• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Systém Shock Remake

    Skvělý to bylo. Ani jsem si neuvědomil, jak moc mi u nových her chybí procházení pořádného bludiště plného nepřátel, itemů, puzzlů a atmosféry.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    TERZ: Terz dal včera v noci Wukongovi o hodinu víc, tak jsem časovou ztrátu dohnal dneska po práci. Těším se na DLC v první polovině roku. Byla to velká paráda.

    TERZ
    TERZ --- ---
    Black Myth: Wukong/112h/#dohrano
    Co na to říct, ještě loni jsem si myslel, že je to vaporware, dneska je to za mě jeden z hlavních kandidátů na GOTY. Na konci trošku zbytečnej collectathon pro plátno plnej RNG dropů ale stálo to za to.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    The Last of Us Part 2/24hod/PS5/ #dohrano
    Jednička byla příběhové o fous lepší, ale bavilo mě i tohle..🙂
    Na platinu mi chybí to projít znovu na NG+ tak možná v budoucnu..

    Permanentní smrt a to roguelike rozšíření hrát nehodlám vůbec🙂

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Age of Mythology: Retold / 21 hodin / #dohrano

    Moje nejmilovanější nostalgie po více jak 20 letech v novém kabátku. Nové prvky, které ulehčují hraní na konzolích, nový voiceacting (něco ano, něco ne - proč?!), bohužel ne moc vydařená AI a vybalancování síly jednotek (hrdinové až moc OP). Obtížnost na normal (3/5) bych přirovnal spíš k easy originálu (nebo ještě o stupínek níž).

    Ale byla to fakt bomba, vrátit se zase o 20 let zpět. Velmi vydařený remaster. Strhávám bod za cinematics, který remasterem neprošel (myslím že tam snad nebyl vůbec) - škoda, na to jsem se těšil víc, než na celou hru.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    The Last of Us Part 1/20hod/PS5/ #dohrano
    13let po vydání jsem se konečně dostal k další hře, která dříve byla pouze pro PSkaře... jelikož já byl do vydání PS5 pouze PC hráč, tak to doháním zpětně 😄

    Hru jsem si užil, příběh mě vtáhnu.. krátké DLC Left Behind snad ještě víc..
    Aktuálně stahuju part 2😉

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Uncharted: The Lost Legacy (2017/2022) / PS5+Portal / 9,5 hodiny / #dohrano

    Velké pozitivní překvapení! Jak jsem se po dohrání čtyřky (která se mi nelíbila) bál, aby poslední díl série nebyl ještě horší - tak to se naštěstí nestalo. Nečekal jsem nic moc a dostal jsem perfektní zážitek s mou oblíbenou Chloe Frazer v hlavní roli. Je to jedna z těch silných nezávislých žen, jejíž přednosti zadnosti zjevně dokážu ocenit nejen já :-) Ostatně ve dvojce a trojce byla Chloe excelentní, takže mě mrzelo, že se ve čtyřce vůbec neobjevila. Elena je sice poklad nejvzácnější, ale... No, radši už to nebudu dál rozpitvávat, že.

    Gameplay je pořád stejný, což oceňuju. Příběh byl tentokrát kompaktnější, což bylo spolu s celkově kratší délkou přesně to, co jsem potřeboval. Po trochu rozpačitém úvodu v okupovaném městě (tyhle urban oblasti mě v Uncharted prostě moc nebaví) přišla vynikající "open-world" sekce, ve které jsem si ohromně užíval nepovinnou exploraci. A protože jsem to bral poctivě, tak jsem získal vzácnou odměnu v podobě předmětu, který mi výrazně usnadnil sbírání pokladů v následujících částech hry. Tahle jediná herní mechanika byla v celé sérii úplně nová a považuju ji za hodně dobrý nápad. Btw. puzzly obecně jsou tu super a jeden mi vyloženě přišel jako citace z TR: Underworld, za což palec nahoru.

    Jinak mi Lost Legacy přišlo jako vydestilované to nejlepší z dvojky a trojky, což jsou mé nejoblíbenější díly (a trochu mi splývají, protože jsem je hrál bezprostředně za sebou), takže to bylo super. Některé scény byly prakticky identické s "originálem", což mi ale vůbec nevadilo a řekl bych, že to měla být svého druhu pocta. Nutno podotknout, že kdyby Chloe neměla parťačku, se kterou by pořád o něčem nepodstatném nekafraly a neřvaly na sebe "OMG, are you OK?" nebo "Can you do it?", bylo by to celé ještě lepší :-) Ale každopádně mi spadl kámen ze srdce, když mezi nimi až do samého konce nedošlo k žádné romanci... To by mi celý zážitek opravdu zkazilo.

    Takhle mi ho zkazily až závěrečné titulky, ke kterým (a hlavně k jejich hudenímu podkresu) nějak nevím, co bych měl říct... Takže radši neřeknu nic.

    IB challenge Legacy of Thieves je tímto po třech měsících splněna a já se jdu pustit do NieR: Automata. Doufám, že to bude stát za to!





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JUNGLER: Cool! Tohle si budu muset taky zahrát.
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Phantasmagoria 2, Puzzle of Flash / 5 hodin / #dohrano

    Tak i druhá Phantasmagoria za mnou. Oproti jedničce tady neovladame sympatickou inteligentní krasavici ale podivnýho pošuka, který se snaží zjistit jestli je magor, vrah nebo co vlastně je. Většinu hry tady tedy vlastně není žádný mysterium. Je to prostě jenom o magorovy, který má občas poměrně znepokojující halucinace. Ke konci už trochu přituhne a občas mě i na zádech zamrazilo, což se mi v jedničce defakto nestalo. Oproti jedničce je tohle víc adventura s větším množstvím fidlení s předměty, což mě dost irituje. Tyhle hry hraju kvůli příběhu a ne kvůli tomu abych jak blbec zkousel všechno na všechno. Tedy opět zcela beze studu s návodem. Upřímně nechápu jak někoho můžou klasický adventury bavit z pohledu herní mechaniky. Furt pobíhat jak blbec a hledat na co jsem kde třeba ještě ne kliknul. Na to nemám trpělivost a ostatně jsem ji neměl ani jako dítě a proč jsem vlastně většinu z nich nikdy nedohrál. S návodem ale pohoda. V tomhle ohledu byla jednička pro mě mnohem přístupnější protože tam byla nápověda, která mě vždy nasměroval tam kde bylo potřeba něco udělat a nemusel jsem do návodu čumět tak často. Toto ale ve dvojce chybí.
    Každopádně tímto má hotový všechny obskurní adventury, na které má paměť sahá. Phantasmagoria 1 a 2 + Harvester. Z té trojice považuji Harvester na nejzajímavější a nejzábavnější. Kdyby někoho napadla další podobná šílenost, tek sem s tím :)

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    AZRAEL: mne sa obe Ori hry veľmi páčili, ale Prince je lepší. Ori má lepší vizuál (aj keď Prince ho má tiež výborný, hlavne v druhej polovici hry), ale Prince má omnoho lepší gameplay. Platforming a movement ability sú vyslovene fantastické, a má to veľmi, veľmi dobre urobený progression. Ak máš rád Metroidvanie, tak neváhaj.
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    CLAVEN: neviem co si mam mysliet, pre mna je ori 9/10, ked ho princ prekonava tak to ide nad cele cislo 10 :D
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Prince of Persia: The Lost Crown/27 hodín/Xbox Series X/ #dohrano

    Totálna paľba, jedna z najlepších Metroidvanií ever, najprv som si myslel, že to bude snáď aspoň trochu na úrovni Ori hier, ale prekonáva ich to o niekoľko konských dĺžok. 9/10 a adept na top 3 roka.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Astro Bot/23hod/PS5/ #dohrano
    Naprostá pecka.. dal jsem to během 3 dnů, a užíval jsem si každou minutu hry..

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DAVESADE: V jakém jsi levelu?
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: Podle HLTB je to spíš tak na šest. Dost času navíc sežere hledání těch tajných místností, ale ty nejsou pro dokončení povinné. A pak taky samozřejmě jak komu jdou ty puzzle :-) Na rozdíl od předchozích Amanita her tahle nemá žádnou nápovědu.
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    DEEFHA: DAVESADE: já se přes Creaks taky nějak nemůžu prokousat.. vypadá to krásně, ale vůbec mě to nebaví 😄 tím spíš, když vidím, že je to na 8 hodin... odehrál jsem asi hodinu..
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Pomalu se blizim konci a priznam se ti, ze mne to uz skoro prestava bavit - mam takovou tisen s kazdym dalsim levelem. Jasne, ze to to nakonec dam, ale tahne se to, jako med.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Creaks (2020) / Steam Deck / 8 hodin / #dohrano

    Poslední hra od Amanity, kterou jsem ještě nehrál a která mi chyběla ke splnění IB challenge Sounds of Nature and Machines. Tímto je tedy hotovo a právěm mi náleží titul Fungi Adventurer :-) Jak vidím, tak jsem na celém IB teprve druhý, kdo to zatím zvládnul. Vlastně se asi není čemu divit - hry od Amanity jsou dost specifické a rozhodně nejde o úplný mainstream. A ani Creaks nejsou výjimkou. Hned na začátku mě sice překvapilo, že se nejedná o adventuru (což jsem tak nějak čekal), ale o logickou 2D puzzle plošinovku... Ovšem jinak byly všechny poznávací znaky Amanitích her přítomny: signifikantní vizuál, obskurní postavy, ulítlý příběh i perfektní hudba a ozvučení, takže všechno v pořádku.

    Puzzlů je asi šedesát, figurují v nich různé mechaniky (žebříky, páky, výtahy, propadla, posuvné dveře, blikající světla, dálkově ovládané vypínače, tekoucí voda atd.) a hlavně několik druhů příšer, které mají různé patterny pohybu i vzorce chování (ale všechny se při kontaktu se světlem změní v neškodný kus nábytku, proto se prý hra měla původně jmenovat Blik). Příšerám se samozřejmě musíte vyhnout a dostat se k východu z každého puzzle. Mechaniky se ovšem postupně se kombinují, takže zvlášť ty poslední levely dokážou hodně potrápit. Kromě toho ještě můžete objevovat tajné místnosti s pohyblivými obrazy, z nichž některé dokonce představují interaktivní minihru. Nádhera!

    Při hraní jsem si nemohl nevzpomenout na Fish Fillets (a taky trochu na Sokoban). Ačkoli jde o něco úplně jiného, prostě se mi tahle skvělá hra nějak vybavila. Budu si ji muset dát znovu (myslím, že jsem ji tehdy nedohrál).





    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Phantasmagoria / 6 hodin / #dohrano
    Další rest. Na obě Phantasmagorie jsem jako děcko furt čuměl ve Score a strašně mě lákaly. Jako takřka všechny adventury jsem se k ní nedokopal a doháním to teď. Po Harvesterovi je tehle kousek taky z těch kontroverznějších. Oproti Harvesterovi ale ve Phamtasmagorii není ani ždibec humoru. Je to prostě naprosto jednoznačnej thriller/horor kde tak nějak tušíme, že to nemůže dopadnout dobře. Atmosféru se jim povedlo udělat skvělou a i ty herci jsou sympatický. Příjemný hororový béčko. Na Steam Decku to chtělo trochu fidlení ale nakonec přes Scummvm jede hra perfektně. No a teď na dvojku :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam