• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    My brother Rabbit/4 hodiny/#dohrano

    Jednohubka na Switch - 3,5 hodiny. Puzzle hra s prvky hidden věcí o záchraně nemocné holčičky

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Beacon Pines / XSS / 6 hodin / #dohrano

    Nějak teď nemám náladu na nic velkýho a taky jsem si potřeboval trochu projasnit hlavu. Rozehrál jsem totiž Scorn a i jen pár hodin v tom světě stačilo k tomu, abych se začal cítit ne úplně dobře... Ovšem tahle čerstvě vydaná adventurka (od prvního dne v Game Passu) se zvířátkama mi náladu dokázala spravit naprosto dokonale :-) Vlastně je to spíš interaktivní příběh s tunou textu (postavy nemají dabing, slyšet je jen hlas vypravěče), prezentovaný formou knihy s "oživlými ilustracemi". Příběh postupně vytváříte a zároveň objevujete tím, že máte na určitých místech několik možností volby jak pokračovat dál. Vzniklý strom událostí tak má jeden začátek a několik konců, z nichž až na jeden jsou všechny špatné. Máte ale možnost se do příslušných bodů vracet zpátky, zjišťovat další informace a zkoušet jiné možnosti. Těch větví není moc a v podstatě se to nedá nedohrát, spíš než o cíl jde ale o cestu - o postupné objevování příběhu, který čím víc se zamotává, tím víc chcete, aby to všechno už konečně dobře skončilo.

    Celá hra prostě trochu klame tělem, protože za naprosto fantasticky malovaným prostředím, roztomile kníkající antropomorfní havětí a rozverným klavírním doprovodem se skrývá něco trochu jiného, než by člověk na první pohled čekal. Víc říkat nebudu, ale kdybych měl děti, tak bych s nima Beacon Pines asi spíš nehrál, byť by se jim vizuálně líbila sebevíc. Ale ten Scorn, to bych zvážil - když už, tak ať si užijou! :-D Už jen proto, že je v něm přesně o 100 % míň textu ke čtení.





    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Už asi popatnácté Mafia: The City of Lost Heaven/PC/10h/#dohrano

    Některé mise jsem zkusil rychleji a není to tak těžké

    MAFIA Any% CZ TUTORIAL #05 - Běžná rutina
    https://www.youtube.com/watch?v=_SJkanUD6Xk


    Mafia 1 mise Všechno Nejlepší bez výstřelu (loď - večírek)
    https://www.youtube.com/watch?v=KL2qIOMm0ck


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Contrast / XSS / 4,5h / #dohrano

    Po tom, co jsem z eSka odinstaloval rozehraný Watch Dogs (po nějakých pěti hodinách nedokázalo zaujmout) a dlouho odkládaný Prey 2016 (nezaujalo už na začátku), jsem nějak neměl na nic náladu. Ovšem Game Pass mě překvapil doporučením něčeho, co jsem vůbec neznal a co mě zaujalo svým vizuálem, tak jsem se do toho pustil a nelitoval jsem. Contrast je mix adventury a plošinovky s několika slušnými puzzly, celkově mi to z nějakého důvodu připomínalo rain ze stejného roku (2013). Co v rainu představoval pro herní mechaniky déšť, to v Contrastu znamená světlo a hlavně stíny, do jejichž 2D světa můžete na určitých místech přecházet z "defaultního" 3D světa a vyřešit tak problémy, které jsou na první pohled neřešitelné. Pěkná atmosféra, dobrá hudba (jazzík, ale je ho málo a opakuje se), už zmíněný výrazný vizuál - na dva večery ideální zábava. Jo a je to od autorů We Happy Few, na to se taky chystám :-)



    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    The Gunk / Gamepass / 7h / #dohrano
    Jak se tu řešily ty pěkné nezávislé hry, tak tohle je krásný příklad. První 3D hra od SteamWorld games a přestože nevyniká detailními modely se spoustou polygonů a hires texturami, vypadá hezky. Trochu mi to připomnělo Journey to the Savage Planet, jen je menší a víc lineární. A z pohledu třetí osoby, což usnadňuje skákání. Bohužel hlavní hrdinka vypadá trochu jako lidoop, neforemná na křivých nožičkách. Na Laru se mi pri hraní (oboje jsou akční adventury) koukalo líp.

    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Kingdom Come: Deliverance/161 hodin/#dohrano

    Skvělá práce a pocta Český historii. Určeno asi spíš pro starší ročníky (ikdyž kolegovi synátorové to hrajou), ty "simulátorový" prvky by někdo mohl vnímat jako snižující hratelnost (neustálý řešení oblečení, opravy - kdo brečel, že se v Zeldě opotřebovávají zbraně, tak tady vyhodí konzoli/PC z okna), ale tahle hra je svá. Dá se dohrát výrazně rychleji, ale historie mě zajímá a všelijaký detaily ze života středověku se člověk dozví i skrz side questy nebo i třeba rozvíjení skillů.

    Velkej potenciál k pokračování, doufam, že vznikne taky něco, kde bude středověká Praha, Brno nebo Olomouc. Na Sázavu se pojedu brzo určitě podívat.

    hodnotit složité, za mě 9/10 v kontextu toho, že jsem našinec a historie mě baví. Myslím, že je chybou hru vnímat jako Vávrovu hru, jakkoliv asi nápad udělat takovou hru je jeho a to cenim. Ale potlesk patří celýmu týmu.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    PSY_CHAOTIC: Ninja Theory bylo v té době malé studio bez stálého vydavatele. Že dělali dobré a velké hry (třeba předtím taky Enslaved, nebo reboot DmC) byla vždycky otázka kontrktu s nějakým vydavetelem. Hellblade byl vlastně první projekt, do kterého se pustili na vlastní pěst a nesli celé riziko.
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Hellblade: Senua's Sacrifice je taky indie hra? :) Já vlastně ani nevím, co přesně má do toho spadat. Dneska se indie udává u každý druhý hry. Ale Hellblade mám v ranku AAA hry. Ne teda asi tím studiem, co za ní stojí ale ta výsledná hra podle mě snese srování se špičkovými tituly a ještě je v mnohém předčí :)
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Samsara Room / 2.6h / #dohrano

    Netusim, co jsem to hral, ale bavilo me to. Point-and-click puzzle adventura na tripu.

    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    soma neni moc indie, to delali frictional games, ale stejne je to skvely doporuceni kdyz chces depku ;)

    mozna jeste outer wilds
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    JAMILLOS: WRoEF je parádní, ale Gone Home mě teda nebavilo. Na druhou stranu hororové walking simulátory od bloober team jsou super, třeba Layers of Fear.

    Jinak z "indie" her rozhodně doporučuju:
    Creaks (2d puzzle adventura)
    SOMA (hororová adventura nebo v safe modu walking simulator)
    Oxenfree (mysteriozni adventura)
    Hellblade (krásná 3D adventura/hack&slash)
    Late shift (interaktivní film)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Za mě zajímavý indie tituly, co jsem hrál v poslední době: Brothers - A Tale of Two Sons, Limbo, Rime, Black The Fall a taky ty níže uvedený.
    TERZ
    TERZ --- ---
    PALADIUS: Považuju Death's Gambit za neprávem přehlíženej indie titul takže rozhodně doporučuju. Dokonce to vypadá že je venku nějaká enhanced edice, která je údajně ještě lepší než original rls.
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    PALADIUS: Indie hry se ke mně většinou dostanou, až když o nich všichni mluví, ale tyhle se mi za posledních 10 let vryly do paměti:

    Antichamber / The Talos Principle (stále dohrávám) – logický 3D
    Gris / Inside – logický 2D
    Firewatch / Dear Esther – walking simulátory
    Deadlight – zombie skákačka
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    Asi nejlepší walking simulator (lomeno trochu adventura), co jsem hrál, je What Remains of Edith Finch. To mě fakt dostalo.
    Jinak pokud jste trochu citlivý duše, ovládáte angličtinu a vyrůstali jste v devadesátkách, doporučuju taky (trochu jinou hru) Gone Home.
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    PALADIUS: Jo to je dobrá náhoda ;) Jinak průzkum indie titulů určitě doporučuju. Já takto objevil zajímavý kousky a je to fajn změna třeba po stereotypních hrách od Ubisoftu. Já si vyzobávám hlavně adventury a walking simulátory. Nejvíc narážím na indie metroidvanie a různý rogue like či rogue lite hry, který pro mě nejsou.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    PSY_CHAOTIC: Tomu říkám náhoda :) Právě teď jsem to dohrál a jdu se pochlubit...takže

    Darq+2xDLC / 6 hodin / #dohrano

    Indie hry téměř nehraju (spíš vůbec), takže když jsem se rozhodl spustit hru, kterou epic kdysi rozdával zadarmo, moc jsem neočekával. A světe div se, já se bavil jak nikdy. Samotné puzzle nejsou obtížné, ale to věčné lezení po zdech mi občas zamotalo hlavu. Mile překvapila i dvě DLC, která na sebe hezky navazují a uzavírají celý příběh. Nemám jediný důvod dát méně než 10/10.

    ...Asi bych měl dát těm malým herním vývojářům šanci a vykašlat se bigcorpo který chrlí jak přes kopírák jedno a to samé. Takže přijímám tipy na must-to-play indie kousky :))

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Everybody's Gone to the Rapture/6,5h/#dohrano

    Walking simulátory mám docela v oblibě, jsou to takový ideální odpočinkový hry a sem tam mají i zajímavý příběhy. Z tohohle mám poněkud rozporuplný pocity. Příběh a hlavní zápletka dost navnadí, základní herní mechanismy ze začátku působí taky dobře. Bohužel je toho ve výsledku nějak moc a pořád to samý. Pěkně se na to kouká, ale z tý záplavy osob a jejich vzájemných vztahů jsem měl ke konci už pořádnej guláš a čekal zoufale na konec, kterej pořád nepřicházel. No méně je někdy více...

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    DARQ/5 hodin/#dohrano

    Zvláštní zajímavá adventura. Ty nápady s pohyby po mapě, chození po zdech, po stropě apod mě docela bavily. To, že jsem často zoufale nevěděl, co mám na tý mapě vůbec dělat, to už mě bavilo poněkud méně..

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Nobody saves the world/21 hodin/#dohrano

    Velmi zábavná trhlá hra. Dohráno s kolegou Italem z práce na dálku. A vůbec pro mě první hra dohraná s italskou komunikací. Ještě pár vedlejších úkolů zbylo a pár S pro postavy, ale fakt dobrá zábava

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam