DEEFHA: Hele tohle neber zle prosim. Ja vlastne vidim celej ten problem s Doomem uplne v jine perspektive. Pro mne je Doom "jenom jeden" a mam do nej prakticky nekonecne mnozstvi WADu a modifikaci, GZDoomem pocinaje a BrutalDoomem konce. Vydavat pokracovani "tohoto jednoho Dooma" s tim, ze od nej chci vlastne to same, ale musel bych za to platit jarku 1500 stovaku, abych pak jen nadaval, ze to neni jako bejvalo, protoze nemuze to byt jako bejvalo, by mi prislo spatne (a hodne serii na tomto zkrachovalo).
Doom Eternal mne nadchnul naopak proto, ze se vydava vlastni cestou nekam uplne jinam a koreny bere jenom nejakej zaklad, ale vyrostl tam organicky (z Dooma 2016). Celkove gameplay povazuji za jakysi mix Zeldy, Metroida ci Castlevanie, ale soustredenu vyrazne na souboje a nic jineho. Ony areny jak zminujes, jsou proste jen logickym puzzlem, ktery musis odhalit, pochopit a exploitovat ve svuj prospech - ja to hraju vyslovene jako logicky rychlik, jako takovy trochu slozitejsi Tetris bez nahodnych kosticek.
Muj vstup jako hrace je vyslovene pres runy, praetorian tokeny a upgrady zbrani - no a output je nejakej bohatej damage scaling skrz nekolik statusu, jako treba v Monster Hunterovi (tim nesrovnavam hry, ale jenom matematicke principy). Je-li problemem munice, tak nektere runy ti napr. umozni doplnit castecne munici, kdyz nepratele nejprve zapalis. Motorovka obvykle doplni veskerou munici a tak davkuji benzin na spravne okamziky a spravne nepratele. Kombinuji to treba s vybusnejma sudama, ktery mne nezranuji a navic se obnovuji a v nekterych levelch tak tvori pater taktiky. Strategii reseni areny prizpusobim aktualnim upgradum zbrani a rychlosti nabijeni plamenometu a granatu. Po chvilce ladeni to cele nakombinuji tak, ze stojim se zpocenym zadkem a raduji se, ze jsem to proste dal!
Ja u ty hry normalne zvesela vykrikuji. Jsou tam hlucha mista, je mozne se dostat do slepych ulicek (dojde munice), neni to dokonalej titul - ale ten posun timto smerem, jakkoliv je odvazny, velice ocenuji. Hru jsem si koupil a dohral 2x jen na normal (hurt me plenty?), nepovazuji se za dobreho hrace (ty speedruny na nightmare jsou ale posusnanicko) - to vubec ne. Ale bavil jsem se fest! Pritom s tebou souhlasim s mnoha body, ze te "nenecha hrat, jak bys chtel ty", stejne jako mne nenecha Pajitnov hrat Tetris jak bych chtel. Je to hra, ma svoje pravidla a bud je davam nebo ne. Ale tim te nechci v tvem vnimani hry nijak zpochybnovat, proste to jen vnimam jinak, to je cele. Uznavam, trochu mne to prekvapilo, ale nezpochybnuji ti to.
Stareho Dooma mam ale stejne porad radeji, hraju ho casteji :).