• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CLOWNZEPPAPŘIZNEJME SE...
    Máte nějákou 13. komnatu či něco, co si nalháváte, ale ve svém nitru víte, že je to jinak. Svědomí vás otravuje nebo se k něčemu prostě zcela otevřeně a bez skrupulí chcete přiznat!? Ať už ti to nedá spát či kvůli tomu nemůžeš dospat. Ať tě to sere či těší. Prostě se přiznej! Konstruktivní interakce jsou vítány.
    rozbalit záhlaví
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    REONA:
    "opravdu mi nikdy nevysvětlil tělocvikář jak se mají běhat vytrvalostní běhy"

    prekvapive clovek musi trenovat stejne jako tu matiku.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    REONA: Jo! Děkuju.za moc pěkné a trefné shrnutí. Ještě bych dodala, že na matice nikdy učitel neřval na žáka před tabulí "to jsi takový dement, že nedokážeš spočítat rovnici o svou neznámých za půl minuty, ale trvá ti to dvě?", zato výsměch žákům na tělocviku nebo v rámci výtvarky (ten teda nebyl mým směrem) si pamatuju dodnes.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    REONA: j, to sem zrovna nedávno řešil nad pivem. Tragédie úrovně těhle výuk je, že to měl každej 13 let 2x týdně, a stejně není schopnej správně rozdělat tempery, zazpívat refrém nebo skočit trojskok... když se tu tak dření matika, představa, jak matikář pozoruje svý ovečky, kde u maturity dva frajeři počítaj diferenciály, zatímco půlka třídy jakžtakž zvládne tak sinovou větu a druhá bojuje s malou násobilkou a dva největší exoti jsou omluvený, protože když vezmou do ruky kružítko, hrozí to vypíchnutím oka náhodnýmu kolemjdoucímu u mě nevyvolává dojem, že job well done.
    REONA
    REONA --- ---
    DMAG: Vždyť o tom celou dobu mluvíme...pravda, kotoul si nepamatuju - umím ho dodnes. I když ten dozadu už dělám jak retard. Ale jak jsem už psala, ne, opravdu mi nikdy nevysvětlil tělocvikář jak se mají běhat vytrvalostní běhy. Šplhání na tyči bylo "koukejte, dělá se to takhle, teď mi to předveďte". Někomu to prostě nestačilo. Výmyk, když holkám v pubertě akorát narostl zadek a změnilo se jim těžiště, super. Atd.

    A jsme tu strašně zaseklí na tělocviku, ale mně vadí i to, že na hudebce se neučí zpěv, ale zkouší se zpěv. Na výtvarce se neučí techniky, ale známkuje se provedení jednotlivých technik. A je mi úplně jedno, jestli ti učitelé dávají jedničky za snahu, takže traumátka nejsou a "dobrý, pohoda". Ne, nedobrý, nepohoda - učitel má UČIT.
    DMAG
    DMAG --- ---
    REONA: Generalizuješ. Nebo tě opravdu tělocvikář neučil a nevysvětloval, jak udělat kotoul? No ták.
    DMAG
    DMAG --- ---
    NELLAS:
    LEJIMADA:
    No, já taky nebyl žádnej pohybovej lumen, ale prostě jsem se snažil, a vlastně mě to i bavilo. Co mi šlo, bylo běhání 1500m. Nevím, možná jsem nebyl tolik vztahovačnej, nebo pan učitel Pinkava nebyl dostatečně velkej kretén, bavím se o roce cca 1987. Na střední, tam byl tělocvikář jménem Žák, 170, pivní pupek, a za uchem si vždycky zapomněl nalepenou žvýkačku, která občas vydržela i pár dní, a podle toho vypadala. Ale jinak byl celkem fajn. Když si ale vzpomenu na některé spoužáky a spolužačky, tak mi pořád zpětně přijde, že se jim prostě nechtělo, prostě, ty vole házet koulí, to je trapný, nebo šplhat po tyči, no ty vole aaaa. Někdy jsem se Pinkavovi nedivil, když řekl, "nesměj se, nebo ti šlápnu do úsměvu", a byl klid.
    V dnešní době už děcka ani neumí kotoul, nebo dřep, jen aby se jim nepocuchaly nervíky. Svět spěje do prdele.
    REONA
    REONA --- ---
    FRIZER: Já třeba kritizuju to, že se ve výchovách známkuje něco, co se neučí. Ty jsi fakt zažil situaci, kdy tě učitel matematiky vyvolal a chtěl po tobě spočítat rovnici o dvou neznámých, aniž by se o tom kdykoliv předtím zmínil?

    Fakt někdo z vás, co zde pohrdáte traumátky z TV (a opakuji, já ho nemám, přesto mě ten princip štve) psal diktát, aniž by slyšel slovo o gramatice? Psali jste písemku z Přemyslovců, i když jste o Václavovi četli maximálně na dvacetikoruně?

    Aha.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    DMAG: Jo, s tím neschopná souhlasím. Byla jsem a jsem dodnes. A přístup tělocvikářů a tělocvikářek mi vzal chuť s tím cokoli dělat. Jakýkoli učitel, co šikanuje a sráží sebevědomí, nemá.byt učitelem (ať šikanuje za pomalý běh nebo špatně napsané i/y).
    LEJIMADA
    LEJIMADA --- ---
    DMAG: na základce jsem měla z TV taky slušné traumíčko, respektive ze dvou tělocvikářek. Nikdy mi nešly míčové hry a ani věci s tím spojené (hod). Dávaly mi slušnou sodu, celkem se jim povedlo mě vyřadit z dívčího kolektivu. A to jsem byla na několika závodech ve šplhu, dělala jsem gymnastiku a karate, běhala klučičí časy. Nešlo mi ani lyžování a tak si mě dámy prošikanovaly i lyžákem.
    Na střední jsem se domluvila s tělocvikářem a chodila na TV s klukama. To byla paráda. Dělala jsem pár bojových sportů a capoeiru, kterou jsme vedli s kámošema jako kroužek pro děti. Před vyučováním jsem chodila ještě s jedním kámošem cvičit a měla jsem dokonce klíče od školní tělocvičny, páč tělocvikáře nebavilo, jak jsem si je furt pujčovala :D Jo a s jedním tím tělocvikářem jsem se i vyspala, ale vůbec mě to s ním nebavilo - byl děsně prkenej a bez výdrže :D (když jsme vlastně v těch přiznáních, že jo)
    DMAG
    DMAG --- ---
    Ok, přiznávám se, že dětský traumátka z tělocviku, protože "mě to nebavilo, tělocvikář byl kretén, skákat přes kozu je uhozený, jsem byla tlustá" (dost možná ještě jsi viď?), mi přijdou směšný. Chápu, že se na mě teď sesypou mínusy dodnes se z traumatu tělocviku počurávajících jedinců, ale i přes to všechno, přiznejte si, že jste prostě byli malý rozmazlený a hlavně líný jitrnice.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    FRIZER: Malokdy se propada, ale trojka z telaku na vysvedceni, ktery je jinak treba samy jednicky a dvojky, neni nic moc (been there).
    AMANT
    AMANT --- ---
    FRIZER: nepamatuju se na petku z telaku jako vyslednou znamku u kohokoliv, akorat Rejža si nechaval daval 3-4, pac ho zadny sporty nebavily, a tak v prvaku tak jako posomrovaval u lajny (to prej dela furt, nvm..), az sme to vsichni pochopili a nechali ho bejt, jenze on mel nakej konfikt s reditelem v prvaku a ten mu tenkrat rek, ze ho nenecha odmaturovat a na zacatku ctvrtaku za nim prisel se s tim pripomenout (btw Ten reditel Kolin, co pichal studentky za lepsi prospech a proflaklo se to na nej) a Rejza v tu chvili dropnul majk a od zari do kvetna, nekecam, tu skolu prosedel s kapucou na hlave v zadni lavici a ze vseho si nechal nasazet v pololeti kule.
    teda skoro, pac ani tehdy tu petku z telaku neuhnal, takze mel ve ctvrtaku v pololeti na vyzo samy petky a jednu ctyrku, z toho telaku.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    AMANT: Pravda, reagoval jsem na tebe jako posledního vyjadřujícího se k tématu, úvaha platí samozřejmě všeobecně...
    AMANT
    AMANT --- ---
    FRIZER: ano, presne to jsem tim chtel rict a zejmena jsem touzil po tom, aby se se mnou nekdo pohadal prostrednictvim recnickych otazek, kterejma mi podsouva naprosto uhozeny zavery.
    zkus svoji uvahu priste do vlakna vklinit nejak jinak, uplne pitoma neni..
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Pro minusare...proč by mela byt hodnota frustrace větší a sledování pohodlí jednotlivých účastníků zájezdů vyšší i telocviku než hodnota frustrace a pohodlí geniálního chemika který propadá z Čj třeba?!

    Oba s tím můžou do určité míry něco dělat, jen z tělocviku se opravdu málokdy propadá oproti jiným predmetum
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    AMANT: Aha...takže za problemy a frustraty v telocviku, výtvarce a hudebce můžou neschopní učitelé, v ostatních předmětech to neplatí?! Když je někdo neschopný naučit se hvězdu doma na dvorku tak je to špatně a neměl by být hodnocen na škála 1-5, zatímco "malý matematik kterému nejde Dějepis" na základě stupnice 1-5 hodnocen být může?

    Většina se asi shodne že pohyb je důležitý a děti nějakým způsobem k tomu dostat též. Těží z toho celá společnost do budoucna....je stejný problém pokud si "malý matematik" nebude pamatovat kdy se vylodil Xerxes?! Nemyslim si...zdravá, sportující populace je asi výhodnější než populace malých knihomolů

    Samozřejmě na učiteli jestli dějiny podá formou biflování dat, nebo formou propojených příběhů.... jenže to se obloukem dostáváme k celému systému vzdělávání a její formě.

    Malý tlouštík, individualista co nesnáší společné míčové hry, nebo holka s protáhlou držkou co ostaním kazí hru, místo toho aby se prostě na chvíli kousla, by samozřejmě lépe těžil/a ze systému kdy si vybere předměty jemu na míru, podobně jako v US ...leč máme systém jaký máme.

    Duševní mrzáctví a frustrace ze školního tělocviku jsou z nějákého důvodu pochopitelné a obhajitelné, bolístku pofoukáme....ale u toho samého např. u fyziky budeme říkat, "no jo, měl se víc učit, proč se na to doma nepodívá, asi není moc bystrý" at už má žák talent jakýkoliv a bylo mu to podáno jakoukoliv formou.....úplně stejně jako u tělocviku.
    AMANT
    AMANT --- ---
    ADELHAIDA: pritom "vysvetlit" hvezdu, vo cem to je, trva minutu max. me tyhle hovadiny ucila o 2 roky mladsi sestrenka, ale rondat sem nikdy nedal:)) taky sme jen blbli u bazenu v 10 letech, kdyz ti nekdo venuje 3 minuty ohledne ty fyziky a ani to nemusi vykladat nijak fyzikalne, tak je schopnej se to naucit kazdej...
    a naopak si na telaku zas muzes overovat fyziku, treba pak blbnout s bezpecnym seskokem z kruhu, co to udela trochu driv nebo pozdejc nez v tom nulovym bode...:)
    a na jitsu jsme meli taky ruzny postavy kluku i holek a zadna prima umera s cimkoliv jinym imho neexistuje, mozna sebevedomi.. ja treba hravam pravidelne badminton s kamoskou s nejspis o dost vetsim bmi a vydrti me v, no, zkusim si trochu zafandit, 8-9 zapasu z 10.
    ADELHAIDA
    ADELHAIDA --- ---
    Bože, tělocvik. Na tyč jsem nevylezla, protože jsem byla tlustá, kotrmelec dozadu jsem neudělala, protože jsem byla tlustá, stojku jsem neudělala, protože jsem byla tlustá... Naštěstí jsem měla pěkný sebevědomí a nepoložilo mě to, ale lásku k pohybu v tělocvičně to ve mně fakt nevzbudilo. Jenom jeden jedinej tělocvikář, kterýho jsme měli jednou na supla, mi neřekl, že jsem tlustá a naučil mě skok do výšky po zádech přes tyč.
    V dospělosti jsem pak zkoušela ledascos. Na pole dance mě naučili, jak vylízt na tyč, i když jsem zrovna měla 80 kilo. A na krav maze mi zas vysvětlili kotrmelec dozadu, stojku a nakonec soukromě i hvězdu, takže jsem to zvládla na první pokus.
    Přiznávám, že jeden z důvodů, proč jsem hubla, bylo i to, abych zjistila, jestli má nešikovnost byla dána tloušťkou. No, nebyla. Kolik ubohejch tlouštíků dostávalo a dostává kapky kvůli neschopnejm tělicvikářům?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    BAAL: ó ano, soušku (teda tehdy už pančitelka, ale rozdíl pramalý) Černá a sólový zpěv na známky před celou třídou! V době, kdy většina chlapců mutovala!
    aneb jak si pojistit nehynoucí nenávist k předmětu i vyučujícímu současně...

    (dodneška se mírně stydím za to, jak jsme se s ostatními hlasově nadanými dívkami těm chudákům posmívaly...)
    MICHELLEDANIELS
    MICHELLEDANIELS --- ---
    ADAMIRA: jasný, každá generace na něco nadává, ale řekla bych, ze tady nikdo z nás nebyl vychovávaný stylem “vem si tablet a neotravuj”. U nás spíš “nudis se? Tak bez umyt nádobí.”
    Ale já mám o 15let staršího brachu a mamka mě měla na tu dobu celkem pozdě, takže u ní proste něco takové neexistovalo. Navíc jsem vyrůstala na vesnici. Já osobně jsem za to všechno strašně vděčná.
    BAAL
    BAAL --- ---
    VENDULKA: Jednou jsem domu prinesl poznamku: Odmita zpivat pred tridou:)

    Vychovy jsou super, navrhuju je pojmenovat vychova k nenavisti provozovat jakoukoli umeleckou ci sportovni cinnost:)
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    NELLAS: Pro me to bylo takovy trauma, ze posledni ctyri roky na gymplu jsem si radsi nechala napsat komplet osvobozeni od telaku.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MICHELLEDANIELS: No a o 20 let starší holky si tohle říkali o tobě (a o mě a proste o všech) :)

    Pořad horší a horší to je :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam