• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    GEE
    GEE --- ---
    Murder by Numbers/Steamdeck/30 hodin/ #dohrano
    Vizuální novela s Picrossem! Po cestě z práce s hlavou jako balón ideální záležitost. Čtyři detektivní případy pěkně odsejpají, picross části mají dobře zpracovanej systém nápovědy i pro nováčky.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Odin Sphere Leifthrasir (2016) / PS5+Portal / 37 hodin / #dohrano

    TL;DR Moje sedmá platina. Juch.

    Vanillaware - to jsou epické fantasy příběhy, ručně malovaná grafika, nádherná hudba... a hlavně George Kamitani. Tenhle pán založil Vanillaware poté, co v roce 1997 jeho první obdobně koncipovaná hra Princess Crown na Saturnu eufemisticky řečeno neměla úspěch (vyšla jen v Japonsku a i tam to byl totální propadák). Odin Sphere je duchovní nástupce Princess Crown, původní verze se zjevila v roce 2007 na PS2, způsobila nemalé pozdvižení a získala hromadu cen za různé věci (design, příběh, hudba, nejlepší RPG atd.). Já ji tehdy ovšem nehrál, jako první věc od Vanillaware jsem před pár lety potkal až Muramasa: The Demon Blade, což je ale ovšem víceméně to samé. Kamitani totiž dělá pořád dokola jednu a tu samou hru - což mi nijak nevadí a naopak to oceňuju. Protože jedině opakování je cesta k dokonalosti :-)

    Když jsem nedávno na PSN kupoval v akci Dragon's Crown Pro, tedy zatím poslední zářez do Vanillaware portfolia, všimnul jsem si přitom, že v PS Plus Extra je zrovna k dispozici Odin Sphere Leifthrasir. To je HD remake, který deset let po původní verzi vyšel na PS3, PS4 a Vitu. Nebylo co řešit - pustil jsem se do hraní a už předem jsem věděl, že nebudu litovat. Tohle totiž opravdu není jen remaster, ale opravdu remake. Co jsem se tak díval na srovnávací videa, tak by mě původní Odin Sphere asi moc nebavilo. Hodně strategie, hodně plánování kouzel a výroby lektvarů, hodně zvláštní soubojový systém... Leifthrasir je oproti tomu neuvěřitelně akční a dynamický, na obrazovce chvílemi není přes bojový chaos nic vidět, ale lektvary si můžete míchat klidně uprostřed něj - ovšem zároveň je tu víc klidnějších pasáží ke zkoumání a hledání zbraňových upgradů, což já moc rád. A pořád je to to krásně malované a ozvučené fantasy RPG s košatým příběhem, na jaké jsme od Vanillaware zvyklí.

    Příběh je opravdu rozsáhlý a komplikovaný. Vlastně postupně čtete pět pohádkových knih (to je prvek z Princess Crown), přičemž v každé z nich hrajete za jinou hlavní postavu a vždycky se s ní prokoušete šesti lokacemi až "finálnímu" bossovi. Následně se vám odemkne další kniha, s ní další postava a s tou zase procházíte těch samých šest lokací. Každá postava má jinou zbraň, jiné schopnosti a jiný životní problém. Jde ale hlavně to, že se příběhy všech pěti knih navzájem prolínají (hra na to má dokonce samostatný graf), párkrát dokonce bojujete proti té hlavní postavě, za kterou jste v některé z předchozích knih sami hráli. Dohromady tyhle střípky tvoří něco, co se před vámi začne skládat až v poslední, šesté knize. Ta se ale objeví až po dohrání všech samostatných příběhů oněch pěti postav a rozprostře před vámi další pokračování příběhu, o kterém jste do té doby neměli ani tušení. A samozřejmě - ani to ještě není konec :-)

    Mimchodem, ty konce: konců je pochopitelně několik. Úplně poslední bossfight je vlastně série pěti po sobě jdoucích obřích bossfightů, u kterých si můžete vybrat, se kterou z pěti odehraných postav každý z nich absolvujete. Pozornější a zkušenější už jistě tuší, že na základě vaší volby kombinace postavy a bosse se odemkne jeden ze dvou možných konců. Ale jen ti nejpozornější během hraní zjistí (studováním desítek nalezených kousků textů dávných proroctví), že existuje ještě konec třetí, takzvaný true ending. Za jeho získání je samozřejmě trofej a pokud ho chcete dosáhnout, budete muset finální pětifight hrát minimálně čtyřikrát s různými kombinacemi postav... Inu, Japonci! Btw všechny texty jsou v angličtině, ale dabing výrazně doporučuju původní, tedy japonský. Ta atmosféra za to stojí. A japonská výslovnost jmen hlavních postav jakbysmet. Gwendolyn, Cornelius, Velvet - to prostě musíte slyšet!

    Další tofeje jsou za snědení všech jídel v putovnní restauraci, kterou si můžete přivolat na odpočinkových místech mezi souboji. Jenže těch jidel je šedesát, musíte k ním nejdřív najít recepty a pak ještě ingredience, přičemž některé se dají jen koupit a jsou ukrutně drahé... Takže musíte grindit. To ale musíte stejně, protože další trofej je za vylevelování jakékoli z postav na max. A další jsou za získání všech zbraňových upgradů, tentokrát ale pro každou z postav. No, nenudil jsem se :-) Třešničkou na dortu je pak nová lokace, která se na mapě odemkne po dohrání hry. V téhle lokaci musíte postupně porazit všech třicet (!) bossů, se kterými jste se během hraní hry setkali. To by nebylo nic tak hrozného, akorát že to musíte udělat v jednom zátahu. Protože když z lokace odejdete (třeba nakoupit suroviny pro lektvary), tak pak musíte celý tenhle multifight jet znovu od začátku! Jenom tahle trofej samotná mi zabrala tři hodiny...

    Protože jsem už starý muž, hrál jsem to celé na easy, ale ani tak to místy nebylo nic jednoduchého. Nicméně jsem si to strašně užil a už se moc těším na Dragon's Crown Pro. U něj ale HLTB ukazuje na completionist 75 hodin a to upřímně řečeno nevím, jestli budu ochoten dát. Uvidíme, dám tomu šanci.





    GEE
    GEE --- ---
    Star Wars Jedi: Survivor/PS5/34 hodin/ #dohrano
    Tohle je jedna z mála soulsovek, kterou jsem ochoten kvůli settingu hrát. Naštěstí i druhý díl je k hráči spíš vstřícný, míst na meditaci je dost a tak se člověk moc nevrací. Prvních 80% jsem si moc užil - explorace Kobohu je výborná a neustále se otevírají nový oblasti, který se vyplatí zkoumat. Předposlední (příběhový) boss mi ale dal zabrat natolik, že jsem po dvou dnech snažení snížil obtížnost a s otráveným výrazem to dojel.

    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    Tactical Breach Wizards / 14 hodin / PC #dohranoAleProjduSiToZnovasKomentaremVyvojaru
    Tvorbu Toma Francise sleduju už od Gunpointu a nejnovější díl defenestrační trilogie nezklamal. Typický suchý humor, solidní puzzlo-taktická tahová strategie,ale nejvíc žeru tu takticko-kouzelnickou estetiku.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: OK, tak to bych nedal :-)
    TAP
    TAP --- ---
    DEEFHA: To ne, tady se musíš spolehnout na uši, jestli mi rozumíš
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: Hmmm, tak to ovládání by mě právě dost zajímalo. Já to hrál na Xboxu a úplně si to nedokážu představit hrát bez gamepadu... Má iPad nějaké vibrace? Při přetáčení se mi dost hodily, jestli si rozumíme.
    TAP
    TAP --- ---
    DEEFHA: Mým fotrovským hracím sešnám aktuálně nevyhovují jiné než mimo domácí prostředí přenosné a snadno kamuflované metody handheldové.
    Ipad verze, podobně jako můj poslední zářez tady, KRZ, je volně dostupná k Netflixu. Ovládání příjemně taktilní. Na konzoli bych se k tomu teď bohužel vůbec nedostal, takže si nezoufám, snad to omlouvá aspoň 13" úhlopříčka
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: Jeden z mých nejintenzivnějších herních zážitků. Ovšem nevěděl jsem, že je verze pro iPad! Manon Gage si dle mého zaslouží obrazovku co největší :-)
    TAP
    TAP --- ---
    Immortality / 12h / iPad #dohrano

    V době, kdy se videohry snaží předstírat, že jsou vlastně jen nextgen iterace Kinoautomatu, kdy známkou pokroku je vytíženost teraflopů vaší herní sestavy a kdy posledním mystériem vyprávěných příběhů jsou nevydropované ultimátky ze seasonpassů, přijde Sam Barlow, posadí vás před střihačský pult, hodí před vás 20 krabic s filmovým materiálem a řekne, tady to mi seřaď.

    Nejlepší je před hraním vědět co nejmíň, tak jen dodám pár osobních dojmologií. Netušil jsem, že mě tahle hra vyděsí tak, že ji na pár týdnů odložím, netušil jsem, že jde videohrou vyznat lásku filmu jinak, než že budu předstírat, že jsem vlastně taky režisér (v kůži Johna Kojimy) a nevěřil jsem, že mě formule "herec hraje herce, co hraje, že hraje" dokáže dostat do větší imerze než 4k@60fps AAA blockbuster (kecám, v tohle jsem ještě doufal)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JUNGLER: Tohle jsem koupil v takové té "fyzické" Xzone edici, protože hra si to opravdu zaslouží. I když to není můj styl a ty levely moc nedávám, chtěl jsem autora podpořit :-) A souhlasím s tím, že hudba je fakt parádní.
    MYKEZ
    MYKEZ --- ---
    JUNGLER: Doporučuju k poslechu rozhovor s autorem:

    #213: Český Miyamoto | Modrák & Friends
    https://modrak.podbean.com/e/213-cesky-miyamoto/
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    BZZZT / 12 hodin / #dohrano
    Českej skoro solodev klenot. Super midi muzika, když to chce člověk dát na perfekt, tak brutální obtížnost. Pro lidi co měli rádi Super meat boy nebo Celeste povinnost. Imho by si hra zasloužila nějakej lepší marketing, protože kvalitou je na tom podobně jako Celeste a ta prodala násobně víc kousků. Dojel jsem to na 100% a jenom smutně koukám na poslední chybějící achievement, kterej je pro mě nedosažitelnej. Musel bych celou hru dohrát jenom se sedmi životama a to je fakt magořina. Takhle jsem každej level opakoval tak padesátkrát. Jel jsem to způsobem "všechny šroubky v časovém limitu" takže každej level člověk musí totálně nadrtit a odehrát bez závažnější chybičky.... Chvilku trvá než přijdete na správnej postup a pak už ho jenom stačí provést. No a často se to nepovede jenom kvuli malinký chybičce, kterou přece v dalším pokusu vychytám, neasi, pak je tam jiná chybička, kterou zvládnu v příštím pokusu atd atd atd... až se to nakonec celý povede = brutální nájezd endorfinu "zasraně dobře já" a šup je tu další level... tak se na něj jenom chvilku mrknu a jdu spát ... jedna chybička, tak to zkusim ještě jendou ....... (few monents and levels later) KURVA jsou 3 hodiny ráno :D






    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Doom Eternal / PC / 20 hodin / #dohrano
    Tak sem si znova dohral Doom Eternal, tentokrat na PC ve slusive grafice, oproti verzi pro Switch (kterou jsem dojel skoro ihned po vydani) jsem si nemusel kvuli snizene snimkovaci frekvenci snizovat obtiznost (Hurt me plenty). Ja uz jsem to mel na PC rozehrane asi pred pul rokem, no finalni hrich mi nejak nesel, tak jsem to odlozil... a co to tedka DEEFHA kritizoval, tak mne to nabudilo a dorazil jsem to.

    Cela ta hra je vlastne dost narocna, trochu mi to vzdalene pripomina poprask, ktere zpusobily Dark Souls ve sve dobe - je to dost nekompromisni rezba se svymi pravidly a prave tim, jak se lisi od bezne produkce FPS her (ne snad, ze bych jich tolik v posledni dobe hral...), tak mne nuti uvazovat ve zbesilem tempu a je to proste silene.

    Nejsem z tech, co by tu hru nechutne vychvaloval, dokonce ani nemam v planu vysbiravat vsechny tajne veci - natolik mne to zase nebere. Ale prijemna prochazecka to byla, bavil jsem se chvilemi fest a v srdci mam ten blazeny pocit, ze jsem zase rozrezal par demonu, jak za starejch casu - a za to festovne dik!
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Steelrising / 13h / #dohrano
    Soulsovka, která byla systemove celkem fajn. Level designem a opakovanim uz mene. Sice nemam nic proti francouzske historii, ale byl jsem v ni pomerne dlouho. Po cca 13h me uz ty parky, ulicky a saly zacinali nudit. Ztvarnené jsou pěkně. V tomhle mi Lies of P prisel mírně lepší, jakožto nejbliší konkurence. Hýbalo se to použitelně, místy fps dropy ale nic zlého. Nakonec jsem to dohral na silový build. Sílu jsem maxoval na 20 a pouzival jsem těžké zbraně. Nasel jsem jednu co pekne staggerovala nepratele, takze to bylo celkem lehke. Bossové byly spíš v rámci žánru z těch lehčích. Vysloveně problém jsem neměl s žádným, no možná s prvním, než jsem si zvykl na tempo hry a navíc jsem ho bacal nejakou halapartnou, ktera mela fakt debilni utok.
    Takze to shrnu tak, ze to byla pekna prochazka po renezancni Parizi a jdeme dal. Za me tak 6.5/10
    Jo a nutno podotknout, že jsem ji koupil na Steamu za 9.99eur, takže za plnou cenu by hodnocení bylo tak o stupeň níž.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    DAVESADE: Doom Roguelike už dávno je :)
    DRL - D**m, the Roguelike
    https://drl.chaosforge.org/
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Last of Us 2 Remastered/24 hodin/#dohrano

    Dojmy budou se spoustou spojlerů, takže kdo nehrál, tak na vlastní nebezpečí.

    První rozehrání jsem měl ještě na PS4. Moc nadšený jsem nebyl, Joelův osud byl naprosto jasný, kam jinam by se příběh ubíral...takže žádné překvapení. V půlce jsem hru odložil....Ellie jako vraždící mašina pro mě nebyla moc uvěřitelná, hratelnost pořád jedna a ta samá a prostředí Seatllu nebylo moc pestré. Nuda. Hlavní problém byl ale celkový scénář.

    Hry od Naughty Dogu jsou takové....skvělé ozvučení, grafika a výprava...hratelnost ale žádných závratných výšin nedosahuje. Obvykle jde spíše o "interaktivní film" než hru....mnohem více, než třeba Final Fantasy na které se občas tímto směrem snáší kritika.

    Nicméně jsem se hecnul a zkusil to znovu...z první části jsem měl pořád stejný dojem, pak ale došlo na Abby...její část je mnohem zajímavější. Prostředí se mění, hratelnost je lepší a celkově mě její část bavila velmi. Jediná výtka je opět lenost scénaristů....kdy se opakuje schéma Joel/Ellie....Abby/Lev. Dobré to ale bylo.

    Jakmile se člověk dostane s Abby do divadla, tak to už byl super, mega, hutný nářez až do konce. Škoda že se stejná věc nekonala ve všech aktech.

    Grafika, ozvučení, výprava je tedy naprosto snová. První část s Ellie bych hodnotil 6/10, část s Abby 8,5/10 a poslední část je 11/10. Obvykle to bývá naopak. Jsem nakonec rád že jsem hru dokončil...rozhodně stojí za to a dám si někdy New game plus. Scénář ale považuju za nejslabší část hry....očekávatelné zvraty, postavy se chovají v určitých scénách rozporuplně. Pokud někdy vyjde třetí díl a povede se jim to, co v posledním aktu zde, tak to bude neuvěřitelné.

    Jo a Abby je supr, nevim co má kdo za problém.

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Plague tale Requiem/21 hodin/#dohrano

    A další rest. Rozehrála jsem už při vydání přes pass, ale pak vypršel a tak jsem ho koupila až teď přes Humble. Do ovládání jsem se vpravila rychle a začala vojáčky drtit. Konec jsem tak lehce čekala, ale doufala jsem, že to dopadne jinak. Celkově čupr, ocípá to a Hugo už není na profackování jako v prvním díle
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    God of War/37 hodin/#dohrano

    Resty na PC. A tak jsem si řekla, že bych měla Kratose poznat a navíc v práci nebylo co dělat. Čekala jsem, že i na normal bude těžší obtížnost, ale zas je pravda, že challenge to bohatě vynahradí. Horizon mě asi bavil víc, ale slušných pár bludišťáků do hodnocení si zaslouží
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam