Indika / 5 hodin / PS5 /
#dohranoIndika je nezávislým projektem ruského studia Odd Meter, odehrávající se v alternativním Rusku devatenáctého století. Zhruba rok před dokončením projektu zahájilo Rusko útok na Ukrajinu. Ze země utekly stovky tisíc Rusů. Někteří jen před tím, aby nemuseli narukovat zatímco dál v hostitelských zemích velebí Putina. Naopak řada Rusů utekla před režimem a obavou z perzekucí při utahování šroubů. Mezi druhou skupinu patřila většina osazenstva studia, jehož vedoucí okomentoval situaci tak, že žijí v noční můře a v situaci, která neměla nikdy nastat. S rozpracovanou Indikou se 14 vývojářů usadilo v Kazachstánu a Indiku dokončilo.
Jak se momentálně ukazuje, tak odchod byl evidentně dobrým nápadem, protože s tématy které Indika řeší by si studio v Rusku vykoledovalo leda tak řadu problémů. Proč? Indika totiž sleduje osudy stejnojmenné pravoslavné sestry, kdy scénář tepe jak do církve, tak do nastavení ruského světa a vykresluje ho jako surrealistické a poměrně depresivní peklo plné bizarních výjevů, které mají odraz nejen v ruské literatuře.
Indika je poměrně krátkou hrou. Pohodlně se vejdete do nějakých 3-5 hodin. Pokud bych ji měl k něčemu přirovnat, tak k Inside ve 3D s několika víceméně primitivními hádankami. Po uvedení traileru jsem měl upřímně trochu vyšší očekávání. Úvod v klášteře působí fantasticky a já si říkal, že to vypadá na nenápadný herní a poměrně originální klenot, ale po chvíli vás sestra představená vypustí do světa a Indice začne padat řetěz a promění se ve víceméně tuctovou adventuru, kdy putujete, potkáváte bizarní výjevy, taháte za páky, šplháte a řešíte stokrát viděné puzzly.
Co ovšem Indiku posouvá postupem času nad průměr podobných nezávisláren je naprosto precizní ruský dabing, zabarvení hlasu hlavní hrdinky, její mimika, permanentní pocit zmaru a závěr, který je tak sympaticky šílený, že mě nakonec mrzelo, že pouť Indiky tak rychle skončila. Pokud by se historie vydal jiným směrem, studio se částečně nerozpadlo a tahle ruská parta mohla do Indiky investovat víc času, prostředků a nápadů víc vizuálních nápadů tak by to byl nezapomenutelný kousek.
Pomrkávání od vývojářů pro trophy hunters pobavilo. Platina s názvem Chamtivost pobavila, stejně jako trofej za vyhnutí se screenshotům v určitém momentu s názvem Zdrženlivost.
8/10