Armored Core VI: Fires of Rubicon / PS5 / 55 hodin /
#dohranoV roce 1990 jsem coby malej spratek videl na OK3 japonskej znacne obskurni snimek jmenem Gunhedo, ve kterem se prohanel po industrialni stanici klucina v mecha masine. Totalne jsem si tu hromadu oceli a rotacnich kulometu zamiloval, dalsi dva tydny jsem si stavel jeho varianty z Lega a chtel jsem tech oblud velkych jako panelak od tech zatracenych Japoncu videt vic. To se mi v prubehu let splnilo diky anime a hram. Prosel jsem si vsemi temi Mecha Warriory, zkousel jsem tehdy i par epizod Armored Core, ale porad to tak nejak nebylo uplne ono. Bud tem hram schazel japonsky pristup, rychlost, anebo technologicke limity. To se ciste pro me zmenilo az s Aremored Core VI, kdy se mi splnil detskej sen a to stavet si a kombinovat mecha mrchy a posilat je do freneticke akce rychlosti forsaze, vyzbrojene energo meci a tunami oceli, ktera dela brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt.
Armored Core ma na svedomi nam dobre znama parta From Software a i kdyz se nejedna vylozene o souls-like zanr, tak schema svoje autory rozhodne nezapre. K dispozici mate sice obrovsky vertikalni svet, ktery je ale rozdelen na single mise ve vymezenem prostoru. Co mise, to maximalne 10 minutova akce Co boss, to waypoint s moznosti robota si kompletne prestavet, prezbrojit, anebo si privolat uz vami vytvorene buildy, diky cemuz se eliminuje mozna frustrace dobihani za bossem, kterou zname ze soulsovek. Jednou potrebujete tezkotonazni brutalni tank ve stylu ARNAL (ARmada / Namornictvo / Letectvo v jednom) a jindy zase extremne rychly build, ktery brusli kolem cile a kouse energo mecem. Ve hre se neleveluje. Ve hre se kombinuje. Pokud mate chvili pocit, ze jste si vystaveli svoji tezkotonazni OP masinu s rotacnimi kulomety a bazukami na zadech, tak prijde situace, ktera vas hra dokonale vytresta a musite se ve stylu Improvise / Adapt / Overcome na svoji situaci podivat z uplne opacneho uhlu a mecha prebudovat. K dispozici mate jak zbrane, tak jednotlive casti tela a stejne tak generatory a chipy, kdy se vsechno navzajem ovlivnuje.
Ja mam za sebou oficialni "dobry" konec, ale ceka me jeste NG+ a NG++ kdy si celou hru projdu dvakrat znovu s tim, ze se odemknou diky jinemu stylu rozhodovani dalsi mise, bad ending a nakonec true ending, coz zname napriklad z Nier: Automata a rad bych, aby mi casem cinkla i platina s tim, ze je potreba vsechny mise odehrat na S-Rank.
Armored Core 6 je presne cti japonsky minimalismus a pristup ve stylu "dokonala hra nevznikne v momente, kdy uz se do ni neda nic dalsiho pridat, ale tehdy, kdyz uz se z ni neda nic odebrat". Podobne Japonci pristupili napriklad k divadlu Kjogen, kdy odebrali vsechno zbytecne a na jevisti jim po 700 letech zustali jen herci. Stejne na to jde From Software, kdy vam daji k dispozici pouze mise, editor a tim to hasne. Ve hre nenajdete zadny otravny balast. Vypraveni probiha ve stylu Ace Combatu, kdy se pribeh odehrava primo behem mise pomoci vstupu intercomu a maximalne jeste v garazi, kde mate seznam misi a editor. Diky tomu dostanete cistou zabavu, ktera chutna presne tak, jako kdyz oliznete kontakty devitivoltove baterky.
Prvni pruchod by se dal zvladnout za mene nez polovinu casu, ale opakoval jsem si mise a nakupoval, tak se mi hra lehce protahla.
9/10