• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    LUCIEN: mám ráda celou sérii, v jednom jsem zaseklá, management už je tam peklo :D
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Hero of the Kingdom / 4.2h / #dohrano

    Takovej chudej praděda Kingdome Come, ale vlastně v lecčemš zábavnější. Příběh a grafika je až dětsky jednoduchá, ale v kombinaci s dýlkou to vlastně bylo strašně fajn odreagování.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Valkyria Chronicles 4 / PS4 / 96 hodin / #dohrano

    『戦場のヴァルキュリア4』ゲームトレーラー
    https://youtu.be/voC1WXVdODQ



    Přiznám se, že se mi do Valkyrie moc nechtělo. Kolega z nyxu Psycho, kterej mi na Valkyrii poslal tip byl ale neúprosnej, stejně jako Kofila, kterej mi řekl, že to určitě dohraju, tak jsem to rozehrál a dohrál. Jaký to bylo? Fantastický. Vážně. Před rozehráním jsem si někdy v červnu prošel pár recenzí, kde padala maximální hodnocení a když jsem hru pustil, tak jsem si říkal proč? Vždyť to má na první pohled celkem ošklivou pseudo anime grafiku a než začala první mise, tak jsem musel sledovat půl hodiny dialogů postav, ve kterých jsem se absolutně neorientoval, ale pak to přišlo... Naprosto jsem se do Valkyrie zamiloval a za svoji první misi jsem dostal ukrajinskou bikolóru na tank. Zvláštní ne? Mimochodem víte co je zvláštní? Nepřátelský tank má na sobě znak "Z" ... ve hře z roku 2018...

    Hra se skládá v podstatě z několika částí. V jedné sledujete jednoduše animovaný sekvence ve stylu vizuální novely, kde vám autoři představí svět, ve kterém Atlantická aliance organizuje ofenzívu proti Imperiu v operaci Northern Cross. V podstatě se představte, že se spolek Evropské unie snaží vytlačit východní impérium, které je kombinací nacistů se sovětským svazem a co víc, ještě navíc s vlivem Valkýr, jako od Wagnera.To celé je ještě navíc provázané s lehkým fantasy prvkem, který se točí kolem minerálu Ragnit, kterej je zdrojem energie světa Valkyrie a v podstatě se jedná o vyrovnávání se Japonců s jadernou energií, která je sice dobrej sluha, ale zlej pán...

    Druhá část se skládá z kombinované tahové strategie, která na to jde ale trochu jinak, než konkurence. Svoje postavy totiž můžete během tahu ovládat, takže můžete uhýbat přeb palbou, prozkoumávat terén a taktizovat o dost víc, než kdybyste jenom posílali jednotky na místo určení. K dispozici máte samozřejmě od průzkumu, pěchoty, minometů, ostřelovačů až po tanky a funguje to skvěle a na každou akci jsem se vždycky ohromně těšil, protože do map japonci vždycky vložili nějakou proměnnou, aby vám vytvořili tu správnou Clausewitzovu Fog of War.

    Třetí část. Tunning, výcvik a vedlejší příběhy. K dispozici samozřejmě dostáváte podobně, jako v Jagged Alliance do své jednotky nováčky, kdy si říkátě, že to bude klasickej cannon fodder, ale to byl můj další omyl. K nováčkům vám totiž přidají vedlější příběhy, kde vás s nimi a jejich problémy seznámí a zákeřně vás naučí je mít rádi a skrze vazby mezi nimi vás dostanou přesně tam, kam chtějí - máte o ně totiž strach, protože mají lidské vlastnosti, které můžete postupně z handycapu díky bojovým zkušenostem změnit na výhody. Navíc má hra fajn rpg prvky, kdy se mezi rekruty vytváří přátelské vazby a podle toho je do akce nasazujete.

    Čtvrtá část. Tunning. Nebyli by to Japonci, aby netrpěli zbraňovým fetišismem, takže máte možnost si vylepšovat jak těžkou techniku, tak vyvíjet upgrady zbraní, posílat vojáky na cvičiště a ještě do toho rostete i coby velitel, tak se učíte nové rozkazy a vylepšujete si vztahy se svojí jednotkou.

    Pátá část. Příběh. Trochu jsem se bál, že to bude kombinace všech možných klišé a středoškolského drama, protože core jednotky jsou v podstatě dvacátníci. Klišé to samozřejmě je, ale díky tomu, že do něj autoři poměrně s citem zakomponovali spoustu válečných dilemat nepůsobí trapně a vzhledem k tomu, co se odehrává na Ukrajině vám i několikrát zatrne. Pořád to jsou ale Japonci, takže vás čekají v DLC lehce potrhlý momenty a a dojemný momenty, kde vám k tomu hraje melancholickej klavír. To prostě musí bejt. Tak jako tak jsem ale měl z party díky archetypům podobnej pocit, jako z Persony 5 a to myslím coby pochvalu.

    Ve Valkýře jsem nechal za poslední 3 měsíce nějakých sto hodin a bavila mě až do konce a vyhnul jsem se i klasickýmu syndromu, kdy jedete v závěru se sebezapřením. Tady to bylo naopak a mrzelo mě, že Operace Northern Cross končí, protože to byla naprosto skvělá jízda. Salutuju.

    9.5/10

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Marvel Guardians of the Galaxy / 20h / Gamepass / #dohrano
    Jako že komiksy neznám a ten film mě nijak nenadchl, tak ta hra mě bavila moc. Vtipné hlášky, spousta akce se zajímavými herními mechanikami, hezky se na to koukalo a příběh - no adekvátní.
    Akorát jsem ke konci vypnul raytracing a přepnul na performance mód a stejně se to v situaci kde bylo mic enemíků sekalo. Čekal bych, že to odladí líp ( Series X).
    Screen z titulků byl nudný, tohle hru vystihuje líp.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    TRAGED: Neřikám, že v pohodě, ale při spojení Lovecraft a horor mám trochu jiný měřítka než strohý naznačení osudu skrz dopisy. Ale asi mám nakoukáno a nahráno hodně hororů, že mám tu latku posunutou jinam ;)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    PSY_CHAOTIC: Chybel ti tam horor? A to kam se podela cela expedice ti prislo v pohode? :-)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Call of the Sea/9h/#dohrano
    Zajímavá adventura, která mě zpočátku nalákala hlavně tím, že je inspirována tvorbou Lovecrafta, mýho oblíbenýho hororovýho spisovatele. Trochu mě zklamalo, že tam ta hororová atmosféra chyběla a celá hra působí graficky barevně, vesele, než zlověstně, ale časem jsem to přestal řešit. Je to spíš pohodová adventura, chvílema jen takovej walking simulator s pročítáním všeho možnýho a sem tam přijde i nějaká ta hádanka a zapeklitost. Některý puzzle mě hodně potrápily, jednou jsem musel najít nápovědu, protože mě to už moc nebavilo a nedávalo mi to smysl. Celkovej příběh je taky fajn, i když nic moc originálního a překvapivýho, ale užij jsem si to :)


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Samorost 1 / 30 minut / Steam Deck / #dohrano

    No comment :-) Půl hodiny jen proto, že a) jsem se kochal b) mi na konci utekly titulky, takže jsem si to dal ještě jednou :-D Tahle legenda prostě nikdy neomrzí!

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    War Mongrels/52h/PC/#dohrano

    asi nejvic commandos od dob commandos :) vsechny standartni mechanismy jako tiche/hlasite zabijeni, lakani, speh v prevleku atd. plus drobna zmena, v commandos jste mohli rict postave "bran tento sektor a co sem vleze rozstrilej na rudou mlhu". tady se muzete s par postavama (ex-vojaci, dezerteri) prepnout do akcniho modu kdy pres aswd chodine a mysi mirite a strilite. v nekolika momentech megauzitecny. prostredi je naprosto neuveritelne detalni, na mapach neni hluchych mist. pocitam ze by to slo za cca 35-40 hodin kdybych nebyl postizeny a nemusel vzdy vyvrazdit celou mapu a tela poctive poschovavat, no... jeste zminim za me skvele zvladnuty system hluku. btw. teda tichy postup tady neni uplne nezbytny, jen v malo misich vam pri spusteni alarmu vybehne na mapu dalsich 20 postav, vetsinou jen staci zalezt a pockat nez splasene slepice dobehaji. za zminku stoji i fyzika kdy si treba vymerujete kam hodit granat aby vybuch neodmrstil obet do zorneho pole jineho vojaka ale naopak zpatky do dveri baraku pred kterym stoji, apod.

    varovani: nic pro jemne duse. tahle hra se s vykreslenim masakru vychodni fronty, koncetraku, povstanim ve varsave a zverstvech nkvd nebo einsatzgruppen vubec, ale vubec nesere! jamy plne mrtvol, mucirny, obesency na lampach, ulice rozbombardovane varsavy lemovane tely... pribeh je dospely a temny jako valka sama, zrada, zoufalstvi, boj o holy zivot, prozreni ze tyrana strida tyran, vsechno tam je.

    za me 10 z 10 zelenych baretu.

    GULAZ
    GULAZ --- ---
    Deathloop/31h/PC/#dohrano
    Grounhog Day meets Dishonored. Jako bavilo me to, ale nejak jsem furt citil, ze ta hra ma mnohem vetsi potencial. Myslenka super, ale pribeh me teda extra nevtahnul. Zaklad hernich mechanik (loot, schopnosti) dost dobry, ale zase: od pul hry uz jsem nemenil loadout a mise nenutili cloveka aktivne menit schopnosti, takze jsem celou hru prosel jen se dvema.
    Celkove 7/10

    GEE
    GEE --- ---
    Final Fantasy VII Remake Integrade/PS5/38 hodin/#dohrano
    Základní hra podruhé, premiéra s Yuffie. Remaků teď vychází kotel, ale tenhle je tak dobře odvedenenej, že by se do něj měl pustit každej. A je úplně jedno, jestli před lety FF VII propadl nebo ne. Moderní mechaniky, krásná grafika, hudba z nebe. Nemůžu se dočkat pokračování a nevylučuju, že si to dám potřetí na Steamdecku.

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Sin and Punishment / Nintendo 64 / 5 hodin (vitezny pruchod cca hodina)

    Jedna z tech her, kterou jsem si dvacet let setril. Mohl jsem ji hrat v emulatoru, v rereleasu na Wii/WiiU/Switch, ale ne - ja tuhle hru chtel nejen dohrat na puvodnim hardwaru, ale rovnou i odstreamovat. Poprve jsem ji dohral dneska vecer.

    Twitch
    https://www.twitch.tv/davesade/v/1608402833?sr=a&t=5381s

    Bullet hell hry, freneticke strilecky a potazmo vsechny hry od Treasure. To je presne ten zanr, ktery laka vizualem a bohatou fantazii, ale odrazuje (domnelou) obtiznosti, prepalenosti a adrenalinovosti. Treasure ale umi tenhle zanr nejlepe, clovek se toho (nepravem) boji, ale kdyz jsem si dovolil hru uzivat, nez se ji proste jen snazit dohrat, dockal jsem se klenotu.

    Za poslednich par let jsem hru prilezitostne ukazoval pratelum na navsteve a vzdy je zaujala, uz prvni levely jsou kulervouci. No a ja sam jsem sam sebe prekvapil, ze jsem se pokazde dostal o kousicek dale, nez minule. O hre jsem si schvalne nic nezjistoval, jak je dlouha, taktiky na bossy, ani pribeh, nic proste. Ten pocit postupne ztraty panictvi byl skvostny, oddaloval jsem to zamerne. Jen to neuspechat.

    Ke hre samotne jsem se dostal skrz druhy dil na Wii, ktery je mimochodem taky skvost. To bylo na Wii a v te dobe jsem hral skoro vsechno, co na tu konzoli vyslo. Aniz bych cokoliv o hre tusil, pustil jsem se do Star Successora s vervou a rozum mi zustal stat.

    O to hure se mi prvni dil pro Nintendo 64 obnazoval. Grafika, styl, ovladani - to vse pusobilo odpudive. Ale ke hre jsem se v ruznych prilezitostech vracel a dopadlo to, jak to dopadlo.

    CRT televize a puvodni hardware tomu davaji ten punc praveho zazitku. Cela hra je naprostou odou ma fantazii, ma atmosferu jako zadna jina a clovek hlta story, jakkoliv je vlastne jednoducha. Ovladani v podstate jedinym tlacitkem FIRE je naprosto genialni - kazdy boss ma vyrazne odlisne patterny, ale furt je kydlime tim jedinym tlacitkem, co mame k dispozici. Skvele napady, ta hra uzasne zestarla!

    Zpetne bych navic rekl, ze jde o hru velice snadnou, az lehounkou! Nechapu, jak jsem se ji mohl tak dlouho bat! A proto bych ji zde rad verejne doporucil - ode dneska radim tuto hru mezi klasiky, povinnou parbu, chcete-li. Nemate co zkazit a dostanete poctivou holomajznu, japonskou ujetarnu a futuristickou pohadku v jednom, jejiz kompletni dohrani nezabere vic, nez jedno odpoledne.

    Jdu to vstrebat, dobrou noc.
    BOBES
    BOBES --- ---
    Dex/Steamdeck/asi 20 hodin/#dohrano


    Nedávno na GOG zdarma. 2D RPG "hopsačka" v cyberpunkovém tónu. Bavilo. Nemusel jsem se vůbec nutit to dohrát, ba naopak. Příběh táhnul dál, zajímavé prostředí. Dám ještě jednou na větší obtížnost.


    Navíc jsem byl rád za Steam deck, protože spousta konfigurovatelných tlačítek a minimálně pro souboje ve VR to bylo super.

    GEE
    GEE --- ---
    Road 96/Steamdeck/4 hodiny/#dohrano
    Slabší walking simulátor - příběh, vizuál ani nic jinýho bohužel nevybočuje nad průměrem. Celé se to tváří jako procedurálně generované, ale fakticky jde jen o nižší desítky statických scének které se při každém průchodu hrou náhodně zamíchají a poskládají - meh.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Zumas Revenge (2012) / Gamepass / 4h / #dohrano
    Ono by se řeklo oddychovka a hra se zvířátky pro děti, ale ke konci je tempo pekelné a některé úrovně jsem dal až na čtvrtý pokus. Nicméně na plivání kuliček je něco tak půvabného, a bouchnutí když kuličky zmizí je skvělý pocit. Navíc jsem to znal z PC, ale na ovladači se to hraje líp.

    DEEFHA: Jo, všechny tři díly jsou moc pěkné. Tenhle cos dohrál je víc hororový, ten sibiřský je víc na survival a ten v Mexiku je hodně o kocháni.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Tomb Raider (2013) / 13.5 hodiny / Steam Deck / #dohrano

    Klidně se přiznám - žádnou z původních her téhle série jsem nikdy nedohrál :-) Vždycky se mi to hrozně líbilo, ovšem moje první setkání proběhlo nikoli stylově na PlayStationu nebo dokonce Saturnu, ale na mém tehdejším PC, což byl problém. Díky kulervoucí síle procesoru AMD K5 totiž Lara dosahovala fantastických cca 5 fps, takže se to dalo hrát jen do okamžiku, kdy bylo potřeba něco zastřelit - protože to se mi prostě nemohlo povést. Když jsem si pak pořídil 3Dfx, tak už mě spíš zajímal Unreal a QIII, takže jsem Laru spíš už jen tak z povzdálí sledoval a radoval se, jak vypadá pořád líp. A tenhle reboot z roku 2013 mě nakonec úplně minul, protože mi přišlo, že to není taková Lara, jakou si ji matně pamatuju.

    No, není :-) Je to takový Rambem okořeněný Uncharted se špinavou vyděšenou holkou a s překvapivě malým počtem puzzlů. Ale musím říct, že mi to vůbec nevadilo a hrálo se mi to opravdu hodně dobře, i na tom Steam Decku. S koncem příběhu jsem na 82 % všech úkolů a myslím, že tu mapu asi ještě zkusím trochu dočistit. A pak bych se možná mrknul na ty další dva díly, i když možná zvážím nějakou konzolovou verzi. Přijde mi, že televize by tomu mohla slušet víc než sedmipalcový displejík...







    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    HRAFNAIN: hele na to sem prskal tenkrat, ze se to ty predlohy moc nedrzi, ale postupem casu je mi to celkem jedno. oboji stoji za to.
    HRAFNAIN
    HRAFNAIN --- ---
    KLEINZACH: Ta hra toho nemá mnoho společného s Piknikem u cesty.
    Zónu tak napůl, ten Černobyl je do toho naroubovanej imho úplně zbytečně.

    Jako beru to, zajímavej spin-off, stejně jako zmínka v Metro 2033, stejně tak Tarkovskýho fil... Ale neni to ten tajemnej Piknik..

    Neberte to jako trolling nebo tak, je to u mě prostě love-hate zalezitost.

    Nejví mi asi sere ten zaříznutej seriál na AMC.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    PALADIUS: ono je to dost podobny s celou literarni tvorbou Strugackych: je to jiny nez ostatni scifi a tak nejak to v tobe zustane. doporucuju - at uz Piknik u cesty, nebo cokoliv jinyho.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Return to Monkey Island (Switch)
    Nevim, kolik hodin to bylo, proste par velice prijemnych veceru, rekneme 15 hodin mozna?
    Vazne se mi to moc libilo, sedlo mi to. Na strane jedne je to obrovska fan service, sumarizace klasickych adventur v moderni podobe. Ale zaroven to bylo napsane s lehkosti a veselosti dnes malo vidane (ne ze bych soucasne adventury nejak bedliveji sledoval). Moc dobre dotazene ovladani na gamepadu a hlavne vtipne hadanky s obtiznosti spise nizsi, ale nikoliv banalni.
    Za celou hru jsem asi 5x pouzil hintbook, trikrat z cire lenosti (tj. vydoomal jsem, co se ma udelat, ale byl jsem liny zkouset spravne poradi). Jeden zakys byl natolik zapeklity, ze mi ani hintbook nepomohl, dokonce jsem po pulhodine zoufani nasel navod na internetu - a ani ten nepomohl. Klasika - prehledl jsem jeden detail v inventari, ktery celou situaci resil...
    No a ten posledni zakys byla podle mne jedna skutecna nelogicnost, ktera k temto hram patri. Takze spokojenost!
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    PALADIUS: Pod to se podepíšu. Eště mi teda přišlo, že některý části Metro Exodus měly podobnou atmosféru. Obzvlášť hned ta první po opuštění Moskvy, Volha.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam