• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CLOWNZEPPAPŘIZNEJME SE...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    FRIZER: tys upad, ne
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    A opět, mas navic
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    a přesně takhle, milé děti, se zdůvodňovala šikana bažantů během vojny.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    FRIZER: Wow. Ok, nemám co dodat.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Protože hlavně tak vznikají silne a sebevedome osobnosti imho..
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Nevím co na to říct, můj názor je ze každý se občas cítí, cítil, mel cítit jako odpad at už v jakémkoliv předmětů nebo zivote a nevím proc by tomu melo byt v rámci školy či puberte jinak
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    FRIZER: Tak znovu. Problém je ve ztrapnovani před dvěma tridama puberťáků a výsměch, že na něco nemáš a jsi tím pádem úplný odpad. To neudělá dobře ani silné a sebevědomé osobnosti a upřímně, v rámci puberty je skoro každý aspoň trochu zranitelný a nejistý ohledně svého těla.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Tak řešil se hlavně ten Tělocvik...ale jinak souhlasim, nicméně ani sebelepší psycholog nejspíš neukociruje 20-30 naprosto odlišných osobnosti s odlišnými zájmy...dřív se školní traumata neresily vůbec, a ze jich ma každý asi dost a dost...dnes to bude asi lepší, urcite se o tom vice mluví....na druhou stranu traumata a prohry asi patří k životu a každý soudruh se s nimi musí vypořádat po svém....nenápadá me jak tomuto předejít v rámci školní docházky, a asi bych ani nechtěl generaci "snowflaku" bez jakýchkoliv traumat
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    FRIZER: Pořád si tu jedeš vedlejší téma, zatímco teda obecně jsme si tu nadávali, že ztrapnovani žáka učitelem je špatné a děje se především v tělocviku. A dělo se to očividně i jinak pohybové nadaným, kteří ale nezvládali jednu z disciplín, jak se tu můžeš dočíst.
    Pokud se to stane někde jinde, je to špatně úplně stejně, co je na tom k nepochopení? Ne nadarmo mají mít učitelé aspoň nějaké pedagogicko-psychologické minimum.
    Za mě bylo špatně i když se nás angličtině na gymplu fakt hnusně obouval do dvou spolužaček z naší druhé skupiny nebo když jsem byla upichnuta ve vedlejší třídě a ukrajinská (či jaká) anglictinarka vystvala brečící holku ze třídy.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    FRIZER: Ja jsem mozna precitlivela, ale tech dejme tomu 9 let, co jsem na telak chodila, ve mne zanechalo takove nasledky, ze i dneska, kdyz jdu behat, se obcas pristihnu u myslenky "ale pockat, Moodycat prece NEMUZE sportovat".
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    MOODYCAT: Chápu, já teba s pár klukama dostal v první třídě na vysvědčení velkou dvojku, protože jsme "prý údajně" občas zlobily....no ještě aby ne...ale nějak jsem se s tim srovnal...

    REONA: Jasně, tolikrát....každý látku nepochopí hned napoprvé, a spousta učitelů se přece nebude zdržovat....nebo v období kdy se začli probírat x/y jsem byl měsíc doma se zápalem plic....už jsem to nikdy nedohnal. Mohl jsem na doučko nebo vyvinout aktivitu.... úplně stejně jako kdokoliv v rámci Tělocviku pokud škola v tomto nestačila.... takže ta premisa že se dá zkoušet jen z toho co bylo člověku vysvětleno je trochu mylná...

    NELLAS: Subjektivní dojem na základě osobní zkušenosti, já xkrát zažil na různých předmětech zesměšnování učitelem u tabule at už mě či ostatních spolužáků...opravdu se to netýká jen tělocviku nebo výtvarky.

    TRISSIE: Akorát shazuješ téma oslím můstkem ke stříkajícím kozám, otázka není kdo udělal perfektní kotoul, ale proč by měl být jeden předmět plný úlev a pochopení a jiný nikoliv. A premisa že přece Čj používám celý život a sport jen pokud chci je blbost, protože mít dobrý vztah ke sportu a pohybu mi v životě dá určitě víc než jestli někde napíšu správně čárku či ne.

    Můžeme se zase bavit o vzdělávání v US, něco lepší, něco horší....nicméně na Univerzitu jsou lidi často přijímaní na základě sportovních výsledků a toho co dokázali....proč tomu tak je? Asi protože si narozdíl od nás uvědomují že je to na stejné úrovní jako vše ostatní. Stejně tak pokud někdo nesportuje musí se o dost víc snažit ve všem ostatním

    Žil jsme v New Haven, je tam Yale Universita....uprostřed města je náměstí s malým travnatým pláckem....celý podzim i zimu tam co obden naběhlo 30 studentů a jeli si hroznej mordor. Kluci i holky, všichni atletický vymakaný postavy.....sklapovačky, kliky, dřepy, potahování v takovém tempu že i když jsem v té době byl každý den v posilovně, říkal jsem si že bych s nimi vydržel tak 5 min. Nikdo se nad tim nepozastavoval, všem to přišlo normální....docela jsme jim záviděl že v tom určitě jedou od mala, jsou k tomu vedení, celá společnost to vnímá jako něco normálního a i díky tomu mají určitě někteří z nich jednodušší studium. U nás je bohužel tato představa naprosto nereálná nebo směšná....ale určitě by neměla být debata o tomto scházována na úroven vegety
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NELLAS: když ona má ty dobrý učitele, konkrétně svoje tři starší sourozence, co jí neříkají, že je blbá, ale jak je úžasná, když se jí to povede :-)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    TRISSIE: Ted jsi zase srazila moje sebevědomí do prachu :)))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NELLAS: tak jako... ten kotoul umí i moje čtyřletá dcera s dětskou mozkovou obrnou, když bychom se nutně potřebovali chlubit :-)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    TRISSIE: Já kotoul zvládla už v první! Ale naučila mě ho maminka :))
    VENDULKA
    VENDULKA --- ---
    DMAG: hele, vem si, že tady na nyxu se potkává generace, co chodila na základku před 20-30 lety. Tehdy měla každá základka svýho tělocvikáře, co si dal před hodinou placatku rumu, nesnášel děti a před revolucí vlastnil stranickou legitimaci a učil branou výchovu. To je prostě něco, co se vryje do kolektivní paměti. Dneska už to snad na základkách funguje jinak
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    REONA:
    "opravdu mi nikdy nevysvětlil tělocvikář jak se mají běhat vytrvalostní běhy"

    prekvapive clovek musi trenovat stejne jako tu matiku.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    přiznávám se, že mi zdejší debata začíná připomínat debaty o kojení.

    protože ženy, jejichž největším životním úspěchem je, že jim stříkalo mlíko z kozy, mají tendence toto prodávat jako nejdůležitější schopnost a dovednost ever, a řádně shazovat ty, které to nezvládly nebo jim nebylo dáno, nebo ty, které prostě toto nepovažovaly za tak klíčové.

    zdá se mi tu být jistá paralela s lidmi, jejichž největším životním úspěchem byl kotoul na první dobrou ve třetí třídě :-)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    REONA: Jo! Děkuju.za moc pěkné a trefné shrnutí. Ještě bych dodala, že na matice nikdy učitel neřval na žáka před tabulí "to jsi takový dement, že nedokážeš spočítat rovnici o svou neznámých za půl minuty, ale trvá ti to dvě?", zato výsměch žákům na tělocviku nebo v rámci výtvarky (ten teda nebyl mým směrem) si pamatuju dodnes.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    REONA: j, to sem zrovna nedávno řešil nad pivem. Tragédie úrovně těhle výuk je, že to měl každej 13 let 2x týdně, a stejně není schopnej správně rozdělat tempery, zazpívat refrém nebo skočit trojskok... když se tu tak dření matika, představa, jak matikář pozoruje svý ovečky, kde u maturity dva frajeři počítaj diferenciály, zatímco půlka třídy jakžtakž zvládne tak sinovou větu a druhá bojuje s malou násobilkou a dva největší exoti jsou omluvený, protože když vezmou do ruky kružítko, hrozí to vypíchnutím oka náhodnýmu kolemjdoucímu u mě nevyvolává dojem, že job well done.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam