• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Armored Core VI: Fires of Rubicon / PS5 / 55 hodin / #dohrano

    V roce 1990 jsem coby malej spratek videl na OK3 japonskej znacne obskurni snimek jmenem Gunhedo, ve kterem se prohanel po industrialni stanici klucina v mecha masine. Totalne jsem si tu hromadu oceli a rotacnich kulometu zamiloval, dalsi dva tydny jsem si stavel jeho varianty z Lega a chtel jsem tech oblud velkych jako panelak od tech zatracenych Japoncu videt vic. To se mi v prubehu let splnilo diky anime a hram. Prosel jsem si vsemi temi Mecha Warriory, zkousel jsem tehdy i par epizod Armored Core, ale porad to tak nejak nebylo uplne ono. Bud tem hram schazel japonsky pristup, rychlost, anebo technologicke limity. To se ciste pro me zmenilo az s Aremored Core VI, kdy se mi splnil detskej sen a to stavet si a kombinovat mecha mrchy a posilat je do freneticke akce rychlosti forsaze, vyzbrojene energo meci a tunami oceli, ktera dela brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt.

    Armored Core ma na svedomi nam dobre znama parta From Software a i kdyz se nejedna vylozene o souls-like zanr, tak schema svoje autory rozhodne nezapre. K dispozici mate sice obrovsky vertikalni svet, ktery je ale rozdelen na single mise ve vymezenem prostoru. Co mise, to maximalne 10 minutova akce Co boss, to waypoint s moznosti robota si kompletne prestavet, prezbrojit, anebo si privolat uz vami vytvorene buildy, diky cemuz se eliminuje mozna frustrace dobihani za bossem, kterou zname ze soulsovek. Jednou potrebujete tezkotonazni brutalni tank ve stylu ARNAL (ARmada / Namornictvo / Letectvo v jednom) a jindy zase extremne rychly build, ktery brusli kolem cile a kouse energo mecem. Ve hre se neleveluje. Ve hre se kombinuje. Pokud mate chvili pocit, ze jste si vystaveli svoji tezkotonazni OP masinu s rotacnimi kulomety a bazukami na zadech, tak prijde situace, ktera vas hra dokonale vytresta a musite se ve stylu Improvise / Adapt / Overcome na svoji situaci podivat z uplne opacneho uhlu a mecha prebudovat. K dispozici mate jak zbrane, tak jednotlive casti tela a stejne tak generatory a chipy, kdy se vsechno navzajem ovlivnuje.

    Ja mam za sebou oficialni "dobry" konec, ale ceka me jeste NG+ a NG++ kdy si celou hru projdu dvakrat znovu s tim, ze se odemknou diky jinemu stylu rozhodovani dalsi mise, bad ending a nakonec true ending, coz zname napriklad z Nier: Automata a rad bych, aby mi casem cinkla i platina s tim, ze je potreba vsechny mise odehrat na S-Rank.

    Armored Core 6 je presne cti japonsky minimalismus a pristup ve stylu "dokonala hra nevznikne v momente, kdy uz se do ni neda nic dalsiho pridat, ale tehdy, kdyz uz se z ni neda nic odebrat". Podobne Japonci pristupili napriklad k divadlu Kjogen, kdy odebrali vsechno zbytecne a na jevisti jim po 700 letech zustali jen herci. Stejne na to jde From Software, kdy vam daji k dispozici pouze mise, editor a tim to hasne. Ve hre nenajdete zadny otravny balast. Vypraveni probiha ve stylu Ace Combatu, kdy se pribeh odehrava primo behem mise pomoci vstupu intercomu a maximalne jeste v garazi, kde mate seznam misi a editor. Diky tomu dostanete cistou zabavu, ktera chutna presne tak, jako kdyz oliznete kontakty devitivoltove baterky.

    Prvni pruchod by se dal zvladnout za mene nez polovinu casu, ale opakoval jsem si mise a nakupoval, tak se mi hra lehce protahla.

    9/10

    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Necrobarista: Final Pour/13 hodin/#dohrano (teda, #dohrano je dost nevhodne, protoze tohle zadna hra neni)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    BOBESH: Jo, hudba! Tu jsem úplně zapomněl zmínit, ta byla výtečná (i v "normálním" RDR). Nicméně v Undead Nightmare mě nejvíc dostalo tohle. Perfektní načasování, připadal jsem si chvíli jako ve filmu od Tarantina nebo spíš Rodrigueze :-)

    Red Dead Redemption - Undead Nightmare - Last mission Music
    https://www.youtube.com/watch?v=L3zYFbQ7KnY
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    DEEFHA: tenhle song me pri tom vyvrazdovani zombiku bavil. celkove to ma moc dobrou hudbu!
    Undead Nightmare - OST - 3. Get Back In That Hole, Partner
    https://youtu.be/0LXIQ0zDyUI?si=WNhlZ0LWPGt5k7WQ
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    RDR: Undead Nightmare / XoneX / 9 hodin / #dohrano

    ...nakonec jsem teda na první RDR navázal radši co nejdřív, dokud jsem měl ovládání v ruce a mapu v hlavě. Byla to samozřejmě paráda :) Příběhové DLC vlastně nepřináší žádnou úplně novou herní mechaniku, jen pár nápaditých zbraní a hordy různých zombíků (včetně zvířecích) - což ale úplně stačí. Likvidace nemrtvých je zábavná, vedlejší questy praštěné (škoda jen, že je jich tak málo), vypalování hřbitovů uspokojující, snad jen ta hlavní dějová linka mezi vším tím ježděním mezi zamořenými městy uteče až moc rychle. Titulky nejsou a z nějakého důvodu se mi tentokrát nepodařilo natípat vlastní screenshoty, takže přidávám aspoň atmosférickou tapetku. Progress 69 % a jednorožce už chytat nebudu, stačí mi čtyři koně jezdců z Apokalypsy. Ten ohnivý byl můj nejoblíbenější :-)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    PRAASHEK: No, já westerny fakt nemusím :-) Ale na GUN jsem samozřejmě při zkoumání tohohle subžánru narazil, stejně jako na Call of Juarez. Ale hrát to s největší pravděpodobností nebudu. Abych dostál slovu, tak jsem teď k RDR rozjel Undead Nightmare a zatím velká spokojenost. Pokud budu někdy něco hrát, tak až za deset let RDR III. Možná... :-)
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    DAVESADE:
    DEEFHA: dost mě bavil GUN™ (jakože fakt DOST)

    -67% GUN™ on GOG.com
    https://www.gog.com/en/game/gun

    GUN™ on Steam
    https://store.steampowered.com/app/2610/GUN/

    //bylo tenkrát potřeba stáhnout nějaký widescreen patch aby to umělo širokoúhly, nevim, jak je na tom verze na gogu/steamu teď

    ---
    TOFI
    TOFI --- ---
    GTAV / XseriesS & PC / cca 30h / #dohrano
    Dohrano uz potreti, poprve na ps3, pak na ps4 a tentokrat kompletne v xbox cloudu
    porad genialni zabava
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    A Short Hike / XoneX / 5 hodin / #dohrano

    Po dohrání RDR jsem potřeboval něco úplně jiného - a dostal jsem to. Úžasně pohodový zážitek! Tahle rozpixelovaná indie perlička mi trochu připomněla Sable: výrazný vizuál, otevřený svět (i když v nesrovnatelně menším měřítku), žádné nebezpečí, žádní nepřátelé, jednoduché šplhání, zvědavé prozkoumávání, relaxační gliding, příjemná hudba... Navíc s lehkými prvky metroidvanie, kdy se postupně vylepšujete a dostáváte se na místa, kam to dřív nešlo. Užil jsem si vážně parádní večer a dal i pár trofejí nad rámec hlavního příběhu. Mňam!





    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    DAVE2: tu sagu neznam (anime, manga...), ale tohle byla pekna metroidvania. Uzil jsem si to, neni to dlouhy, hralo se to prijemne, bossfighty byly takova prijemna vyzva.
    DAVE2
    DAVE2 --- ---
    THESTOUPA: Nějaké dojmy? Díval jsem se na obrázky a možná bych si to taky zahrál na svém Steam Decku
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom/200 hodin/#dohrano

    Sice nemám všechny side questy, ale prozatím stačilo. Je čas se vrhnout na jiné hry
    TOFI
    TOFI --- ---
    #dohrano
    Ghost of Tsushima Iki Island (dlc) Story + Exploration


    (PS5)
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth/10 hodin/#dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DAVESADE: Jj, mám z toho podobnej pocit. Já jsem to tehdy rozehrál právě když mladá hrála RDR2, protože mě zajímalo, jaký má ta série kořeny. Dost arkádový teda :-)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Ja jsem si Revolver poridil origo na PS2 a je to mila hricka, ale uprimne v tom nehledej predchudce RDR, je to fakt jenom zaklad settingu. Spatna hra to neni vyslovene, ale je to spis jednohubka, fajn starter, ale zapomenes na nej rychle.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Red Dead Redemption / XoneX/XSX / 23 hodin / #dohrano

    TL;DR: Game completion: 75 %, Honor: Hero, Fame: Gunslinger

    ...a teď co mě k tomu vedlo. RDR2 asi dvakrát odehrála mladá (400+ hodin) a já se na to prakticky celou dobu díval, takže už nemám sebemenší ambice to hrát sám. Vlastně jsem nechtěl hrát ani tu jedničku :-), protože ten setting mi prostě vůbec nic neříká, to už bych si to býval zahrál dávno, žejo. Jenže jak se teď objevila ta "nová" verze pro Switch a PS4, tak jsem i řekl - OK, vyzkouším teda, co na tom i po těch letech všichni mají. Rozhodně jsem ale nechtěl R* platit tu nesmyslnou cenu.

    Takže jsem provedl investigaci a pak za stopade koupil placku s GOTY edicí pro X360, protože ve zpětný kompatibilitě prý tahle verze pořád vypadá nejlíp. V tomhle směru jsem asi chybu neudělal, protože při hraní střídavě na Xboxu One X a Xboxu Series X (plus ještě chvílema na Steam Decku přes remote play, neboť moje herní schizofrenie aktuálně kulminuje) jsem nezaznamenal nic, co by mi vyloženě připomínalo, že hraju skoro patnáct let starou hru. Teda kromě "chlupatých" achievement notifikací, viz screenshot níže :-)

    No ale ta hra samotná... Hrálo se mi to krásně, questy odsýpaly jeden za druhým, ale teda fakt vůbec nijak mě to nebralo. Jakožto Evropan prostě neocením lokaci, časový umístění ani příběh, westerny mě nikdy nebraly a na kovboje a indiány jsem si taky nehrál, country neposlouchám... Navíc oproti GTA (jasně, RDR opravdu není GTA s koněm, ale to srovnání se prostě stejně nabízí) mě tady kromě strangers sidequestů žádné jiné aktivity nezaujaly, takže o moc víc hodin v tom už asi nenechám. Ale ty chybějící strangers questy dodělám, ty jsou zajímavé.

    Teď jen váhám, jestil mám dohrát taky Red Dead Revolver :-) Ten mám totiž už delší dobu rozehraný na původním Xboxu (a CRT, ofc), ale nějak jsem se tam tehdy zaseknul asi v polovině a nevím, jestli se mi teď podaří úspěšně navázat... No, celé od začátku to už znovu hrát nebudu. To si radši dám Undead Nightmare - to je prý skoro lepší, než hlavní RDR. A kromě toho John Marston je asi jediná postava z celého RDR, kterou jsem neměl chuť okamžitě odstřelit, takže ho zase rád uvidím.





    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Mafia II: Definitive Edition / 12 hodin / #dohrano

    Dvojku jsem si chtěl po dlouhé době zase znovu zahrát. Na definitive edition jsem však slyšel samou kritiku v podobě grafických glitchů a dodnes nevyřešených, někdy i gamebreaking bugů. Jelikož jsem se ale v klasické verzi nedostal ani přes druhou kapitolu (permanentní slowmotion při tutorialu ukradnutí auta, mizení textur, náhodné pády, ...), nezbylo mi, než dát šanci "vylepšené" verzi, z které jsem byl ale nakonec příjemně překvapen. Buďto jsem měl štěstí, nebo to už nějak opravili, protože za celou dobu si na nějaké výrazné chyby nemůžu stěžovat. Možná tak na ukazatel jednoho z prvních questů, který nezmizel v průběhu celý hry a mapa mě tak pořád naváděla jít se vyspat k Joeovi, což bylo dost matoucí. Grafické vylepšení je znát, a hra je rozhodně díky dx11 plynulejší.

    Teď jdu zkusit trojku, ale tuším, že budu hoodně zklamanej :)

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Vietcong / cca 8 hodin / #dohrano

    Pohled dveřma vrtulníku na nohy střelce a ohnivou čáru trasírek z jeho kulometu, která bušila do zelený džungle těsně pod náma, to byla asi poslední věc, kterou si z toho tábora pamatuju. A k čemu to všechno bylo? K ničemu. Naprosto k ničemu.

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    TOFI: slusny! :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam