo, ale po přechodu ze zrcadlovky jsem tohle taky nevěděl a i po mnoha měsících si foťák ještě přenastavuju, aby dělal to, co od něj chci, a nemusel jsem na to myslet…
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: je to obecne "znama" vec, ze jsou ty rezimy nizsiho ISO nejak osizeny, ale nebude to mozna univerzalne stejny u kazdyho fotaku. V praxi jsem to vylozene nikdy nezaregistroval, a taky je mozny, ze se nejak posune ten DR treba smerem ke stinum vic, protoze z grafu treba na Photons to Photos je na ISO 50 rozsahme stejnej.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: jedina nevyhoda ztratovyho DNG, co jsem vypozoroval je, ze Adobe pravdepodobne presouva nejaky zbytkovy dithering jen v jednom smeru v radku v matici 8x8 pixelu a bohuzel uz ne na radek dalsich 8px pod tim.
    Vysledek je, ze kdyz se na ty fotce hodne prezene Clarity a Texture, tak se ta nevyrovnana chyba projevi trochu nebo vic viditelnejma prouzkama podel. Podle situace a puvodni velikosti fotky pak po exportu, resizu a odsumu nejsou skoro nikdy ty pruhy videt, ale obcas se vratim do LR ke konkretni fotce a uberu (selektivne) aby to nevylezlo.
    Celkove snesitelna cena za radove mensi archiv. Zajimavy je, ze SW Rawsie, ktery dela taky DNG, ale bez parametru a jen na Applu, ten problem nema, nakodovali to lip, ale jinak je to neprakticky.
    BOLUDO
    BOLUDO --- ---
    Hmm, tak to je mazec. Čekal jsem, že by se to mohlo vyskytovat spíš u starších strojů. Tak to si asi udělám znovu pár testů.
    MINER
    MINER --- ---
    BOLUDO: A7rV
    BOLUDO
    BOLUDO --- ---
    MINER: Na jakým těle sis toho všimnul? U mně na A7iii nebo A7iv jsem to nikdy nepozoroval.
    MINER
    MINER --- ---
    Desktop Raw jsme tu řešili, ale je nějaký použitelný raw procesor pro mobily krom LR? Lidi maj rádi mít něco hned, tak typicky udělám jednu dvě tři hned jako preview v mobilu…
    MINER
    MINER --- ---
    Nevim, jestli jsem neobjevil kolo, ale ISO 50 má výrazně menší dynamickej rozsah. Oříznuté přepaly proti ISO 100 jsou dokonce vidět i přímo ve foťáku. Tak jsem si toho všiml.
    Moc bych se nedivil, kdyby to bylo jen sw settings, který prostě uřízne půl dat z ISO 100.
    Tak jen warning.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Jedno pozorování k raw vs sraw vs dng, jak jsme řešili, že s-raw likviduje dynamický rozsah.

    Adobe lossless DNG zmenší raw (většinou o ¼-⅓) při zachování dynamického rozsahu i rozlišení. Lossless Adobe DNG je dokonce o něco menší i než lossy Sony raw.

    Pokus s přepaly i podpaly: raw 63 MB > DNG 39 MB:
    Ať koukám, jak koukám, tak přepaly ve vitráži i podpaly pod krovem jdou vytáhnout úplně stejný z raw i DNG jak Lightroom tak v PhotoLab. Výstup je naprosto identický. I ML denoising PL funguje.
    Zdroje testu: https://drive.google.com/drive/folders/1kEdn8wo-DCTEhM1_IzktCQlpb0FwdI6u

    Default nastavení Adobe DNG (tedy lossless bez linearizace/demosaicingu!).

    Mohlo by se hodit někomu, kdo řeší velikost nebo nemá podporu raw procesoru pro svůj foťák.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam