• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    TAP
    TAP --- ---
    Final Fanstasy VII Remake / 44h / PS5 / #dohrano

    Tohle byla teda jízda na horské dráze - dvě parádní výtoče nohama do nebe, kdy vám srdce může vyletět ven hlavou a zbytek času je houpání se na židli, kdy vyjíždíte vláčkem do kopce a čekáte, kdy a jestli vůbec se to zas rozjede naplno. FF VII Remake jsem rozehrál poprvé asi před dvěma lety a záhy ji odložil, lehce uražen, že po prvním bossovi mám plnit debilní fetch questy a mlátit krysy někde v kůlně. Letos jsem se do toho znova obul, snad z hladu po nějaké AAA opulentnosti a plnění vedlejšáků jsem vzal jako rozehrávku před samotnou show.
    Jakmile přibyde do party třetí a čtvrtý člen, prokouknete kouzlo soubojového systému, který dokázal nakombinovat bezprostřednost hacknslash akce s tahovým strategickým systémem původní hry (1997). Orchestrální aranže původního soundtracku jsou bombastické, animace, timing všech těžších útoků a kouzel nesmírně taktilní, bossfigty jsou zkouškou, jestli jste na hodině dávali pozor. když tu náhle - hodina a půl cutscén, popocházení v závěsu za vedlejšíma postavama, co neustále něco žvaní, posouvání quest markeru na druhou půlku mapy, podivná sexuální tenze v milostném čtyř(?)úhleníku, hledání klíče od dvěří na druhé straně města... Neskutečně si to sedá na prdel, kdyby jednou, ale takhle je to celých 30, 40 hodin. Jestli jsme v originálu nenáviděli souboje, náhodně vyskakující kdekoliv na mapě, tady je samotné akce tak málo, že bych si přál patch, co random encounters vrátí do hry.
    Ten grafický facelift FF sluší, Wall Market si nezadá s nočním Kamurochem, ale nechápu, proč uživatelské menu s materiema, základní prvek balancování schopností party, trochu nepřekopali do 21. století. Rád bych si dal ještě jeden průchod na hard, kde vás bitky rychle vytrestají za špatné kombinace materií/kouzel, ale bez možnosti třeba aspoň ukládat sety/buildy mi při té představě trochu vysychá v krku.
    Ale Rebirth si asi zahraju :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Quake Enhanced / Steam Deck / 11 hodin / #dohrano

    id Software salutes you! K prvnímu "Kvákovi" mám hodně nostalgický vztah. Když jsem si ho před pětadvaceti lety přinesl domů na asi patnácti 3.5" disketách, tak jedna z nich samozřejmě nešla přečíst, čili jsem si nejdřív moc nezahrál, ale o to víc jsem se těšil :-D Když jsem pak konečně viděl, jak se u toho moje tehdejší Pentium@70MHz potí, bylo mi jasný, že je to revoluce. Nepřátelé byli 3D. Střely byly 3D. Prostě všechno bylo 3D! A to jsem měl samozřejmě verzi bez geniálního hudebního doprovodu Nine Inch Nails. Ta se ke mně dostala o pár let později a byl jsem z ní u vytržení ještě víc (ta hudba z Quake udělala úplně jinou hru, resp. naopak - bez hudby to nemohlo být ono, jsou to nedílné součásti jednoho celku). Občas si ten soundtrack pustím jen tak, když potřebuju prozářit den...

    Pokud si dobře vzpomínám, tak jsem během toho uplynulého čtvrtstoletí dohrál Quake hned několikrát, naposledy myslím před pár lety na Linuxu pod Darkplaces, vždycky klasicky s myší a klávesnicí. Ale když před dvěma lety vyšla na různé platformy Enhanced verze, musel jsem ji samozřejmě pořídit. Na Xboxu mi sice přistála v Game Passu, ale já si ji stejně koupil ještě pro Steam Deck. A udělal jsem dobře, protože i po těch letech se Quake hraje naprosto parádně. A a to jsem se hraní na gamepadu nejdřív trochu bál, nebo mi to spíš k takhle staré hře moc nesedělo. Tentokrát jsem to navíc pojal poctivě a snad poprvé jsem si dal za úkol najít všechny secrety a hlavně tajné levely. Podařilo se mi to hlavně díky návodům, ale ruku na srdce - kdo jste někdy nějaký návod nepoužil? :-)

    No, takže Shub-Niggurath opět padnul a já jsem se hned plynule pustil do DLC. Všechny čtyři (Scourge of Armagon, Dissolution of Eternity, Dimension of the Past a nejnovější Dimension of the Machine) jsou součástí Quake Enhanced a k tomu je tu ještě Quake 64 (dost zajímavý port z N64), takže o zábavu na nadcházející dlouhé večery mám postaráno. Tohle je asi nelepší poměr cena / výkon, jaký jsem kdy u nějaké hry za deset dolarů viděl. Vlastně počkat... V případě Quake II Enhanced je to možná ještě lepší!

    Ale o tom zase někdy příště.







    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    PALADIUS: SIGNALIS - do konce rijna je jeste v Gamepass. Pozor - hra ma falesny konec, po dohrani falesneho konce je treba hru zacit znova, aby se nasel konec skutecny. Je to scifi psychologicky horor, neco jako Silent Hill ve vesmiru. Kdo se chce pokochat atmosferou a trochu bat, ale nejde mu combat (ktery je mozna slabou strankou hry, to strileni je divne) tak je tam invincibility mod.

    BEREGOND
    BEREGOND --- ---
    PALADIUS: Inside / 1 nabití Switche #dohrano

    Minulý týden jsem slyšel Modráka básnit o Cocoon a uvědomil si že mám seznamu Inside. Musím říct že moc krásná hra, hororový to bylo, fakt povedená kombinace audia a vizuálu, hlavně práce se světlem. A ten svět... Mám rád filmy co vypráví obrazem, a obdivuju hry co vypráví gamedesignem. A tohle je ukázka toho jak se to má být.
    Herně bych asi ocenil trošku obtížnější puzzly, přišlo mi že mi ta hra prakticky neklade odpor. A než jsem potřeboval nabít Switch, byly titulky.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    Warhammer 40K Darktide

    "dohrano"/27hodin ve 4 dnech ciste zabavy. Lvl cap 30 za Zealota. Krajeni hord nepratel nebylo nikdy tak zabavny. Odkladam a vracim se k normalnimu hrani Forzy a jinejch nudnejch her :))

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    PALADIUS: Dobrá challenge :-) Hry můžete vybírat třeba tady, mají ji tam taky: https://infinitebacklog.nl/challenges/events/haunting-of-the-backlog
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Limbo / 1 hodina / #dohrano

    Tímto vyhlašuji Spooktober challenge a vykopávám temnou puzzlovkou Limbo. Do konce měsíce zkuste odehrát alespoň jednu hororově zaměřenou hru. Já to vidím na Control. Už jsem to kdysi hrál, ale kdovíproč nedohrál, tak se jdu dozvědět proč.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Starfield / 120h / #dohrano

    GEE
    GEE --- ---
    Afterparty/4h/Steamdeck/ #dohrano
    Zasekal jsem se na všech platformách do strašně dlouhejch her, takže odpočinkově přechlastat Satana ve hře od autorů Oxenfree byla jasná volba. Skvěle se to poslouchá (ten dabing!), krásně vypadá - no prostě Oxenfree z pekla po pár dobrejch koktejlech. Omlouvám se, ale vytípnout screen jsem na konci nestihl

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Guns, Gore and Cannoli 2 / 3 hodiny / #dohrano s MIKESHCZ

    Parádně akční a svižná komiksová střílečka z druhý světový!

    MIKESHCZ
    MIKESHCZ --- ---
    Guns, Gore and Cannoli 2 / 6 hodin / Steam Deck / #dohrano
    Skvělé, skvělé a ještě jednou skvělé. Hráno jako coop spolu s PALADIUS. Doděláme ještě na 100 % achievements a pustíme se i do prvního dílu. Určitě doporučuji.

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / #15 hodin / #dohrano

    Každý rok, již tradičně: You can take a Stalker out of the Zone, but you can't take the Zone out of a Stalker...

    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    Vampire Survivors / 66 hodin / #dohrano

    S roční přestávkou jsem to nakonec v uplynulých dvou týdnech dofarmil včetně DLC. Poměr cena/výkon je u téhle hry jeden z nejlepších na Steamu, ale už jsem rád, že je to za mnou. Když zavřu oči, tak vidím všude exp gemy. Snad mě to brzo přejde. :D

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Mirror / SteamDeck / 20 hodin / #dohrano

    Ehm, not my proudest 100%, but... ¯\_(ツ)_/¯ Mirror je taková zvláštně chytlavá kombinace match-3, bishoujo a vizuální novely s erotickými motivy (proto je chytlavá jen pro někoho, muhehe). Na Steamu to někdo celkem trefně popsal jako "Candy Crush Saga with dildos" a to je myslím poměrně trefné. Přesto jsem v tom strávil dvacet hodin, protože to má tři prdele roztomile perverzních achievementů a jako odreagovačka při třetím průchodu CP2077 (Phantom Liberty included) mi to přišlo úplně parádní. Dohráno včetně DLC a titulky to nemá, tak snad jen něco málo na ukázku. Dejte si to, vyjde to asi na pade a trauma vám to snad nezpůsobí. Ale pozor, přes celkově lechtivé téma to obsahuje strašlivé množství textu (ovšem některé příběhy nejsou úplně špatné, dá se do toho začíst, navíc mají více konců). Hint: skipuje se přidržením Ctrl :-D





    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Cyberpunk 2077: Phantom Liberty / 25 hodin / #dohrano

    CD Projekt při dělání datadisků netroškaří, ale tady překonali sami sebe. Nejradši bych se do Night City vracel každej rok pro takovou dávku příběhu, kterej jsem hltal do posledního dialogu.

    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Control / 11h / pc (epic)

    Super atmosféra, kdyby to mělo ještě trošku něčeho tak se bude řadit mezi nej. hry. 9/10
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Tekken 3 / 0.1 hodin / arcade / #dohrano

    Tohle je jen vtipek - porad dokazu na jednu minci dohrat za Ling Xiaoyu :).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Jagged Alliance 3 / 90 hodin / PC / #dohrano

    Jsem veliky fanda serie Jagged Alliance a adoruji dvojku, jako nejlepsi hru v tomto zanru. Hral jsem spousty klonu a napodobenin, nektere byly lepsi (Silent Storm), jine slabe (Day Watch / Night Watch, Hammer and Sickle), ale jednoznacne nejhorsi byly ty, ktere se snazily na JA2 navazat nejak oficialneji - s naprostym zdesenim jsem sledoval vyvoj "Jagged Alliance 3" - Jazz: Hired Guns, snad nikdy nedotazene Jagged Alliance 3D a podobne hry - jakoby SirTech / Talon nasadil latku s JA2 tak vysoko, ze ji neslo prekonat. Trochu mi to pripomia situaci s Terminatorem 2, pripadne s Dungeon Master 2...

    No, kdyby Jagged Alliance 3 tak jak vysel letos, vysel rekneme pred patnacti lety, tak bych byl prvni, kdo bude hru kritizovat pro naprosto nedostatecnou invenci, protoze je to _lautr to stejne_ jako Jagged Alliance 2. No, ale dneska? Dneska mi nezbyva, nez se radovat, ze je to _lautr to stejne_ jako Jagged Alliance 2! Skoro je to remake, remaster... jasne, doladenejsi, prece jen trochu propracovanejsi svet a pribeh, ale vlastne jsou ty zmeny spise kosmeticke. Cilem bylo evidentne zachovat to, co funguje a vyhodit to, co nefunguje (napr. vetrelci...). A to se povedlo na vybornou. Pri celem hrani jsem se citil, jako doma! A je to po dlouhe dobe hra, ktera mi doslova nedala spat, uz dlouho jsem u neceho neprosedel doslova celou noc... az tri po sobe.

    Dneska rano jsem dobojoval posledni bitvu, zkouknul titulky a seriozne jsem se zabyval otazkou, jestli bych hru nedohral s jinym rozuzlenim misi a rozhodnuti, ktera jsem ucinil. No, mozna za par let, az na hru trochu zapomenu. Kazdopadne mam save tesne pred koncem, takze se vratim na povrch a jeste si dodelam par vedlejsich ukolu. Za mne super bezva bozi zabava!
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    TAP: dnes bezim domu hrat, po vcerejsi hodince, moc dobre.
    TAP
    TAP --- ---
    Cocoon / 6 hodin / #dohrano

    atmosférická abstraktní puzzlárna od Jeppe Carlsena, designéra Limba a Inside. zhltnuto jedním dechem, audiovizuální lahůdka, smooth kabátek, někdy připomínající třeba i Thumper, tentokrát (asi) komplet bez narativu, interpretuj si co chceš. puzzly někdy zatápí, někdy jsou trochu spíchnutý horkou jehlou, ale centrální mechanika, která se naplno objeví někde v polovině hry, je dost unikátní mindfuck.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam