• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug 6 (2006) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1,5 hodiny / #dohrano

    Labutí píseň celé série jsem si nechal na závěr, ačkoli úplně poslední sedmičku už mám dohranou. Šestka je díl, který vůbec poprvé nevyšel na Neo Geo, ale aspoň vyšel na arkádovou platformu Sammy Atomiswave (to bylo něco mezi Dreamcastem a NAOMI). Sedmička už pak vyšla jen na Nintendo DS (a její remake pod označením XX na PlayStation 2), protože s arkádama už byl tou dobou víceméně konec... Z toho důvodu považuju šestku za poslední důstojné rozloučení s Metal Slug érou, a nakonec ona i tak byla zamýšlená - jako pocta k desátému výročí celé série.

    Šestý díl evidentně běží na jiném enginu. Na první pohled jsou sprity oproti předešlým dílům trochu větší, ale engine umí odzoomovat a ukázat scénu v pohledu z větší vzdálenosti, což je efektní a využívá se to samozřejmě hlavně u bossfigtů. Pozadí levelů jsou stylově odlišná oproti předešlým dílům - místo ručního pixelartu spíš připomínají digitalizované lowres fotky (stejný styl je pak použitý i v sedmém dílu). Postav na výběr je šest místo čtyř (Eri nechybí!) a každá z nich má nějakou drobnou speciální výhodu. Celkově je možné mít dvě různé zbraně a mezi nimi přepínat.

    Jinak pokud to měla být pocta, tak je to pocta se vším všudy :-) Příběh je epický (fakt tu je), postavy jsou staří známí, občas vykoukne odkaz na předchozí díly (třeba létající piraně z trojky) a kromě dobře známých zlých ošklivých emzáků je tu nová, ještě zlejší a ošklivější rasa. Proti té se nakonec musí všichni spojit, k čemuž hráči pomáhá například i kulometný oslík zapřažený do vozíku s kanónem - můj oblíbený Super Vehicle hned po legendárním kulometném velbloudovi. Bossové jsou obrovští, několikafázoví a hnusně obtížní, protože mince se přece musí sypat!

    Hru jsem každopádně hrál nadvakrát. Poprvé jsem totiž v úvodu omylem odmáčknul easy obtížnost, což je tedy taky novinka - můžete si zvolit mezi easy a hard. Přičemž hard je vlastně standardní obtížnost, na jakou jsou všichni zvyklí z předchozích pěti dílů. Easy je oproti tomu vyloženě pro kojence: základní zbraní je misto pistole rovnou heavy machine gun s nekonečnou municí (!), počet nábojů do ostatních zbraní je dvojnásobný a při continue dostanete ještě navíc bednu granátů... Ovšem takováhle easy hra končí už čtvrtou misí - to znamená že si vůbec nezahrajete poslední level a místo něj vidíte jen nápis "To be continued" :-O Vůbec nevím, k čemu měla takováhle obtížnost sloužit, no ale když už jsem ji rozehrál, tak jsem teda doslova prošel až na konec. Teprve potom, když jsem hrál na "hard", jsem se konečně cítil jako doma :-)

    Takže ano, bylo to krásné a bylo toho dost. Challenge na Infinite Backlog mám tím pádem splněnou, nicméně ještě si stejně zahraju ty dvě vylepšené verze: X čili vylepšenou dvojku a XX neboli vylepšenou sedmičku, abych to měl skutečně všechno komplet. Každopádně kolekce Metal Slug Anthology na PlayStation má naprosto neodolatelný poměr cena / výkon, zvlášť za to aktuální kilčo (sleva platí do dnešní půlnoci). Jděte do toho!

    METAL SLUG ANTHOLOGY™
    https://www.playstation.com/en-cz/games/metal-slug-anthology/






    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: Jj, já právě koukám, že platinu máš. Spíš mě zajímalo, jestli se ti hra líbila tolik, že bys ji dal ještě jednou.
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    DEEFHA: ne😁 do platiny se nepočítá..
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: OK, a půjdeš do toho? :-D
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    DEEFHA: dohrát hru na new game+
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: Co je ta jedna chybějící trofej? :-)
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Spider-Man 2/29hod/PS5/ #dohrano

    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Promenade/16 hodin/#dohrano

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Book of Demons / 12h / PC / #dohrano

    Pustil jsem se znovu do papírového pekla abych píchnul archdemona znovu a tentokrát ne s wariorem ale s mágem. Třeba to dam časem i za rogunu. Je to fajn, je to návykové. Cross mezi deskovkou a akcnim rpg, deckbuilding. Může strčit do kapsy D4 :D

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    Like a Dragon: Infinite Wealth / 96h51m / #dohrano

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Full Void / 3 hodiny / #dohrano
    Po brutálním UFO jsem opět zkusil druhý díl Terror from the deep kde jsem tedy na Superhuman obtížnosti velmi rychle zjistil, že se absolutně nechytám. Ostatně dvojku jsem nikdy nedohrál ani na nejmenší obtížnost a tak jsem si řekl, že na čas na UFO seru. Řekl jsem si, že jsem měl hodně rád Another World a vyseal mi v backlogu tahle hra, která se v promu vyloženě na Another world odkazuje. A jako jo, atmosféra fajn, pixelart hezkej ale není to úplně ono. Puzzly takový spíš mechanický. U AW jsem i po padesátém hraní měl pocit, že to je skutečnej příběh. Tady to bylo prostě několik náhodně pohazenych obrazovek za sebou. Ale jako jo. Krátký, hezký, koupit ve slevě můžu doporučit.

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    OMNISLASH: Hele nasralo mě že muton vždycky sežral klidně i 5 zásahu laserovou puškou. U Plasma kulometu to byly vždycky max 3 rány a šel k zemi. Navíc jak je furt nosej ufoni, tak jsem měl plný sklady kulometů i zásobníků.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    JUNGLER: Lol, 2 noční mise z 37. Naprosto chápu.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    JUNGLER: Dost dobry! A naprosty souhlas se vsim. Bmw: Plasmovy kulomet nejoblibenejsi zbran? :)
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    XCOM-UFO DEFENSE (superhuman-ironman) \ 45 hodin \ Steam deck \ #dohrano

    moje srdcovka. Poprve se mi podarilo tuhle absolutni legendu pokorit na maximalni obtiznosti. Z pohledu atmosfery je imho prvni ufo dodnes naprosto neprekonany. Oba rebooty mam moc rad ale na tuhle klasiku se proste nechytaj. Btw bez brutalniho trenovani psi jednotek si to vubec na teto obtiznosti nedovedu predstavit. polovina uvedene herni doby bylo zoufale trapeni v neuspesnem runu kde jsrm se jako vzdy na psi trenink vybodl. Kdyz mi pak komplet wipnuli 2 nejlepsi squady, tak bylo jasno. :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Metal Slug 7 (2009) / NDSi XL / 1,5 hodiny / #dohrano

    Z celé Metal Slug série už mi zbývá jen šestý díl. Ten jsem sice v rámci Metal Slug Anthology rozehrál, ale je v tom trochu háček, který vysvětlím až budu mít dohráno. Chtěl jsem si teď místo toho zahrát poslední sedmý díl, resp. jeho upgradovanou verzi nazvanou XX, která je na PS4/5 k dostání samostatně (původní sedmička totiž vyšla jen a pouze na Nintendo DS). Nicméně jsem musel neplánovaně odjet z Prahy na víkend pryč, takže změna plánu - v kupé EC Metropolitan jsem se nakonec opravdu pustil do původní sedmičky na mém oblíbeném vínovém DSi XL.

    Tenhle poslední díl jsem nikdy nehrál, není totiž součástí kolekce Anthology, kterou jsem celou odehrál už před pár lety na PSP. Navíc já na Nintendích mašinkách obecně moc nehraju, takže to pro mě byl tak trochu zážitek :-) Na displeji DSi každopádně vypadá Metal Slug hrozně nezky (na horním; "mapu" na spodním považuju za naprostou zbytečnost), ale celou dobu mi strašně moc chyběl levý analog. Metal Slug mám prostě spojený s automaty ve videohernách a nezbytným "kvedláním" joysticku, hrát to na D-padu prostě bylo na některých místech opravdu utrpení.

    Nicméně hra jako taková je samozřejmě parádní, taková pocta všem předchozím dílům. Z každého z nich je v sedmičce kousek - nějaká potvora nebo sampl nebo třeba jen sprite, který ale na první pohled poznáte. Celé se to sice hýbe i chová maličko jinak, pozadí levelů mají trochu jiný charakter (místy vypadají jako zdigitalizované low-res fotografie), ale pořád je to Metal Slug. A kurevsky těžký, řekl bych že asi nejtěžší ze všech dílů. I na mou oblíbenou prostřední obtížnost jsem už v průběhu druhé mise narazil na to, že mi došly kredity, protože to pořád hraju jako prase .-) a sedmička nemá tradiční arkádový free-play mód s nekonečným přihazováním kreditů. Tak to se ale nedalo nic dělat a musel přijít ke slovu "Unlimited continues" cheat - já jsem na to prostě zvyklý. Pak už se tím za tradiční hodinku prokousat dá, ale zapotil jsem se i tak.

    Bossové jsou mechaničtí, obrovští, komplikovaní a několikafázoví. Ten poslední je nějaká robotická chobotnice, jejíž každé jedno chapadlo udoláváte zvlášť, na každé musíte trochu jinou taktikou a když se jich konečně zbavíte, tak je tu ještě hlava. To všechno za neustálého skákání po kamenech plovoucích na povrchu lávového jezera, kde se celý finální souboj odehrává. Je to naprostý masakr a nedokážu si představit, jak by se sem někdo dokázal s limitovaným počtem pokračování vůbec dostat, natož pak ještě vyhrát. A to ani když je v sedmičce k osedlání Slug Giant - největší Super Vehicle, jaký je v celé sérii k vidění. Bullet hell je tentokrát prostě tak masivní a napředvídatelný, že často přežijete opravdu jen pár sekund a je zase po vás.

    Tady sebelepší skill nepomůže, prostě musíte mít kapsu plnou drobných :-)





    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    Torchlight 2 / 14 hodin / #dohrano

    relaxační nízkorozpočtovový (=poměrně malý) ARPG v cartoonový grafice s příjemnou hratelností. kdysi jsem už dohrál asi dvakrát nebo třikrát, nicméně po těch všech letech to bylo, jako kdybych to hrál poprvý:) velmi příjemná krátká záležitost, ale new game plus grindovačku si už nedám, jeden průchod je za mě akorát

    + solidní relaxační ARPG
    + ta Diablo hudba mmmmmmmmmmmmmmm:)
    + poslat peta prodat věci a nakoupit dle shopping listu je geniální a mělo by to bejt povinně v každý tradiční diablovce
    + fame mechanika, která odměňuje dělání vedlejších Q ale i exploraci a zabíjení nepovinných bossů/elitek

    - někdy se střely/spelly zasekávaj o nerovnosti v terénu, který nejsou ani moc vidět
    - cartoonovej look nemusí sednout každýmu (i já si kdysi zvykal)
    - můžeš udělat respec pouze posledních tří přiřazených skillpointů - možnost se jednoduše celej respecovat by imho měla být v každym ARPG
    - z dnešního pohledu už zastaralej koncept "každejch 10 vteřin leju potion"

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    ERRTU: Já většinou u podobnejch postapo her exteriéry fakt ocenim než prolejzat pořád nějaký baráky, bunkry, jeskyně apod, ale tady jsem měl problém s tím, že ten otevřenej svět moc nefungoval. Když to porovnám třeba s o dost staršim Stalkerem, kde to venku fakt žilo - mutanti bojovali se stalkerama, musel jsi řešit bouře - rychle se někam schovat. Ze začátku jsem s tim měl dost problém, postupem se to trochu zlepšilo, ale až Novosibirsk bylo to správný Metro, jak ho znám :) Sam's Story mi přijde jako uplně jiná hra, co nemá s Metrem nic společnýho. Mapa nijak zajímavá, postavy taky ne. Jo a co mě asi fascinovalo nejvíc, a toho jsem si víc všimnul až v tomto dlc, naprosto dementní lidští nepřátelé, co ti jdou automaticky před zbran. To si tak člověk dá obtížnost hardcore a přijde mu pořád trapná, aby ho pak totálně rozsekali škorpioni, kteří se snad i chovali inteligentněji než ti vojáci!
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    PSY_CHAOTIC: main story exodusu jsem totalne vdechl. to otevreni sveta prave po jednicce a dvojce se mi hrozne libilo. o to vic pak vynikl navrat do puvodni stisnene atmosfery metra v yamantau bunkeru a v novosibirsku. me se naopak exodus hrozne libil. two colonels me regulerne dojal. ale sam's story... jsem opustil asi po hodine a bojim se ze skonci v sesterskem klubu 'dohral jsem akorat ze vubec'. naprosto netusim cim a kdy to ztratilo dech ale nejsem sto se premoct to dohrat.
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Resident Evil 4/22hod/Steam/ #dohrano

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam