• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NAGASAWA: Ale já to zkoušel :⁠-⁠)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    DEEFHA: Chyba!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NAGASAWA: Noice! Díky za obsáhlý report. Další série, kterou nikdy nebudu hrát :⁠-⁠D
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NAGASAWA:

    10 things that will make you love the Valkyria Chronicles series
    https://youtu.be/yzkeU8jK7ws?si=uCM3KmD8QyTsnhgH
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Valkyria Chronicles Remastered / PS5 / 93 hodin / #dohrano

    Se sérií Valkyria Chronicles jsem se potkal před dvěma lety u její čtvrté epizody a tehdy mě naprosto uhranula díky tomu jak kombinovala anime výtvarný styl s JRPG, grafickou novelou, hardcore strategií, nečekaně hlubokým rozborem válečných traumat v kombinaci s fantasy a naprosto bizarním smyslem pro humor, který tenhle poměrně origininální kousek prokládal - ostatně jsem tu o něm v roce 2022 psal. Onehdá se mi po tom všem trochu zastesklo a řekl jsem si, že je čas doplnit si trochu vzdělání ohledně událostí ve fiktivní Evropě třicátých let na sklonku války s východním impériem a pustil jsem se do jedničky. Nebyl jsem si úplně jistej tím, jestli mě v podstatě úplně stejnej koncept jenom s jinou četou bude bavit, ale to byly zbytečný obavy.

    Jednička Valkyrie byla zas a znovu skvělá a co víc, tak šla v druhoválečném konceptu ještě víc do hloubky. Strategická tahová část mě tím svým návykovým konceptem zase strhla i když byla trochu lehčí než čtyřka, tak jsem se párkrát dokázal pěkně nasrat - samozřejmě na sebe, protože stačí jedna chyba v úsudku a hra vás zatraceně vytrestá sledováním, jak vám umírají kluci a holky v četě, což je poměrně drastickej virtuální zážitek, protože vám hra postupně buduje ke všem postavám poměrně promyšleně vztah a to nemluvím o hlavních postavách, ale o obyčejných vojandách a vojácích, které vám do čety přidělují.

    Síla téhle série je v tom, že postavy nejsou černobílé, takže máte v jednotce nenávist, nevraživost a rasismus, kdy se tohle všechno střídá s klasicky japonským bizárem, takže v jedné misi řešíte masakry civilistů, osvobozujete koncentrační tábor, případně hlídáte uprchlické stanové městečko a následně řešíte vašeho maskota v podobě okřídleného prasete, anebo si vyrazíte s celou četou odfrknout na pláž - samozřejmě v bikinách - to prostě nesmí v jrpg chybět. Pokud bych to měl zjednodušit, tak si celou dobu díky té vší míře bizáru, infantility a militarismu připadáte cca takhle:



    Poučenej čtyřkou jsem ale předem věděl, že základními misemi proletím relativně v pohodě, ale ta pravá sranda začne až díky honu na platinu, kdy s tím autoři počítali a po dohrání vám připravili zase spoustu srandy na splnění s nutností dohrát všechny mise, skirmishe a příběhy členů jednotky na hodnocení A s tím, že vám nesmi nikdo zemřít. Díky tomu se celá hra zvrhne v naprosto skvělý taktický a strategický masakr, který se jen tak nevidí. V tom ohledu mě trochu mrzí, jak je tahle série minimálně na západě mimo radar a že ji Sega nezkouší do budoucna víc vytěžit, protože by si to zasloužila a v pohodě by mohla zaparkovat mezi vlajkové lodě jak Segy, tak Sony. Samozřejmě ale chápu, že tohle kondenzované šílenství spousta lidí bez zkušenosti s japonskou produkcí prostě nezkousne. Btw k dispozici je i česky otitulkovaná anime série, která je sice fajn, ale kvalit hry nedosahuje, protože se i přes kopírování dějové linky hry vyhýbá některým drastickým momentům a postavy nejsou tak dobře napsané, jako ve hře.

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    WitchSpring 3 Re:fine/15 hodin/#dohrano

    Nintendo Switch. Moc pěkné RPG s tahovým soubojem, příběh komplexní, čupr japonský dabing. Fajn hra :)

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Time on Frog island/3 hodiny/#dohrano

    Nintendo Switch. Příjemná Indie věc bez jediného textu, není třeba. Dá se dohrát i rychleji, ale jeden quest mi nějak nešel dohrát, tak jsem rozehrála znovu

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    My time at Sandrock/125 hodin/#dohrano

    Nintendo Switch. Za mě mega komplexní simulátor RPG se vším možným. Kdo hrál Portii, tak přesně ví co čeho jde. Příběh dlouhý, se zvraty. Hafo věcí na sbírání, craftění, mega moc úkolů a věcí, které vývojáři posunuli o krok kupředu.

    ENDER
    ENDER --- ---
    Elden Ring/80 hodin/#dohrano

    Dohrano bez summonu, vim, ze realnej konec je Elden Beast, ale Malenia byl pro me bez summon ash trosku svatej gral a dluzil jsem ji to od prvniho pruchodu, kdy jsem ji prakticky uspamoval s mimicem. Jen nevim, jestli bych to dokazal znovu.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SUCZKER: Jj, mám staženo a chystám se na něj. Stejně jsem to udělal když jsem hrál Tomb Raidera - mrknul jsem na tva filmy s Angelinou Jolie a i na ten třetí, rebootovanej. Jeden teda horší než druhej :-), ale jako guilty pleasure to bylo dobrý.
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    BOBESH: jinak k Uncharted musím ještě dodat, že mě bavil nakonec docela bavil i ten film z minulého či předminulého léta, jestli vám doposud unikal, zkuste, rozjezd je takovej rozpačitej, ale finále je naprosto epické přesně ve stylu Uncharted :)
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    SUCZKER: Nekdy to nevadi. Treba u walking simulatoru je to asi v pohode, u akcni hry, kde se vali hordy nepratel pod hlavne meho rotacniho kanonu se koridor taky prezije.
    Ale stve me to u her, kde protagonista predvadi gymnastiku na olympijske urovni, splha po zdech jako gekon a pak prijde k hranolu dvacet na dvacet, kde jakoze konci koridor, a odmita ho prelezt. V tom s tebou naprosto souhlasim.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SUCZKER: V Lost Legacy už není Drake, žejo? Já si o tom nechci nic zjišťovat, ale řekl bych podle coveru, že se bude hrát spíš za Chloe. Hlavně mi nikdo nic neprozrazujte, čtyřku jsem ještě nehrál :-)
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    DEEFHA: já mám teďka rozehráno už asi půl roku "Uncharted: Lost Legacy" a musím říct, že už mě to moc nebaví, stejně jako mě vůbec nebaví GoW Ragnarok.

    Speciálně od tý doby, co jsem přičichnul open world v Zeldě BOTW, tak mě prostě štvou hry, kde mám někde hledat cestu k něčemu, k čemu se nemůžu dostat, protože mi jakože v cestě leží 30 cm vysoký balvan nebo kláda.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DEEFHA: Jo a btw koukám teď, že je to moje letošní čtyřicátá dohraná hra. Asi bych měl začít chodit trochu ven... :-)
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    ustredni song me chytil velice. ta melodie je pro me ikonicka! tak na dokresleni pri cteni :)
    Uncharted 1,2,3 & 4 Theme
    https://www.youtube.com/watch?v=Cz0XVvvqwV8
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Uncharted 3: Drake's Deception Remastered (2011/2015) / PS5+Portal / 9 hodin / #dohrano

    Dobrou hru poznám podle toho, že se od ní doslova nedokážu odtrhnout, přetahuju čas vymezený pro session, nedělám pauzy a obvykle je výsledkem zánět spojivek. S remasterovanou Nathan Drake Collection jsem během posledních deseti dnů strávil pětatřicet hodin a včera už jsem mazal do lékárny pro Maxitrol :-) Uncharted hry vás po rozehrání opravdu jen tak nepustí a trojka je v tomhle směru asi nejvýraznější. Od Londýna až po Rub al-Chálí!

    Rozhodně je dobře, že jsem hrál všechny tři hry za sebou. Měl jsem tak mnohem větší požitek z příběhu, který v jedničce zlehka představil hlavní postavy, aby s nimi ve dvojce rozehrál velkolepou partii a nakonec ve trojce ukázal, jak to vlastně celé začalo. Všechno do sebe krásně zapadlo a kdyby tahle trilogie byla uzavřená, asi by to úplně stačilo. O to víc se ale těším na čtyřku. Elena jako dobrý, ale ve druhé polovině hry jsem Chloe prostě postrádal :-)

    Potěšilo mě, že oproti dvojce tentokrát nebyla žádná povinně stealth pasáž, protože ty já nemám moc rád (asi proto, že mi nejdou). Naopak fajn byly ručni souboje nablízko, kterých jsem mnohokrát využil místo střílení ze dvou metrů. Ostatně i finální bossfight je tentokrát pěstní a lehce QTE, ale ani to mi nijak nevadilo - naopak. Bylo to příjemné osvěžení po všem tom předchozím střílení, kterého je ve trojce opravdu hrozně moc.

    Obecně mi přišlo, že akce tentokrát naprosto převážila nad objevováním a řešením rébusů, ale tak nějak jsem to vlastně očekával a zvyknul jsem si na to. Zatímco těch pár puzzlů si teď vlastně ani pořádně nevybavím, spektakulárních akčních scén je ve trojce tolik a jsou tak strašně dobré, že jsem se nedokázal rozhodnout, ze které vyberu obligátní screenshot. Nakonec jsem zvolil scénu, která mě opravdu donutila nechat poklesnout čelist.

    A teď je čas oprášit Vitu! Golden Abyss čeká... Challenge na Infinite Backlog je skoro na dosah :-)





    HONZAL
    HONZAL --- ---
    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom/235 hodin/#dohrano
    Vysoko nade všemi.

    Z BotW posunuli to nejlepší ještě na nový level, neotřelé a odvážné inovace, ale funguje to a při všech těch možnostech jak to hrát to drží pohromadě. Vizuál a výtvarná stránka je po vzoru předchůdce neskutečná, v některých momentech jsem fakt jen zíral a nenajdu nic, s čím bych to srovnal.

    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    Aliens: Dark Descent/28 hodin/#dohrano

    tak a doklepnuti uz i Alieni. Jak jsem psal níže, skvělá záležitost pro fandy TBS/RTS/Alienů. Nic zasadního té hře nelze vytknout, snad jen modely postav v animacích, ale to neni důležitý. Za mě skvělá zábava, a hru ještě párkrát v životě otočím, nehledě na to že má NG+. Za mě pokud bych měl číselně hodnotit tak 9/10. Ne nadarmo byla nominovaná na most innovative game, nových mechanik tam je docela dost.

    GEE
    GEE --- ---
    DEEFHA: Mám pocit, že jsem to kdysi zkoušel, ale nechytlo tolik jako tančící agenti. Škoda, že takový hry už moc nevznikaj...ale tak aspoň pak byl důvod vyplatinovat tenhle poklad. Kvůli příběhu, pochopitelně

    Persona 5 Dancing Star Night - Last Surprise - Hard Mode
    https://www.youtube.com/watch?v=fPlGhP88IpA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam