Heavenly Sword (2007) / PS3 / 9 hodin / #dohranoLetošní první dohraná hra, se kterou jsem začal ještě na Silvestra. A teda můžu říct, že ten rok mohl začít o něco líp... Totiž když jsem nedávno dohrál
God of War: Ghost of Sparta, tak jsem psal, že jsem objevil
Heavenly Sword a že by to měla být další napodobenina GoW, takže si ji chci vyzkoušet. No, tak vyzkoušel jsem a teda žádná velká spokojenost se nedostavila :-/
Tyhle rané hry pro PS3, to je trochu problém.
Heavenly Sword je navíc exkluzivita a docela mi v tomhle směru připomíná třeba první
MotorStorm: grafika se snaží demonstrovat, co všechno PS3 umí, ale občas je kvůli tomu vidět, jak to všechno nestíhá. Ovládání se snaží využívat Sixaxis a jeho pohybové možnosti, ale je to trochu násilné a je lepší to vypnout (pokud to jde). Nahrávací časy jsou příšerné a hra pravděpodobně úplně ignoruje přítomnost HDD. A taky s největší pravděpodobností nemá trofeje (btw. takových her je
překvapivě hodně).
Heavenly Sword má všechny tyhle aspekty a navíc k tomu ještě Havok fyziku (ta taky musela být jeden čas všude), takže všechny kolize, odrazy a pády vypadají strašně divně :-) Je to prostě takový punc doby. Ale hlavně má
naprosto příšerný soubojový systém, kvůli kterému jsem celou hru vlastně spíš protrpěl, než abych si ji užíval. A to je něco, co se mi u žádného z GoW nestalo ani na chvíli.
První věc: hlavní hrdinka neumí skákat (umí útok s výskokem do vzduchu, ale abych byl upřímný, tak jeho kombo se mi za celou hru podařilo trefit asi dvakrát a pokaždé to bylo náhodou). Druhá věc: k dispozici jsou tři druhy útoku (normální bez modifikátoru, na dálku s L1 a pomalý silný s R1), v jejichž kombech je
příšerný bordel a pokročilejší kombinace jsem si fakt nedokázal zapamatovat.
A třetí věc: útok nepřítele se neblokuje žádným tlačítkem, ale tím, že se nedělá nic (resp. v závislosti na tom, jakého charakteru útok je, se buďto nedělá nic a nebo se u toho musí držet L1/R1). A to je fakt něco, co jsem nedokázal překousnout. Možná jsem to jen neměl hrát hned po GoW, kde se prostě bojuje úplně jinak. Ale když ony i ty QTE v
Heavenly Sword jsou naprosto hovadské...
Tohle všechno ve spojení s několikafázovými bossy (které tak moc nenávidím!) a loadingy v délce 20-30 sekund (!) způsobilo, že jsem finálního bosse udolával asi tři hodiny. To je polovina času, který jsem potřeboval k tomu, abych se k tomuhle finálnímu souboji hrou prosekal. A opravdu ani chvíli z těch celkových devíti hodin jsem se nebavil. Kdybych chtěl trpět, jak hraju soulsovky. Ale já trpím nerad :-)
Takže ne, tohle se mi prostě hodně nelíbilo. K čemu jsou skvělé filmové cutscény (má je na svědomí Weta studio a Andy Serkis), k čemu je fakt dobrá hudba (Nitin Sawhney vymyslel, nahráli Filharmonici města Prahy), k čemu je zrzavá hlavní hrdinka, na kterou se fakt pěkně kouká... K čemu je to všechno, když se u toho člověk nebaví? A navíc za to ani nejsou trofeje. Tomu říkám šlendrián!
Abych se trochu uklidnil a spravil si chuť, začal jsem na PS3 hrát HD remaster prvního Jak & Daxter. To je aspoň pěkně barevný a jsou tam chlupatý zvířátka :-)