• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CLOWNZEPPAPŘIZNEJME SE...
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Nevím co na to říct, můj názor je ze každý se občas cítí, cítil, mel cítit jako odpad at už v jakémkoliv předmětů nebo zivote a nevím proc by tomu melo byt v rámci školy či puberte jinak
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    FRIZER: Tak znovu. Problém je ve ztrapnovani před dvěma tridama puberťáků a výsměch, že na něco nemáš a jsi tím pádem úplný odpad. To neudělá dobře ani silné a sebevědomé osobnosti a upřímně, v rámci puberty je skoro každý aspoň trochu zranitelný a nejistý ohledně svého těla.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Tak řešil se hlavně ten Tělocvik...ale jinak souhlasim, nicméně ani sebelepší psycholog nejspíš neukociruje 20-30 naprosto odlišných osobnosti s odlišnými zájmy...dřív se školní traumata neresily vůbec, a ze jich ma každý asi dost a dost...dnes to bude asi lepší, urcite se o tom vice mluví....na druhou stranu traumata a prohry asi patří k životu a každý soudruh se s nimi musí vypořádat po svém....nenápadá me jak tomuto předejít v rámci školní docházky, a asi bych ani nechtěl generaci "snowflaku" bez jakýchkoliv traumat
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    FRIZER: Pořád si tu jedeš vedlejší téma, zatímco teda obecně jsme si tu nadávali, že ztrapnovani žáka učitelem je špatné a děje se především v tělocviku. A dělo se to očividně i jinak pohybové nadaným, kteří ale nezvládali jednu z disciplín, jak se tu můžeš dočíst.
    Pokud se to stane někde jinde, je to špatně úplně stejně, co je na tom k nepochopení? Ne nadarmo mají mít učitelé aspoň nějaké pedagogicko-psychologické minimum.
    Za mě bylo špatně i když se nás angličtině na gymplu fakt hnusně obouval do dvou spolužaček z naší druhé skupiny nebo když jsem byla upichnuta ve vedlejší třídě a ukrajinská (či jaká) anglictinarka vystvala brečící holku ze třídy.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    FRIZER: Ja jsem mozna precitlivela, ale tech dejme tomu 9 let, co jsem na telak chodila, ve mne zanechalo takove nasledky, ze i dneska, kdyz jdu behat, se obcas pristihnu u myslenky "ale pockat, Moodycat prece NEMUZE sportovat".
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    MOODYCAT: Chápu, já teba s pár klukama dostal v první třídě na vysvědčení velkou dvojku, protože jsme "prý údajně" občas zlobily....no ještě aby ne...ale nějak jsem se s tim srovnal...

    REONA: Jasně, tolikrát....každý látku nepochopí hned napoprvé, a spousta učitelů se přece nebude zdržovat....nebo v období kdy se začli probírat x/y jsem byl měsíc doma se zápalem plic....už jsem to nikdy nedohnal. Mohl jsem na doučko nebo vyvinout aktivitu.... úplně stejně jako kdokoliv v rámci Tělocviku pokud škola v tomto nestačila.... takže ta premisa že se dá zkoušet jen z toho co bylo člověku vysvětleno je trochu mylná...

    NELLAS: Subjektivní dojem na základě osobní zkušenosti, já xkrát zažil na různých předmětech zesměšnování učitelem u tabule at už mě či ostatních spolužáků...opravdu se to netýká jen tělocviku nebo výtvarky.

    TRISSIE: Akorát shazuješ téma oslím můstkem ke stříkajícím kozám, otázka není kdo udělal perfektní kotoul, ale proč by měl být jeden předmět plný úlev a pochopení a jiný nikoliv. A premisa že přece Čj používám celý život a sport jen pokud chci je blbost, protože mít dobrý vztah ke sportu a pohybu mi v životě dá určitě víc než jestli někde napíšu správně čárku či ne.

    Můžeme se zase bavit o vzdělávání v US, něco lepší, něco horší....nicméně na Univerzitu jsou lidi často přijímaní na základě sportovních výsledků a toho co dokázali....proč tomu tak je? Asi protože si narozdíl od nás uvědomují že je to na stejné úrovní jako vše ostatní. Stejně tak pokud někdo nesportuje musí se o dost víc snažit ve všem ostatním

    Žil jsme v New Haven, je tam Yale Universita....uprostřed města je náměstí s malým travnatým pláckem....celý podzim i zimu tam co obden naběhlo 30 studentů a jeli si hroznej mordor. Kluci i holky, všichni atletický vymakaný postavy.....sklapovačky, kliky, dřepy, potahování v takovém tempu že i když jsem v té době byl každý den v posilovně, říkal jsem si že bych s nimi vydržel tak 5 min. Nikdo se nad tim nepozastavoval, všem to přišlo normální....docela jsme jim záviděl že v tom určitě jedou od mala, jsou k tomu vedení, celá společnost to vnímá jako něco normálního a i díky tomu mají určitě někteří z nich jednodušší studium. U nás je bohužel tato představa naprosto nereálná nebo směšná....ale určitě by neměla být debata o tomto scházována na úroven vegety
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NELLAS: když ona má ty dobrý učitele, konkrétně svoje tři starší sourozence, co jí neříkají, že je blbá, ale jak je úžasná, když se jí to povede :-)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    TRISSIE: Ted jsi zase srazila moje sebevědomí do prachu :)))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NELLAS: tak jako... ten kotoul umí i moje čtyřletá dcera s dětskou mozkovou obrnou, když bychom se nutně potřebovali chlubit :-)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    TRISSIE: Já kotoul zvládla už v první! Ale naučila mě ho maminka :))
    VENDULKA
    VENDULKA --- ---
    DMAG: hele, vem si, že tady na nyxu se potkává generace, co chodila na základku před 20-30 lety. Tehdy měla každá základka svýho tělocvikáře, co si dal před hodinou placatku rumu, nesnášel děti a před revolucí vlastnil stranickou legitimaci a učil branou výchovu. To je prostě něco, co se vryje do kolektivní paměti. Dneska už to snad na základkách funguje jinak
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    REONA:
    "opravdu mi nikdy nevysvětlil tělocvikář jak se mají běhat vytrvalostní běhy"

    prekvapive clovek musi trenovat stejne jako tu matiku.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    přiznávám se, že mi zdejší debata začíná připomínat debaty o kojení.

    protože ženy, jejichž největším životním úspěchem je, že jim stříkalo mlíko z kozy, mají tendence toto prodávat jako nejdůležitější schopnost a dovednost ever, a řádně shazovat ty, které to nezvládly nebo jim nebylo dáno, nebo ty, které prostě toto nepovažovaly za tak klíčové.

    zdá se mi tu být jistá paralela s lidmi, jejichž největším životním úspěchem byl kotoul na první dobrou ve třetí třídě :-)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    REONA: Jo! Děkuju.za moc pěkné a trefné shrnutí. Ještě bych dodala, že na matice nikdy učitel neřval na žáka před tabulí "to jsi takový dement, že nedokážeš spočítat rovnici o svou neznámých za půl minuty, ale trvá ti to dvě?", zato výsměch žákům na tělocviku nebo v rámci výtvarky (ten teda nebyl mým směrem) si pamatuju dodnes.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    REONA: j, to sem zrovna nedávno řešil nad pivem. Tragédie úrovně těhle výuk je, že to měl každej 13 let 2x týdně, a stejně není schopnej správně rozdělat tempery, zazpívat refrém nebo skočit trojskok... když se tu tak dření matika, představa, jak matikář pozoruje svý ovečky, kde u maturity dva frajeři počítaj diferenciály, zatímco půlka třídy jakžtakž zvládne tak sinovou větu a druhá bojuje s malou násobilkou a dva největší exoti jsou omluvený, protože když vezmou do ruky kružítko, hrozí to vypíchnutím oka náhodnýmu kolemjdoucímu u mě nevyvolává dojem, že job well done.
    REONA
    REONA --- ---
    DMAG: Vždyť o tom celou dobu mluvíme...pravda, kotoul si nepamatuju - umím ho dodnes. I když ten dozadu už dělám jak retard. Ale jak jsem už psala, ne, opravdu mi nikdy nevysvětlil tělocvikář jak se mají běhat vytrvalostní běhy. Šplhání na tyči bylo "koukejte, dělá se to takhle, teď mi to předveďte". Někomu to prostě nestačilo. Výmyk, když holkám v pubertě akorát narostl zadek a změnilo se jim těžiště, super. Atd.

    A jsme tu strašně zaseklí na tělocviku, ale mně vadí i to, že na hudebce se neučí zpěv, ale zkouší se zpěv. Na výtvarce se neučí techniky, ale známkuje se provedení jednotlivých technik. A je mi úplně jedno, jestli ti učitelé dávají jedničky za snahu, takže traumátka nejsou a "dobrý, pohoda". Ne, nedobrý, nepohoda - učitel má UČIT.
    DMAG
    DMAG --- ---
    REONA: Generalizuješ. Nebo tě opravdu tělocvikář neučil a nevysvětloval, jak udělat kotoul? No ták.
    DMAG
    DMAG --- ---
    NELLAS:
    LEJIMADA:
    No, já taky nebyl žádnej pohybovej lumen, ale prostě jsem se snažil, a vlastně mě to i bavilo. Co mi šlo, bylo běhání 1500m. Nevím, možná jsem nebyl tolik vztahovačnej, nebo pan učitel Pinkava nebyl dostatečně velkej kretén, bavím se o roce cca 1987. Na střední, tam byl tělocvikář jménem Žák, 170, pivní pupek, a za uchem si vždycky zapomněl nalepenou žvýkačku, která občas vydržela i pár dní, a podle toho vypadala. Ale jinak byl celkem fajn. Když si ale vzpomenu na některé spoužáky a spolužačky, tak mi pořád zpětně přijde, že se jim prostě nechtělo, prostě, ty vole házet koulí, to je trapný, nebo šplhat po tyči, no ty vole aaaa. Někdy jsem se Pinkavovi nedivil, když řekl, "nesměj se, nebo ti šlápnu do úsměvu", a byl klid.
    V dnešní době už děcka ani neumí kotoul, nebo dřep, jen aby se jim nepocuchaly nervíky. Svět spěje do prdele.
    REONA
    REONA --- ---
    FRIZER: Já třeba kritizuju to, že se ve výchovách známkuje něco, co se neučí. Ty jsi fakt zažil situaci, kdy tě učitel matematiky vyvolal a chtěl po tobě spočítat rovnici o dvou neznámých, aniž by se o tom kdykoliv předtím zmínil?

    Fakt někdo z vás, co zde pohrdáte traumátky z TV (a opakuji, já ho nemám, přesto mě ten princip štve) psal diktát, aniž by slyšel slovo o gramatice? Psali jste písemku z Přemyslovců, i když jste o Václavovi četli maximálně na dvacetikoruně?

    Aha.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    DMAG: Jo, s tím neschopná souhlasím. Byla jsem a jsem dodnes. A přístup tělocvikářů a tělocvikářek mi vzal chuť s tím cokoli dělat. Jakýkoli učitel, co šikanuje a sráží sebevědomí, nemá.byt učitelem (ať šikanuje za pomalý běh nebo špatně napsané i/y).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam