• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Under The Waves/12hod/PS5/ #dohrano
    Walking, teda spis diving simulátor s poměrně silným příběhem.. i slzička ukápla..

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Dave the Diver / 29 hodin / PS5 / #dohrano
    Ani nevím, jak jsem v tom těch 29 hodin utopil (no pun intended). Přitom taková blbost! Hra má samozřejmě těžký indie vibes, ale taky je poznat, že indie není - nejsou bugy, je výborně vyladěná.
    Vždycky, když to vypadalo, že se začnu nudit, hodila hra mým směrem další kousek příběhu nebo novou herní mechaniku.
    Ale proč jsem se na Dava vždycky těšil, jsou ty charaktery a jejich prezentace. Bashovy animace "výzkumu" mě nepřestaly bavit ani když jsem je viděl po sedmnácté. A z té hry prostě sálá pohoda a feel-good zábava.

    Zároveň teda můj zájem absolutně opadnul po závěrečných titulcích. Uvidím, jestli to vyplatinuju.

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    Black Myth: Wukong / 102 hodin / #dohrano

    krasny! pro me takovy "sekiro lite". ma to nadhernej vizual. skvely souboje a nepratele. tech hodin tam mam tolik, protoze sem jelito a tyhle hry mi nejdou! ;)

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Astria ascending/55 hodin/#dohrano

    Nintendo switch. Not bad, měla jsem na tuhle hru chuť. Není to sice žádná topovka, ale celkem mě bavila. Tahové souboje, hledání weakness každé obludy a taaaak. Hafo boss fightů a každý je víc a víc absurdní xicht

    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DEEFHA: Na druhou stranu ovšem není Linux jako Linux a hardwaru je nepřeberný množství. A jestli se nepletu, tak v tom je zakopanej pes hraní na PC s Linuxem - těch kombinací sw+hw je takový množství, že to je to, co tam dělalo vždycky problém. Zatímco SteamOS (a tady mě případně opravte) je jedna konkrétní distribuce specificky vyladěná pro konkrétní hw. A tím pádem se z toho, že Steam Deck sám o sobě funguje, nedá moc usuzovat na gaming na Linuxu obecně.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Kromě konzolí hraju vlastně už jen na Steam Decku. A když teda přihlédnu k tomu, že je to vlastně jen Arch Linux + Proton + špetka lásky... Tak se mi zdá hraní pod Linuxem v podstatě úplně bez problémů :-)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    WOODMAKER: No jak říkám, uvidím. Konzultoval sem řadu zdrojů ohledně toho, na jaký distribuci Linuxu hrát a Pop_OS figuroval všude. A ty Widle tam můžu vždycky hodit zpátky...
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    DEEFHA: nehral. A asi nikdy nebudu, pardon, dekuju za tip.
    SALVATOR: haha, neznam windows, jsem jenom na te strane Linuxu a casto mi tam nefunguje nvidia graficka karta. A u nekterych systemu se to cely rozbilo kvuli nejakymu snapu. Je to nahodny jev. Hry mi vzdycky fungovaly jenom pres steam proton.

    Ted mam Ubuntu a funguji v nem ovladace graficke karty, tak muzu hrat pres Proton skoro vsechno. StarCraft 2 ne.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DEEFHA: Tipuješ dobře :⁠-⁠). Jen uvidím, jak to půjde. Rozhod sem se zkusit po letech dual bootu a udržování Windows jen pro účely hraní kopnout definitivně Windows do prdele a před 15 minutama nainstaloval Pop_OS! a už stahuju Steam a Lutris, tak sem zvědavej. Doufám, že malej půjde brzo spát.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    WOODMAKER: Kolegyně má dobrý vkus. Hrál jsi Limbo?
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: Tak nějak bych si skoro i tipnul, že další dohraná bude Metro Exodus :-P
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    Inside / Switch / 4 hodiny / #dohrano

    Ptal jsem se kolegyne, co je podle ni nejlepsi videohra. Pry Inside.
    Switch pripojeny k televizi, dobry zvuk, nerusit, tak nejak bych to mel hrat. Trochu jsem se u toho bal. Celou dobu me to bavilo.

    Kvuli intuitivnimu ovladani bych hru doporucil i nehracum. Ale je tam nasili a je to neprijemne, (v Doomu me to naopak bavi,) tak to neni pro kazdyho.

    Vizualne hezka hra, platformer, ovlada se analogem a dvema tlacitky. Nema HUD, text, dialogy, loadingy, proste se snazi neprerusovat imerzi.

    Screenshot by byl asi spoiler.

    4 hodiny dlouha hra.
    10/10
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Metro Last Light Redux / NevimJakDlouho / #dohrano

    Steam tvrdí, že sem to hrál 96 hodin, ale to je blbost, pravděpodobně sem to omylem nechal možná i víckrát běžet přes noc, když sem něco stahoval.

    GEE
    GEE --- ---
    The Life and Suffering of Sir Brante/Steamdeck/14 hodin/ #dohrano
    Dvojí dohrání, protože jsem chtěl vyzkoušet dopad různých voleb na příběh. A je fakt velký - celá třetí (a zároveň nejdelší) kapitola může být úplně jiná.

    Svět, ve kterým se Sir Brante odehrává mě zároveň totálně pohltil. Je to temný, dobře napsaný, neobvyklý. Užíval jsem si jednotlivý postavy, intriky a politiku, poctivě plánoval další kroky a role-playoval.

    Dojít nicméně k aspoň trochu pozitivnímu závěru je fakt fuška - suffering není v názvu náhodou. Člověk se od poctivýho hraní musí odklonit k počítání atributů. A to je velká škoda.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Samorost 3 (2016) / Steam Deck / 6 hodin / #dohrano

    Moje procházka houbovou zahrádkou pokračuje. Samorost jednička byla jen taková milá hříčka a dvojku už si moc nepamatuju, ale oboje to bylo děsně zhulené a mělo to fajn hudbu i zvuky. Trojka se dá vlastně v kostce přesně takhle shrnout taky, jen je o dost delší, o moc víc zhulená a hudbu má naprosto geniální. Kromě toho bezejmenný trpaslík je prostě mnohem sympatičtější než robůtek z Machinaria, nemůžu si pomoct :-)

    Puzzly jsou z velké části postavené na řešení akustických hádanek, což mi okamžitě evokovalo Loom (a dostal jsem nepotlačitelnou chuť si ho po těch pětatřiceti! letech zahrát znovu). Hrozně mě bavilo nalézání skrytých "samplů" a jejich následné mixování, to považuju za skvělý nápad. A samozřejmě jsem je nenašel všechny, takže to (podobně jako dosbírání havěti v Botanicule) bude asi znamenat důvod pro druhý průchod.

    Někdy. Teď mě čeká Creaks a budu to mít komplet :-)





    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Black Myth: Wukong / 92 hodin / #dohrano

    Tenhle komentář bude krapet osobnější, protože jsem se s Cestou na západ, respektive s Opičím králem potkal už jako malej hajzlík v roce 1991, kdy ho uvedla tehdejší tv stanice OK3 (a později v roce 94 Česká televize) Pro moje jedenáctileté já to bylo naprosté zjevení, protože tahle čínská televizní adaptace románu, který pochází z patnáctého století byla naprosto boží a vymykala se čemukoliv, co se tehdy dalo v televizi vidět. Ještě teď si pamatuju, jak jsem běžel s aktovkou na zádech ze školy, abych stihl každou novou epizodu. Seriál popisoval cestu mnicha Tripitaky, který se z pověření bohyně milosti vydal z tehdejší říše Tchangů pro svatá budhistická písma do Indie. Tahle legenda vychází z reality, kdy jistý mnich v šestém století absolvoval stejnou cestu, prošel na cestě do Indie desítky zemí, cestu kupodivu přežil a následně se vrátil s náboženskými spisy, které následně za pomoci dalších mnichů přeložil a o svém putování napsal poměrně fascinující pojednání. Jeho putování bylo tehdy tak epické, že se časem proměnilo v legendy a jednou takovou je právě Cesta na západ, ve které mu autor přidělil tři podivuhodné pomocníky: prchlivého opičího démona s božskými schopnosti a Sun Vu-Kunga a dva nebeské generály zakleté do podoby démonů v podobě hloupého a líného Čuníka vyzbrojeného kovovými hráběmi a mnicha Píska. Díky takovým charakterům, respektive antihrdinům, kteří provázeli Tripitaku a chránili ho po cestě před démony, rarachy a další havětí vznikl jak seriál, který dnes nejvíc připomíná výpravné jrpg, tak pop-kulturní fenomén, který se propsal jak do filmů, anime (Dragonball), tak do her a o té si teď něco (konečně) povíme.

    Když se před čtyřmi lety objevil první trailer, tak se to ve mně trochu pralo. Na jednu stranu to vypadalo tak dobře, až se vkrádaly pochybnosti o tom, jestli se nejedná o CGI scam, kdy autoři, kteří měli za sebou sotva pár her pro mobily urvou pozornost, získají od investorů balík a následně se vypaří a nikdy o nich a stejně tak o hře neuslyšíme. Opak se stal pravdou. Wukong nedávno vyšel, ona scéna z prvního traileru v pohybu vypadala paradoxně ještě líp než před lety a z možného podvodu se stala jedna z nejprodávanějších her všech dob (k dnešnímu dni se prodalo po pár týdnech 20 milionů kopií). Valnou většinu prodejů tvoří samozřejmě Čína díky kulturní vazbě, ale na západě si nevedla vůbec špatně.

    Na vysvětlenou by se hodilo zmínit, že Wukong: Black Myth nepopisuje Opičího krále, respektive seriálovou Cestu na západ, ale odehrává se až po ní, kdy činy opičáka Suna upadly v zapomnění a v ten moment přicházíte na scénu vy coby jeden z opičích bojovníků, který se vydá na cestu ve stopách družiny mnicha Tripitaky a potkává se s konsekvencemi jejich předchozích rozhodnutí. Pro čínské publikum to bude naprosto srozumitelné vyprávění. Pro ty co viděli seriál taky, ale pro všechny ostatní to může být trochu matoucí. Samozřejmě to bude pořád naprosto epická a fascinující jízda, ale řada lokací ve vás nevyvolá potřebnou nostalgickou emoci. Tak jako tak je styl vyprávění o dost vstřícnější než kryptické a významné mlčení v Dark Souls sérii. Ke hraní jsem si ještě navíc pořídil české knižní vydání Opičího krále, kterého přeložila a v roce 1961 poprvé vydala naše oceňovaná sinoložka Zdenka Heřmánková, která překládala i scénář pro českou verzi seriálu a měl jsem tím pádem zážitek kompletní.

    Ohledně Wukonga se vedly a vedou debaty na téma obtížnosti a kam vlastně hru zařadit. Už několik týdnů se lidé hádají, jestli je to víc souls-like, souls-lite, anebo God of War-like. Čistě za mě po 90 hodinách můžu říct, že je to daleko, daleko těžší než Bloodborne a v podstatě se jedná o Sekiro-lite koncept s tím, že je obtížnost některých bossů brutální, ale férová a vždycky máte v konkrétní kapitole tajný svět, kde se nachází gimmick v podobě itemy.

    Ohledně audiovizuálu, výpravy, citu pro detail, atmosféry prostředí a uměleckých aspektů bude letos Wukong dost těžko hledat konkurenci. V recenzích se objevily námitky, že vás mohou omezovat neviditelné stěny. Ano. Na ty sem tam narazíte a přišlo mi, že jsou na pár místech a navíc úplně zbytečně. Po první kapitole je přestanete vnímat. Technický problém, anebo bug jsem za 90 hodin na PS5 nepotkal žádný. PC port na tom může být jinak, ale to neumím posoudit. Dál jsem zaznamenal stížnosti na absenci mapy s tím, že se prý můžete ztratit. Ouuuukej, ale já to naopak ocenil, protože už se mi z map posetých milionem otazníků a vykřičníků zvedá kufr. Tady nic takového není I ten hud máte mimo boj úplně čistý. Menu a klávesové zkratky je na gamepadu vyřešeno naprosto elegantně. Bod nahoru.

    Wukong je pro mě obrovské překvapení, ve kterém se mohla spousta věcí od oznámení pokazit, ale studio Game Science přineslo ohledně produkce fantasticky dotaženou žánrovku, kterou je radost hrát, dívat se na ni, poslouchat ji a stejně tak si číst popisky desítek a desítek rarachů, démonů a postav, které a své cestě potkáte.

    Na přelomu roku by mělo být oznámeno DLC s tím, že vyjde na čínský lunární rok. Do té doby si proběhnu NG+ a zkusím se porvat s platinou a budu se těšit na pokračování hry, která přinesla nový žánrový standard a který se může bez studu postavit vedle klasik od From Software.

    Nějaké ty screenshoty zde: [NAGASAWA @ GameShots :: screenshoty z her]

    10/10

    MIKESHCZ
    MIKESHCZ --- ---
    Kingdom Come: Deliverance / 122 hodin / SteamDeck /#dohrano

    Tak jsem to doklepal a ... a na Hardcode mode je to ještě o kus lepší hra. Bez rychlého cestování, si tu celou mapu a přírodu a vše užijete mnohem víc. Souboje bez kříže víc prožíváte a sledujete co soupeř dělá (narozdíl od toho, kdy si jen hlídáte zelenou ikonku štítu v zaměřovači). Hodil jsemto rovnou i se všemi negativními perky a vlastně mě to celé bavilo mnohem víc. Ani na konci hry jsem neměl snad ani jeden stat na lvl. 20. Takže i v průběhu hry se musíte hodně soustředit na to co budete skilovat.

    Jako třešničku jsem to celé odehrál na SteamDeck a překvapivě to bylo v pohodě. Plus/mínus střední detaily s HD texturami. Hra běžele 40-50 FPS. Město a souboje s více postavami okolo 30 FPS. Takže normálně hratelné. Dokonce i velké bitvy u Přibyslavic a na Vraníku to zvládlo bez znatelnějších dropů na FPS. Jo a na ovladači se to celé hraje o moc lépe než na klávesnici s myší.

    Škoda, že KCD2 bude až v únoru. :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DEEFHA: Jinak ten robůtek je hroznej lazy bastard. Člověk právě získal platinu, je z toho úplně na větvi a chvíli ho nechá bez dozoru, protože se mu klepou ruce... A robůtek si klidně vytáhne PSP a paří! A navíc s sebou teda celou tu dobu tahal v kapse Fatko! :-D

    FYI k původním 27 hodinám od titulků jsem během týdne průběžně přidal dalších sedm. Samozřejmě mi zbývaly ty nejtěžší miniplanetky, takže to stálo za to. Jo a ten poslední, jakože poslední poslední level, který úspěšně projít zabere asi 30 sekund... Tak ten jsem dneska hrál dvě hodiny v kuse pořád dokola a dokola, než se mi to konečně povedlo. Něco tak hnusně těžkýho jsem v tak pěkný dětský hře fakt nečekal :-D Vsadil bych se, že se mi o tom bude dneska zdát.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Botanicula (2012) / Steam Deck / 4,5 hodiny / #dohrano

    Kdybych si měl zvolit mezi Samorostem a Machinariem, zvolil bych si Botaniculu (a nebo možná Chuchel) :-) Strašně hezky nakreslená "stromová" adventurka plná nejrůznější havěti, kterou můžete bokem objevovat spolu s procházením hlavního příběhu. Tahle explorace mě bavila asi nejvíc - byly to desítky drobných environmentálních puzzlů, které jsem si opravdu užíval. Opět geniální hudba resp. ozvučení obecně (tentokrát ne Floex, ale DVA).

    Na konci mi to Botanicula pěkně spočítala a tak vím, kolik potvůrek jsem během prvního průchodu neobjevil. Rád si to dám někdy znovu a doplním si sbírku. Jo a ten soundtrack jsem si musel koupit, to prostě jinak nešlo :-)





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Machinarium (2009) / Steam Deck / 6,5 hodiny / #dohrano

    Buďto jsem to nehrál (což se mi moc nezdá, tohle hrál asi každý), nebo jsem už všechno zapomněl. Jako já vím, že tímhle Amanita prorazila do světa, že to nasbíralo hromadu cen a že to vyšlo na všechny možné platformy... Ale úplně jsem si to neužíval.

    Oceňuju samozřejmě vizuální a zvukovou stránku, to je špička jak bývá u Amanity zvykem. Naopak neoceňuju základní mechaniku, že robůtek může interagovat jen s tím, co má bezprostředně v dosahu (jinak ani na první pohled nevidí, že s něčím vůbec interagovat může). Spolu s jeho proměnlivou výškou, která do toho taky vstupuje (tzn. něco můžete provést jen snížený, něco zase jen zvýšený), mi to u point & click advenury přišlo vyloženě iritující.

    Naopak úplně skvělé byly minihry (arkády ftw!) a dílčí puzzly. Některé mě opravdu hodně potrápily, ale tohle přesně byl ten druh výzvy, kterou jsem od hry očekával tak nějak celkově. Nicméně obecně jsem si chvílemi připadal jako v Neverhoodu, což teď nemyslím úplně jako poctu. Spousta zákysů, spousta podrazů, otravný backtracking. Built-in nápovědu jsem využil několikrát a ani se za to moc nestydím. Ale jo, vypadá to úžasně :-)





    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam