• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Botanicula (2012) / Steam Deck / 4,5 hodiny / #dohrano

    Kdybych si měl zvolit mezi Samorostem a Machinariem, zvolil bych si Botaniculu (a nebo možná Chuchel) :-) Strašně hezky nakreslená "stromová" adventurka plná nejrůznější havěti, kterou můžete bokem objevovat spolu s procházením hlavního příběhu. Tahle explorace mě bavila asi nejvíc - byly to desítky drobných environmentálních puzzlů, které jsem si opravdu užíval. Opět geniální hudba resp. ozvučení obecně (tentokrát ne Floex, ale DVA).

    Na konci mi to Botanicula pěkně spočítala a tak vím, kolik potvůrek jsem během prvního průchodu neobjevil. Rád si to dám někdy znovu a doplním si sbírku. Jo a ten soundtrack jsem si musel koupit, to prostě jinak nešlo :-)





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Machinarium (2009) / Steam Deck / 6,5 hodiny / #dohrano

    Buďto jsem to nehrál (což se mi moc nezdá, tohle hrál asi každý), nebo jsem už všechno zapomněl. Jako já vím, že tímhle Amanita prorazila do světa, že to nasbíralo hromadu cen a že to vyšlo na všechny možné platformy... Ale úplně jsem si to neužíval.

    Oceňuju samozřejmě vizuální a zvukovou stránku, to je špička jak bývá u Amanity zvykem. Naopak neoceňuju základní mechaniku, že robůtek může interagovat jen s tím, co má bezprostředně v dosahu (jinak ani na první pohled nevidí, že s něčím vůbec interagovat může). Spolu s jeho proměnlivou výškou, která do toho taky vstupuje (tzn. něco můžete provést jen snížený, něco zase jen zvýšený), mi to u point & click advenury přišlo vyloženě iritující.

    Naopak úplně skvělé byly minihry (arkády ftw!) a dílčí puzzly. Některé mě opravdu hodně potrápily, ale tohle přesně byl ten druh výzvy, kterou jsem od hry očekával tak nějak celkově. Nicméně obecně jsem si chvílemi připadal jako v Neverhoodu, což teď nemyslím úplně jako poctu. Spousta zákysů, spousta podrazů, otravný backtracking. Built-in nápovědu jsem využil několikrát a ani se za to moc nestydím. Ale jo, vypadá to úžasně :-)





    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    DEEFHA: ano většinu jsem odehrál na Steam Decku. A co se týče toho jak to běhá, tak jak se to vezme. Bohužel mám srovnání, protože tento průchod jsem začal na normálním počítači s 3090 a za mnou pospávalo čerstvě narozený mimino. Pak ho ale začal prudit ten obří svítíci monitor a musel jsem se s nim přesunout normálně do ložnice a asi od třetiny to dohrát v posteli na Steam Decku. Ten přechod trochu bolel ale po pár hodinách si na to člověk zvykne a hraje se to naprosto v pohodě. Ale prostě 100 fps na ultra nastavení na obřím monitoru proti 40 fps na medium na pidi displeji je prostě znát :). Věřím ale, že kdybych neměl to okamžitý srovnání, tak by mě to vůbec netrápilo. Jinak ovládání a všechno ostatní na SD naprosto na pohodu.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JUNGLER: Jinak samozřejmě kudos, mladá ma sice v KC:D tisíce hodin, ale na HC mod stejně neměla nervy :-)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JUNGLER: Vidím dobře, že na Steam Decku? Jak to tam šlape? Taky se na to na něm chystám...
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Kingdom Come: Deliverance / 100 hodin / #dohrano
    Tak už podruhé, tentokrát HC mod se všemi negativními perky. Tahle hra je skvělá. Originalitou i zpracováním. Navíc ten HC mod tomu přidává ještě další vrstvu zábavnosti. Především z pohledu rychlosti expení. Při prvním průchodu v normálním nastavení jsem lehce za půlkou už mohl pohodlně odemknout všechny skříně a dveře na který jsem narazil. Nyní jsem byl rád, když jsem se vypracoval k těžkým zámkům a tím pádem jsem většinu questů musel řešit jinak, než se prostě někam vloupat a potřebný předmět šlohnout. To samé v soubojích. Bez HC modu je z Jindry za chvilku totální zabíječ, kterej pomlátí snadno celou skupinu lapků. V HC modu jsem často skupině lapků vyskočivší z lesa i ke konci hry radši utekl, protože výsledek byl nejistej. Hrál jsem tedy vlastně skoro jinou hru než napoprvé.

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Arma 3 Apex: Old Man / 22 hodin / #dohrano

    Symbolický rozloučení s Armou 3 k výročí Bohemky. V průběhu deseti let jsem se k ní opakovaně vracel a hrál veškerej singleplayerovej obsah, kterej přidávali, a tohle byla poslední oficiální mise, co mi chyběla dohrát. Od ostatních scénářů se liší tím, že úkoly plníte v otevřeným světě, na rozlehlý mapě, kde se musí pohodlně otočit stíhačka.

    Určitá sandboxovost se mi na Armě vždycky líbila a i tady se dá každá situace řešit dost kreativně. Třeba armádní checkpointy můžete buď přepadnout a kořist prodat překupníkům, nebo jima v klidu projet převlečený za důstojníka v ukradený uniformě. Jelikož je to pořád simulace, tak se připravte na delší loading po smrti, kdy kvůli přesnosti elitních jednotek často neuslyšíte ani výstřel.

    Viděl jsem dva ze tří konců, v dosažení toho třetího mi brání bug.

    GEE
    GEE --- ---
    Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion/PS5/15 hodin/ #dohrano
    Důležitej kousek puzzle světa Final Fantasy VII, kterej mi dosud unikal i přesto, že mám PSP i Vitu
    - designem je to handheld hra. Kraťoučký epizody na pár minut. Na steamdecku by se mi určitě hrálo líp (ale je součástí PS+ a platit se mi nechtělo)
    - remake je moc pěknej - využívá assety z Remaku i Rebirth a i na velký obrazovce je na co koukat
    - elegantně to zapadá jak do původního Final Fantasy VII, tak i do Remaku a Rebirth (tady je asi jedno, jestli dohrajete po nebo před Rebirthem)

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    TRAGED: ok :-) Teď lovím sushi v Dave the Diver, ale Mars tedy na řadu přijde!
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    TRAGED: Detto :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    LEFTY: No, jak bych to řekl, plegnul jsem Deliver Us Home jakmile zahájili Kickstarter.
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    TRAGED: a stojí to za to?
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    LEFTY: Tak sup, sup, je potreba dodat Mars :-)
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Deliver Us The Moon / PS5 / 7 hodin / #dohrano
    Mám rád tyhle hry, kde postupně odhalujete příběh v tajemném, nejlépe sci-fi, settingu. Jste hrdina vyslán na měsíc zjistit, proč se odmlčela základna, která zásobuje naši planetu životně důležitou energií. Jak postupujete základnou, řešíte nenáročné puzzly a nacházíte různé dokumenty a holozáznamy (trochu jako v Tacomě), které odhalují záhadu a vedou k řešení problému.
    Základna je udělaná moc pěkně, promyšleně - nevíc času se očividně věnovalo budovám a prostředí. Je ale vidět, že je to hra s relativně nízkým rozpočtem, protože prostředí by mohlo být mnohem interaktivnější a "zabydlenější", voice acting míň prkennej, ale v hratelnosti to nevadilo.
    Příjemných 7 hodin. Platinovat nebudu.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Astro Bot (2024) / PS5+Portal / 27 hodin / #dohrano

    V každé PS5 je předinstalovaná hra Astro's Playroom, což je roztomilá 3D plošinovka od Team Asobi na způsob třeba Sackboy Big Adventure. Jejím primárním účelem je demonstrovat haptické možnosti ovladače DualSense a taky nostalgicky polechtat hráče, kteří už mají něco za sebou. V levelech totiž objevujete a sbíráte hardware ze všech generací PlayStation konzolí a ukládáte si ho do sbírky, která je lehce interaktivní (konzole svítí, mechaniky se otevírají, všechno se dá zoomovat otáčet atd.). Celé je to strašně milé a příjemně se to hraje, takže jsem to loni s velkým potěšením dohrál a letos na jaře nakonec i zplatinoval.

    Když bych to teď chtěl extrémně zjednodušit, tak Astro Bot je to samé od toho samého studia, jen je to asi tak desetkrát rozsáhlejší a musíte si to koupit :-) A nebo že je to jako demo vs. plná hra. To všechno je pravda, ale není to celá pravda a byla by škoda to takhle brát. Team Asobi se totiž po dlouhé době povedlo stvořit hru, kterou Sony už náramně potřebovala a která ohromně zapadla do letošních oslav třicátého výročí PlayStationu. Hru, která je aktuálně nejlépe hodnocenou letošní hrou. Hru, kterou všichni milují a ke které si můžete koupit limitovaný DualSense (který je opravdu už všude vyprodaný). A přitom je to pořád jen obyčejná "dětská" 3D plošinovka...

    No, právě že není :-) Je neobyčejná a není dětská. Jasně, děti to hrají a určitě je Astro Bot bude bavit. Obtížnost je perfektně vybalancovaná, levely jsou krásně tematické, bossové jsou sice náročnější, ale mají jasně čitelné slabiny a souboje s nimi se dají snadno namemorovat. Hrát to prostě může prakticky každý. Jenže ten pravý fór je v tom, že zmiňované stylizace některých levelů vycházejí z existujících her, které jste mohli na PS hrát před pěti, deseti, dvaceti nebo třiceti lety - podle toho, kolik křížků máte na krku. A pokud byste ani tohle neocenili (nebo na první pohled nepoznali), tak je tady vlastně to hlavní, co hra nabízí: víc než 300 robůtků, které musíte v levelech najít.

    Někteří z těchhle dobře schovaných robůtků jsou totiž přímo postavičky z oněch nějvětších PS pecek, které všichni známe. Podobně, jako jste si v Astro's Playroom budovali sbírku hardware, tak si tady vlastně budujete archiv vzpomínek na hry :-) Zachránění robůtci se shromažďují na planetě, která tvoří vaši základnu. Čekají tam, až jim z výherního gacha automatu vaším přičiněním vypadne předmět, který je pro ně v jejich hře typický. Když je robůtek tímhle způsobem kompletní, stane se interaktivním a vznikají různé vtipné scénky (za nekteré z nich jsou trofeje). Jenže každá gacha výhra vás stojí sto mincí. Mince samozřejmě sbíráte taky v levelech, stejně jako robůtky. A kromě nich ještě dílky skládaček, kterými se vám na základně odemykají další možnosti. Takže musíte levely procházet hodně pečlivě, abyste měli všeho dostatek. Protože s určitým dosaženým počtem nalezených robůtků se...

    Ale ne, nebudu spoilovat :-) Zbytečně bych vás překvapil o překvapení, které tuhle hru dělají ještě kouzelnější. V průběhu hraní jsem si několikrát říkal, že teď po tomhle už to prostě nemůže být lepší - ale bylo. Astro Bot neustále skvěle graduje a výsledný zážitek je samozřejmě tím lepší, čím víc znáte všechny ty postavy a hry, na které neustále odkazuje. V tom vidím jednoznačný důvod obrovského úspěchu. Protože fotorealistická grafika, imerze, narativy, 4K, 60fps, RTX a další věci, o kterých se dneska hodně mluví a všichni by je chtěli... Tak nic z toho vlastně není doopravdy potřeba. Ty hry, na které Astro Bot vyvolává vzpomínky, byly skvělé proto, že se vám dobře hrály a bavily vás.

    A přesně takový je i Astro Bot. Bude vás bavit a budete ho chtít hrát pořád dál. Objevovat další levely, další robůtky, těšit se na další téma, podle jaké hry asi bude a jestli si na ni vzpomenete a poznáte ji. Dostanete chuť si všechny ty hry zahrát znovu! Budete slzet dojetím, až na to přijde, to se klidně vsadím. A nakonec si přikoupíte i ten soundtrack, který je taky naprosto dokonalý. Bude to vaše GOTY 2024 a nebudete se moct dočkat DLC, které Team Asobi už teď slíbil. Možná, že Sony odpustíte aspoň některé z těch krávovin, které poslední dobou dělají. A třeba si nakonec koupíte i tu PS5 Pro, ačkoli zrovna na tuhle hru ji potřebovat nebudete :-)

    Protože tohle, tohle se opravdu neskutečně povedlo. 10/10 a jdu na platinu.





    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    TAP: nejlepší DS hra (spolu s Dawn of Sorrow)...
    zkus překonat můj dobový rekord z nintendo klubu na homepage .)
    TAP
    TAP --- ---
    DEEFHA: Licence na hudbu mezi Asií a západem jsou dodnes tuším slušnej porod, takže se tomu ani nedivim. Taky mi ten Jamiroquai zněl nějak jinak než ho pamatuju, aha.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: Tohle je vynikající, taky jsem to kdysi dal :-) Btw. ty punkrockové pecky by byly mnohem lepší, kdyby to byly originály. Jenže ony jsou to covery v podání v podstatě neznámých jmen, protože se zjevně chtělo ušetřit. Taky jsem si ze začátku říkal, že ta Avril Lavigne zní nějak divně :-)
    TAP
    TAP --- ---
    Elite Beat Agents / 5h / DS emulátor na iPadu #dohrano

    Hra vyšla v době, kdy dotykové obrazovky byly doménou PDA kalkulaček a rytmické šudlání stylusem po displeji muselo působit strašně nerdovsky sci-fi. DS mi v té době unikalo, ale EBA jsem si nějakou dobu chtěl zahrát, tak jsem se k němu vrátil přes emulátor. Líp to asi naemulovat nejde, iPad, tužka a DS Player, mám z toho úplně stejnou nerdí radost, jako asi tehdejší hráči.
    Po boku FBI a CIA totiž na světě tajně operují jednotky EBA, které dokážou roztančit rozličné katastrofy na prach. V této japonské rytmické hře jsou povoláni k řadě ambulatních zásahů - od rande středoškoláků, které málem zhatí nečekaný babysitting, přes námluvy da Viniho a Mony Lisy, zatoulaného psa na americkém středozápadě, televizní rosničky, která kvůli pikniku se synem vyfabuluje předpověď a vzápětí poručí větru dešti, po útok mimozemské civilizace, alergické na hudbu.
    Krom dávky japonského bizáru (podpořeného podivným anglickým překladem) a řady otřesných punkrockových pecek z nultých let dostanete opravdu zábavnou epileptickou synkopickou ujetost, která se trochu ztratila ve víru doby. Stejně jako japonský ōendan, mužská varianta sportovních roztleskávaček, ze kterého tahle celá věc vychází.
    AGENTS ARE... GO!!!

    Gamushara Oendan vendredi 6 juillet
    https://youtu.be/Pec9aH7jrZ8?t=434


    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Broforce / 11 hodin / #dohrano
    Perfektní coop vtipná coop střílečka. Pro nás starý dědky co vyrůstali na osmdesatkovych a devadesatkovych akčňárnách je Broforce jako balzám na nostalgickou duši. Na pálí tam snad každýho hrdinů na kteryho byste si mohli vzpomenout. Každej má naprosto unikátní prostředky destrukce k potírání teroristickýho šmejdu a šíření svobody, spravedlnosti a míru po celém světě 😂

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam