Immortality/24 hodin/XSS/#dohranoUfff... Tohle není hra, ale umělecké dílo. Sam Barlow & kol. stvořili něco, co vejde do učebnic videoherní historie (jednou se něco takového vyučovat bude, tím jsem si jistý). Jenže cokoliv bych k tomu teď napsal, to by byl spoiler pro ty, kteří Immortality ještě nehráli. A to by byla strašná škoda, protože tahle hra je jako filmy od Shyamalana: cokoliv víte dopředu, to vám zkazí zážitek. Takže tentokrát ani nedám mou obvyklou nálož screenshotů z finální scény, ale jen to úplně první a úplně poslední, co ze hry uvidíte. Všechno ostatní si musíte prožít sami. Zkuste to!
Jinak hlavní dějovou linii jsem měl sice hotovou za 12 hodin, ale stejně tolik času mi pak zabraly zbývající achievementy. Prakticky všechny jsou totiž tajné, což mě samozřejmě navnadilo a rozhodně nelituju - díky těm dalším stráveným hodinám oceňuju Immortality ještě víc. Ten dojem, který ve mě nakonec hra zanechala, se dá přirovnat snad jen k tomu, když jsem dočetl To od Kinga. Stejně jako To ani Immortality už nikdy nedostanu z hlavy.
Čistě technicky všechny achievementy nemám, protože jeden z nich je zabugovaný (oficiálně potvrzeno, čeká se na opravu pro Steam i Xbox verzi). A pokud to někdo budete chtít hrát na Xboxu, tak se obrňte trpělivostí, protože hra hodně často padá - třeba i uprostřed finální scény (opět oficiálně potvrzeno). Ale jakmile budou tyhle dvě věci opravené, tak bych to klidně vytesal do kamene a zachoval pro budoucí generace.
Btw. kdyby si někdo chtěl před rozehráním rozšířit obzory, tak doporučená hudba: Čtvero ročních období (Antonio Vivaldi, 1725), kniha: Mnich (Matthew Gregory Lewis, 1796) a film: Persona (Ingmar Bergman, 1966). Případně cokoliv od Davida Lynche, tam najdete tak nějak všechno :-)